WSK 125 75r

Odpowiedz
Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: DaViD » 2018-05-15, 22:59

"Requiescat in pace" to na definitywny zgon, a u Ciebie chyba nie jest aż tak źle. Czyściłeś gaźnik? Sprawdzałeś czy nie są pozapychane dysze? Czy nie dostaje się lewe powietrze? Ja bym oddał gaźnik do regeneracji i więcej się nie bawił.

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-05-16, 16:09

Wczoraj przedmuchałem gaźnik, jeszcze nie testowałem czy tak będzie bo mi drugiego Klina ścieło!
Jakim momentem ma być dokręcone magneto? Ktoś wie?
A jak zetnie kolejnego to szukam ZMD, zmieniłem miejscami kliny, ten z magneta na zębatkę, i zaczęło ścinać :/

Lewe raczej odpada bo przed rozbiórką też tak było, ale tylko po zimie :/
Przed zimą normalnie chodziła itp.


Może być to wina zapłonu?

Awatar użytkownika
Kuba1325
Posty: 71
Rejestracja: 2014-10-05, 21:20
GG: 0
Moje maszyny: m06 b3 '74
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: Kuba1325 » 2018-05-16, 17:13

magneto nakładasz na wał, delikatnie pobijasz młotkiem przez nasadkę/kawałek rurki w celu jego nabicia i przykręcasz nakrętkę. Jeżeli to nie pomoże to kup pastę do docierania zaworów i będziesz musiał dotrzeć stożki
''A potem popłynął na wyspę władcy wiatrów gdzie władca wiatru trzyma w worku swoje wiatry''

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-05-16, 19:11

Jestem trochę zły.. poszedłem do garażu z klinem i wróciłem z czymś co go nie przypomina nawet, góra która wystaje została przekrzywiona w stronę obrotu magneta...

Mam 2 opcje

* Rozebrać sprzęgło i dostać się do org. klinu z magneta wyciągniętego przeze mnie 4 dni temu. + zakup Klinu ZMD

* Zakup klina i danie go do Magneta


Zauważyłem także że przerywacz iskrzy, co prawda iskra na świecy jest.
Jeżeli to jest przyczyna, to nie mam zamiaru bawić się z kondensatorami.
Zakupię CDI, tylko że mam aku 6v, nie wiem czy będzie z tym problem, ale coś czuję że tak :/

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: halcik » 2018-05-16, 20:38

Nie znasz podstaw a pchasz się dalej. Dotrzyj stożki bo klin jest dobry. On ma być miękki i tak reagować jak stożki są niedotarte żeby ratować inne podzespoły. Każde platynki bez modułu zapłonowego iskrzą, przecież przez nie płynie dość duży prąd. Fakt że kondensator ma to łagodzić, ale nie eliminować.

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-06-25, 18:49

Dotrzeć stożki??!
Ciekawe dlaczego starego klina nie ścina pomimo ostrego strzelania w wydech?

Nic nie robiłem z tym stożkiem, dałem stary klin i jakoś nie może ściąć jak tamte maślaki..

Przedmuchiwałem gaźnik, Wymieniłem uszczelkę pod głowicą oraz ustawiałem zapłon.

Posiadam nowe platynki w ogarze, ale to co zobaczyłem w wypadku WSK to jakiś szmelc, nie dało się śruby dokręcić nawet.


Ogólnie podsumowując WSK pali ładnie z pół kopa.

CDN.

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-08-29, 00:18

Witam ponownie, ze składanie silnika wyszedł lekki kwiatek, dalej cieknie :? Ale już to naprawiłem :)

https://www.youtube.com/watch?v=9Vyw7B9bkD8&t

O dziwo światła ładnie dają :D
Kiedyś pisałem komuś, że dam film z nimi.
Tak wiem, nie było za ciemno :|

CDN. [chyba..]

EDIT. Nie umiem formatować pod film, fajnie..

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-09-03, 19:53

Od dłuższego czasu WSK'a zdycha mi, na wolnych obrotach idzie, a jak dodam gazu to zaczyna buczeć, jednakże czasami to ustaje?? Zauważyłem także, że czasami iskra nie pokazuje się zawsze, czasami jej nie ma, a jak już się pokaże to aż strzela :/

Czyżby CDI rozwiązało ten problem? Jeżeli tak, to chętnie zrezygnuję z tego ładnego światła z przodu na jeszcze lepsze :p

Mam nadzieję, że ktoś odpowie :)

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: halcik » 2018-09-03, 19:57

Jak nic zapłon do przeglądu. Jeśli nie chce Ci się tego robić to rzeczywiście cdi rozwiąże ten problem

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-09-03, 20:00

Szczerze to zapłon przeglądałem już, jedyne co by mogło być to chyba KONDENSATOR ale przejrzę go jeszcze na wypadek!

Ostatnio też go zaoliwiłem, bo nie mam tego filcu...
Same magneto strasznie się Nagrzało ostatnio, nawet mocniej niż cylek :/
Cewki posprawdzałem, nie trą :/

Ogólnie to problem zaczął się po prostu tak O po "zimie" przed chodziła normalnie :p

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: Texas Ranger » 2018-09-03, 20:15

Jak masz zaoliwiony zapłon, to masz już podejrzenie co może być przyczyną nieprawidłowej pracy silnika.

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-09-03, 20:51

Z 2 dni temu go "Odoliwiłem". Ten problem powstał mniej więcej w Styczniu tego roku :/

Po tym zaoliwieniu, platynki były w oleju, przeczyściłem je i odpaliła znowu :)

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-09-04, 19:17

Tak jak mówiłem, rozebrałem zapłon, na pierwszy rzut oka wygląda normalnie, jedyne co to kabel łączący cewkę i przerywacz wygląda już lipnie :/

Oraz moje odczucia co do Mangneta były prawidłowe, ma BRZYDKI CZARNY ŚLAD NA MAGNESACH, pomimo braku tarcia o cewki??
20180904_171453.jpg
20180904_170351.jpg
20180904_170342.jpg
20180904_170329.jpg
20180904_170311.jpg
20180904_170303.jpg
Jeszcze dodaję film dokładnie przedstawiający jak wygląda to Zdychanie / Przerywanie

https://youtu.be/ihxo-BRhh6c

Jeszcze się dopytam co do tego CDI, także jest szansa, że będzie, jeżeli jednak nie.. Będę musiał naprawić zapłon..

Wyjątkiem jest padnięty Kondensator, jeżeli to jego wina to czekam na zakup CDI :p

[Jak coś zapłon, oprócz koła magnesowego mam w domu, O mały włos nie zostałem z tym wygoniony z powrotem do garażu..]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: jjaworskyy » 2018-09-04, 19:41

W jakim stanie jest przewód WN? Może ma przebicie na karter?

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-09-04, 20:31

Sam kabel chyba przebicia nie ma, prędzej jakimś cudem fajka, bo kiedyś mnie kopnęła, Spróbuję jutro założyć inny kabel WN, oraz nowy kabel od cewki do przerywacza, jest bardzo słaby, może to przez to, niedługo dam kolejne zdjęcia.

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-09-04, 20:42

Chyba coś tu się przypaliło :/
20180904_203244.jpg
20180904_203259.jpg
Ten kabel wymienię lepiej, może to coś da :/
20180904_203339.jpg
20180904_203329.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: DaViD » 2018-09-04, 23:06

Wygląda jakby przewód był zmiażdżony, w tym przypadku chyba pomiędzy cewką a podstawą zapłonu. Raz też miałem sytuację gdzie znikła iskra, okazało się, że przycisnąłem przewód podstawą zapłonu do karteru i było przebicie ;)

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-09-05, 21:33

Dziękuję za pomoc z tym, po wyczyszczeniu i wymiany kilku ważnych kabli działa, ale prawdziwy test okaże się jutro gdy silnik będzie całkowicie zimny itp.

https://www.youtube.com/watch?v=d_CM4pb9y8g&lc

Zachęcam do obejrzenia filmu, jak WSK pracuje teraz, przynajmniej przy dodawaniu gazu nie przerywa, a Iskra jest zawsze :)

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: NexT » 2018-09-06, 17:52

Ehh, znowu coś :/

Tym razem już drugi raz pękła mi centralka :/ tyle że tym razem na poprzednim spawie :/
Pęknięcie.jpg
Tutaj się ułamało prawie rok temu (15.09.2017)

Teraz wygląda to podobnie :/

Warto je jeszcze spawać, czy nie opłaca się?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 75r

Post autor: jjaworskyy » 2018-09-06, 18:29

NexT pisze:
2018-09-06, 17:52
Ehh, znowu coś :/

Tym razem już drugi raz pękła mi centralka :/ tyle że tym razem na poprzednim spawie :/

Pęknięcie.jpg
Tutaj się ułamało prawie rok temu (15.09.2017)

Teraz wygląda to podobnie :/

Warto je jeszcze spawać, czy nie opłaca się?
Dałbym sobie spokój i kupił bym druga.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości