Palące się regulatory CDI
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
- Kontaktowanie:
Palące się regulatory CDI
Witam. W ostatnim czasie spaliło mi się kilka regulatorów. Zrobione na nich razem może z 1000 km. Regulator ori z zestawu kupiony razem z zapłonem, reszta kupiona osobno. Rozebrałem dwa i okazało się że to wina wilgoci. Korozja wewnątrz. Woda dostaje się przez nieszczelność lub to wilgotny piasek przy składaniu w PRC. Na zdjęciach widać że zawsze nóżka + pada, zapewne z racji obciążenia. Widać skorodowaną śrubę. Układ scalony no name, przewód czarny nie podłączony, zatopiony na ślepo. Zastanawiam się czy by w tych jeszcze działających nie nawiercić otworu i nie przepłukać czymś wypierającym wodę....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
- GG: 0
- Moje maszyny: szukam WSK Lelek
- Lokalizacja: Chrzęsne
- Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
A jakie miałeś objawy spalonych regulatorów?
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
- Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
Brak ładowania
- VerteX
- Posty: 44
- Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
GS500F - Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
Jak dla mnie to wygląda na tani kostek prostowniczy za 5zł, a gdzie elementy regulacyjne? Tzn inne dyskretne czy scalaki? Ten mostek tylko prostuje ale sam nic nie reguluje, dokąd zmierza reszta przewodów bo jemu wystarcza 4 a nawet 3 z masą na zewnątrz?
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
- Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
Taki regulator dostałem z cdi. Taki działa w motocyklu. Taki "regulator" zakupiłem jako następny po awarii. Pytanie do reszty użytkowników CDI. Jakie wy macie regulatory. Też takie same chinole?
Przeglądam właśnie oferty znanych zestawów CDI. Wygląda że tam również takie są. Zestawy za 4 - 5 stówek. a regulator za 5 zł??
Dajcie namiary na lepsze jeśli takie są...
Jakie macie napięcie na klemach aku na wolnych, a potem na dodanym gazie??
Jakie z odłączonym aku
Przeglądam właśnie oferty znanych zestawów CDI. Wygląda że tam również takie są. Zestawy za 4 - 5 stówek. a regulator za 5 zł??
Dajcie namiary na lepsze jeśli takie są...
Jakie macie napięcie na klemach aku na wolnych, a potem na dodanym gazie??
Jakie z odłączonym aku
Ostatnio zmieniony 2020-08-22, 21:37 przez hadrianus111, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
- Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
Na moje to tak jak piszesz zwykły mostek.
Potem się dziwić że ako po zimie do wywalenia.
- VerteX
- Posty: 44
- Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
GS500F - Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
Witam
Jeżeli w tym fikuśnym radiatorze po rozcięciu znajdowal sie tylko jeden ele,ent ten co na zdjęciu i nic wiecej, to całość to jedynie mostek prostowniczy zamieniajacy prad przemienny z pradnicy na prad stały (a właściwie pulsujący ale nie ma to znaczenia), nie ma nic wspólnego z zadną stabilizacją czy regulacją napiecia!!!!!, to nie regulator!!!ten na obrazku to pewnie z 15A, tutaj: https://abc-rc.pl/product-pol-6848-Most ... C5010.html 50A duzo solidniejszy kupisz za grosze dokręć do jakiegoś kawałka metalu blachy czy radiatora i git, 50a znaczy że faktycznie w sposób ciagły wyciagniesz z niego bez spalenia 20/30A - aż nadto - oczywiście z radiatorem, ta śmieszna obudowę z wypełnieniem można se darować. Napiecie za mostkiem zależy od typu prądnicy a scislej od obrotów i obciążenia, mostek tego w zaden sposób nie reguluje, jako że pradnice CDI w WSK nie mają wzbudzenia w wirniku gdyż jest on magnesem statłym, nie istnieje memtoda regulacji jak w samochodach czy MZtce i innych, pewnie inny układ reguluje to na jakimś tranzystorze mocy ( FUCKS KNOW - jak to mówia tubylcy).
Teraz masz zamiennik za 3zł.
Jako że do środka dostawała się wilgoć pewnie zachodziła najzwyklejsza elektroliza i korozja elektrochemiczna.
Moje pytanie!!!! : do czego tam szło 5 kabli??? był tam inny element nie ujety na foto?, mostek potrzebuje 4max a jesli biegun (-) wyprowadzimy na masę to nawet 3 tylko.
Pozdrawiam
Jeżeli w tym fikuśnym radiatorze po rozcięciu znajdowal sie tylko jeden ele,ent ten co na zdjęciu i nic wiecej, to całość to jedynie mostek prostowniczy zamieniajacy prad przemienny z pradnicy na prad stały (a właściwie pulsujący ale nie ma to znaczenia), nie ma nic wspólnego z zadną stabilizacją czy regulacją napiecia!!!!!, to nie regulator!!!ten na obrazku to pewnie z 15A, tutaj: https://abc-rc.pl/product-pol-6848-Most ... C5010.html 50A duzo solidniejszy kupisz za grosze dokręć do jakiegoś kawałka metalu blachy czy radiatora i git, 50a znaczy że faktycznie w sposób ciagły wyciagniesz z niego bez spalenia 20/30A - aż nadto - oczywiście z radiatorem, ta śmieszna obudowę z wypełnieniem można se darować. Napiecie za mostkiem zależy od typu prądnicy a scislej od obrotów i obciążenia, mostek tego w zaden sposób nie reguluje, jako że pradnice CDI w WSK nie mają wzbudzenia w wirniku gdyż jest on magnesem statłym, nie istnieje memtoda regulacji jak w samochodach czy MZtce i innych, pewnie inny układ reguluje to na jakimś tranzystorze mocy ( FUCKS KNOW - jak to mówia tubylcy).
Teraz masz zamiennik za 3zł.
Jako że do środka dostawała się wilgoć pewnie zachodziła najzwyklejsza elektroliza i korozja elektrochemiczna.
Moje pytanie!!!! : do czego tam szło 5 kabli??? był tam inny element nie ujety na foto?, mostek potrzebuje 4max a jesli biegun (-) wyprowadzimy na masę to nawet 3 tylko.
Pozdrawiam
- VerteX
- Posty: 44
- Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
GS500F - Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
Przepraszam doczytałem, z tym czarnym przewodem, rzeczywiste podróba i wałek jakich mało, zamiennik 3zł!!!, jak wyglada cała reszta instalacji?
Pozdr
Pozdr
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
- Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
Tak samo jak w instalacjach promowanych na forum jako wzorowe. Zdziwiłem się sam na taki widok, nie było nic poza tym co na zdjęciu.
Mostek z linku mam w domu, kilka sztuk. Tak myślałem może dam za mostkiem regulator napięcia ładowania akumulatora, taki gotowy kit.
np taki: https://sklep.avt.pl/avt3166.html
albo coś podobnego
Mostek z linku mam w domu, kilka sztuk. Tak myślałem może dam za mostkiem regulator napięcia ładowania akumulatora, taki gotowy kit.
np taki: https://sklep.avt.pl/avt3166.html
albo coś podobnego
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
- Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
albo ogranicznik https://sklep.avt.pl/avt5793.html
- VerteX
- Posty: 44
- Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
GS500F - Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
Witam, ten z pierwszego postu odpada bo on reguluje prad, ptrzeba by wpiac regulator napiecia czyli jakas przetwornice step up step down, z moca co najmniej 10/20A, musi byc duzy zapas bo chodzi tylko o regulacje napieciaczyli zeby nie przekraczało tych 14,4V (potocznier 12v)
martwi mnier jedno, sam mam polecany z forum zestaw 200w i czy on tez jest bez regulatora? fuck, to jest morderstwo Aku bo zaleznie od obciazenia i obrotów bedzie zmieniac sie napiecie!!, a akumulator działa jak oporowy regulator pochłaniac nadmiar pradu, i np przy duzych obrotach i jezdzie bez swiateł jest masakrycznie gotowany, a przy umioarkoweanych obrotach na swiatłach i po wcisnieciu stiopu gwałtownie rozładowtywany.
martwi mnier jedno, sam mam polecany z forum zestaw 200w i czy on tez jest bez regulatora? fuck, to jest morderstwo Aku bo zaleznie od obciazenia i obrotów bedzie zmieniac sie napiecie!!, a akumulator działa jak oporowy regulator pochłaniac nadmiar pradu, i np przy duzych obrotach i jezdzie bez swiateł jest masakrycznie gotowany, a przy umioarkoweanych obrotach na swiatłach i po wcisnieciu stiopu gwałtownie rozładowtywany.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
- Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
upsss I się wydało...
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
- Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
Trzeba by się teraz zapytać tych co to sprzedają, albo rozciąć i samemu zobaczyć..
- VerteX
- Posty: 44
- Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
GS500F - Kontaktowanie:
Re: RE: Re: Palące się regulatory CDI
W zasadzie to tak działa orginalny układ ładowania w WSK sprzed 50lat, tylko że on był wiecznie niedoladowanyhadrianus111 pisze:
upsss I się wydało...
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
- Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
To po co piszą że jest regulator
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
- Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
zestaw od rakso, w ogóle miałem problem z "regulatorem", przeładowywał, obiecał wysłać nowy... Zero kontaktu.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
- GG: 0
- Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
- Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
W zasadzie nie ma sie co dziwić jak to nie regulator...
- jjaworskyy
- Posty: 2073
- Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
- GG: 0
- Moje maszyny: M06B3
KoBuz - Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
hadrianus111 pisze: ↑2020-08-23, 12:16zestaw od rakso, w ogóle miałem problem z "regulatorem", przeładowywał, obiecał wysłać nowy... Zero kontaktu.
UŻYWAJ OPCJI EDYTUJ. NIE PISZ POST ZA POSTEM
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 2014-10-11, 10:59
- GG: 10455945
- Moje maszyny: Głównie WSK
- Lokalizacja: WLKP
- Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
Kiedyś z ciekawości rozebrałem taki regulator napięcia z jakiegoś skuterka, no i wewnątrz był to zdecydowanie bardziej złożony układ, a wygląd zewnętrzny identyczny jak te z wueskowych CDI.
To pewnie jakieś chińskie podróbki, pytanie teraz tylko co stosują nasi "producenci" CDI i czy w ogóle mają świadomość co siedzi wewnątrz regulatora.
To pewnie jakieś chińskie podróbki, pytanie teraz tylko co stosują nasi "producenci" CDI i czy w ogóle mają świadomość co siedzi wewnątrz regulatora.
-
- Posty: 2248
- Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50 - Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Palące się regulatory CDI
Patrząc na działanie jednego z moich to jest to raczej narastający prąd. W pikach potrafił przekroczyć 15V, ale sobie tłumaczyłem, że może moment zbicia nadmiaru musi chwilę potrwać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości