Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Texas Ranger » 2018-08-06, 21:30

A jaki w ogóle kupiłeś ten gaźnik?

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Kosa » 2018-08-06, 21:38

Najzwyklejsza podróba Dellorto 21mm z kompletem dysz i ręcznym ssaniem - miałem dosyć walki z G20 i oddałem do Puszczykowa ale terminy miał wariackie w związku z czym kupiłem ten zamiennik. Koniec końców G20 po reanimacji w Puszczykowie leży na półce a na tym latam i jestem zadowolony:).

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Szczepan » 2018-08-08, 16:14

Ja korzystam z takiego gaźnika w swoim S01 :
Obrazek
Sprawuje się wyśmienicie . Bardzo łatwy rozruch, stabilna praca, oraz fajny wkręt na obroty. Nawet nie ma co porównywać z G20.
Chodzi tak :
https://www.facebook.com/wskturbo/video ... 256881074/

https://www.facebook.com/wskturbo/video ... 432723123/
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Kosa » 2018-08-08, 17:09

Jaka dysza i jak iglica?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Szczepan » 2018-08-08, 21:27

Dysza główna 80 + filtr gąbkowy.Na filtrze od 126p miał za bogato. Iglica na przedostatnim rowku od góry. Generalnie gaźnik prosty w adaptacji, a efekty super.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Texas Ranger » 2018-08-08, 22:07

Jaki dokładnie to gaźnik? Podrzucisz jakiegoś linka albo screena?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Szczepan » 2018-08-16, 23:23

Gaźnik znajdziesz po wpisaniu w google "odpowiednik dellorto 21 phbg" , wyskakuje wtedy ten czarny. Aktualnie świeca przy pracy na tym gaźniku wygląda tak :
Obrazek
Olej syntetyczny, zapłon na 2,8mm
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Kosa » 2018-08-17, 07:39

Książkowo:) W sobotę podniosłem iglicę (drugi rowek od góry), dyszę mam 80 i nie ruszałem. Trochę mniej przymula na wysokich obrotach ale ciąle mam wrażenie że "chciałaby więcej:)", wg licznika dochodzi do 70-75 km/h, śrubę od mieszanki musiałem wkręcić. Zrobiłem do środy jakieś 200 kilometrów i wszystko ok. W weekend znowu lecę na wieś to sprawdzę prędkość wg GPSu i z ciekawości wykręcę świecę...

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Adam_Ga » 2018-08-17, 08:03

Wszystko fajnie, jednak w dwuramówce taki gaźnik średnio pasuje (wizualnie). A szkoda bo z G20 można szału dostać.
Wczoraj 4 gażniki próbowałem, 2 chińskie, 2 ori i na żądnym nie chodzi jak powinna :cenzura:
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Kosa » 2018-08-17, 08:18

Właśnie też mam ten problem:( Jak wpakuję ten zamiennik do eLki czy Z2 to będzie wyglądał kiepsko,,,

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Adam_Ga » 2018-08-17, 08:36

AMALa wstawię to wsk będzie 2 droższa :)
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Kosa » 2018-08-17, 08:48

Amale nie były przykręcane do cylindra? Chyba, że masz na myśli te od np. NSU...Przy obecnych cenach WSK czemu nie:)?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Szczepan » 2018-08-17, 09:21

https://www.jackmotors.pl/old-timer/gaz ... aign-id=19 - spróbuj ten jeśli zależy ci na bardziej klasycznym wyglądzie. Uszy mocujące odciąć na tokarce i możesz mocować wężem lub jakąś przejściówką z alu.

Kosa jak masz ustawiony poziom paliwa ? Filtr powietrza jaki masz?
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Kosa » 2018-08-17, 10:42

Filtr powietrza zwykły stożek, poziom paliwa chyba troszkę zwiększałem (tzn. giąłem te blaszki od pływaków) podczas czyszczenia komory pływaka...

Awatar użytkownika
Adam_Ga
Posty: 1324
Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
Moje maszyny: 125 & 175 & 350
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Adam_Ga » 2018-08-17, 12:57

Szczepan pisze:
2018-08-17, 09:21
https://www.jackmotors.pl/old-timer/gaz ... aign-id=19 - spróbuj ten jeśli zależy ci na bardziej klasycznym wyglądzie. Uszy mocujące odciąć na tokarce i możesz mocować wężem lub jakąś przejściówką z alu.
Dzięki Szczepan, nie wygląda to jak G20 ale mogłoby być. Bawiłeś się tym gaźnikiem? Poza mocowaniem, jakieś modyfikacje są potrzebne czy Plug&Play?
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Szczepan » 2018-08-17, 13:23

Adam, nie bawiłem się, ale słyszałem o nim same dobre opinie. Jest do niego sporo dysz, więc myślę że bez problemu da się zaadaptować.
Kosa - poziom paliwa ustaw na około 20mm . Filtr powietrza do zmiany, te stożki to śmietnik. Załóż papierowy od malucha, lub taką gąbkę : https://allegro.pl/gabkowy-filtr-powiet ... 69835.html ( na niej pracował mi najlepiej )
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Kosa » 2018-08-17, 13:27

Dzięki. Muszę poszukać jak dokładnie wyregulować poziom w komorze.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Szczepan » 2018-08-17, 15:40

Zrzut z instrukcji. Te 16mm podane w instrukcji to jest za mało.

Obrazek
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Kosa » 2018-08-17, 17:34

Czyli jak rozumiem w naszym przypadku chodzi o połączone pływaki czyli schemat po lewej? W tej pozycji zaznaczona strzałkami odległość powinna być zwiększona do 20mm?
Mam gdzieś filtr od kaszlaka - z tego co kojarzę średnica otworu w filtrze jest większa niż na gaźniku? Możesz napisać jak to rozwiązałeś bo ze zdjęcia nie mogę rozkminić... Czy jako redukcję wstawiłeś oryginalną gumę gaźnik-filtr z WSK?

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1770
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Alternatywa dla gaźników G20 - Wsk 125

Post autor: Szczepan » 2018-08-17, 22:35

Tak korzystasz ze schematu po lewej, odległość tak w okolicach 20mm. Oryginalną gumę filtra od Wueski wciskasz w maluchowski filtr, pasuje idealnie na średnicę i jest szczelnie. Średnica wylotu z gaźnika jest taka sama jak w G20 , więc oryginalna guma pięknie siada na gaźnik.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości