Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Wady żółtych blach

Post autor: Kosa » 2018-06-07, 20:34

Halcik ma rację:) Dla nas to "AŻ" WSK ale dla większości to "TYLKO" WSK i tyle w temacie:) Spotkałem się ostatnio ze stwierdzeniem:" Masz żółte tablice to w sumie ten motor nie jest twój..."

maq
Posty: 74
Rejestracja: 2018-05-16, 18:48
GG: 0
Moje maszyny: na razie brak, szukam wsk 125
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: maq » 2018-06-07, 21:09

Tu pojawia się filozoficzno-prawny problem pojęcia własności, którego nie ma co roztrząsać ;)

Obawiam się, że kupując motocykl bez żadnych dokumentów nie mam wyjścia i muszę iść w kierunku "żółtych papierów", bo na białe tablice za chińskiego boga tej wueski nie zarejestruję... Nawet jeśli cudownym zrządzeniem losu WydzKom znajdzie ją w swoich archiwach,

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: czankete » 2018-06-07, 21:11

...jedyną minusem są według mnie są te tandetne piktogramy pojazdów umieszczane z prawej strony - wystarcza przecież, że już same tablice wyróżniają się kolorem. A poza tym jak piszecie same plusy z najważniejszym na czele, że rejestracja na "żółte tablice" to nierzadko jedyna szansa by przywrócić pojazd do ruchu :-D

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Adam_Ga » 2018-06-07, 21:24

Wada jest jedna: papierologia. Trzeba wypełnić więcej wniosków niż mając komplet dokumentów. Ale.. jest to warte zachodu bo pojazd bez kwitów jest znacznie tańszy niż z kwitami. Wszelkie ograniczenia co do zmian czy wykazdu za granice to martwe przepisy. Wiadomo, jak zrobisz z bordowej WFM wersje wieś tańczy i śpiewa export Indie to ktoś się przyczepi (jak dostaną zgłoszenie, bo nikt ci moto nie będzie pilnować).
Problem jest sprzedaż poza granice kraju, ale powiedzmy sobie szczerze - który zagraniczny kolekcjoner kupi WSK? 1 na 1000?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: halcik » 2018-06-07, 21:27

Podczas wypadku z winy osoby drugiej wueska może zostać wyceniony na 1000 zł i uznana szkoda całkowita. Dostajesz motocykl, 1000 zł i pokazują ci drzwi. W przypadku wueski na żółtych tak łatwo już nie jest.
Sprzedaż za granicę do jakiejś wartości nie stanowi problemu, ale boli podatek jaki należy opłacić. Jak dla mnie jak najbardziej ok. Nie wyzbywajmy się naszych zabytków choćby to miała być MZ

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Adam_Ga » 2018-06-07, 21:42

Święte słowa Halcik! Wystarczy ze połowa Sokołów pojechała do Wuja Sama...
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

maq
Posty: 74
Rejestracja: 2018-05-16, 18:48
GG: 0
Moje maszyny: na razie brak, szukam wsk 125
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: maq » 2018-06-07, 22:28

Zawsze można je odkupić. Tak jak np. masowo odkupuje się VIS-y z całego świata. Za chorą kasę...
Wracając do motocykli, czy na moto zarejestrowane jako zabytek można wykupić sensowne autocasco pokrywające uszkodzenia i kradzież?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: halcik » 2018-06-07, 22:33

A kto wyceni właściwą wartość motocykla? Nie spotkałem się nigdy z taką chęcią i podejrzewam że nie ma takiej możliwości.
Chyba najłatwiej spytać w ubezpieczalni.

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Adam_Ga » 2018-06-07, 22:49

Kiedyś o to pytałem, np. Allianz nie da AC na taki pojazd. Można ubezpieczyć jako mienie ruchome ale jest to mało korzystne przy uszkodzeniu w ruchu, raczej od aktu wandalizmu, warunków atmosferycznych lub kradzieży.
Wszystko zależy od ubezpieczalni. Inna sprawa to warunki i wycena szkody... Dobrze mieć faktury/rachunki zakupu lub renowacji części, ponieważ stwierdzenie „panie taka wsk to po dziesięć kafli chodzi” wywoła tylko szyderczy uśmiech u likwidatora. To tak w skrócie co mi powiedział sąsiad pracujący w ubezpieczalni.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Texas Ranger » 2018-06-08, 07:20

Warta ma w ofercie takie ubezpieczenia, ale szczegółów nie znam.

maq
Posty: 74
Rejestracja: 2018-05-16, 18:48
GG: 0
Moje maszyny: na razie brak, szukam wsk 125
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: maq » 2018-06-08, 07:22

Napiszę, jak się dowiem. A z ubezpieczalnią w razie szkody należy walczyć. Ich wstępna propozycja to zawsze śmiech na sali.

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 326
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Jogurt » 2019-05-14, 13:47

Odgrzeję kotleta. Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją? Chcę jeden pojazd zarejestrować na żółte. Zrobiłem białą kartę, dostałem list od konserwatora że wpisał pojazd do ewidencji - nie dołączylem opinii rzeczoznawcy, sam wniosek i biale karty. Chciałem teraz zrobić badanie zgodności to diagnosta mi wmawia, że musi być wniosek o badanie zgodności i opinia rzeczoznawcy. Jak typa zgasić, żeby zrobił bez opini? Konserwator nie miał problemu to następny się obudził.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: jjaworskyy » 2019-05-14, 13:50

Diagnoscie guzik do opinii rzeczoznawcy. Jedź na inną stację.

Awatar użytkownika
Jogurt
Posty: 326
Rejestracja: 2015-01-13, 13:07
GG: 0
Moje maszyny: Tylko polskie.
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Jogurt » 2019-05-14, 22:21

No właśnie chciałbym na tej bo cenią badanie zgodności jak za zwykły przegląd. Z ciekawości zadzwoniłem na inną i tez mi gość o opini gada, że muszę mieć. Pytam po co mu ona jak mam wpis do ewidencji to stwierdził, że ją muszą zeskanować i dołączyć do dokumentacji :D

Remix301
Posty: 78
Rejestracja: 2018-11-17, 20:21
GG: 0
Moje maszyny: Motorynkam301
Wsk125
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Remix301 » 2019-05-14, 22:38

Ostatnio tata zadał mi pytanie czy na żółtych można wyjechać za granicę? Np. na Ukrainę.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Texas Ranger » 2019-05-15, 12:10

I co odpowiedziałeś?

Remix301
Posty: 78
Rejestracja: 2018-11-17, 20:21
GG: 0
Moje maszyny: Motorynkam301
Wsk125
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Remix301 » 2019-05-15, 17:08

Odpowiedziałem że nie wiem. I tu moje pytanie.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: halcik » 2019-05-15, 18:31

Pytanie banalne, a odpowiedź: można. W sumie zależy to też od tego jaki wniosek i o co uzupełnił się u konserwatora przed uzyskaniem u niego wpisu.
Jeśli osobiście masz ten problem to doczytaj w przepisach lub opcja na lenia, zadzwoń do swojego konserwatora.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: Texas Ranger » 2019-05-16, 11:21

Przeczytaj sobie art. 51 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie nad zabytkami.

Awatar użytkownika
norek
Posty: 157
Rejestracja: 2017-04-25, 14:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz , Aprilia sr 50
Kontaktowanie:

Re: Poradnik rejestracji pojazdu zabytkowego

Post autor: norek » 2019-05-16, 20:17

Bez zgody konserwatora nie wolno wyjeżdżać za granicę .
Co do opinii ,jej brak mocno utrudni Ci życie .

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości