Junak M10 1964 Bartka

skavinsky
Posty: 376
Rejestracja: 2011-12-01, 13:59
GG: 0
Moje maszyny: JUNAK 59,60,61,63,65
OSA 1965
SHL M04 1951
WFM 55,57,62
AVO
Lokalizacja: Przysucha
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: skavinsky » 2018-01-11, 12:23

po co CDI itp i inne wynalazki ? Kup wirnik neodymowy namagnesuj cewkę w Moto-Sokół albo kup gotowa od niego i iskra Cie zabije, mój jest wariat jeździłem kilkoma junakami i ten jest najmocniejszy ale uwaga....pali aż świece co chwile szukam takiej która sie nie przapali

halcik
Posty: 1735
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: halcik » 2018-01-11, 12:48

Cewki się nie magnesuje, coś pokręciłeś chyba. Stary wirnik owszem, ale pisałeś o neodymie. Podobno te wirniki można kupić o rożnej mocy i wtedy możemy stopniować iskrę.

cezary603
Posty: 110
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: cezary603 » 2018-01-13, 20:12

skavinsky pisze:
2018-01-11, 12:23
po co CDI itp i inne wynalazki ? Kup wirnik neodymowy namagnesuj cewkę w Moto-Sokół albo kup gotowa od niego i iskra Cie zabije, mój jest wariat jeździłem kilkoma junakami i ten jest najmocniejszy ale uwaga....pali aż świece co chwile szukam takiej która sie nie przapali
Trochę źle mnie zrozumiałeś , nie chodzi tu o cdi że to najlepsze i trzeba go montować , raczej chodziło o dokładność , powtarzalność , stabilność zapłonu . Iskrownik ori. też można wzmocnić np. wirnik na neodymach , iskra dużo mocniejsza to fakt jednak zapłon dalej jest obarczony dużym błędem , sprężynki i koła napędowe to zmora tych iskrowników ...A teraz coś o świecach , to ze masz duży potencjał iskry to dobrze i to nie iskra niszczy świece , jest dużo możliwości ale chyba najważniejsza to skład mieszanki .

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1241
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: Adam_Ga » 2018-01-16, 00:56

Jaki masz numer ramy jesli to nie tajemnica? Ostatnie dwie możesz wyixować.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 309
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: peper50 » 2018-01-16, 19:41

Adam_Ga pisze:
2018-01-16, 00:56
Jaki masz numer ramy jesli to nie tajemnica? Ostatnie dwie możesz wyixować.
O co chodzi z tym zasłanianiem numerów ramy? Często ludzie nie chcą podawać albo podają bez ostatnich cyfr.

Mój numer ramy: 87623

Co z tego można wyczytać?

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1241
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: Adam_Ga » 2018-01-16, 22:47

Pytałem z ciekawości, bo widziałem że szukasz lampy do przejściówki i myślałem ze masz rownież ramę tylko pomyliłeś sie w roczniku:)
Ma stronce junak riders po numerze ramy możesz sprawdzić dokładną specyfikacje fabryczną.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 309
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: peper50 » 2018-01-17, 01:00

U mnie już powinien być żółw ale bardziej podoba mi się wcześniejsza lampa dlatego szukam. Z czasem pewnie znajdę i żółwia.

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 309
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: peper50 » 2018-09-03, 09:01

Coś tam się porobiło. Okazało się, że silnik żyje. Coś tam boszówką poodcinałem.

https://youtu.be/_y1bOlM6Xl8

Awatar użytkownika
GaCekM72
Posty: 81
Rejestracja: 2016-09-16, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06R, ema, janek
Lokalizacja: Hajnówka
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: GaCekM72 » 2018-09-06, 08:26

Ok, silnik odpalony a teraz do banku po kredyt na skompletowanie i remont.
Jeżdżę Junakiem prawie 17lat i tyle czasu znam temat. To co dzisiaj dzieje się w kwestii cen za części w złomie i za całe motocykle mnie osobiście nie przeraża, ale skutecznie zniechęciłoby do zakupu tego motocykla. Życzę wytrwałości i powodzenia nad tym tematem.

Awatar użytkownika
peper50
Posty: 309
Rejestracja: 2013-09-17, 17:57
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3; Jawa 250 353/04
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: peper50 » 2018-09-07, 12:13

GaCekM72 pisze:
2018-09-06, 08:26
Ok, silnik odpalony a teraz do banku po kredyt na skompletowanie i remont.
Jeżdżę Junakiem prawie 17lat i tyle czasu znam temat. To co dzisiaj dzieje się w kwestii cen za części w złomie i za całe motocykle mnie osobiście nie przeraża, ale skutecznie zniechęciłoby do zakupu tego motocykla. Życzę wytrwałości i powodzenia nad tym tematem.
Sam mam stare "Świat Motocykli" gdzie były ogłoszenia z Junakami po 800 zł z papierem. Te czasy nigdy nie wrócą. Marzenia są po to, żeby je spełniać. Ktoś kto remontuje ten motocykl musi być świadomy.

Ma ktoś kontakt z użytkownikiem "cezary603"? Nie mogę się z nim skontaktować ani przez PW ani via Mail.

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1155
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: zubr9471 » 2018-09-07, 19:02

Chciałbym zobaczyć te zapłony pana cezarego, gdyż śledze temat junaka na bieżąco i nie widziałem jeszcze tych wielu egzemplarzy, które zrobił.Iskrownik działa dobrze z oryginalnym wirnikiem. Problemem jest tylko zniszczony gwint i rowek na czopie jak również obruszany czop. Co do regeneracji czopów to spotkałem sie z wstawianiem nowej osi po wydrążeniu magnesu (oryginalnie są 2 czopy po bokach). Co do wirników neodymowych, to jest to strzelanie w ciemno, gdyż strumień magnetyczny musi być określony w korelacji z uzwojeniem i za mocny magnes spowoduje kłopoty, a oczywiście nikt nigdy analizy strumienia nie robił. W iskrowniku ważne jest, aby jego obudowy oraz cewka były z jednego kompletu. Na ebayu.de są sprzedawane zregenerowane iskrowniki do junaka pod hasłem awo.
P.S. swojego junaka kupiłem w 2000 roku za 800 zł z dokumentami, jednak był on niekompletny w częściach.

cezary603
Posty: 110
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: cezary603 » 2018-09-15, 17:59

Zubr9471 , możesz obejrzeć moje zestawy/zapłony w Stowarzyszenie Kruk Mrągowo , nie wiem czy pozwolą rozkręcić moto , ale na pewno będziesz mógł oblukać co i jak .

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1155
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: zubr9471 » 2018-09-20, 14:31

Wolałbym żebyś wstawił jakieś zdjęcia. Nie będę specjalnie do Mrągowa jeździł. Czytuje forum sfm junak a tam żadnej wzmianki o takim zapłonie nie było stąd jestem zdziwiony i zaciekawiony.

cezary603
Posty: 110
Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
GG: 0
Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
Lokalizacja: mrągowo
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: cezary603 » 2018-09-20, 19:22

Zdjęć zapłonów cdi ac czy dc nie wrzucę , bo nie mam , a zdjęć opracowań na desce tym bardziej , swoja drogą zapłon cdi ac pod pokrywą/kapą sprzęgła w Junaku to nie lada wyzwanie .Zapłon tci do Junaka to żaden problem i do zrealizowania w domowych warunkach.Gdyby ktoś chciał zająć się produkcja zapłonów do junaka to ma moje poparcie i wsparcie .
. Zapłony ac które wstawiłem pracują do dziś bezawaryjnie i nie przeszkadza to że są zanurzone w kąpieli olejowej . Forum junaka czasami czytam , jednak dokładne opracowania moje może za kilka lat ujrzą światło dzienne , jak do tej pory forum junaka jest zachłyśnięte/zachwycone elektronicznym iskrownikiem , przyjdzie czas i pora to wrzucę kilka pomysłów .

Awatar użytkownika
zubr9471
Posty: 1155
Rejestracja: 2011-05-01, 15:38
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175
WFM
Junak
Romet
Jawa 250
SHL 175, 150

H-D
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Re: Junak M10 1964 Bartka

Post autor: zubr9471 » 2018-09-21, 07:25

na forum junaka było kilka przykładów przeróbek polegających na alternatorze pod deklem sprzęgła przypuszczam, że zapłon to to samo, tylko z czujnikiem. Tak czy siak kwestia gustu co kto robi

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości