M21W2 1979

Odpowiedz
Awatar użytkownika
Skinder
Moderator
Posty: 2053
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2012-02-14, 15:57

Maszynę dopadłem w grudniu, w sumie przypadkiem przeglądając allegro. Stwierdziłem, że przyda się coś do polatania i spróbowałem szczęścia, kupiłem maszynę za 485zł. Na miejscu okazało się, że w formie gratisu dostaje przednie koło w chromie z oponą, bębnem, osią itd, tylne koło od 125 wizualnie troche zniszczone, 1 albo 2 siedzenia nie pamiętam już, odbłyśnik z ramką i żarówką w fajnym stanie i jakaś linka prędkościomierza, ale od auta. Ogółem dużo nie jeździłem, brakło 4 biegu, pozatym były trochę problemy ze sprzęgłem, oprócz tego silnik był całkiem ok. Z braków to boczki, kolanko, manetka ssania, prawy napinacz koła, łańcuch, puszka filtra i jeszcze pewnie jakieś drobne wyposażenie. Po kupnie trzeba było zmienić dętke z tyłu, przy okazji również gumy zabieraka bo się już rozpadały, założyłem łańcuch, kolanko nowe - współczesne, trochę na siłę zapakowane ale jest ok, filtr to była jakaś rurka i tyle w sumie na próby. Zawiecha z kosa w ładnym stanie, jedynie pod uchwytami lampy trochę wyszła ruda i lekki nalot, obecnie już zregenerowane i działa jak trzeba. Koło tylne do poprawy - luźne szprychy, przednie kosowe niby ok, ale obręcz w jednym miejscu jest krzywa trochę. Istnieje cień szansy na odzyskanie kwitu, jednak narazie brak odpowiedzi od właściciela, który miał dopytać nieco w tej sprawie poprzedniego użytkownika. Na chwile obecną rozebrany częściowo do remontu, walczę z silnikiem i niedługo pewnie z ramą.
1976559128_6.jpeg
bikepics-2322505-800.jpg
bikepics-2322507-800.jpg
Zdjęcie0487.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Polak
Posty: 128
Rejestracja: 2012-01-26, 20:54
GG: 36036273
Moje maszyny: WSK 175 M21W2 z 1972 roku
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Polak » 2012-02-14, 16:17

Ładny egrzemplarz, tylko amortyzatory daj orginalne bo te są kosowskie. ;-)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1643
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: M06B3 Promot 200ccm
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Szczepan » 2012-02-14, 17:57

Po co zamieniać coś dobrego na coś gorszego ? :P
Ekipa WSKTurbo.pl

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-02-14, 18:55

No w końcu doczekałem się tematu :D Fajna Wiesława, z lekka ją ogarniesz i będzie git ;) Co nie zmienia faktu że i tak objade Cię Simsonem :cool:
Pozdro !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Skinder
Moderator
Posty: 2053
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2012-02-15, 08:27

Silnik rozpołowiony, ogółem nie jest źle, skrzynia wygląda ok - miała spory luz na boki, wygląda na to że kwestia dystansowania wystarczy aby odzyskać sprawność. Ogółem łożyska są niezłe, nie ma luzu, w sumie można by to zostawić nawet, jednak nie jestem pewien czy na wale są z odpowienim luzem. Poszukam resztek meteorytu, który uszkodził tłok, umyje całość, obsadze nowe łożyska i simmeringi i będzie można składać, zobaczę co z wałem jeszcze jak go wyciągnę. Sprzęgło zrobiłem wcześniej więc jest mercedes, skrzynia częściowo umyta itd, potrzeba mi w zasadzie tłoka z pierścieniami, szlif, honowanie, mycie całości i można robić dis na gang tripa. Pare seksownych fot z burdelu, wyeksponowany prawie każdy szczegół motocyklowego ciała. Ogółem do tej pory musiałem zaopatrzyć się w kolejne (trzy) ściągacze do rozbiórki tego silnika, duży dwuramienny - do dystansu wału, który okazał się za szeroki, trudno, ale od przybytku głowa nie boli do czegoś się przyda. Mniejszy dwuramienny - tym razem trafnie do dystansu, jednak okazał się zbyt masywny także w ruch poszła szlifierka i jest teraz idealnie dopasowany i doskonale spełnia swoją role :) I ściągacz z trzema ramionami do wirnika, który również okazał się zbyt masywny więc oszlifowałem końcówki, a w zasadzie jedną bo podczas przymierzania udało mi się delikatnie ruszyć wirnikiem i zszedł :roll: Kwestia papierów pozostaje narazie nierozwiązana, tak czy siak motocykl będę chciał uruchomić i częściowo odnowić... Z planów to piasek i proszek ramy, wahacza itd, ogarnięcie tylnego koła i chciałbym obręcz z jawy, dopuszczam również przeszprychowanie chromowanej obręczy, którą mam przy "gratisowym" kole na piastę od kosa. Ogółem zawiecha od kosa jest już zregenerowana, dostała nowe uszczelniacze, gumowe uszczelki od spodu, olej i oczywiście całość została rozebrana do zera i porządnie umyta - efekt rewelacyjny, przyjemna praca, brak wycieków :) Swoją drogą, w porównaniu do zawieszenia stalowego lub tego od mz ts, kosowe pozytywnie zaskoczyło mnie swoją złożoną budową i jakością. Pzostaje mi dorobienie wypychaczy wału z połówek, a przynajmniej jednego - prawego i będę miał "profesjonalny" komplet do rozbiórki 175. Hałdi!
P1010100s.jpg
P1010099s.jpg
P1010098s.jpg
P1010095s.jpg
P1010094s.jpg
P1010092s.jpg
P1010091s.jpg
P1010090s.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Polak
Posty: 128
Rejestracja: 2012-01-26, 20:54
GG: 36036273
Moje maszyny: WSK 175 M21W2 z 1972 roku
Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Polak » 2012-02-15, 09:02

Widze pełną parą :papa:

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-02-16, 19:00

Meteoryt ładnie zaebał :O Dobrze że skrzynia cała, nie będzie dodatkowych kosztów. :P
Kupuj co niezbędne do złożenia i ciesz się jazdą ;)
A tak btw. fajny warsztacik :D
Pozdro !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Skinder
Moderator
Posty: 2053
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2012-02-17, 15:21

Nieco irytował mnie już ten burdel panujący na warsztacie więc poogarniałem to z grubsza. Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że wahacz i piasta tył nadają się do kibla. Dzisiaj postaram się ogarnąć ramę i rozszprychować koło, ciekawe czy uda się wywalić oś wahacza... Pare fotek z dzisiejszego poranka:
P1010087s.jpg
P1010099s.jpg
P1010088s.jpg
P1010090s.jpg
P1010095s.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-02-17, 17:04

To ciulowo z tym wahaczem. :| A co się z piastą stało ?
Motór już cały rozbierasz i kompleksowo remontujesz, czy ano ogarniasz i składasz ?
Powodzenia w pracach :P Pozdro !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4045
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: AudioBas » 2012-02-17, 19:06

A co masz nie tak z tym wahaczem?
Promocja na profesjonalne zapłony CDI WSK 125 - 350 zł z wysyłką ---> KLIKNIJ :super:

Awatar użytkownika
Skinder
Moderator
Posty: 2053
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2012-02-17, 19:19

Wahacz jest zgięty, tak że opona ocierała prawą stroną o krawędź błotnika - widać na zdjęciu troche jak jest wytarta. Udało się wybić oś wahacza, zostało rozebrać do końca ramę, sprawdzić czy wszystko jest ok, jak coś to poprawić spawem i do piasku i proszku. Wahacz trzeba będzie nowy, trudno. Piasta poprostu powybijane otwory na szprychy ma, w zasadzie jeszcze troche i mógłbym je wyjąć przez piastę bez odkręcania nypli, ale mam dawce także luz. Może później albo jutro jakieś foty.

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-02-17, 21:44

Ktoś pewnie bawił się w FMX dlatego wahacz tak skończył :D
Działaj, działaj, czekam na postępy w pracach i na jakieś foty przy okazji. ;)
Pozdro !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1643
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: M06B3 Promot 200ccm
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Szczepan » 2012-02-18, 11:51

Ale porządek :shock:
Ekipa WSKTurbo.pl

Awatar użytkownika
Skinder
Moderator
Posty: 2053
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2012-02-19, 17:45

Wczoraj postanowiłem pozbyć się osi wahacza, było ciężko ale udało się bez większych strat (2 uszkodzone nakrętki), wgięty uszkodzony już wcześniej wahacz i syf na podłodze, który odpadł w momencie uderzenia młotem (już tradycyjnie chyba). Jutro dalsza część walki z ramą, trzeba wszystko pozdejmować i przygotować do piaskowania, przedewszystkim dorobić nową podstawkę pod akumulator bo jest jakiś patent albo całkowicie usunąć, ogółem do ogarnięcia. Możliwe, że jutro uda mi się dorobić również wypychacz wału - mam zamiar wybrać się do znajomego ojca, który posiada trochę obrabiareczek, palników i innego ciężkiego sprzętu :mrgreen: Przygotowałem sobie koło do rozszprychowania, jednak stwierdzam, że szprychy chyba potraktuje jednak w inny sposób, bo nie mam zamiaru tracić czasu na rozkręcanie ich, skoro i tak są wymęczone i nie mam zamiaru ich później używać. Dawca piasty również jest, trzeba będzie nieco dopieścić, ale powinno być ok.
P1010089.JPG
P1010091s.jpg
P1010092s.jpg
P1010095s.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6299
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Savier » 2012-02-19, 18:44

Świetnie wyglądają te rysy na betonie :D.
Z wahacza już nic nie będzie, ale rama jak to zniosła? Nie ma skrzywienia?

Awatar użytkownika
Skinder
Moderator
Posty: 2053
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2012-02-19, 18:47

Jo, straciłem trochę rachubę czasu i miejsca jak tak tłukłem przez pręt w oś i obudziłem się w momencie gdy ta wystrzeliła i uderzyła w te białe kosze :D Rama wygląda ok, wahacz to raczej wiadomo do kibla. Wykombinować te podstawkę pod aku, sprawdzić spawy i do piachu. Tak myślę czy będzie u mnie taki materiał na te podstawkę, ewentualnie jakiś dawca...

Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Pablo_Picasso » 2012-02-20, 14:46

No wahacz ostro po pipie dostał, pewnie żeś latał po jakiś hopach i dlatego wygląda jak wygląda :P
Podstawkę pod aq ogarniesz :) Z tymi szprychami to do piekła :evil: Kup lepiej nowe ;)
Pozdro !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
Skinder
Moderator
Posty: 2053
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Skinder » 2012-02-20, 21:27

Dzisiaj akcji ciąg dalszy. Z rańca skoczyłem podziałać, ale w sumie zdążyłem odkręcić błotnik i jechaliśmy z ojcem do tej firmy znajomego. Na miejscu pogadaliśmy trochę z nim, oprowadził po swoim zakładzie - masa frezarek i tokarek w tym cnc, plazma itd ogółem już wiem, gdzie będę dawał graty na obróbkę :) Zostawiłem wymiary wypychacza do wału, podobno na jutro ma być gotowy, powiedział, że jak będzie coś do zrobienia to poprostu mam wysyłać na mail to będzie aby do odebrania. Obchodząc hale, namierzyliśmy jak ktoś na fuchę tulejował jakiś silnik od kosiarki czy czegoś, więc wiem, że mają maszyny do takiego czegoś i prawdopodobnie będę chciał z tego skorzystać :) Wróciłem do domu to skoczyłem porozkładać ramę do końca, wziąłem na wzór nypel i skoczyłem do ojca do roboty poszukać czegoś co nadawało by się na klucz do szprych. Finalnie jakiś kątownik z obi po nacięciu dawał radę i po 30 minutach koło było rozszprychowane. Piasta jednak jest ok, więc jeden wydatek odpada, obręcz też prosta, przepoleruje i zobaczymy co z tego chromu zostało. Przy okazji odgrzebałem nowe łożyska do piasty i nówki szczęki hamulcowe, muszę kupić rozpierak i tyle aby. Przy ramie zostało zdjać tabliczkę i wybić miski, poszukam jutro materiału na podstawkę aku albo wytne z jakiejś przekoszonej ramy i dam do pospawania, chciałbym to na dniach oddać do wypiaskowania i proszku, żeby można zacząć składać powoli, cały czas szukam wahacza, w sklepie okazało się, że już nie ma, myslałem, że uda się zdobyć nówkę a tu dupa :/ Pare fotek z tego bajzlu.
P1010086s.jpg
P1010089s.jpg
P1010092s.jpg
P1010094s.jpg
P1010095s.jpg
P1010096s.jpg
P1010100s.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
sieergiej
Posty: 62
Rejestracja: 2011-12-24, 20:00
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175,
Etz 150 x3
Romet Ogar
Simson S51
..
Lokalizacja: Andrychów
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: sieergiej » 2012-02-20, 21:37

Robota idzie widzę, skąd masz tłok na 3 pierścienie?
"Lepiej h....o jechać niż dobrze iść.
Prawda jest najważniejsza.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1643
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: M06B3 Promot 200ccm
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: M21W2 1979

Post autor: Szczepan » 2012-02-20, 22:10

To jest tłok od MZ TS 250 :P
Ekipa WSKTurbo.pl

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość