Palące się regulatory CDI

hadrianus111
Posty: 56
Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
Kontaktowanie:

Palące się regulatory CDI

Post autor: hadrianus111 » 2020-08-21, 15:09

Witam. W ostatnim czasie spaliło mi się kilka regulatorów. Zrobione na nich razem może z 1000 km. Regulator ori z zestawu kupiony razem z zapłonem, reszta kupiona osobno. Rozebrałem dwa i okazało się że to wina wilgoci. Korozja wewnątrz. Woda dostaje się przez nieszczelność lub to wilgotny piasek przy składaniu w PRC. Na zdjęciach widać że zawsze nóżka + pada, zapewne z racji obciążenia. Widać skorodowaną śrubę. Układ scalony no name, przewód czarny nie podłączony, zatopiony na ślepo. Zastanawiam się czy by w tych jeszcze działających nie nawiercić otworu i nie przepłukać czymś wypierającym wodę....
20200821_140040_resized.jpg
20200821_143759_resized.jpg
20200821_143239_resized.jpg
20200821_140342_resized.jpg
20200821_135948_resized.jpg
20200821_143831_resized.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Texas Ranger
Posty: 1413
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: Texas Ranger » 2020-08-21, 16:45

A jakie miałeś objawy spalonych regulatorów?

hadrianus111
Posty: 56
Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: hadrianus111 » 2020-08-21, 21:46

Brak ładowania

Awatar użytkownika
VerteX
Posty: 37
Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
GS500F
Lokalizacja: Cambridge
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: VerteX » 2020-08-22, 12:13

Jak dla mnie to wygląda na tani kostek prostowniczy za 5zł, a gdzie elementy regulacyjne? Tzn inne dyskretne czy scalaki? Ten mostek tylko prostuje ale sam nic nie reguluje, dokąd zmierza reszta przewodów bo jemu wystarcza 4 a nawet 3 z masą na zewnątrz?

hadrianus111
Posty: 56
Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: hadrianus111 » 2020-08-22, 20:54

Taki regulator dostałem z cdi. Taki działa w motocyklu. Taki "regulator" zakupiłem jako następny po awarii. Pytanie do reszty użytkowników CDI. Jakie wy macie regulatory. Też takie same chinole?
Przeglądam właśnie oferty znanych zestawów CDI. Wygląda że tam również takie są. Zestawy za 4 - 5 stówek. a regulator za 5 zł??
Dajcie namiary na lepsze jeśli takie są...

Jakie macie napięcie na klemach aku na wolnych, a potem na dodanym gazie??
Jakie z odłączonym aku
Ostatnio zmieniony 2020-08-22, 21:37 przez hadrianus111, łącznie zmieniany 2 razy.

hadrianus111
Posty: 56
Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: hadrianus111 » 2020-08-22, 20:55

VerteX pisze:
2020-08-22, 12:13
Jak dla mnie to wygląda na tani kostek prostowniczy za 5zł, a gdzie elementy regulacyjne? Tzn inne dyskretne czy scalaki? Ten mostek tylko prostuje ale sam nic nie reguluje, dokąd zmierza reszta przewodów bo jemu wystarcza 4 a nawet 3 z masą na zewnątrz?
Na moje to tak jak piszesz zwykły mostek.
Potem się dziwić że ako po zimie do wywalenia.

Awatar użytkownika
VerteX
Posty: 37
Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
GS500F
Lokalizacja: Cambridge
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: VerteX » 2020-08-22, 21:54

Witam
Jeżeli w tym fikuśnym radiatorze po rozcięciu znajdowal sie tylko jeden ele,ent ten co na zdjęciu i nic wiecej, to całość to jedynie mostek prostowniczy zamieniajacy prad przemienny z pradnicy na prad stały (a właściwie pulsujący ale nie ma to znaczenia), nie ma nic wspólnego z zadną stabilizacją czy regulacją napiecia!!!!!, to nie regulator!!!ten na obrazku to pewnie z 15A, tutaj: https://abc-rc.pl/product-pol-6848-Most ... C5010.html 50A duzo solidniejszy kupisz za grosze dokręć do jakiegoś kawałka metalu blachy czy radiatora i git, 50a znaczy że faktycznie w sposób ciagły wyciagniesz z niego bez spalenia 20/30A - aż nadto - oczywiście z radiatorem, ta śmieszna obudowę z wypełnieniem można se darować. Napiecie za mostkiem zależy od typu prądnicy a scislej od obrotów i obciążenia, mostek tego w zaden sposób nie reguluje, jako że pradnice CDI w WSK nie mają wzbudzenia w wirniku gdyż jest on magnesem statłym, nie istnieje memtoda regulacji jak w samochodach czy MZtce i innych, pewnie inny układ reguluje to na jakimś tranzystorze mocy ( FUCKS KNOW - jak to mówia tubylcy).
Teraz masz zamiennik za 3zł.
Jako że do środka dostawała się wilgoć pewnie zachodziła najzwyklejsza elektroliza i korozja elektrochemiczna.
Moje pytanie!!!! : do czego tam szło 5 kabli??? był tam inny element nie ujety na foto?, mostek potrzebuje 4max a jesli biegun (-) wyprowadzimy na masę to nawet 3 tylko.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
VerteX
Posty: 37
Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
GS500F
Lokalizacja: Cambridge
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: VerteX » 2020-08-22, 21:56

Przepraszam doczytałem, z tym czarnym przewodem, rzeczywiste podróba i wałek jakich mało, zamiennik 3zł!!!, jak wyglada cała reszta instalacji?
Pozdr

hadrianus111
Posty: 56
Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: hadrianus111 » 2020-08-22, 23:10

Tak samo jak w instalacjach promowanych na forum jako wzorowe. Zdziwiłem się sam na taki widok, nie było nic poza tym co na zdjęciu.
Mostek z linku mam w domu, kilka sztuk. Tak myślałem może dam za mostkiem regulator napięcia ładowania akumulatora, taki gotowy kit.
np taki: https://sklep.avt.pl/avt3166.html
albo coś podobnego

hadrianus111
Posty: 56
Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: hadrianus111 » 2020-08-22, 23:16


Awatar użytkownika
VerteX
Posty: 37
Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
GS500F
Lokalizacja: Cambridge
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: VerteX » 2020-08-23, 10:53

Witam, ten z pierwszego postu odpada bo on reguluje prad, ptrzeba by wpiac regulator napiecia czyli jakas przetwornice step up step down, z moca co najmniej 10/20A, musi byc duzy zapas bo chodzi tylko o regulacje napieciaczyli zeby nie przekraczało tych 14,4V (potocznier 12v)
martwi mnier jedno, sam mam polecany z forum zestaw 200w i czy on tez jest bez regulatora? fuck, to jest morderstwo Aku bo zaleznie od obciazenia i obrotów bedzie zmieniac sie napiecie!!, a akumulator działa jak oporowy regulator pochłaniac nadmiar pradu, i np przy duzych obrotach i jezdzie bez swiateł jest masakrycznie gotowany, a przy umioarkoweanych obrotach na swiatłach i po wcisnieciu stiopu gwałtownie rozładowtywany.

hadrianus111
Posty: 56
Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: hadrianus111 » 2020-08-23, 11:09

:hah:
upsss I się wydało...

hadrianus111
Posty: 56
Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: hadrianus111 » 2020-08-23, 11:10

Trzeba by się teraz zapytać tych co to sprzedają, albo rozciąć i samemu zobaczyć..

Awatar użytkownika
VerteX
Posty: 37
Rejestracja: 2010-03-14, 20:26
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
GS500F
Lokalizacja: Cambridge
Kontaktowanie:

Re: RE: Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: VerteX » 2020-08-23, 11:12

hadrianus111 pisze::hah:
upsss I się wydało...
W zasadzie to tak działa orginalny układ ładowania w WSK sprzed 50lat, tylko że on był wiecznie niedoladowany

Sent from my Mi A2 using Tapatalk


hadrianus111
Posty: 56
Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: hadrianus111 » 2020-08-23, 11:58

To po co piszą że jest regulator

hadrianus111
Posty: 56
Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: hadrianus111 » 2020-08-23, 12:16

zestaw od rakso, w ogóle miałem problem z "regulatorem", przeładowywał, obiecał wysłać nowy... Zero kontaktu.

hadrianus111
Posty: 56
Rejestracja: 2020-02-21, 22:08
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125, 1984r.
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: hadrianus111 » 2020-08-23, 17:16

W zasadzie nie ma sie co dziwić jak to nie regulator...

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Moderator
Posty: 1748
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: jjaworskyy » 2020-08-23, 18:24

hadrianus111 pisze:
2020-08-23, 17:16
W zasadzie nie ma sie co dziwić jak to nie regulator...
hadrianus111 pisze:
2020-08-23, 12:16
zestaw od rakso, w ogóle miałem problem z "regulatorem", przeładowywał, obiecał wysłać nowy... Zero kontaktu.
hadrianus111 pisze:
2020-08-23, 11:58
To po co piszą że jest regulator
UŻYWAJ OPCJI EDYTUJ. NIE PISZ POST ZA POSTEM :)

bociek
Posty: 47
Rejestracja: 2014-10-11, 10:59
GG: 10455945
Moje maszyny: B3 '75, B3 '84, Gil'78, Kobuz'81, Dudek'76, Lelek'75.
Lokalizacja: Kościan
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: bociek » 2020-08-24, 07:09

Kiedyś z ciekawości rozebrałem taki regulator napięcia z jakiegoś skuterka, no i wewnątrz był to zdecydowanie bardziej złożony układ, a wygląd zewnętrzny identyczny jak te z wueskowych CDI.

To pewnie jakieś chińskie podróbki, pytanie teraz tylko co stosują nasi "producenci" CDI i czy w ogóle mają świadomość co siedzi wewnątrz regulatora.

halcik
Posty: 2095
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Palące się regulatory CDI

Post autor: halcik » 2020-08-24, 07:24

Patrząc na działanie jednego z moich to jest to raczej narastający prąd. W pikach potrafił przekroczyć 15V, ale sobie tłumaczyłem, że może moment zbicia nadmiaru musi chwilę potrwać.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości