Dziwna głowica a wygląda jak W2.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2016-10-08, 19:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
CZ 472.4 1979
Jawa 638.0
Suzuki RG80
Romet Pony M3 - Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Dziwna głowica a wygląda jak W2.
Witam i o radę pytam. Dostałem od znajomego ciekawą głowicę do swojej czwórki a tu jajo, głowica nie pasuje. Po pierwsze ma inny rozstaw szpilek, po drugie małą komorę spalania. Czy ktoś spotkał się z taką głowica i do czego ona moze byc? A może to twórczość ludowa i do huty z nia?
"Jak dwumetrowy stukilowy facet może jechać na motorynce.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
Zwymiaruj ją to będzie łatwiej określić pochodzenie
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- czankete
- Posty: 1320
- Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
- Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2016-10-08, 19:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
CZ 472.4 1979
Jawa 638.0
Suzuki RG80
Romet Pony M3 - Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
"Jak dwumetrowy stukilowy facet może jechać na motorynce.
- wkzarci
- Moderator
- Posty: 588
- Rejestracja: 2012-12-22, 13:29
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 itp, itd.
- Lokalizacja: PL
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
Wygląda na glowice silnika W1 125 ccm
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2016-10-08, 19:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
CZ 472.4 1979
Jawa 638.0
Suzuki RG80
Romet Pony M3 - Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
Dzięki za odpowiedź. Parę osób pisało do mnie prywatne wiadomości, odpisałem wszystkim ale mam wrażenie że moje pw nie dochodzą, więc najlepiej się ze mną kontaktować na maila.
"Jak dwumetrowy stukilowy facet może jechać na motorynce.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
- Lokalizacja: mrągowo
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
Motorower Herkules 50 lob 80cc ?...
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka - Lokalizacja: Stanisławów
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 2015-06-15, 20:24
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125-72rWFM125-61r
- Lokalizacja: mrągowo
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
Niesamowite ..
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
Zaspawana głowica od wiatra, jakby pod S01, żaden rarytas - wart tyle co waży na skupie... ale może ktoś już się naciął, że to od W1
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2016-10-08, 19:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
CZ 472.4 1979
Jawa 638.0
Suzuki RG80
Romet Pony M3 - Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
Warta pewnie tyle, ale raczej nikt w domu nie spawal komory by ją obrobić, a jest zauważalnie mniejsza. Myślę że po prostu w fabryce potrzebowali głowice więc i obrobili sobie odlew według potrzeb.
"Jak dwumetrowy stukilowy facet może jechać na motorynce.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
Przecież widać na pierwszy rzut oka, że jest zaspawana, to żaden odlew.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2016-10-08, 19:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
CZ 472.4 1979
Jawa 638.0
Suzuki RG80
Romet Pony M3 - Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
Komora spalania twoim zdaniem też była spawana?
"Jak dwumetrowy stukilowy facet może jechać na motorynce.
- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
Można by sprawdzić wielkość tej głowicy względem typowej głowicy z W2B. Głowica od silnika W1 powinna być nieco mniejsza.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2016-10-08, 19:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
CZ 472.4 1979
Jawa 638.0
Suzuki RG80
Romet Pony M3 - Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
Właśnie o tym mówię, podałem wyżej wymiar komory i jest ona zdecydowanie mniejsza porównując ją do w2. Nawet wizualnie to widać jeżeli się położy jedną obok drugiej.
"Jak dwumetrowy stukilowy facet może jechać na motorynce.
- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
Wielkość komory to jedna sprawa. Mi chodzi o całość.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 2016-10-08, 19:06
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
CZ 472.4 1979
Jawa 638.0
Suzuki RG80
Romet Pony M3 - Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
Całość jest na oko identyczna. Różni się numerem odlewu.
"Jak dwumetrowy stukilowy facet może jechać na motorynce.
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 2016-01-17, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk m150, wfm m06, jawa 353 1959r, jawa 354 1957r,tula 200
- Lokalizacja: wilkszyn
- Kontaktowanie:
Re: Dziwna głowica a wygląda jak W2.
kiedyś przeczytałem kilka książek o przerabianiu starych silników (głównie 2t) i w którejś z nich było napisane że przy ,,tuningu,, S01 zalecana jest ,,daszkowa ,, komora spalania - i żeby adaptować głowice z silnika w2 - to nie z jakiegoś forum tylko z książki.
spawanie aluminium istnieje nie od wczoraj - chęć podrasowania silnika też nie jest czymś nowym , tylko teraz można kupić jakieś części tuningowe np. skrzynie 6b do Simsona a kiedyś ludzie mający dostęp do obrabiarek itd. robili to sami (często zawodnicy startujący z rajdach i na kartach sami ,,budowali,, silniki )
myśle że jeśli to nie głowica od W1 to pewnie jakiś odlew głowicy w2 zaadoptowany do innego silnika (bo ma inny rozstaw szpilek) lub do wyczynowego w2 z dużym stopniem sprężania - ale te szpilki to wykluczają
wokół komory spalania widać ,,białe kółko,, - czyli taką średnice miał cylinder lub uszczelka pod głowice - można to zmierzyć i oszacować średnice cylindra - i wtedy oszacować w jakim silniku to siedziało - ja mam dwie głowice od S06 które mają takie kółka bo były założone na cylindry rozwiercone na 175
spawanie aluminium istnieje nie od wczoraj - chęć podrasowania silnika też nie jest czymś nowym , tylko teraz można kupić jakieś części tuningowe np. skrzynie 6b do Simsona a kiedyś ludzie mający dostęp do obrabiarek itd. robili to sami (często zawodnicy startujący z rajdach i na kartach sami ,,budowali,, silniki )
myśle że jeśli to nie głowica od W1 to pewnie jakiś odlew głowicy w2 zaadoptowany do innego silnika (bo ma inny rozstaw szpilek) lub do wyczynowego w2 z dużym stopniem sprężania - ale te szpilki to wykluczają
wokół komory spalania widać ,,białe kółko,, - czyli taką średnice miał cylinder lub uszczelka pod głowice - można to zmierzyć i oszacować średnice cylindra - i wtedy oszacować w jakim silniku to siedziało - ja mam dwie głowice od S06 które mają takie kółka bo były założone na cylindry rozwiercone na 175
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości