Instalacja M06L

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-03, 16:05

Problem częściowo rozwiązany - żarówka była trzaśnięta i robiła zwarcie. W chwili obecnej :
1. kluczyk po lewej - światła długie i krótkie i postój tył,
2. kluczyk po prawej - postojówki,
3. kluczyk na środku - obydwie żarówki świecą jak wściekłe - zastanawiam się czy nie jest pomieszane wyjście na silniku tzn ładowanie ze światłami - czy to dawałoby taki objaw? Mam nadzieję, że szefo się odezwie:)

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: szef100 » 2019-01-05, 04:26

Kurde człowiek o 3 w nocy, po szychcie, wchodzi na forum, a tu już na niego czekają :D Zobacz czy nie masz pomylonych zacisków przewodu co idzie od stacyjki do przełącznika świateł, oraz świateł z silnika do stacyjki. Bo w pozycji zero łączy połączone jest pin oznaczony kolorem żółtym z tym takim niedorobionym fioletowym ( brak określenia na ten kolor, ale jest opisany pozycja przód) To tak na szybko bo teraz nie pamiętam wszystkich połączeń na stacyjce w pozycji zero

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-05, 07:34

Ty po szychcie a ja zaczynam:) Dzięki - sprawdzę w ciągu dnia...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-05, 11:18

Połączenie sprawdziłem i wszystko jest podłączone wg Twojego schematu. Nie mogę znaleźć nigdzie schematu połączeń s tego typu stacyjki...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-06, 19:18

Panowie nikt nie podpowie? Moze ktoś z Was ma schemat połączeń wewnętrznych stacyjki ewentualnie wie co może powodować opisany wyzej objaw...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-07, 16:58

Kontynuując monolog: wydaje mi się, że wina tkwi po stronie stacyjki - udało mi się znaleźć takie położenie mniej więcej w pozycji środkowej, że wszystko jest ok ale w momencie przełączania w prawo lub w lewo następuje krótki rozbłysk wszystkich żarówek po czym wszystko wraca do normy. W środę może uda mi się nagrać filmik to może ktoś podpowie co robić...

multicar
Posty: 142
Rejestracja: 2015-01-10, 23:02
GG: 0
Moje maszyny: 2x WSK
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: multicar » 2019-01-07, 17:57

A więc wynika z tego ,ze stacyjka na połączeniach blaszek się wyrobił .
Proponuje rozebrac stacyjke i poprawić blaszki i sprężynki [ale ze złożeniem mozesz miec problem [precyzja ustawienia i złożenia w całośc ,ale próbuj.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-07, 18:45

Wiesz o jakiej stacyjce piszę?

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-10, 20:52

Dzisiaj przełożyłem zapasowe elementy stacyjki (tulejkę, blaszkę) niestey nic to nie dało. Jutro sprobuję poprowadzić instalację wg oryginalnego schematu, jeżeli to nie pomoże to już nie wiem co robić ...

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-11, 11:50

Teraz mam hit - podpiąłem instalację wg oryginału i w momencie przestawiania kluczyka w lewo słyszałem delikatne stuki - okazało się, że za każdym razem jak przełączam kluczyk rusza się magneto :what:... Co jest grane?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: halcik » 2019-01-11, 13:03

Prąd z akumulatora idzie na cewki świetlne? Tworzy się pole a magnes na nie reaguje

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-11, 13:21

Czyli znowu kwestia połączeń w stacyjce? Czy taki objaw jest możliwy jeżeli pomyliłem przewód świateł z przewodem ładowania?
Możesz zerknąć na poprzedniej stronie wrzuciłem fotkę połączenia z bezpiecznikiem i diodą - pomarańczowy to ładowanie z silnika, czarny idzie do plusa do akumulatora...

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: halcik » 2019-01-11, 14:19

Teoretycznie przy sprawnym selenie lub diodzie nie. Jeśli dioda jest spalona to jak najbardziej, nie wiem, czy selen też gwarantuje zatrzymanie przepływu prądu w drugą stronę jeśli jest sprawny.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-11, 16:20

Jak znajdziesz chwilę to sprawdź stronę wcześniej czy prawidłowo wpiąłem diodę...

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: halcik » 2019-01-11, 22:44

Kosa pisze:
2018-12-27, 11:15
Trzeci raz edytuję posta bo ciągle mi coś nie pasuje - połączyłem następująco:
1. kabel z cewki ładowania do bezpiecznika
2. z bezpiecznika przez kostkę elektryczną jeden przewód na "+" akumulatora a drugi na diodę i stacyjkę.

https://imgur.com/a/J1eGeM6
Za bardzo nie mam czasu, ale ten post uświadomił mnie że na lew o jest źle. Z silnika przewód ładowania idzie przez dioda na stacyjkę. W ramach zmniejszenia oporów w instalacji możesz zrobić przejście na akumulator z pominięciem stacyjki ale dopiero za diodą.

Dioda powinna być skierowana w drugą stronę. Czyli teraz na stacyjkę nie powinieneś mieć prądu stałego, np do klaksonu, światła tył. Chyba że masz kolejny przewód z akumulatora do stacyjki

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-11, 22:52

Znaczy się cewka-dioda-aku. Wywalam bezpiecznik bo dowiedziałem się że jest zbędny i nic nie podlaczam do stacyjki?

halcik
Posty: 2230
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: halcik » 2019-01-11, 23:00

Bezpiecznik zostaw, inaczej przy zwarciu lub przeładowaniu pójdzie aku lub dioda.
Prąd z ładowania idzie z cewki, przez bezpiecznik do diody. Później jego droga szła przez stacyjkę do akumulatora. Ale jak chcesz możesz zrobić rozwidlenie. Jeden przewód na stacyjkę a drugi na akumulator. To powinien być prawdopodobnie jedyny przewód podpięty pod plus. W standardowych wsk tak jest, a tu nie patrzyłem w schemat

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-11, 23:16

Bardzo dziękuję - jutro po robocie sprawdzę...

szef100
Posty: 399
Rejestracja: 2012-01-15, 20:32
Moje maszyny: WFM M06 1966
WSK M06 1957
MZ RT 125/2 1956
WSK KOBUZ 1978
Lokalizacja: Hańsk
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: szef100 » 2019-01-12, 00:45

https://youtu.be/9rJowefEliM

Zawaliłem błąd opisałem na filmie. Mówiąc na koniec o połączeniu mam na myśli twoje zdjęcie kosa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kosa
Posty: 1883
Rejestracja: 2016-07-30, 07:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK Kos
WSK Z2
WSK L
Komar Sport
Komar 2350
Motorynia
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Instalacja M06L

Post autor: Kosa » 2019-01-12, 07:54

Super - bardzo Ci dziekuję:) Masz u mnie flachę!
Co do połączenia diody - wg informacji jakie mam od halcika i od sprzedawcy tej diody kolejonść powinna być następująca: cewka - dioda szarym paskiem w stronę stacyjki-przewód do aku. Dyskusyjna pozostaje kwestia bezpiecznika. Zastanawia mnie też połączenie pod "żółtą pozycję" - podobno nie ma takiej potrzeby ale chyba zostawię tak jak było - może ktoś wytłumaczyć dlaczego to połączenie nie jest konieczne?
Halcik - wiem, że jesteś zalatany i tym bardziej dziękuję za podpowiedź. Co do plusa - u siebie dokładam klakson i automat stopu.
Po drodze muszę się zaopatrzyć w miernik z sygnałem dźwiękowym.
Po pracy sprawdzę i dam znać...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości