trójka w ogóle nie wchodzi

Odpowiedz
majeszczak5
Posty: 13
Rejestracja: 2007-03-26, 16:10
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

trójka w ogóle nie wchodzi

Post autor: majeszczak5 » 2007-07-12, 00:40

jestem posiadaczem wski 125 i w ogóle nie wchodzi mi 3 bieg (no niby coś tam skrzypi przy mocniejszym szarpnięciu ale i tak nie wchodzi ) i nie mam pojęcia czego to może być wina wodzik (starty 2 mm) ?? tulejki(delikatny luz)?? tryby choć są dobre?? czy tez może zmieniacz biegów pomocy!!!

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-07-12, 02:21

Ja obstawiam na wodzik lub zmieniacz biegów. Luz na tulejkach to rzecz normalna, a skoro koła zębate masz ok, to pozostaje tylko to. Z reguły niewchodzenie jakiegoś biegu to sprawa wodzika lub zmieniacza.


P.S. Zamieszczaj tematy w odpowiednim dziale. "Narzędzia i techniki pracy" to nie są raczej problemy z biegami. WYPEŁNIJ PROFIL

Awatar użytkownika
Firewall
Posty: 225
Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
GG: 0
Lokalizacja: Tychy
Kontaktowanie:

Post autor: Firewall » 2007-07-12, 13:53

Możliwości jest sporo, więc nie obejdzie się bez rozebrania skrzyni :]

Awatar użytkownika
Romano
Posty: 198
Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
GG: 0
Lokalizacja: Poddębice
Kontaktowanie:

Post autor: Romano » 2007-07-13, 14:59

Panowie proszę was już tyle było postów odnośnie skrzyni że ręce opadają a tu kolejny temat założony majeszczak5 poczytaj trochę forum

majeszczak5
Posty: 13
Rejestracja: 2007-03-26, 16:10
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: majeszczak5 » 2007-07-15, 20:10

niestety romano nic o trójce nie ma a teraz przedstwie problem trójka niby wchodzi ale słychac w skrzyni jakby chroboczenie czy cos w tym stylu(niezałapywanie trybów) wrzucam 3 i to sie własnie dzieje. gdy próbuje jechac tak to słychac własnie to chroboczenie i jest jakby luz czyli napęd nie działa nie ma przeniesienia napędu na wałek zdawczy. nie mam pojecia co mam zrobic w lublinie w zadnym sklepie nie moge kupic wodzika poprostu nie mają zrobiłem dopiero co szlif cylindra no i przeciez na 2 nie bede docierała prawda?? więc prosze pomocy jutro rozbiore silnik i wrzuce zdjęcia całej skrzyni biegów
Od dnia, w którym strzałą trafił we mnie Amor,
w sercu mam tylko Motor, w żyłach płynie metanol...

Silver

Post autor: Silver » 2007-07-31, 10:15

Rozkręć silnik i sprawdz czy tryb pośredni jest założony tak jak na schemacie i czy masz tą podkładkę za trybem zdawczym, jest ona bardzo ważna. Jeszcze sprawdz czy zmieniacz jest dobże przykręcony. Tu masz to zaznaczone ---> http://img236.imageshack.us/img236/4370 ... ia2qe6.png

A tu masz cały schemat skrzyni ---> http://wsk.maeko.freehost.pl/schematy/s ... biegow.jpg

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-07-31, 20:38

Silver pisze:i czy masz tą podkładkę za trybem zdawczym
no myślę że to akurat nie będzie powód tego że trójka wcale nie wchodzi kilka silników które złożyłem nie miały tej podkładki i biegi wchodziły bez zarzutów wydaje mi się że była montowana tylko w celu uniknięcia niepotrzebnych luzów w skrzyni co mogło by być przyczyną szybszego jej zużycia
a co do tej trójki to myśle że możesz mieć uszkodzony tryb na wałku głównym (jest tylko jeden nie wiem jak się nazywa) lub te trzy kły zazębiające się z nim które znajdują się na wałku zdawczym , mimo wszystko nie dowiesz się jak nie rozbierzesz silnika ;)
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

majeszczak5
Posty: 13
Rejestracja: 2007-03-26, 16:10
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: majeszczak5 » 2007-08-02, 23:33

chłopaki rozwiązałem juz ten problem wałek zdawczy był zwalone a dokładnie te trzy zeby były starte i musiałem oba tryby wymienic a teraz jest drugi problem bo wyskakująmi biegi a dokładnie 2 i 3 mysle ze to moze byc wina tego ze spręzynka zatrzasu moze byc zbyt miękka co o tym myslice?? i jeszcze dodak (idzie jAK RAKIETA NA TRóJCE:d)
Od dnia, w którym strzałą trafił we mnie Amor,
w sercu mam tylko Motor, w żyłach płynie metanol...

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-08-03, 11:13

najpierw napisz jaki olej wlałeś bo kiedyś miałem podobny problem od razu po remoncie a przyczyną okazał się zbyt rzadki olej :ok: :ok:
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

majeszczak5
Posty: 13
Rejestracja: 2007-03-26, 16:10
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: majeszczak5 » 2007-08-04, 19:19

zalałem mobilem:) tylko ze do silników diesla staremu ukradłem leje go do ciężarówek moze ktoś wie o jakiego chodzi ale on wydaje mi sie ze jest dość gęsty prawda??
Od dnia, w którym strzałą trafił we mnie Amor,
w sercu mam tylko Motor, w żyłach płynie metanol...

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-08-04, 20:22

Kup Hipol kosztuje 12zł i dostaniesz go na kazdej stacji benzynowej.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Post autor: Maciek » 2007-08-04, 20:32

Hipol sie nie nadaje taki olej to możesz wlać do motoreduktora a nie do WSKi ja miałem w B3 to ciągle silnik byl brudny kolo uszczelek byly osady teraz mam LUX 10 i takich objawów niema.A po za tym gdzieś czytałem ze hipol jest agresywny na gumę wiec niszczy zimmeringi.

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2007-08-04, 20:37

No wiesz mój dziadek od zawsze Hipol lał do WSK, MZ i Simsona...
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

majeszczak5
Posty: 13
Rejestracja: 2007-03-26, 16:10
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: majeszczak5 » 2007-08-05, 00:37

to powiecie mi jaki mam zalać ten olej ??
Od dnia, w którym strzałą trafił we mnie Amor,
w sercu mam tylko Motor, w żyłach płynie metanol...

Awatar użytkownika
marianek_spox
Posty: 218
Rejestracja: 2007-01-04, 02:10
GG: 0
Moje maszyny: SHL M11W
WSK M06B3
WSK M06-Z2
Jawa 353
WFM M06
Komar
Lokalizacja: Myszków/Kraków-DS14kapitol
Kontaktowanie:

Post autor: marianek_spox » 2007-08-05, 09:53

Nie no ,ja powiem że jak widzę te opinie że po wymianie oleju będzie wchodził nie działający bieg ,to nie wiem czy się śmiać ,czy płakać. Problem może mieć tylko jedną przyczynę - natury mechanicznej. Olej w silnikach wiesiek może mieć co najwyżej wpływ na pracę sprzęgła, lub jeśli jest zbyt gęsty to przy niskich temp. skrzynia będzie pracować z oporem aż do zagrzania silnika. I tyle. Biegi mają wchodzić nawet na suchym silniku !! . Rozpołów ten silnik jeszcze raz ,nie wiem co tam pokręciłeś ale kombinuj. Ja też tak zaczynałem ,i nikt nie pomagał. Po prostu kombinowałem , składałem i rozkładałem silnik tak długo aż po złożeniu karterów razem wszystkie biegi wskakiwały.

Coraz więcej na forum tematów o nie wskakujących biegach ,a uwierzcie mi że po zalaniu nowego oleju zużyte elementy "się nie zregenerują" . Trzeba wymienić co zużyte ,albo podejrzewamy że jest już niesprawne. Potem kombinować z upchnięciem tego do silnika a jeśli ktoś rozważniejszy to zaopatrzy się w schemat budowy skrzyni i po problemie.
Pozdrawiam Marian

Ekipa Południe

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-08-05, 10:44

a ja jak tylko złożyłem silnik w WSK (tej niebieskiej którą cały czas jeżdże) wyskakiwała mi trójka próbowałem trzymać cały czas nogą dźwignię i troche pomagało ale to było jak wiadomo męczące po jakimś czasie zużyło się sprzęgło a więc wymieniłem i przy okazji zmieniłem olej , kupiłem hipol zamiast lux od tamtej pory nie mam żadnych problemów z biegami
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości