WSK 125 75r

Odpowiedz
Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2017-05-18, 21:54

Witam wszystkich, mam 14 lat chciałbym wam przedstawić moją WSK'ę.

Motocykl jest od nowości i zostanie zarejestrowany.
Na wstęp co zostało w nim zrobione.

1.Instalacja Elektryczna.
2.Cylinder pomalowany farbą żaroodporną na czarno.
3.Naprawione amortyzatory tylne.
4. Wymienione Śruby. (Stare były zardzewiałe i nie dało się ich odkręcić)

Oto zdjęcia:
20170518_191338.jpg
20170518_191324.jpg
A tutaj Film: https://www.youtube.com/watch?v=6v2JWPy ... e=youtu.be
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2017-05-18, 22:58 przez NexT, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
jacek9407
Posty: 120
Rejestracja: 2014-01-07, 03:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk b3
kawasaki kl250
Lokalizacja: Gryfice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: jacek9407 » 2017-05-18, 22:19

Ładnie zachowany stan :-)

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2017-05-18, 23:20

Planuję jeszcze zakupić nowy klakson, chlapacze i namalować szparunki (tak jak to było zrobione kiedyś)

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2017-08-10, 19:01

Witam, Minęły ponad 2 miesiące a WSK dalej jeździ i nabija kilometry jeżdżąc do skrzynek i z powrotem, i nie tylko :-) .


Dotychczas zostały wymienione pierścienie na R1 od Aliena

Poprawiłem dzisiaj dokładnie cały zapłon (gdy podłączałem ładowanie to selen zaczynał dymić, a było to spowodowane przez brak podłączonego ładowania z zapłonu do przelotki (były tylko 2 śruby na raz...), po odłączeniu ładowania od świateł i podłączeniu we właściwą przelotkę nic się nie pali!! ;D ;D )

Zmieniłem Iglicę na stara oryginalną bo na nowej nie dało się wyregulować mieszanki (mogłem wykręcić dość mało, a świeca i tak była czarna a moto prawie gasło) po tym zabiegu świeca jest normalnie kawowa :)

Planuję jeszcze dołożyć CDI do tego, ponieważ jak się silnik nagrzeje dość mocno to nie chce odpalić i po kilku kopnięciach z dobrej świecy normalnie powstaje złom.

Pozdrawiam :)


EDIT:
Dodałem Zdj.
Zał1.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-04-26, 14:49

Witam, ponownie!

Minęło wiele czasu od ostatniej wizyty..

Przez ten czas prawie nic się nie działo, dlatego chciałem to ruszyć!

Od początku, czyli od wyciągnięcia z chlewika :p cieknie mi ze środkowych karterów!

Teraz trzeba to rozebrać, oczywiście używając ściągaczy, nie jak Janusze przecinaków itp.
Składany ma być na gorąco. (Jeżeli mama mnie nie wygoni z kuchni ;D )

Mam do was pytanie, jakie łożyska wybrać?

FAG / KOYO / NTN ?

Oraz co trzeba by było na 100% wymienić oprócz Simeringów, uszczelek oraz oringów.

Skrzynia działa perfekcyjnie, nie ma luzów, oraz nic nie wypada :)

CDN.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: jjaworskyy » 2018-04-26, 16:05

Łożyska możesz włożyć FAG, jeśli chcesz tylko uszczelnić to rozbierz, wymyj benzyna, szkiełkuj- jak wolisz. Przegląd podzespołów, użyj porządnych uszczelek, ja skladalem silnik na same uszczelki ale jak chcesz to możesz delikatnie posmarować reinzosilem

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: halcik » 2018-04-26, 16:24

Może nie do wymiany ale do weryfikacji wał, tuleja w wałku zdawczym, na wałkach pośrednich, tuleja kosza i elementy sprzęgła. Mechanizm zmiany biegów np kamień jest do weryfikacji. Zużycie zębów w trybach - zdawczy i zębatka współpracująca, kły trybów przesuwnych.

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-04-26, 16:37

Ja ten silnik kontroluję od dziecka :p
Jak mój brat go rozkładał w garażu to jeszcze to pamiętam.

Od ostatniego rozebrania minęło te 5 lat i może z 150 km :p
Także nie spodziewam się super zużycia w środku.

Wał już sprawdzałem, 0 luzu, tylko na boki.

Co do uszczelek jeżeli mam je smarować to tak jak było org. czyli hermetykiem.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: halcik » 2018-04-26, 17:28

Pytasz o podstawy, a piszesz że masz silnik pod kontrolą. Znasz dopuszczalne zużycie/wypaczenie/zachowanie (nie pamiętam jakie słowo jest użyte w książce) połówek karterów i je sprawdzałaś przed złożeniem w tym silniku? Zużycie a raczej dopuszczlny luz tuleja- wałek pośredni? Ile wynosi u ciebie?
Sama uszczelka jest ok jeśli nie masz wypaczonych karterów, później można podejść do uszczelek kryngielitowych i podobnych ale dochodzi wtedy dystansowanie skrzyni i wału oraz kosza. Można też dać silikon i inne specyfiki.

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-04-26, 19:02

Przepraszam, ale to był akurat żart...

Do środka będę się dobierał pierwszy raz..
Mój brat naprawiał ten silnik przede mną, gdy jeszcze nią jeździł.

Sprzęgło, oraz górę silnika sprawdzałem i jest dobra..

Ja rozumiem że nie robię go idealnie, ale żeby chociaż dobrze, dlatego tu jestem po rady i przebieg zdarzeń.

I jeżeli już to nie "sprawdzałaś" tylko sprawdzałeś.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: halcik » 2018-04-26, 19:38

Spoko, autokorekta i pośpiech. Żeby ten silnik chodził trzeba niewiele. Ale jeśli masz robić remont i za jakiś czas dopiero generalkę to to co chcesz wymienić wystarczy. Sprawdź jeszcze luz tryb zdawczy - wałek główny i zadbaj o szczelność pod kopniakiem. Nie wkładaj nic mosiężnego i jesli reszta jest nieumeczona to trochę pojeździsz.

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-04-27, 20:58

Rozebrałem go, jestem w stanie powiedzieć, że wszystko jest w dobrym stanie, luzy prawidłowe.

O dziwo jestem w stanie powiedzieć że ten silnik jest prosty jak drut :p
Ale i tak lepiej go złożę z książką.

Mam do was pytanie, jak zdjąć łożysko z wału, gdyż jedno zostało :/

Wszystkie łożyska idą do kosza szumią strasznie.

Za chwilę kupuję nowe NTN'a i parę drobiazgów innych :)

Chętnie poczytam rady dotyczące składania silnika na gorąco.

(nie ma zdjęć, gdyż poszło to tak szybko, że aż byłem zdziwiony i byłem cały w oleju :/)

CDN

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: DaViD » 2018-04-29, 17:21

Przed rozbieraniem silnika olej ze skrzyni się spuszcza ;D A tak na serio, to są ściągacze do zdejmowania łożysk z wałów.

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-04-29, 18:40

Yyyy tak, zapomniałem o tym wspomnieć XD

Udało się ściągnąć to łożysko nie niszcząc wału, mam takowy ściągacz i go użyłem, jednak łożysko miało zbyt małą szczelinę między blachą.

Wpadłem na pomysł naprawy starej instalacji elektrycznej, będzie trzeba trochę konektorków itp.

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to jest za materiał z którego jest zrobiona osłona instalacji, to zwykła termokurczka? Bo się nie znam :/

Gdy przyjdą łożyska nagram film ze składania silnika :) , gdyż pożyczyłem od brata GoPro H3, także filmy będą!

A nawet mam jeden z jazdy Ogarem :p

CDN

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: jjaworskyy » 2018-04-29, 19:18

W tamtych latach chyba nie było termokosuzlek

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-04-29, 19:27

ok, czyli to wykluczamy, ew gdy nie zdobędę tego właściwego.

Za chwilę rozcinam org instalacje, będzie się działo.

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-04-29, 21:12

[Przepraszam że post pod postem :/]

Także rozciąłem to:
20180429_200911.jpg
20180429_200920.jpg
20180429_200925.jpg
20180429_200931.jpg
20180429_200939.jpg
A tutaj już makaron :p
O dziwo umiem się połapać co do czego idzie itp :)
20180429_205920.jpg
20180429_205925.jpg
Wygląda na to że będę musiał kupić trochę kabla i zamienić dwa, gdyż są urwane :/
Będę jeszcze musiał przeczyścić konektorki itp, ale czas mam.

Gdy będę miał normalne środki, czyli coś ok. 2-3k to znowu poleci pod klucz, ale tym razem zrobię to jak należy i poskładam ją wg oryginału, wywalę tą instalację co jest teraz, zastąpię ją tą zregenerowaną org.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-05-03, 22:37

Witam znowu, jeszcze nie zamówiłem części do silnika, ale chciałbym się zapytać czy simeringi firmy LYO z JM są dobre?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: halcik » 2018-05-03, 23:15

Wszystko zależy od materiału. Dobre są z fluorokauczuku. NBR się nie nadają na dłuższą metę nie nadają

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-05-14, 21:44

Silnik złożony itp, niestety nie nagrałem z pewnych problemów, takich jak np brak wprawy itp, i trzykrotne składanie skrzyni biegów...

Na szczęście wszystko chodzi jak powinno, ale jest pewien problem..

Po zimie WSK dusi się podczas dodania gazu na wolnych obrotach, natomiast po chwili rwie jakby nic nie było :/

Zaczęło to występować po zimie, regulacja powietrza w gaźniku nic nie daje. R.I.P.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości