Drgania kierownicy

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Drgania kierownicy

Post autor: Szczepan » 2018-06-02, 21:59

Szukaj przyczyny w silniku.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

helmutt1
Posty: 120
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: Drgania kierownicy

Post autor: helmutt1 » 2018-06-10, 20:50

Zakupiłem ciężarki kierownicy. Raczej nic to nie daje. Czyli co w silniku? niedawno go złożyłem bo był rozebrany w mak.

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: Drgania kierownicy

Post autor: kwadrat49 » 2018-06-10, 21:06

helmutt1 pisze:
2018-06-10, 20:50
Zakupiłem ciężarki kierownicy. Raczej nic to nie daje. Czyli co w silniku? niedawno go złożyłem bo był rozebrany w mak.
Pisałem już, że podstawa to dobrze wyważony wał.
Na 99% to on jest przyczyną twoich problemów.

helmutt1
Posty: 120
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: Drgania kierownicy

Post autor: helmutt1 » 2018-06-10, 21:34

po 6 tys przebiegu wał ? Tak szybko?

Awatar użytkownika
kwadrat49
Posty: 369
Rejestracja: 2015-01-26, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK175 ,BMW 1200,SUZUKI KATANA 650,ETZ 251,SUZUKI GS650
Lokalizacja: POLSKA ,BOCHNIA
Kontaktowanie:

Re: Drgania kierownicy

Post autor: kwadrat49 » 2018-06-10, 21:41

Ten wał od prawdopodobnie od początku jest do bani , a po 6 tyś jest jeszcze gorzej niż na początku było.
Oczywiście mogę się mylić ,ale z własnego doświadczenia wiem że nawet po 750km jazdy drgania nie były aż tak dokuczliwe .

helmutt1
Posty: 120
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: Drgania kierownicy

Post autor: helmutt1 » 2018-06-10, 22:03

Możesz mieć racje. Z tego co słyszałem coś z nim było nie tak już na gwarancji.

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Drgania kierownicy

Post autor: halcik » 2018-06-10, 22:04

Masz najpewniej pełny wał. Druga opcja to brak wycentrowania wału lub luźno osadzony czop wału. Opcję są dwie albo rozbierasz i robisz albo jeździsz dalej. Układ zero jedynkowy, albo albo. Najlepiej skorzystaj z usług innej osoby

helmutt1
Posty: 120
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: Drgania kierownicy

Post autor: helmutt1 » 2018-06-10, 23:34

A te wycięcia co są na tych odważnikach powinny być naprzeciw siebie tam na dole ?

helmutt1
Posty: 120
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: Drgania kierownicy

Post autor: helmutt1 » 2020-05-08, 11:58

halcik pisze:
2018-06-10, 22:04
Masz najpewniej pełny wał. Druga opcja to brak wycentrowania wału lub luźno osadzony czop wału. Opcję są dwie albo rozbierasz i robisz albo jeździsz dalej. Układ zero jedynkowy, albo albo. Najlepiej skorzystaj z usług innej osoby
Co maszna mysli piszac o pelnym wale? To jakis inny gorszy wal? Luzno osadzony czop to np zajechane lozysko? Bede mial teraz troche czasu to pogrzebie sie znowu. Wal byl wywazany ale dalej to samo. Czy zamiast sie w to bawic lepiej byloby kupic naallegro wal za 160 zeta z kompletem lozysk? Patrze ze ma to branie

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Drgania kierownicy

Post autor: halcik » 2020-05-08, 12:56

Pełny wał to wał dostępny obecnie na allegro ... ten najtańszy w którym widać otwór sworznia dolnego korbowodu. Tak jest on gorszy i to dużo gorszy.
Dalsza część czop wału to element który wchodzi w łożysko. Pasowanie powinno być ciasne, możliwe po podgrzaniu i ochłodzeniu odpowiednich elementów lub jak sam piszesz zniszczonych łożyskach.
Wał był wyważany, czy centrowany. Nie wiesz o czym piszesz, a właśnie nowe tanie wały mają z tym problem i to ogromny. O ile pamięć mnie nie myli różnica wagi wału pomiędzy prawidłowym a nowym tanim to podajże ponad 1 kg.
Wał za 160 zł to właśnie syf po którego nie warto sięgać.
Choć opinie są podzielone, jednak najlepszy dostępny obecnie wał to wał z korbą duells. Spójrz ile kosztuje i czym się różni od konkurencji.
Dopytam tylko o jeszcze jeden szczegół ... koła masz wycentrowane? Możesz też to sprawdzić rozpędzając się i gasząc silnik. Jak drgania nie ustają to coś z przednim zawieszeniem, jak ustają to silnik.

helmutt1
Posty: 120
Rejestracja: 2017-09-12, 11:39
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, wczesniej ETZ 250
Kontaktowanie:

Re: Drgania kierownicy

Post autor: helmutt1 » 2020-05-08, 22:56

Koła są pocentrowane ale drgania są wysokiej czestotliwosci takze to na bank od silnika.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość