Pierścienie chromowane
- irek
 - Posty: 569
 - Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
 - GG: 7348413
 - Moje maszyny: Komar, WSK 175
 - Lokalizacja: Paszczyna
 - Kontaktowanie:
 
- 
				andi
 - Posty: 376
 - Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
 - GG: 0
 - Lokalizacja: Wołczyn
 - Kontaktowanie:
 
Dobrze że jesteś taki dociekliwy! ale na Twoje pytanie tak naprawdę już nikt nie odpowie z całkowitą pewnością .
Mogę powiedzieć tylko tyle , że w tamtych czasach przy tamtych jakościach oleju i benzyny , zatarte pierścienie na tłoku to była normalka .
Oryginalne pierścienie produkowane w tamtych czasach to był naprawdę chłam , pamiętam że był problem założyć je na tłok , kupowało się więcej bo nigdy nie udało się założyć ich nie łamiąc choć jednego .
Zakładaj oba chromowane do tego dobry olej do benzynki i nie zastanawiaj się więcej nad tym .
			
									
									
						Mogę powiedzieć tylko tyle , że w tamtych czasach przy tamtych jakościach oleju i benzyny , zatarte pierścienie na tłoku to była normalka .
Oryginalne pierścienie produkowane w tamtych czasach to był naprawdę chłam , pamiętam że był problem założyć je na tłok , kupowało się więcej bo nigdy nie udało się założyć ich nie łamiąc choć jednego .
Zakładaj oba chromowane do tego dobry olej do benzynki i nie zastanawiaj się więcej nad tym .
- ŻbiKu
 - Posty: 1624
 - Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`, 
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
 - Kontaktowanie:
 
- irek
 - Posty: 569
 - Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
 - GG: 7348413
 - Moje maszyny: Komar, WSK 175
 - Lokalizacja: Paszczyna
 - Kontaktowanie:
 
Tak własnie myślałem, że nie otrzymam odpowiedzi dlaczego jeden, no ale bajka. Teraz wiem, że pierścienie chromowane są jednak lepsze od zwykłych i to bezapelacyjnie.andi pisze:Dobrze że jesteś taki dociekliwy! ale na Twoje pytanie tak naprawdę już nikt nie odpowie z całkowitą pewnością .
Mogę powiedzieć tylko tyle , że w tamtych czasach przy tamtych jakościach oleju i benzyny , zatarte pierścienie na tłoku to była normalka .
Dla nie zorientowanych powtórze, że zmniejszają one tarcie, przez co spada temperatura silnika, zwiększa się moment obrotowy i moc (nie znacznie ale zawsze coś), cylinder sie tak szybko nie zużywa i to chyba tyle. Jeśli o czymś zapomniałem to dopiszcie.
Pozdrawiam
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
						- RaPi
 - Posty: 121
 - Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
 - GG: 0
 - Moje maszyny: ze Świdnika
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
Zgodzam sie ale nie do końca, w współczesnych 2t pierścienie chromowe stosuje sie do cylindrów w nikasilu, do zwyklych cylindrów idą pierścienie żeliwne(oczywiście są wyjątki), pierścienie chromowe są twardsze-daja wiecej mocy ale i cylinder zużywa się szybciejpuma pisze:Dla nie zorientowanych powtórze, że zmniejszają one tarcie, przez co spada temperatura silnika, zwiększa się moment obrotowy i moc (nie znacznie ale zawsze coś), cylinder sie tak szybko nie zużywa i to chyba tyle. Jeśli o czymś zapomniałem to dopiszcie.
Pozdrawiam
- irek
 - Posty: 569
 - Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
 - GG: 7348413
 - Moje maszyny: Komar, WSK 175
 - Lokalizacja: Paszczyna
 - Kontaktowanie:
 
Sory RaPi ale ja bym sie kłócił tutaj. Owszem są twardsze ale jednocześnie zmniejszają tarcie więc moim zdaniem zużycie cylindra pozostaje na podobnym poziomie a co najwyżej minimalnie zmniejsza się jego żywotność, przynajmniej ja tak uważam.
			
													
					Ostatnio zmieniony 2007-03-07, 22:50 przez irek, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						- RaPi
 - Posty: 121
 - Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
 - GG: 0
 - Moje maszyny: ze Świdnika
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
Chodzi o to ze w zwykłych żeliwnych pierścieniach masz tzw "pory" (takie mikrodziurki) gdzie znajduje sie olej, pierścienie chromowe są gładsze i bardziej przylegają do cylindra - za tą teorie głowy sobie uciąć nie daje ale tak mi sie wydaje. Co do tego że pierścienie chromowe zużywają szybciej cylinder żeliwny nie mam wątpliwości, nie wiem o ile zwiększa to zużycie ale na pewno coś takiego jest.
			
									
									
						- irek
 - Posty: 569
 - Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
 - GG: 7348413
 - Moje maszyny: Komar, WSK 175
 - Lokalizacja: Paszczyna
 - Kontaktowanie:
 
- RaPi
 - Posty: 121
 - Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
 - GG: 0
 - Moje maszyny: ze Świdnika
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
Własnie nie taka mała, jak chciałem kupić pierścienie w hurtowni chromowane do sportowego silnika w żeliwnym cylindrem to pogadałem sobie z kolesiem i mi mówił ze juz były takie praktyki ale ze to długo nie pochodzi, W wsk nie ma az takich obrotów i silnik nie jest az taki wyżyłowany więc nie ma wielkich przeciwwskazań aby założyć sobie 2 chromowe pierścienie
			
									
									
						- irek
 - Posty: 569
 - Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
 - GG: 7348413
 - Moje maszyny: Komar, WSK 175
 - Lokalizacja: Paszczyna
 - Kontaktowanie:
 
- mafioza
 - Posty: 8
 - Rejestracja: 2007-03-04, 16:15
 - Lokalizacja: Kamień\Rzeszów
 - Kontaktowanie:
 
- irek
 - Posty: 569
 - Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
 - GG: 7348413
 - Moje maszyny: Komar, WSK 175
 - Lokalizacja: Paszczyna
 - Kontaktowanie:
 
- Endriu
 - Posty: 17
 - Rejestracja: 2007-02-07, 20:20
 - Lokalizacja: Biłgoraj
 - Kontaktowanie:
 
- irek
 - Posty: 569
 - Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
 - GG: 7348413
 - Moje maszyny: Komar, WSK 175
 - Lokalizacja: Paszczyna
 - Kontaktowanie:
 
Właśnie przed chwilką zamówiłem sobie pierścienie chromowane z Primy. Podam wam numer na hurtownie do nich: 6598120. Numer podaje dlatego, że wszędzie indziej z tumanami sie nie dogada. To mi już mówiło dwóch gości ze sklepów i hurtowni którzy u nich zamawiają. Dzwońcie pod ten numer, tam zastaniecie kogoś kompetentnego. Pierścienie chromowane u nich kosztują 3 zł za sztukę. Ja zamówiłem sobie 4 sztuki. Wysyłają mi za pobraniem i wynosi mnie to 12 za przesyłkę plus pierścienie. Jak dostane je już do domu to wam napisze jak wyglądają itp. zdjęć raczej nie zrobię bo mam aparat tylko w telefonie, ale jeśli by w miarę dobrze wyszły to wrzucę na forum.
			
									
									
						- ŻbiKu
 - Posty: 1624
 - Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
 - GG: 0
 - Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`, 
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE - Lokalizacja: Zielona Góra
 - Kontaktowanie:
 
- irek
 - Posty: 569
 - Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
 - GG: 7348413
 - Moje maszyny: Komar, WSK 175
 - Lokalizacja: Paszczyna
 - Kontaktowanie:
 
Kierunkowy to 0-42 no i numer przypominam 6598120. 
Tak, zakładam dwa pierścienie chromowane. Zastanawiałem sie czy nie założyć zgodnie z oryginałem ale zamówiłem 4 chromowane, bez żeliwnych no więc już sprawa jasna. Tak na marginesie to jak sie zamawia na hurtownie to mają pakowane po 50 sztuk w rulonie ale nie o tym chciałem pisać. Konkretnie mi chodzi, że dla osób prywatnych mają pakowane po 2 sztuki w pudełku, jeden żeliwny i jeden chromowany, czyli nawet wiedzą jak było w silniku oryginalnie. ale nie ma problemu z zamówieniem sobie tak jak ja tylko chromowanych.
			
									
									
						Tak, zakładam dwa pierścienie chromowane. Zastanawiałem sie czy nie założyć zgodnie z oryginałem ale zamówiłem 4 chromowane, bez żeliwnych no więc już sprawa jasna. Tak na marginesie to jak sie zamawia na hurtownie to mają pakowane po 50 sztuk w rulonie ale nie o tym chciałem pisać. Konkretnie mi chodzi, że dla osób prywatnych mają pakowane po 2 sztuki w pudełku, jeden żeliwny i jeden chromowany, czyli nawet wiedzą jak było w silniku oryginalnie. ale nie ma problemu z zamówieniem sobie tak jak ja tylko chromowanych.
- Firewall
 - Posty: 225
 - Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
 - GG: 0
 - Lokalizacja: Tychy
 - Kontaktowanie:
 
- Sobi
 - Posty: 87
 - Rejestracja: 2007-01-03, 15:07
 - GG: 0
 - Lokalizacja: Łódź
 - Kontaktowanie:
 
- RaPi
 - Posty: 121
 - Rejestracja: 2007-01-03, 18:40
 - GG: 0
 - Moje maszyny: ze Świdnika
 - Lokalizacja: Lublin
 - Kontaktowanie:
 
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość