Obroty

Awatar użytkownika
rafiki1
Posty: 39
Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
GG: 11610265
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Obroty

Post autor: rafiki1 » 2011-09-25, 10:42

Mam problem a mianowicie co moze być przyczyną że np. startuje wską na jedynce dam manetkę na full to przy prędkości ok 10km/h ma juz bardzo wysokie obroty, gdy popuszczę manetkę i znów dam na maxa dzieje się to samo, dodam ze to zdarzyło się niedawno.Wyglada to tak ze nie przyspiesza lecz trzyma masakryczne obroty. Przed tym incydentem wska śmigała aż miło. Czy to może być wina łożysk które ślizgają sie w kraterach czy raczej kondensator i zapłon za wczesny?

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: Karlicek » 2011-09-25, 11:01

A może raczej sprzęgło się ślizga?
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Master

Re: Obroty

Post autor: Master » 2011-09-25, 11:03

Wymieniałeś/dolewałeś olej? problem zapewne leży po stronie lepkości. spuść stary i zalej hipolem. Powinno pomóc. miałem tak jak nalałem silnikowego zamiast przekładniówki

hartman

Re: Obroty

Post autor: hartman » 2011-09-25, 11:40

Łożyska slizgajace się w karterach ? Ale ,że które niby ? Nawet jeśli chyba by to raczej znaczenia nie miało.

Awatar użytkownika
rafiki1
Posty: 39
Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
GG: 11610265
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: rafiki1 » 2011-09-25, 12:46

Olej zalewalem w sierpniu, jak odkrece srube poziomu paliwa to po 2 sekundach olej sie wylewa tarczki w bdb stanie. Olej Hipol

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: Johnny » 2011-09-25, 13:06

rafiki1 pisze:jak odkrece srube poziomu paliwa to po 2 sekundach olej sie wylewa
rafiki1 pisze:wina łożysk które ślizgają sie w kraterach
Popracuj nad czytelnością przekazu bo o polskich literach już nawet nie wspominam ....

Co do problemu to obstawiam sprzęgło lub przekładnię sprzęgłową. To, że wymieniałeś olej w sierpniu, a tarcze były w bdb stanie kiedyś tam, wcale nie oznacza, że teraz będzie dobrze :)

Awatar użytkownika
rafiki1
Posty: 39
Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
GG: 11610265
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: rafiki1 » 2011-09-25, 14:07

Ok, dzięki za informacje. W jakich cenach w waszych miejscowościach są tarcze sprzęgła?

Awatar użytkownika
Adi_CK
Posty: 77
Rejestracja: 2009-06-15, 22:59
GG: 8179492
Moje maszyny: Wueska
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: Adi_CK » 2011-09-25, 14:35

Kilka złotych/sztuka.

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: Lukasz1331 » 2011-09-25, 20:41

u mnie 8zł/szt w środę zakupiłem

Awatar użytkownika
rafiki1
Posty: 39
Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
GG: 11610265
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: rafiki1 » 2011-09-27, 21:07

Rozłożyłem sprzęgło na części pierwsze i tu nasuwa mi się pytanie: Jakiej grubości powinien być korek na tarczach? Korek na pierwszej tarczy( patrząc od góry) jest dość zjechany, dwie pozostałe tarcze mają grubość korka ok. 1,5mm. Czy to nie za mało? Z góry dzięki za odpowiedzi

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: Johnny » 2011-09-27, 21:10

Grubość korka to nie wszystko. Jaką długość mają sprężyny, a przede wszystkim jaka jest różnica pomiędzy długością poszczególnych sprężyn. Kosz sprzęgłowy nie ma czasem luzu :?:

Awatar użytkownika
Karlicek
Posty: 193
Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
GG: 7162090
Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
Lokalizacja: Gniezno
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: Karlicek » 2011-09-27, 21:16

rafiki1 pisze:Rozłożyłem sprzęgło na części pierwsze i tu nasuwa mi się pytanie: Jakiej grubości powinien być korek na tarczach? Korek na pierwszej tarczy( patrząc od góry) jest dość zjechany, dwie pozostałe tarcze mają grubość korka ok. 1,5mm. Czy to nie za mało? Z góry dzięki za odpowiedzi
To stanowczo za mało. Nominalna grubość korka powinna wynosić ok. 4,2 mm, granica zużycia to 2,7mm.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.

Awatar użytkownika
rafiki1
Posty: 39
Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
GG: 11610265
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: rafiki1 » 2011-09-27, 21:21

Kosz sprzęgłowy ma minimalne luzy góra - dół, natomiast brak luzów przód - tył czyli jak ciągnę do siebie. Długość sprężyn... muszę sprawdzić lecz chyba są jednakowej długości.
Karlicek czyli tarcze są do wymiany. Dzięki o to mi chodziło.

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: Lukasz1331 » 2011-09-27, 21:48

masz zjechaną tulejkę ślizgową kosza tam nie powinno być luzów kolega zajechał tak 3 kosze

Awatar użytkownika
rafiki1
Posty: 39
Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
GG: 11610265
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: rafiki1 » 2011-09-27, 22:08

Tulejka sprzęgłowa jak to wygląda?

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: Johnny » 2011-09-27, 22:21

To ten element co jest pomiędzy koszem a wałkiem głównym skrzyni biegów :)

Awatar użytkownika
rafiki1
Posty: 39
Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
GG: 11610265
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: rafiki1 » 2011-09-28, 20:25

Dzięki Johnny :) Mam jeszcze jeden problem mianowicie: ostatnio wymieniałem simering od strony magneta i zębatki. Po kilku przejażdżkach zauważyłem że ten od strony magneta jest lekko nawilżony olejem, ale tylko 1/3 bo pozostałe jest suche. I tu nie wiem czy już nadaje się do wymiany bo założyłem go naprawdę niedawno.

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: Lukasz1331 » 2011-09-28, 21:24

jeśli to simering na wale to raczej tak bo tracisz na szczelności komory korbowej

Awatar użytkownika
rafiki1
Posty: 39
Rejestracja: 2010-10-06, 19:59
GG: 11610265
Moje maszyny: WSK 125
Lokalizacja: Wieluń
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: rafiki1 » 2011-09-29, 20:10

OK, mam jeszcze jeden problem odnośnie magneta. Wiem że to nie w tym temacie powinno byc ale nie chce zakładać kolejnego. Mianowicie poluzowały mi sie dwa magnesy, próbowałem je dokręcić ale nic z tego, czy mogę jakoś to potraktować minimalną warstwą kleju np. typu ośmorniczka lub coś podobnego?

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Obroty

Post autor: Johnny » 2011-09-29, 20:14

Jeżeli odkręcanie/przykręcanie/klejenie nie spowoduje zmiany ustawienia magnesów tzn. magneto nie dostanie bicia oraz magnesy nie będą wystawać za bardzo (i w konsekwencji ocierać o cewki) to wydaje się, że nie ma przeciwwskazań przed klejeniem. :) Ale może się okazać, że szybciej i lepiej jest załatwić inne koło magnesowe ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości