Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: Seba_830 » 2018-02-07, 10:52

Witam! Remontowałem ostatnio mojego Kobuza i będąc prawie na finiszu napotkałem problem z tzw. uszczelką soczewkową, bo jak wiadomo, zdobycie jej graniczy z cudem. To uszczelnienie i tak według mnie jest dość niefortunne, dlatego postanowiłem zmodyfikować to rozwiązanie, zastępując uszczelkę soczewkową, simeringiem. Kupiłem więc simering o wymiarach 12x25x5, najważniejsza tutaj jest średnica wewnętrzna, bo tyle ma tłoczysko. Następnie, jako, że miejsca w aluminiowej obsadzie ma około 24,5 mm, a takiego simeringa nie znalazłem, roztoczyłem obsadę na wymiar 25mm, tak aby uszczelniacz wszedł na mocny wcisk. Dwa wymiary mamy załatwione, pozostaje tylko wysokość, ale tutaj wystarczyło wywalić podkładkę falistą i zamontować tylko tą jedną, co była pod nią. Wbiłem simering, założyłem nowy oring, skręciłem w całość i działa. Ile to uszczelnienie wytrzyma, zobaczę na przestrzeni użytkowania wueski, ale jestem dobrej myśli. Mam nadzieję, że pomogłem. Poniżej zdjęcia:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 581
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: wkzarci » 2018-02-07, 11:20

Są dostępne od dłuższego czasu... simmering dwuwargowy zaadaptowałeś czy zwykły ?

Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 581
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: wkzarci » 2018-02-07, 11:32

Właśnie się przymierzam do kupna uszczelek soczewkowych, ale po tym temacie muszę się zastanowić. Ktoś może wypowiedzieć się o jakości i czy wymiary są zgodne z oryginałem ?

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: Seba_830 » 2018-02-07, 11:57

Simering dwuwargowy. Jeśli chodzi Ci o te uszczelki http://allegro.pl/uszczelka-soczewkowa- ... 43838.html to wymiary są całkiem inne niż oryginał, chyba, że w opisie aukcji jest błąd.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: halcik » 2018-02-07, 12:01

To są uszczelniacze od starszych amortyzatorów

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: kanuj » 2018-02-07, 13:01

Ja kupiłem od tego gościa i na razie wszystko OK.
http://allegro.pl/wsk-m06b3-125-175-gum ... l#imglayer
Przy okazji pytanie, jak odkręcić ten tłoczek na końcu?
W pierwszych dwóch amortyzatorach odkręciłem bez problemu w całości, ale teraz w kolejnych dwóch odkręca się tylko nakrętka na końcu, a w środku jest w trzech miejscach zapunktowane i nie idzie.

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: Seba_830 » 2018-02-07, 14:29

Musisz ścisnąć tłoczek obcęgami, ja robiłem to zaciskowymi i go odkręcić, uważając aby go nie porysować.

kanuj
Posty: 304
Rejestracja: 2011-10-21, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: Wsk-ki, WFM-ki
SHL-ki,Junak,
Lokalizacja: Parczew
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: kanuj » 2018-02-07, 14:36

Próbowałem tylko, że w imadle i w ten sposób dwa mi pękły. Spróbuję chyba przyspawać lekko nakrętkę do tłoczka i może wtedy?

GrubyWSK
Posty: 40
Rejestracja: 2016-01-15, 20:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1980
JAWA 350
WSK M06-L 1961
JAWA 50 1982
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: GrubyWSK » 2018-02-07, 20:02

A kombinował ktoś może skąd wytrzaskać (lub od czego) pierścień tłoczka ?

Awatar użytkownika
zombek301
Posty: 100
Rejestracja: 2015-09-19, 08:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 83
Lokalizacja: Kalwaria Zebrz.
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: zombek301 » 2018-02-09, 22:24

Z innego amortyzatora lub zlecić dorobienie nowych.
kulturalny kierowca

Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 581
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: wkzarci » 2018-02-09, 22:31

Oring jakie ma wymiary ?

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: Seba_830 » 2018-02-10, 10:41

Oring dobierałem w sklepie mając stary i nie pamiętam jaki był to wymiar.

Awatar użytkownika
wkzarci
Moderator
Posty: 581
Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
Lokalizacja: PL
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: wkzarci » 2021-02-10, 14:34

Seba_830 pisze:
2018-02-10, 10:41
Oring dobierałem w sklepie mając stary i nie pamiętam jaki był to wymiar.
Minęło trochę czasu, uszczelnienie wytrzymało ?

bayu

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: bayu » 2021-02-12, 04:19

W podobny sposób w latach 90tych rozwiązałem ten sam problem w tylnych amorach junaka. Konstrukcja podobna. Działało bez zarzutów.
Stare amory były fajne bo podlegały rozbiórce i mozna było je naprawić, a nawet pogrzebać w charakterystyce tłumienia.

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: Seba_830 » 2021-02-14, 10:45

Przejechałem od czasu złożenia amortyzatorów jakieś 2000 km, wycieków brak, także działa.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: Mixol » 2021-06-28, 12:48

Cześć
Trochę odkop, ale pytanie, co zalecacie wlać do amortyzatora ?
Co do przeróbki na simering raz już to przerabiałem i było ok, tyle że strasznie skrzypiały podczas pracy.Tłumienie też było dziwne, może to wina złego oleju.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: czankete » 2021-06-28, 14:27

...osobiście po regeneracji wlewam amortyzol 15w 150 ;-)

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: Mixol » 2022-02-08, 08:03

Cześć
Panowie walczę ze swoimi amortyzatorami, podczas rozbiórki wylałem ok 80 ml oleju.Amortyzator wyglądał na suchy więc zakładam że taką ilość wlali w fabryce, ktoś z Was potwierdzi ?
Ogólnie po skręceniu tłoczysko chodziło niby bez oporu jednak po złożeniu w całość razem ze sprężyną amorki są twarde i słabo odbijają.Szukam przyczyny.


Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Rozwiązanie problemu z uszczelnieniem tylnych amortyzatrów

Post autor: Mixol » 2022-12-23, 09:41

bayu pisze:
2022-12-14, 22:45
spreżyny albo olej
Uwielbiam takie hasła, co sprężyny albo olej, może rozwiniesz myśl bo po iluś miesiącach odkopałeś temat i nic to nie daje.
Sprężyną są i to nawet sprawne, olej wlany jak Czankete pisał wcześniej, ilość tyle co wylane ze szczelnego amortyzatora.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości