WSK M06 1958r. Granatowa

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Andrzej74
Posty: 26
Rejestracja: 2015-10-26, 22:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 1958
Honda VF750C
Jawa 50
Kontaktowanie:

WSK M06 1958r. Granatowa

Post autor: Andrzej74 » 2019-03-24, 01:03

Taki egzemplarz mi się trafił... Na foto największy kawałek z dnia zakupu.
WSK1958_1.jpg
Reszta drobiazgów już bez zdjęcia i luzem w skrzynce... Kiedy pakowałem do bagażnika graty, byłem na tyle niezorientowany, że cieszyłem się jak pszczoła... Potem przestało być kolorowo... I gdyby nie Wy z tego forum, to pewnie byłyby z tego żyletki albo temat w "złomowych znaleziskach" :lol:
Tymczasem sporo się zmieniło i pozostała papierologia... Mam nadzieję że pójdzie szybciej niż odbudowa.
Przy okazji wrzucę jeszcze parę zdjęć tylko muszę pozmniejszać.
edit1
W trakcie prac na ramie pokazały się znaki kontroli jakości. Co oznaczają nie wiem, nie widać ich też po lakierowaniu, ale po piaskowaniu pod farbą piecową były obecne.
WSK1958_2.jpg
WSK1958_3.jpg
edit2(25.03)
Oprócz tabliczki znamionowej, rocznikiem sygnowane były jeszcze podstawa zapłonu, koło magnesowe, prostownik selenowy oraz kubek prędkościomierza.
WSK1958_4.jpg
WSK1958_5.jpg
WSK1958_6.jpg
WSK1958_7.jpg
edit3(26.03)
Prace raczej standartowe, czyli demontaż piaskowanie, podkład epoksydowy, niezbędne wyprawki, podziła cześci na te do ocynku i chromowania.
WSK1958_8.jpg
WSK1958_9.jpg
WSK1958_10.jpg
WSK1958_11.jpg
edit4 (27.03)
Trochę trwało zanim wszystko wróciło z malowania. Felgi i piasty w kolorze jedynie słusznym RAL, granatowy dobrany w lakierni z oryginalnie zachowanej farby na skorupie lampy... Postawiłem na akryl.
WSK1958_14.jpg
Jak dla mnie wyszło super. Części z ocynku były już wcześniej bo cynkownia uwinęła się w dwa dni. Szybka fotka przed dalszymi pracami, chociaż tu już koła zaplecione...
WSK1958_12.jpg
edit5 (29.03)
klakson zdemontowany, a jego niektóre detale nabrały koloru większości elementów.
WSK1958_16.jpg
WSK1958_17.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Andrzej74
Posty: 26
Rejestracja: 2015-10-26, 22:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 1958
Honda VF750C
Jawa 50
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1958r. Granatowa

Post autor: Andrzej74 » 2019-04-03, 21:44

Filtr powietrza rozebrałem na części pierwsze i po przygotowaniu otrzymał nową oksydę na gorąco. W całym moto to jedyny element oksydowany. Konstrukcja prosta z elementem przesuwanym służącym chyba jako "ssanie".
WSK1958_18.jpg
WSK1958_19.jpg
Początkowo chciałem wymienić wszystkie śruby na nowe, ale w trakcie demontażu okazało się że jest sporo nietypowych jak na dzisiejsze czasy. np taka M8 z łbem na klucz 12 i nakrętką na 14.
WSK1958_20.jpg
Zatem decyzja - czyszczenie i do ocynku. W ocynk poszło więc wszystko co udało się odzyskać z oryginału, między innymi sprężynki od odbłyśnika reflektora, kranik przesuwny, odbłyśnik tylnej lampy, zamki od bocznych puszek itd.
WSK1958_21.jpg
WSK1958_22.jpg
WSK1958_23.jpg
edit(09.04)
W jednej z puszek kryła się mała niespodzianka. Właściciel nie pamiętał jak się otwiera narzędziówkę, więc drobiazgi zostały.
WSK1958_24.jpg
Puszki jak i pozostałe elementy nadwozia otrzymały nowy lakier a na koniec oczywiście szparunki.
WSK1958_25.jpg
WSK1958_26.jpg
WSK1958_27.jpg
WSK1958_28.jpg
Zmęczony na pierwszy rzut oka licznik okazał się sprawny, wymagał tylko oczyszczenia z kurzu oraz wymiany ramki chromowanej i uszczelki.
WSK1958_29.jpg
WSK1958_30.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Andrzej74
Posty: 26
Rejestracja: 2015-10-26, 22:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 1958
Honda VF750C
Jawa 50
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1958r. Granatowa

Post autor: Andrzej74 » 2019-04-15, 14:40

Silnik, podobnie jak cały motocykl był rozebrany niemal na części pierwsze. Nie wyglądał dobrze, ale po wstępnym oczyszczeniu wiedziałem, że może zostać, a przynajmniej spróbuję uruchomić go ponownie.
WSK1958_31.jpg
WSK1958_32.jpg
Pokrywy i kartery poszły do szkiełkowania, cylinder do piaskowania i szlifua na koniec czarna farba żaroodporna, wał do regeneracji.
WSK1958_33.jpg
WSK1958_34.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1958r. Granatowa

Post autor: yazimoo » 2019-04-15, 16:26

Świetna będzie. Mam szczątki takiej samej 58' i pasuje się za nią zabrać.
Ten lakier nie jest za jasny ? jak wygląda w rzeczywistości w porównaniu do oryginalnego ?

Awatar użytkownika
Andrzej74
Posty: 26
Rejestracja: 2015-10-26, 22:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 1958
Honda VF750C
Jawa 50
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1958r. Granatowa

Post autor: Andrzej74 » 2019-04-15, 17:14

Lakier jest identyczny z oryginałem. Dobierany w mieszalni. Najlepiej zachowała się farba na skorupie lampy i pod tabliczką, i te elementy służyły za wzór. A na zdjęciach dużo zależy od światła, lampy błyskowej...

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1958r. Granatowa

Post autor: yazimoo » 2019-04-15, 17:57

wypróbuje ten lakier, dzięki :)

gromal-bkl
Posty: 1
Rejestracja: 2019-06-06, 16:18
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06 1958
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1958r. Granatowa

Post autor: gromal-bkl » 2019-08-29, 08:23

Może kilka zdjęć masz w całości po zlozeniu

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 226
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1958r. Granatowa

Post autor: CZESIO1958 » 2019-08-29, 08:31

Kupa roboty i starań 😅
Też jestem ciekaw jak teraz wygląda

Awatar użytkownika
Andrzej74
Posty: 26
Rejestracja: 2015-10-26, 22:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 1958
Honda VF750C
Jawa 50
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1958r. Granatowa

Post autor: Andrzej74 » 2019-08-29, 22:47

No ok. Miałem plan puścić całą foto sesję po zarejestrowaniu ale trochę się temat przeciąga. Moto jest zrobione i na chodzie, choć jeszcze kilka drobiazgów brakuje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 226
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1958r. Granatowa

Post autor: CZESIO1958 » 2019-08-30, 06:55

Pierwsza klasa 😄

Awatar użytkownika
dawidM10
Posty: 15
Rejestracja: 2016-07-26, 13:29
GG: 0
Moje maszyny: Junak M10,WFM M06,WSK M06 B3, SHL 125 U48,Komar
Lokalizacja: Łęki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1958r. Granatowa

Post autor: dawidM10 » 2019-08-30, 10:51

Kawał dobrej roboty :shock:

Awatar użytkownika
Andrzej74
Posty: 26
Rejestracja: 2015-10-26, 22:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 1958
Honda VF750C
Jawa 50
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1958r. Granatowa

Post autor: Andrzej74 » 2019-08-31, 12:01

zubr9471 pisze:
2019-08-30, 13:04
głowica jest od wfmki
po czym to rozpoznać? Człowiek który mi szkiełkował graty mówił z kolei że to rzemieślniczy wyrób.

Awatar użytkownika
Andrzej74
Posty: 26
Rejestracja: 2015-10-26, 22:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 1958
Honda VF750C
Jawa 50
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1958r. Granatowa

Post autor: Andrzej74 » 2019-08-31, 14:35

Ten motocykl jest z przedostatniego miesiaca produkcji modelu. Cylinder na pewno pod gaźnik G20 i glowica "wysoka". Jeszcze do połowy 1958 bylo tak jak piszesz. Myślałem że masz jakiś patent na rozróżnienie głowicy wsk/wfm po kształcie... Podstawa centralna rzeczywiście za mocno się otwiera ale moto stoi stabilnie wiec tak chyba zostanie.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Andrzej74
Posty: 26
Rejestracja: 2015-10-26, 22:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 1958
Honda VF750C
Jawa 50
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 1958r. Granatowa

Post autor: Andrzej74 » 2019-08-31, 14:35

Ten motocykl jest z przedostatniego miesiaca produkcji modelu. Cylinder na pewno pod gaźnik G20 i glowica "wysoka". Jeszcze do połowy 1958 bylo tak jak piszesz. Myślałem że masz jakiś patent na rozróżnienie głowicy wsk/wfm po kształcie... Podstawa centralna rzeczywiście za mocno się otwiera ale moto stoi stabilnie wiec tak chyba zostanie.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość