Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-04-11, 20:20

Witam
dzisiaj odebrałem swój cylinder ze szlifu i okazało się, że oryginalny tłok, który dałem razem z cylindrem na 1 szlif (bo cylinder był nominalny) byłza mały i zrobiono od razu 3 pod tłok CX na oryginalne pasowanie 0.05
i tu pojawia się moje pytanie czy założyć ten tłok czy od razu wywalić tą chińszczyznę i kupić jakiś oryginalny tłok??

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Szczepan » 2012-04-11, 20:23

Ten tłok to loteria, w moim przypadku mam CX-a od 3 lat w silniku i nie było żadnych oznak zacierania, a czasem odchodziły niezłe katy ;). A drugiemu puchnie i zaciera się na potege.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-04-11, 20:40

W przypadku tego silnika wolał bym nie grać w rosyjską ruletkę ;) Bo silnik powędruje do oderstaurowanego motoru :-D

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Savier » 2012-04-11, 20:53

Pasowanie pod ten tłok jest o wiele za małe :(. Musisz bardzo uważać podczas docierania albo kupić almota i wsadzić. Opcja druga ryzykowna, inny element może być albo większy, albo mniejszy.

Ja próbowałbym jakoś na tym jeździć, ale musisz przez dobre 1k baardzo uważać, możliwe też, że i po docieraniu tłok będzie zmieniał wymiary jak szalony.

Częste (1km, 5km, 5km, 5km z częstymi i krótkotrwałymi otwarciami przepustnicy do przesmarowania zestawu) przerwy w jeździe i może to pożyje, ja tak docierałem nowy chiński gar CX i ani razu nie złapał, ale na pewno u mnie pasowanie luźniejsze. U Ciebie to jest dolna granica zalecana przez fabrykę.

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-04-11, 21:42

Hmm a może próbować z tłokiem cx na 2 szlif, ma pasowanie 0.1??

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Savier » 2012-04-11, 21:45

Jak taki masz :D. Pewnie mniej więcej tyle spuchnie :).

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-04-11, 21:55

Mam taki tłok :-D Kosztował mnie całe 13zł a to dla mnie to pechowa liczba :-/ Ale niedługo jadę po wał (może jutro), to zagadam z majstrem bo ma kontakty tu i tam, to może uda się załatwić tłok gorzycki lub poznański.

P.S. Jak by co to da rade samym honowaniem spasować tłok na pasowanie np 0,07??

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Savier » 2012-04-11, 22:01

P.S. jak by co to da rade samym honowaniem spasować tłok na pasowanie np 0,07??
Myślę, że tak. Ludziska po zatarciach honowali i dawali tłoki na te samy szlify.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Alien » 2012-04-11, 22:19

Da radę przehonować na 7 setek i to jest nieglupie wyjście. Generalnie te fabryczne sety CX tłok+cylinder to mają luzy grubo powyżej 7 setek i tylko dlatego sie to nie zaciera. Ale jak ktoś kupi chinola i spróbuje go spasować z luzami z serwisówki to nie ma prawa to działac.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: AudioBas » 2012-04-12, 00:22

Jak coś mam POZNAŃSKI na 4 szlif ;-)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-04-18, 20:38

Orientowałem się troszkę z tymi tłokami i dowiedziałem się, że na sd nie ma już gorzyckich tłoków :-/ Ale są fso :-/ Postanowiłem zakupić komplet z almota i tu pojawiają się kolejne pytania:
- gdzie mogę takowy zestaw nabyć :?:
- jakie pasowanie powinno być na tym tłoku :?:
- i czy warto to ładować do silnika :?:

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Skinder » 2012-04-19, 11:37

http://motoweteran.zam.pl/
Brałem dwa razy od nich almota za chyba 33zł kompletnego z pierścieniami itd. Mają wszystkie szlify, ogółem kontakt ok - polecam. Co do tłoków to ja już bym nie założył almota drugi raz.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1771
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Szczepan » 2012-04-19, 12:20

U nas w S01, almot wyglądał jak zapiekanka. Na początku puchł jak cholera później sie uspokoiło ale jak dało się mocniej i dłużej w gaz to spowrotem zaczął łapać. Dużo zależy od szlifu, ale był robiony dosyć luźno.
Link do albumu z fotkami tłoka.
http://imageshack.us/photo/my-images/16/sobota8.jpg/ ( cały czas w prawo)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Savier » 2012-04-19, 15:17

Sporo zależy też od szlifu. Może być spierdolo**. A jak docieralismy ten tłok ^ to już inna para kaloszy...
Ale almot to najlepsza opcja z nowo produkowanych. CX nie ma owalu. Najrozsądniej byłoby:
- kupić zestaw tłok itp.
- wygotować go w oleju.
- dać go do anody (i spasować poprawnie sworzeń z piastami tłoka).
- zrobić pod to szlif.

Inaczej się nie da bez Gorzyca, który kiedyś się w końcu skończy.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Daniel22 » 2012-04-19, 16:08

Savier pisze:Sporo zależy też od szlifu. Może być spierdolo**. A jak docieralismy ten tłok ^ to już inna para kaloszy...
Ale almot to najlepsza opcja z nowo produkowanych. CX nie ma owalu. Najrozsądniej byłoby:
- kupić zestaw tłok itp.
- wygotować go w oleju.
- dać go do anody (i spasować poprawnie sworzeń z piastami tłoka).
- zrobić pod to szlif.

Inaczej się nie da bez Gorzyca, który kiedyś się w końcu skończy.
Jak jest z tym gotowaniem w oleju? Czytałem, że nie powinno się w to bawić...

http://www.junak.riders.pl/tlok.htm

Chociaż faktycznie nowe tłoki nie grzeszą jakością, zaszkodzić chyba nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Alien » 2012-04-19, 16:16

Gotować w oleju to można frytki, a nie almota.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Savier » 2012-04-19, 16:20

Frytki to bym se zjadł. Z "keczapem".

Wujcio mi pisał, że warto byłoby wygotować. A Ty mowisz, że nie, ponieważ... ?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Alien » 2012-04-19, 16:35

Zastanówmy się więc - co daje wygotowanie tłoka? Co powoduje?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Savier » 2012-04-19, 16:40

Z tego co się tam orientuję, to zwiększa swoje wymiary i potem już tak nie puchnie :->

Lukasz1331
Posty: 208
Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
Lokalizacja: Starokrzepice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder po szlifie problem z tłokiem

Post autor: Lukasz1331 » 2012-04-19, 17:19

Savier pisze:Z tego co się tam orientuję, to zwiększa swoje wymiary i potem już tak nie puchnie :->
już wcale później nie puchnie z tego co mi wiadomo
tylko gotować trzeba przez określony czas(z tego co pamiętam kilka godzin) w stałej temperaturze
po tym zabiegu tłok spuchnie na tyle że trzeba go obrobić i można montować

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości