WSK 125 rocznik 1973

Awatar użytkownika
Zdravko
Posty: 15
Rejestracja: 2017-11-11, 15:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 '73, Yamaha FZ6 Fazer
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: Zdravko » 2018-10-17, 10:34

Cześć, mam pytanie o montaż tablic rejestracyjnych. Z tego, co się zorientowałem, jest tylko jeden legalny rozmiar tablic motocyklowych. Chcę założyć mniejsze (19x15cm), robione na zamówienie mimo że oficjalnie nie spełniają wymogów. Jak montujecie tablice? Tuż pod lampą tylną czy niżej w okolicach mocowania chlapacza?
Montujecie samą tablicę bezpośrednio czy w ramce?
PS. Mimo że moja WSK była wykreślona z ewidencji, zarejestrowałem normalnie, na białe tablice (pojazd unikatowy ale nie zabytek, mimo że ma ponad 90% części oryg. i mógłby być też jako zabytek zarejestrowany).
Poniżej stan aktualny, jeszcze w zimie planuję gruntowny remont silnika i ew. regenerację gaźnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: Texas Ranger » 2018-10-17, 12:22

Nowe, tzn. białe tablice muszą być legalizowane nalepką, skąd taką wytrzaśniesz???

Awatar użytkownika
Zdravko
Posty: 15
Rejestracja: 2017-11-11, 15:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 '73, Yamaha FZ6 Fazer
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: Zdravko » 2018-10-17, 12:52

Texas Ranger pisze:
2018-10-17, 12:22
Nowe, tzn. białe tablice muszą być legalizowane nalepką, skąd taką wytrzaśniesz???
Nie wytrzasnę. Zastanawiam się nad założeniem nielegalnych, licząc na niskie prawdopodobieństwo zatrzymania i wysokość mandatu. Ktoś jeszcze tak jeździ, czy jeździcie raczej z takim dużym "chlapaczem" z tyłu?
Żółte tablice (dla zabytków) są w mniejszych rozmiarach?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: halcik » 2018-10-17, 13:02

Nie są

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: czankete » 2018-10-17, 15:06

Zdravko pisze:
2018-10-17, 12:52
Zastanawiam się nad założeniem nielegalnych, licząc na niskie prawdopodobieństwo zatrzymania i wysokość mandatu.
...a powiesz jak idea temu przyświeca? ;-)

Awatar użytkownika
DaViD
Posty: 402
Rejestracja: 2012-06-18, 21:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK Lelek '76
WSK Dudek '76
WSK '71
WSK S1 '75
WSK S2 '75
Lokalizacja: Opoczno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: DaViD » 2018-10-17, 16:09

czankete pisze:
2018-10-17, 15:06
Zdravko pisze:
2018-10-17, 12:52
Zastanawiam się nad założeniem nielegalnych, licząc na niskie prawdopodobieństwo zatrzymania i wysokość mandatu.
...a powiesz jak idea temu przyświeca? ;-)
Pewnie mniejsze opory powietrza a co za tym idzie większa prędkość i mniejsze spalanie ;D

Awatar użytkownika
Zdravko
Posty: 15
Rejestracja: 2017-11-11, 15:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 '73, Yamaha FZ6 Fazer
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: Zdravko » 2018-10-17, 17:48

DaViD pisze:
2018-10-17, 16:09
czankete pisze:
2018-10-17, 15:06
Zdravko pisze:
2018-10-17, 12:52
Zastanawiam się nad założeniem nielegalnych, licząc na niskie prawdopodobieństwo zatrzymania i wysokość mandatu.
...a powiesz jak idea temu przyświeca? ;-)
Pewnie mniejsze opory powietrza a co za tym idzie większa prędkość i mniejsze spalanie ;D
Oczywiście aerodynamika :). Ale przede wszystkim wygląd. Wydaje mi się że łatwiejsze i mniej toporne byłoby mocowanie takiej tablicy. Na razie tylko się zastanawiam. Zwykłe tablice przrykręcacie na dwie śruby przez otwory umieszczone w osi pionowej?

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: franq87 » 2018-10-17, 19:32

Ostatnio mamy szaleństwo Januszy z zakładaniem małych tablic do swoich passatów a przeznaczonych do samochodów z rynku amerykanskiego ,więc to chyba ta sama idea.
Ja zakładam tablice w ramkę bez wiercenia, kombinowania. Ramkę do wspomnianych dwóch otworów .

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: Texas Ranger » 2018-10-17, 19:41

Zdravko pisze:
2018-10-17, 17:48
DaViD pisze:
2018-10-17, 16:09
czankete pisze:
2018-10-17, 15:06

...a powiesz jak idea temu przyświeca? ;-)
Pewnie mniejsze opory powietrza a co za tym idzie większa prędkość i mniejsze spalanie ;D
Oczywiście aerodynamika :). Ale przede wszystkim wygląd. Wydaje mi się że łatwiejsze i mniej toporne byłoby mocowanie takiej tablicy. Na razie tylko się zastanawiam. Zwykłe tablice przrykręcacie na dwie śruby przez otwory umieszczone w osi pionowej?
Proponuję Ci abyś poszedł o krok dalej niż zwykli Janusze, o których pisze franq. Rozważ może jakąś pomyłkę w numerze rejestracyjnym, może "8" zastąp literą "B", albo "0" na "D". Zawsze to można jechać do cepeenu, zatankować, nie płacić i odjechać, duże prawdopodobieństwo, że Cię nie namierzą, w końcu ryzyko mandatu małe, więc działaj.

Awatar użytkownika
Zdravko
Posty: 15
Rejestracja: 2017-11-11, 15:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 '73, Yamaha FZ6 Fazer
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: Zdravko » 2018-10-17, 21:17

franq87 pisze:
2018-10-17, 19:32
Ja zakładam tablice w ramkę bez wiercenia, kombinowania. Ramkę do wspomnianych dwóch otworów .
Dzięki.

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: Seba_830 » 2018-10-18, 07:05

Nie polecam montowania tablicy tylko w ramkę bez wiercenia, miałem tak zamontowaną w MZ czego efektem było szukanie jej po przydrożnych rowach, na szczęście się udało.

Awatar użytkownika
dąbek
Posty: 405
Rejestracja: 2013-06-19, 21:54
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1958 r
JAWA 50 typ 20
Lokalizacja: Grudziądz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: dąbek » 2018-10-18, 17:18

Najlepiej blaszka z nierdzewki pod wymiar i na to tablica. Bez wiercenia w tablicy się nie obejdzie, ale tak były kiedyś montowane rejestracje i nie ma ryzyka, że nam odpadnie.

radar
Posty: 95
Rejestracja: 2015-12-19, 13:27
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 '71
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: radar » 2018-10-18, 19:51

Ja mam zrobione tak jak na zdjęciu. Nie miałem dylematu czy przewiercić tablicę czy nie - w końcu to tylko kawałek alu blachy. Trzeba się cieszyć, że nie mamy tak jak w Niemczech tablic wielkości stolika do kawy ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zdravko
Posty: 15
Rejestracja: 2017-11-11, 15:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 '73, Yamaha FZ6 Fazer
Lokalizacja: Siedlce
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: Zdravko » 2018-10-22, 13:01

Zainstalowałem normalną tablicę i rzeczywiście nie wygląda to źle. W końcu WSK to kawał motóra a nie żaden skuter. Nawet Grażynie się podoba. Przy okazji przegoniłem wueske w 50 km sobotnią trasę. Piekna sprawa :)

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 rocznik 1973

Post autor: franq87 » 2018-10-22, 20:40

A moje wyglądają tak, i jeszcze nigdy nie zgubiłem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości