Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

podwozie - nadwozie
Odpowiedz
StaroModny
Posty: 92
Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: StaroModny » 2020-10-12, 13:32

Witajcie, potrzbuję przeprowadzić renowację baku, planuję to rozegrać w ten sposób że zasypię go piaskiem i zamocuję jakoś do tokarki na wolnych obrotach go troszkę przepiaskuje. Następnie zaleję go jakimś odrdzewiaczem zmieniając co jakiś czas ułożenie, jaki odrdzewiacz polecacie? No i ostatecznie po wypłukaniu jakiś środek/ lakier zabezpieczający. Dobrze kombinuję? Może macie inne, lepsze sposoby? Zbiornik od środka dosyć znacznie skorodowany. Chodzi o zbiornik od OSY

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 226
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: CZESIO1958 » 2020-10-12, 14:03

Dobrze kombinujesz.
A co do zabezpieczenia to zadzwoń tu:
http://kanuj.pl/
I pogadaj . Zawsze coś doradzi

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: zmyngut » 2020-10-12, 14:55

Ja bym tam piachu nie sypał bo potem jest problem z wypłukaniem. Jeśli już to lepiej wkręty stalowe itp. plus np. ropa.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: jjaworskyy » 2020-10-12, 16:52

Bawiłem się już w jakieś nakrętki, kamienie, ropy, sropy itp i nie zawsze do końca było dobrze. Odżałowałem i wysłałem zbiornik do Kanuj pl. Koszt to 25 zł za litr pojemności zbiornika. Zbiornik wrócił do mnie ogarnięty w środku, co jakiś czas odkręcałem odstojnik żeby sprawdzić czy jest jakiś syf i zawsze było czyściutko. Polecam!

StaroModny
Posty: 92
Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: StaroModny » 2020-10-13, 10:17

mimo wszystko chcę to zrobić sam

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2044
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: jjaworskyy » 2020-10-13, 13:20

zubr9471 pisze:
2020-10-13, 11:37
Mój Boże 25zł za litr pojemności to wychodzi 300zł za bak WSK ?! Ja odrdzewiałem bak do komara sporta w następujący sposób: pierw nasypałem do środka troche grysiku i zalałem to roztworem fosolu z wodą w proporcjach 50:50 w ilości 1 litr. Potem potrząsałem prawo-lewo żeby grys działał jak pilnik i zostawiałem na kilka godzin. Następnie zmieniałem pozycje. I tak kilka razy. Ważne jest aby stosować roztwór rozcieńczony wodą i zmieniać pozycje baku co kilka godzin w przeciwny wypadku kwas wygryzie wżery.
A czym zabezpieczasz w środku po takiej operacji żeby ruda nie powróciła? :)

Awatar użytkownika
Szatek
Posty: 47
Rejestracja: 2012-04-01, 23:19
GG: 46536838
Moje maszyny: - Romet 50-T-1 '76
- Romet 50-TS-1 '75
Lokalizacja: Głowno
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: Szatek » 2020-10-16, 22:11

Skuteczny, trwały, galwaniczny i tani sposób to fosforanowanie. 70 zł za 9-cio litrowy zbiornik.

StaroModny
Posty: 92
Rejestracja: 2016-05-23, 22:29
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125 M06 B3
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: StaroModny » 2020-10-18, 09:30

coś więcej na ten temat? wykonywałeś w warunkach domowych?

Awatar użytkownika
Szatek
Posty: 47
Rejestracja: 2012-04-01, 23:19
GG: 46536838
Moje maszyny: - Romet 50-T-1 '76
- Romet 50-TS-1 '75
Lokalizacja: Głowno
Kontaktowanie:

Re: Renowacja skorodowanego wewnątrz zbiornika paliwa

Post autor: Szatek » 2020-10-18, 11:57

W warunkach domowych będzie raczej ciężko to zrobić. Takie usługi wykonują np. Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 S.A. w Łodzi.

Zbiornik paliwa mojego Rometa 50-TS-1 po fosforanowaniu:

Obrazek

Obrazek

Zbiornik jest pokryty od wewnątrz i z zewnątrz, powłoką antykorozyjną i odporną na działanie paliwa. Tą powłokę można bez problemu pokrywać z zewnątrz podkładami epoksydowymi itp.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości