WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Opis poszczególnych elementów i części zastosowanych w danym modelu/wersji
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 598
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

WSK M21W2 Sport 2 - "S2"

Post autor: Kapiii » 2007-01-02, 21:24

Temat poświecony jest właśnie tym dwum motocyklom. W temacie można opisywać wszystko co z tymi modelami jest związane. Poprzednio temat świetnie się rozwijał więc licze na to, że bedzie tak i tym razem. Ostatnio temat ten rozpoczął WojtekW więc myśle że nie będzie miał mi tego za złe, że tym razem ja go zaczęłem.
Na początek wklejam pare fotek motocykla S2. Fotki z książki H.Załęskiego "Polskie motocykle 1955-1985", oraz strony Fenixa mam nadzieje że się nie obrazi ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 201
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-01-03, 16:09

Na początek chciałbym przybliżyć Wam części charakterystyczne dla WSK S2. Na pierwszy rzut pójdzie lampa Lucasa, której zdjęcia znajdziecie poniżej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
marekproca
Posty: 88
Rejestracja: 2007-01-02, 20:58
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

KONSOLA (LICZNIK I STACYJKA Z KONRTOLKĄ) MODEL S2

Post autor: marekproca » 2007-01-03, 23:19

dodam zatem całą konsolę w której mamy licznik i stacyjkę.
Pomiędzy nimi jest kontrolka świateł świecąca na czerwono, z możliwością ściemnienia i rozświetlenia lampki przez jej przekręcanie w lewo lub w prawo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2007-01-04, 22:16 przez marekproca, łącznie zmieniany 1 raz.
marekproca

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1868
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Sebastian440 » 2007-01-04, 00:30

No właśnie co do fotki Marka to brakuje mi tego kapsla który jest na kierownicy;/... widze że temat się już powoli rozwija co cieszy ;-) . Ja zamieszczam dziś foto karki która była dołączona do wału od s2 oraz samego wału o którym pisałem na poprzednim forum. Sam wał został przypadkiem znaleźony w piwnicy jest on nowy zapakowany w orginalny papier to się nazywa szczęście. Sam wał jest on nieco inny jak wał w M21W2 ponieważ przystosowany jest do prądnicy SEM K1/80 i inny jest czop wału.

[ Dodano: 2007-01-05, 15:13 ]
Dziś zamieszczam fotografie rachunku na który była kupiona s2 jako że motocykl posiada ciągle pierwszego właściciela to posiądam pełen komplet dokumentów od niej i stąd właśnie foto ;-) jak widzicie motocykl w roku 1976 kosztował ok 17.000 zł. Jeśli dobrze pamietam z tego co pisał Gaceczkos to Dudek kosztował ok.18.000 co czyni sporta 2 drugim z najdroższych pojazdów WSK :-) .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2007-01-10, 01:44 przez Sebastian440, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 201
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-01-10, 00:35

Na poniższych zdjęciach przedstawiam kontrolkę świateł głównych, którą można spotkać w WSK Sport 2 (podobne albo nawet takie same kontrolki w różnych kolorach są w Żuku). Poprzez pokręcanie lampki można regulować jasność świecenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 598
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-01-10, 21:49

Instalacja elektryczna zastosowana w S2 jest nietypowa, ponieważ zastosowano w niej kilka importowanych części:
Cewka SEM: sprowadzona ze Szwecji, nr katalogowy: 029 899 00
Iskrownik SEM
Prostownik Lucas: sprowadzony z Anglii, nr katalogowy: 49072B

Niedługo wrzuce instalację elektryczną do S2, tylko czekam na pewne info.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2007-01-10, 23:40 przez Kapiii, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Romano
Posty: 198
Rejestracja: 2007-01-02, 19:04
GG: 0
Lokalizacja: Poddębice
Kontaktowanie:

Post autor: Romano » 2007-01-10, 22:48

Chciałem przedstawić jeden z elementów stosowanych we wszystkich górno wydechowych WSK, mianowicie chodzi o konsolę podnóżka tylnego , na poprzednim forum temat ten opracował Marcin .
Więc jeżeli chodzi o konsolę podnóżka tylnego prawego brak jest w nim mocowania tłumika z racji tego iż tłumik idzie górą . Podejrzewam że macierzysty wygląd konsoli posiadał mocowanie lecz fabryka pozbywała sie tego mocowania poprzez obcięcie go
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 598
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-01-11, 13:08

Ok, kolejną charakterystyczną rzeczą dla WueSeK górnowydechowcyh są tylnie amortyzatory. Posiadają one chromowaną szklankę, chroniące tłok przed uszodzeniami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1868
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Sebastian440 » 2007-01-11, 20:21

Ok kolej na mnie a wiec przedstawiam półki aluminiowe które były stosowane w WSK-ach Sport 2 na dolnej półce na wysowości ogranicznika jest wybity napis KT 317. Do ściśniecia pólek na lagach użyte są śruby M8x1,5 o długości 51 mm z podkładkami metalowymi. Śruby firmy LFS.

[ Dodano: 2007-01-11, 22:27 ]
Zamieszczam instrukcje obsługi która znajdowała się na poprzednim forum, napewno się przyda. Jeśli dostrzegacie jakieś błedy to piście i oczywiście się to poprawi.

Dane ogólne

Typ motocykla: WSK 175 M21W2S2
Ciężar w stanie suchym w kG: 111
Prędkość maksymalna: 100 km/h
Zużycie paliwa w litrach na 100 km przy prędkości 80 km/h: 3,5-4
Produkowany: Od 1975- 1976
Wyprodukowanych egzemplarzy: 2967 sztuk


Wymiary

Długość: 2000 mm
Rozstaw osi: 1320mm
Szerokość: 860 mm
Wysokość: 1080 mm


Podwozie

Rama: Pojedyncza zamknięta spawana z rur
Zawieszenie koła przedniego: Widelec teleskopowy ze sprężynami śrubowymi
i tłumieniem olejowym
Skok zawieszenia przedniego: 150 mm
Zawieszenie koła tylnego: Wahacz wleczony z elementami resorującymi
Średnica bębnów hamulcowy szczękowych w mm: 135
Rozmiar obręczy:
-Ogumienie koła przedniego 1,85Bx19'' lub 3,00x19'' terenowe
-Ogumienie koła tylnego 3,25x18'' terenowe
-Ogumienie terenowe firmy Continental
Ciśnienie w ogumieniu przód/tył w Kg/cm3: 1,3/1,8


Silnik

Typ: 059-1 (W2BExS lub W2BxExS zależnie od książki)
Rodzaj: Gaźnikowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym
Liczba i układ cylindra: Jednocylindrowy, stojący, odchylony do przodu 15*
Pojemność skokowa w cm3: 173,4
Średnica cylindra w mm: 61
Skok tłoka w mm: 59,5
Stopień sprężania: 9
Ciśnienie sprężania: 735 kPa (7,5 kG/cm3)
Moc maksymalna w KM (kW): 14 (10,3)
Prędkość obrotowa maksymalna dla mocy: 6300 obr/min
Moment obrotowy w Nm: 16,31 (1,7 kGm)
Prędkość obrotowa przy momęcie maksymalnym: 5700 obr/min
Rodzaj rozrządu: symetryczny, krawędziami tłoka
Kąt otwarcia okna kanału ssącego: 158* obrotu wału korbowego
Kąt otwarcia okna kanału dolotowego: 120* obrotu wału korbowego
Kąt otwarcia okna kanału wylotowego: 166* obrotu wału korbowego
Paliwo: benzyna LO 94
Smarowanie silnika: Mieszanka ze stosunkiem oleju do paliwa 1:30
Gaźnik: Bing 1/26/125/II
Zapłon: Iskrownikowy
Optymalne wyprzedzenie zapłonu przed ZZ w mm: 3,5-3,9
Przerwa na przerywaczu przy maks. rozwarciu w mm: 0,3-0,4
Zalecana Świeca zapłonowa wg skali Bosch lub KLG: 250-260 lub F100
Odstęp elektor świecy w mm: 0,5-0,6
Filtr powietrza: Siatkowy, zwilżany olejem z benzyna (1:1)
Sprzęgło: Mokre z wkładkami korkowymi 4 tarczowe
Skrzynka biegów: 4 biegowa
Zespół przeniesienia napędu: zblokowane z silnikiem
Przełożenia na poszczególnych biegach: 1-2,93 2-1,79 3-1,35 4-1,0
Przełożenia na poszczególnych biegach w silnikach od nr 123280: 1-3,24 2-2,18 3-1,49 4-1,0
Smarowanie zespołów przeniesienia napędu: olejem, rozbryzgowo
Ilość oleju smarowania zespołów przeniesienia napędu: 0,7 l
Wyprowadzenie napędu: Kołem zębatym łańcuchowym
o podziałce 12,7 mm (1/2'') 15 zębów i szer. 7 mm
Koło zębate duże:
-M21W2S2 45 zębów
Łańcuch:
-M21W2S2 122 ogniwa, dl. 1549,4 mm


Instalacja elektryczna

Źródło energii elek.: Iskrownik-prądnica SEM K1/80 produkcji szwedzkiej
Akumulator kwasowy 6V: 3MA3 8 Ah, gęstość elekt. powinna wynosić 1,28 g/cm3
Prostownik firmy Lucas
Lampa przednia:
-Żarówka światła głównego 12V-35/35W
-Żarówka światła postojowego 6V-4W
-Żarówka oświetlająca szybkościomierz 6V-2W
Lampa tylnia:
-Żarówka światła postojowego 6V-5W
-Żarówka światła ''stop'' 6V-15W lub 6V-21W
Sygnał dźwiękowy: SES 6V
Stacyjka:
- 5 położeniowa typu 70-16
- 1 pozycja kluczyka zapewnia prąd ładowania 2 A
- 2 pozycja kluczyka zapewnia prąd ładowania 3,5 A

Pojemności

Zbiornik paliwa l (dm3): 8,5
Teleskopy cm3: 90
Skrzynka biegów l (dm3): 0,7


Czynności kontrolne

Co 2500 km:
- Linki sprzęgła, licznik, hamulca przedniego olejem mineralnym SEA 15W/40
- Wnęki rączki gazu
- Filtr powietrza (umyć benzyną) Olej + benzyna (1:1)
- Oś dźwigni hamulca nożnego Smarem Łt-43
- Przerywacz- oś dźwigni i język filcowy 1-2 krople oleju SEA 15W/40
- Łańcuch (oczyścić) kąpiel olejowa w smarze grafitowym (95*C)
- Umycie komory pływakowej, przedmuchanie dysz, przedmuchanie
zaworka komory pływakowej
- Oczyszczenie świec zapłonowych i korekta odstępu elektrod
- Wyregulowanie odstępów styków przerywacza
- Sprawdzić przerywacz kontaktowy (czyścić pilniczkiem lub pap. ściernym)

Co 5000km:
- Skrzynka biegów: SEA 15W/40 (0,7 l)
- Łożyska kół: Smar Łt-43
- Rozpieracze szczęk hamulcowych: Smar Łt-43
- Napęd szybkościomierza: Smar Łt-43
- Łożysko oporowe główki ramy: Smar Łt-43
- Sprawdzić i ewentualnie wyregulować wyprzedzenie zapłonu

Co 7500 km:
-Łożyskowanie wahacza: Smar Łt-43

Co 10000:
-po każdych 10000km łożyska i przekładnie ślimakową należy dokładnie wymyć
przy użyciu pędzla, wypłukać i osuszyć sprężonym powietrzem, a następnie
nasmarować smarem ŁT-43

Inne:
-Teleskopy przy wymianie uszczelek: SEA 15W/40 (90 cm3)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 201
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-01-12, 13:37

WSK Sport 2 charakteryzowała się także automatem STOP-u zamontowanym przy dźwigni przedniego hamulca. Jak widać jest to ten sam wlącznik, który stosowano przy tylnym hamulcu. Jedyna różnica to przynitowana blaszka, umożliwiająca montaż do obsady klamki hamulca. Rozwiązanie bardzo proste i skuteczne, tylko dlaczego nie było stosowane w innych Wueskach, np Dudkach i Kobuzach? Glupota PRL-u :-/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 410
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin » 2007-01-12, 14:57

sebastian440 pisze:Ok kolej na mnie a wiec przedstawiam półki aluminiowe które były stosowane w WSK-ach Sport 2 na dolnej półce na wysowości ogranicznika jest wybity napis KT 317.
ja ma natomiast w mojej WSK M06B3 Sport na górnej półce wybite "3", a na dolnej "2"
na poprzednim forum Ktoś objaśniał co oznaczają te cyfry - można o powtórke :-P
z góry dzięki


dla porównania daję fote półki górnej i dolnej stosowane w modelach S1
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
grzech7
Posty: 53
Rejestracja: 2007-01-02, 23:30
GG: 6059013
Lokalizacja: Chludowo
Kontaktowanie:

Post autor: grzech7 » 2007-01-14, 00:00

Gaceczkos pisze:WSK Sport 2 charakteryzowała się także automatem STOP-u zamontowanym przy dźwigni przedniego hamulca. Jak widać jest to ten sam wlącznik, który stosowano przy tylnym hamulcu. Jedyna różnica to przynitowana blaszka, umożliwiająca montaż do obsady klamki hamulca. Rozwiązanie bardzo proste i skuteczne, tylko dlaczego nie było stosowane w innych Wueskach, np Dudkach i Kobuzach? Glupota PRL-u :-/
Gaceczkos, czy ja mógł bym cie prosić o sporządzenie dokładnej dokumentacji i zamieszcenie na forum jak dokładnie wygląda ta blaszka oraz jak i gdzie sie ten automat przykręca. Bo widzisz w moim sporcie niemam takiego automatu a ponieważ dąże do jak największego stopnia orginalności to chciałbym sobie tokie coś zrobić .

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 201
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-01-14, 19:39

Grzechu, to jest tak prosta sprawa, że nie ma potrzeby sporządzania dokumentacji. Zamieściłem drugie zdjęcie, na którym widać sposób zamocowania do obsady klamki hamulca. Automat Stopu jest przykręcony za pomocą dwóch śrub - ściskającej obsadę klamki na kierownicy i mocującej klamkę w obsadzie. Blaszkę musisz tak dociąć, aby pokrywała się z dolnym obrysem obsady klamki i korpusem automatu. Poniższe zdjęcie powinno Ci pomóc. Nie zapomnij o dłuższej baryłce linki hamulca, która będzie odpowiadała za włączanie światła Stopu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 410
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin » 2007-01-14, 22:58

przedstawiam opis kompletnego ( lewego widelca na fotce ) przedniego zawieszenia montowane w modelach S1 i S2 ( także w Bąkach, Dudkach i Lelkach ) nr kat. M21.10.4.00S

Opis:

1. Wkręt M6x20 - 3,6
2. Nakrętka
3. Uchwyt górny sprężyny
4. Sprężyna teleskopu
5. Element tłumiący
6. Nakrętka M6 - 4
7. Noga nieruchoma górna
8. Tulejka ślizgowa tarlonowa
9. Pierścień osadczy tulejki dolnej
10. Gumowy zgarniacz
11. Nakrętka amortyzatora
12. 2 pierścienie uszczelniajace typu Simmera 31x40x6
13. Tulejka ślizgowa turbaksowa
14. Noga ruchoma dolna - lewa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1868
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Sebastian440 » 2007-01-28, 15:26

Przedstawiam zdjęcie zbiornika paliwa który jast montowany w WSK Sport 2, Lelek i Dudek. Charakterystycznymi elementami są Schowek na drobne rzeczy na baku i gumy na zbiorniku z "wąsami". Znaczek był dany do chromowania i jeszce nie został pomalowany ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 410
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin » 2007-01-28, 15:48

w jedej rzeczy sie nie zgodze w Lelku wystepowały takie baki lecz bez tej torebki narzedziowej na baku ;-)

Awatar użytkownika
marekproca
Posty: 88
Rejestracja: 2007-01-02, 20:58
GG: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: marekproca » 2007-01-28, 17:37

Marcin pisze:w jedej rzeczy sie nie zgodze w Lelku wystepowały takie baki lecz bez tej torebki narzedziowej na baku ;-)
To fakt w Lelku mamy rycinę Bramę Krakowską z Lublina pośrodku :-)
marekproca

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 410
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin » 2007-01-28, 17:57

z seryjnym Lelkiem wiele rzeczy mi sie nie zgadza : kierownica z poprzeczką, małe puszki, długa osłona łańcucha, wachacz starego typu no i w końcu ten bak :-o ale jedno jest wytłumaczenie ze jest to Lelek z pierwszych roczników... i mogło tak być na początku produkcji tego modelu

Awatar użytkownika
Kapiii
Założyciel
Posty: 598
Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
GG: 2256655
Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: Kapiii » 2007-01-28, 18:52

Ok, wy sie tu klućcie :-P a ja wrzuce fotke mocowania przedniego błotnika - jak większości wiadomo Sport miał przedni błotnik płytki, mocowany pod półkę. Miałem gdzieś zapisane dokładne wymiary, ale zaginęły mi wraz z poprzednim forum. No i dodam zdjęcia samego błotnika.

PS. Zdjęcie mocowania dostałem bodajże od Grzecha7
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kupię polskie motocykle sportowe, kontakt: kapiii@o2.pl
http://www.mr16bp.blogspot.com ®

Awatar użytkownika
Sebastian440
Administrator
Posty: 1868
Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
GG: 13668927
Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com
Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Sebastian440 » 2007-01-29, 01:13

Fotki pokazują ramę od gołej :mrgreen: wski s2 oraz ciekawej rzeczy jaką na pewno jest osłona pod silnik która szła tylko w sportach i dudku. Widoczna jest również dźwignia hamulca prosta przystosowana do górnego wydechu. Czerwoną strzałką zaznaczone umiejscowienie prostownika Lucas.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość