Remoncik WueSKi

rav
Posty: 6
Rejestracja: 2007-08-29, 14:15
GG: 0
Lokalizacja: Krzyż
Kontaktowanie:

Remoncik WueSKi

Post autor: rav » 2007-08-29, 14:27

Mam WueSKę o pojemności 125, tyle o niej wiem. Stała w komórce pewnie jakieś kilkanaście lat, zupa w baku od tamtego czasu, jeździ słabo, bo ciągnie jakieś 40 km/h :D Jest pewnie zapchana, czy coś w tym stylu. Szukam kogoś w wielkopolsce, a najlepiej w województwie czarnkowsko/trzcianeckim, kto mógłby mi ją odpicować, żeby jeździła jak dawniej (oczywiście za $). Znacie może jakieś warsztaciki?

Aha, sam raczej z nią nic nie zrobię, bo nie mam bladego pojęcia o takim czymś ... Za to pojeździć bym sobie chciał :)
Ostatnio zmieniony 2007-08-29, 14:48 przez rav, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Post autor: Maniekk » 2007-08-29, 14:47

Rozbieras zsilnik, patrzysz co jest nie tak, co do wymiany, potem allegro-->części motocyklowe---> WSK i kupujesz czego Ci brakuje lub co jest zurzyte. Następnie umyj go i wstaw nowe częsci. Bozia rączek nie dała? I tylko nie mów, ze nie umiesz znaleźć mechanika w całym województwie i dlatego sie tu zwracasz, bo strace w Ciebie wiare. A na dodatek nie masz pojęcia o czymś czym chcesz jeździć gratuluje. :-|
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

rav
Posty: 6
Rejestracja: 2007-08-29, 14:15
GG: 0
Lokalizacja: Krzyż
Kontaktowanie:

Post autor: rav » 2007-08-29, 14:50

Dla Was może się to wydawać żałosne, bo wszyscy siedzicie w tej tematyce. Ja np. jestem specem od zagadnień informatycznych, a o motoryzacji mam cieniutkie pojęcie. A żeby czymś jeździć, nie trzeba tego koniecznie bardzo dobrze znać. Bo problemem nie jest odpalić motocykl, chwycić za sprzęgło, wrzucić jedynkę, dodać gazu i ruszyć zmieniając w ciągu jazdy biegi. Po prostu na naprawie się nie znam, nie mam pojęcia jak stwierdzić, co jest do wymiany, a co jest okej.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Post autor: Maniekk » 2007-08-29, 15:14

Jak masz rower, samochód, deskorolke, rolki albo cos takiego to przejedź sie w promieniu kilku km popytaj ludzi o mechanika na pewno się coś znajdzie. :lol:

[ Dodano: 2007-08-29, 15:15 ]
Albo oddaj znajomemu który sie na tym zna i poproś żeby się zorientowałw tej sprawie. 8-)
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2007-08-29, 15:20

Na początek wyczyść przynajmniej tłumik i zobacz czy będzie lepiej(tylko mi nie mów co to jest tłumik)
rav pisze:Stała w komórce pewnie jakieś kilkanaście lat
Dowiedz się kto ją wcześniej miał i może ta osoba jakoś Ci pomoże bo jak jeździła to na pewno co nie co się zna.
rav pisze:Szukam kogoś w wielkopolsce, a najlepiej w województwie czarnkowsko/trzcianeckim, kto mógłby mi ją odpicować, żeby jeździła jak dawniej (oczywiście za $). Znacie może jakieś warsztaciki?
Zaważ ze jak oddasz do jakiegoś mechanika to on raczej nie będzie się tak starał jak z naprawą samochodu. Zresztą nawet lepsze części może Ci zabrać albo wlać przepalonego oleju. Jak robisz sam/ew. znajomy Ci robi to przynajmniej masz pewne co jest zrobione. Lepiej naucz się naprawiać w miarę możliwości swój motocykl sam. A jak nie to kup sobie plastikowy skuter i lataj do serwisu z pierdołą którą mógł byś sam sobie naprawić :roll:

Jackas
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-09, 20:08
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Post autor: Jackas » 2007-08-29, 15:53

No wiesz napewno każdy na początku przygody z polska motoryzacją nic nie wiedział(przynajmniej tak było w moim przypadku). Jeśli rozróznisz łożysko od tłoka to git. Zrób tak: Powoli rozkładaj silnik na części pamiętając co gdzie było. Po rozpołowieniu staraj sie zapamiętać skrzynię. Jeśli silnik jest w tak złym stanie to bankowo musisz zrobić szlif i regenerację wału(i tu będziesz potrzebował speca bo w garażu młotkiem tego nie zrobisz) łożyska chyba będziesz umiał wybić(tu akurat ci się przyda młotek). Alenie wbijaj ich młotkiem tylko przez drewienko. Jeśli nie będziesz wiedział jak złożyć to skocz do jakiegoś znajomego albo nawet ojca bo pewnie wiedział co i jak. Silnk WSK-i jest tak prosty w budowie jak budowa cepa.

rav
Posty: 6
Rejestracja: 2007-08-29, 14:15
GG: 0
Lokalizacja: Krzyż
Kontaktowanie:

Post autor: rav » 2007-08-29, 18:19

Dobra, to pocuduję i postaram się sam to rozkręcić :P Jakby co, będę pytał bardziej doświadczonych (o ile takich znajdę wśród znajomych, lub znajomych znajomych), ew. zapytam tutaj. Pozdro i dzięki za rady.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-08-29, 18:19

Informatyk tak? Hmm....

Budowa silnika S01 jest prosta jak assembler, poniemajesz? :)

Za niedługo zrobię dla braci motocyklowej poradnik jak składać silniki S01 i pochodne, wraz ze zdjęciami, opisem i radami. Sprawa się trochę opóźnia bo poluje na nowy oryginalny wałek pośredni. Gdy skompletuje wszystkie części będę składał silnik a mój brat będzie robił zdjęcia. Najwcześniej skończę pewnie za jakieś 3 tygodnie.

rav
Posty: 6
Rejestracja: 2007-08-29, 14:15
GG: 0
Lokalizacja: Krzyż
Kontaktowanie:

Post autor: rav » 2007-08-29, 18:28

Budowa silnika S01 jest prosta jak assembler, poniemajesz?
Hahaha, jakby to było tak przystępne, to już bym miał to za sobą :D Jak nie będę miał czasu, to może doczekam do tego 'za 3 tygodnie' :) Pozdrawiam.

Tutaj pokażę jeszcze, jak wygląda moja maszynka :)

http://img75.imageshack.us/img75/7932/wskih6.jpg

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2007-08-29, 19:45

:szok: :szok: :szok: :szok: :szok:
niezła B1 , tylko proszę nie przerabiaj na "krosa" :zdrowko:
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Stary » 2007-08-29, 20:42

No i niech mi ktoś [to słowo zostanie zapewne wycięte przez jednego z moderatorów] powie, że dwuramówki nie są śliczne.

M06, M06L, M06Z, M06-64 & M06-B1 4EVER :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 106
Rejestracja: 2007-01-02, 21:45
Moje maszyny: Nie ma
Kontaktowanie:

Post autor: Dawid » 2007-08-29, 20:55

M06 B3 i M21 W2 też :P nie no, wszystkie motocykle z logo WSK na baku :mrgreen: rav, masz bardzo ładną M06 B1, daj może więcej fotek bo tu niewiele widać, a jestem ciekawy :mrgreen:

Awatar użytkownika
lukiszka
Posty: 131
Rejestracja: 2007-01-03, 00:13
GG: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Niestępowo
Kontaktowanie:

Post autor: lukiszka » 2007-08-29, 21:59

Słuchaj ja nie wiem co Ty chcesz tam naprawiać w tej wsce? wygląda jak ze salonu.
Tak na serio to polecam Ci zapoznać się ze strony technicznej tzn schemat silnika, trochę elektryki łyknąć związanej z zapłonem no i dobre części:
- http://www.skuterdebica.hg.pl/onas/onas.htm
-allegro
- motobazary
-okoliczne sklepy motoryzacyjne

No i nie zapominaj zaglądnąć tutaj:
search.php

Ps z jakiego województwa pochodzisz??
Garaż: wsk 175 Kobuz

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 145
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-08-29, 22:04

ładna wiesia. wyczyść tłumik i kolanko, może co tam wlazło i zostało.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

rav
Posty: 6
Rejestracja: 2007-08-29, 14:15
GG: 0
Lokalizacja: Krzyż
Kontaktowanie:

Post autor: rav » 2007-08-29, 23:46

Fotki wrzucę jutro może jeszcze jakieś. Na tym zdjęciu po prostu bardzo ładnie wyszła, dlatego też ją pokazałem. Ma trochę zadrapań itp., przydałby się chrom, jakieś bajerki, żeby to wszystko ładniej wyglądało 'na żywo'. Ogólnie prezentuje się wizualnie bez większych zastrzeżeń.
Gorzej jest niestety ze stanem technicznym, bo jak już pisałem, jedzie ledwo co 40/50 km/h, więc coś jest nie tak. Może to dlatego, że w baku ma 'zupę' sprzed kilkunastu lat :D ? Jutro postaram się porozkręcać co nieco i poprzeczyszczać. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-08-30, 00:40

Kolego masz piękną WSKę!!! Zamiast cokolwiek rozkręcać i zadawać bezsensowne pytania to nalej świeżej benzyny wymieszaną z odpowiednią dawką oleju. TO PODSTAWA. Jak będzie źle to wtedy zadziałasz. Moje sprzęty jak stoją z wachą przez jedną całą zimę to nie jadą na niej tak jak trzeba, nowa - od razu kopa w....zadek dostają. Spuść całą wache, przede wszystkim odkręć i wyczyść i wydmuchaj kran paliwa, załóż nowy wężyk z fllitrem paliwa za 5zł i heja na szose. Jeśli bak jest mocno zasyfiony to wtedy go częstujesz kretem do rur z ciepłą wodą lub czystą sodą kaustyczną.

Po stanie twojej wueski wnioskuje że i silnik jest w dobrym stanie. Jeśli te podstawowe rzeczy nie pomogą to czekają cię najzwyklejsze czynności wueskowicza, mianowicie czyszczenie gaźnika, wymycie iskrownika w nitro, przeczyszczenie styków przerywacza i regulacja zapłonu a potem gaźnika.

p.s. po tak długim postoju wymieniłbym simmeringi, ponieważ długo już nie pociągną..tylko że w wsk125ccm cały zwanzig jest w tym że jeden simmering jest od środka silnika...

Zrób te wszystkie podstawowe czynności bez zmiany simmerów i zobaczysz jak idzie...grunt żebyś się nie zniechęcał bo WSK to nie perpetum mobile.

Fenix
Posty: 494
Rejestracja: 2007-01-30, 20:17
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Post autor: Fenix » 2007-08-30, 16:17

ŻbiKu pisze:Zrób te wszystkie podstawowe czynności bez zmiany simmerów i zobaczysz jak idzie... grunt żebyś się nie zniechęcał bo WSK to nie perpetum mobile.
Nic dodać, nic ująć! Sama... prawda.
A ja jeszcze lekko rozjaśniłem fotkę tej bardzo ładnej maszynki (tu>>> http://fenix.republika.pl/images/wsk_rav.jpg )

Awatar użytkownika
soltys_16
Posty: 252
Rejestracja: 2007-07-15, 13:21
GG: 1961551
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: soltys_16 » 2007-08-31, 22:45

suuuper wyglada jesli mowisz ze stala i jest w takim stanie :O Mysle ze czyszczenie gaznika wystarczy, gaznik jest naprawde prosty troche cierpliwosci rozebranie i wyczyszczenie po kolei powinno zalatwic sprawe, pewnie nie chce wkrecac sie na wyzsze obroty tylko gluchy dzwiek z silnika sie wydobywa

rav
Posty: 6
Rejestracja: 2007-08-29, 14:15
GG: 0
Lokalizacja: Krzyż
Kontaktowanie:

Post autor: rav » 2007-09-05, 17:24

http://pl.youtube.com/watch?v=CrPZf7VFpTk

Tutaj moja WSKa na filmiku. Jeszcze z nią nic nie robiłem, nawet nie zdążyłem zupy nowej wlać :/ Może ktoś z jej 'chodzenia' usłyszy, czy wszystko z nią ok :D Pozdrawiam.

A na bank jest coś nie tak, wystarczy posłuchać, jak chodzi chwilę po odpaleniu i szybko przeskoczyć na koniec filmiku słuchając, jakie tam wydaje dźwięki.
Ostatnio zmieniony 2007-09-05, 22:40 przez rav, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Post autor: 125 arek » 2007-09-05, 22:13

fajowa Wiesia ale słaba jakość filmu nie mogę dobrze usłyszeć ale to błaha sprawa tylko kwestia regulacji gaźnika bądź zapłonu

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości