75' WSK M06B3

Awatar użytkownika
JaJo
Posty: 22
Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
GG: 9985586
Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

75' WSK M06B3

Post autor: JaJo » 2012-08-03, 13:09

Witam.
Znalazłem w szopie u pewnego dzadunia wskę. Stała 18 lat w brudzie i trocinach, no ale podobno tylko przednia zębatka przeniesienia napędu do wymiany. Podobno był to 1 właściciel, patrząc na nią to nieźle musiała dostać od niego w kość. No ale dobra... grunt że kompletna. Dałem mu 270 zł, i zabrałem grata. Przywiozłem ją do domku i postanowiłem jednak nie wierzyć dziaduniowi na słowo lecz sprawdzić dokładnie silnik, przy okazji się czegoś nauczę (nigdy w życiu nie rozbierałem silnika). Jako laik w tych sprawach po otworzeniu silnika mogłem stwierdzić że ktoś go topornie młotkiem składam, cały poobijany. łańcuszek sprzęgła rozciągnięty jakb mu ktos zalozyl killka ogniw więcej, tulejki wytarte na amen, żadna nie byla cała. łożyska rozklekotane jak składak mojego dziadka, uszczelki szkoda gadać, w tłoku nie było zamka, myślałem że skoro zębatka się zwaliła to i wałek zdawczy też, ale odziwo był calutki nie ruszony. Wziąłem się za robote. Benzyną nie szło tego doczyścić. Dopiero gdy kupiłem specyfik NERTA TRUCK CLEANER, to jakoś to prawie się doczyściło. Kupilem simmeringi, łożyska SKF, nowy tłok, reszte uszczelek, platynki, łańcuszek sprzęgła z nową zębatką do niego (tą małą), rozebrałem sprzęgło używając butelki po tymbarku, kawałka twardego drutu coś ala łom, sklejone było jak nieszczęscie udało mi się te płytki sprzęgła oddzielic i wszystko wrzuciłem na kąpiel w bęzynie :). Jak już pisałem wałek zdawczy był cały jak nowy więc kupiłem sobie samą zębatke, niestety w sklepie nie mieli 15-ząbkowej tylko 13 - no nic będzie wolniejszy ale mocniejszy ;). potem i tak kupie 15. Potem wszystko złożyłem do kupy i chciałem założyć gaźnik i odpalać a tu nagle nie wiem jak i kiedy ale gaźnik pokruszył się jak modelina, no zakląłem brzydko. Szukam teraz gaźnika najlepiej oryginalnego używanego, bo niestety mam tylko 16 lat i jestem budżetowo uzależniony od taty który raczej negatywnie jest nastawiony do tej wski :/. Myślę nad tym czy zrobić ją na coś takiego http://rodents.pl/index.php?option=com_ ... 72&lang=pl (zdj nr 11) bo to ładne i klasyczne w stylu cafe racer. Tylko zamiast tej zaślepki z przodu to lampa od simka albo MZ ;). A i zastanawiam się jak pyknąć obrotomierz to do niej :D - taki od MZ :) albo jakikolwiek zeby dzialal :D. Co o tym sądzicie? :)

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-09-01, 14:14 przez JaJo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: zmyngut » 2012-08-03, 13:45

Ładna jest- trochę zasyfiała ale jest. Z przerabianiem to zawsze zdążysz- najpierw proponuję doprowadzić moto do ładu jak fabryka przykazała. Zębatka zdawcza w wsk125 ma 13 zębów a nie 15- moim zdaniem jazda będzie żadna na 15. Generalnie umyć wszystko- chromy przepolerować- pewnie coś będzie do poprawy i jeździć. Papier jest? pozdro

Awatar użytkownika
JaJo
Posty: 22
Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
GG: 9985586
Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: JaJo » 2012-08-03, 13:46

Jak myślicie czy ten gaźnik tak ze starości czy co? - z baku wali czymś rozpuszczalnikopodobnym ;)

Awatar użytkownika
JaJo
Posty: 22
Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
GG: 9985586
Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: JaJo » 2012-08-03, 13:48

zmyngut pisze:Ładna jest- trochę zasyfiała ale jest. Z przerabianiem to zawsze zdążysz- najpierw proponuję doprowadzić moto do ładu jak fabryka przykazała. Zębatka zdawcza w wsk125 ma 13 zębów a nie 15- moim zdaniem jazda będzie żadna na 15. Generalnie umyć wszystko- chromy przepolerować- pewnie coś będzie do poprawy i jeździć. Papier jest? pozdro
papieru nie ma :/. A co do zębatki to ta zniszczona co ją wyjmowałem miała 15 ząbków :D. Prawdopodobnie sie zniszczyla od niesamowicie napiętego łańcucha :)

Kubek

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: Kubek » 2012-08-03, 13:51

Nie baw się w obrotomierze. W te całe racery tez nie, jeśli jesteś uzależniony od taty który nie jest przyjaźnie nastawiony to sobie odpuść bo nie wyniesie cię to 500 zł... Ma to papier? Kołuj papier i rób na oryginał, jest cała kompletna, szkoda sztuki ;D

Awatar użytkownika
JaJo
Posty: 22
Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
GG: 9985586
Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: JaJo » 2012-08-03, 13:55

Kubek pisze:Nie baw się w obrotomierze. W te całe racery tez nie, jeśli jesteś uzależniony od taty który nie jest przyjaźnie nastawiony to sobie odpuść bo nie wyniesie cię to 500 zł... Ma to papier? Kołuj papier i rób na oryginał, jest cała kompletna, szkoda sztuki ;D
No tak tylko że całą trzeba odmalować i rozebrać na części pierwsze, wyklepać to i owo ;). Boje się troche zabrac bo nie mam obyca :). A taki cafe racer to mało skomplikowany :D nie jest duzo do malowania, fajny wygląd, no i nie trzeba dac tyle za lakierowanie ;), sam bym mogl bo mam to co trzeba do malowania, ale nastraszyl mnie ktos ze zeby przygotowac takie cacko do malowania to trzeba naprawde sie narobic i miec w tym doswiadczenie :D, a do takiego racera to mam juz kogos kto zrobi mi takie siedzenie z zadupkiem :)). Ale wlasnie mnie gryzie to - oryginał czy cafe racer

Dawid17
Posty: 29
Rejestracja: 2012-07-30, 22:39
GG: 44308602
Moje maszyny: Wsk b3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: Dawid17 » 2012-08-03, 13:58

Tylko ORYGINAŁ ! Żadne przeróbki,bo później będziesz żałował ;)
Gdy umrę, pochowajcie mnie twarzą w dół, żeby cały świat mógł mnie pocałować w dupę .

Awatar użytkownika
JaJo
Posty: 22
Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
GG: 9985586
Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: JaJo » 2012-08-03, 14:02

Dawid17 pisze:Tylko ORYGINAŁ ! Żadne przeróbki,bo później będziesz żałował ;)
no wiem chociaz ale z drugiej strony projekt jest taki ze, jak chce znowu oryginał to zdejmuje zadupek, dokręcam błotniki, starą kierownice, siedzenie i włala ;D, nie mam zamiaru robić baku na srebrno czy coś ale w jak oryginał na czarno ze szparuneczkami :D. czyli tak jakby ta wsk miała swoje alter ego :D

Dawid17
Posty: 29
Rejestracja: 2012-07-30, 22:39
GG: 44308602
Moje maszyny: Wsk b3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: Dawid17 » 2012-08-03, 15:22

Tak,ale sam napisałeś,że jesteś uzależniony finansowo od ojca.
Moim zdaniem bawienie się w "zadupki",inne błotniki,kierownicę itp. to też nie jest koszt 20zł,więc lepiej przeznaczyć tą kasę na lakierowanie,ewentualnie dokupienie części,lub coś innego.
Gdy umrę, pochowajcie mnie twarzą w dół, żeby cały świat mógł mnie pocałować w dupę .

Awatar użytkownika
tony
Posty: 350
Rejestracja: 2009-05-25, 17:46
GG: 1927416
Moje maszyny: WSK M06B3 83r.M06B3 "Lelek"76r.JAWATS350 87r.MZ ETZ 150
Lokalizacja: Sobków
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: tony » 2012-08-03, 16:12

Rób na oryginał!Dużo nauczysz się przy niej a zawsze możesz mieć drugie moto(jak będziesz miał kasę) i drugie zrobisz "pod siebie" a po za tym szkoda niszczyć takiej fajnej garbi :/
Moje byłe moto :/ -> viewtopic.php?f=72&t=8095 <-

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: Savier » 2012-08-03, 17:32

Piękny, bardzo dobrze zachowany oryginał, a Ty to chcesz przerabiać.

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: piotrBe » 2012-08-03, 23:32

Siema!
Savier pisze:Piękny, bardzo dobrze zachowany oryginał, a Ty to chcesz przerabiać.
Właśnie!! Garbate są najpiękniejsze. Zobacz moją (podpis) i poszperaj po forum za innymi!

Wiem, wiem jesteś młody i ma się różnie pomysły których często później z wiekiem nie akceptuje i samemu wytyka "czemu tak postąpiłem, ale byłem głupi".

Posiadasz piękną kompletną bazę pomimo braku papierów, ale zawsze można iść w żółte blachy na upartego. Pamiętaj że Wiesława jeść nie woła, jeśli masz ją gdzie przechowywać to ją trzymaj i sumiennie zbieraj kase, jeśli Ci zależy by ją zrobić! a na pewno się odwdzięczy z czasem! Nie odnowisz jej w tym roku to za rok lub dwa ale zrób to tak jak z fabryki wyjechała.

Na chwile obecną dopieść silnik i go odpal. Jak sam to osiągniesz to reszte pociągniesz z przyjemnością. Ale pamietaj, ktoś z forum pisał będziesz przy tym moto będziesz k***wić 24/7, ale jak odpali i ruszy z Tobą przed siebieeeeee :roll: .... pyr pyr pyr zapinasz 1 bieg i brrrrrrrr :D


Na cafe racer jak dla mnie to możesz sobie przerabiać sprzęt który nie jest kompletny w 75%, albo ma już ciętą ramę.


Zresztą postąpisz jak uważasz.


PS: sory za polot. Piątkowy browarek

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1772
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: Szczepan » 2012-08-03, 23:37

Na zębatce zdawczej 15z będzie słabszy ale szybszy :) Efekt to może ledwo przyśpieszać. Nisko budżetowe projekty w przypadku przeróbek motocykli, a szczególnie wuesek wychodzą przeważnie w stylu WT :)
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: Tomekk » 2012-08-04, 19:32

Jako następny użytkownik odradzam Ci kolego przerabiania WSKi, zrób ją oryginał, naucz się mechaniki przy niej i potem jak ojciec zobaczy że piękną z nią sztukę oryginalną zrobiłeś to będzie musiał przychylniej spojrzeć :)

Awatar użytkownika
JaJo
Posty: 22
Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
GG: 9985586
Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: JaJo » 2012-08-04, 19:38

Savier pisze:Piękny, bardzo dobrze zachowany oryginał, a Ty to chcesz przerabiać.
Nie jest pięknie zachowany :D - jest w stanie oplakanym ale ma potencjal:D:D:D. OStatnio ssobie palca rozwaliłem o tylny amortyzator bo na chromach są wielkie ostre bąble i odpryski ;). Myslę nad wstawieniem takich od MZ :)(Co myślicie?). A przedni widelec jakoś z jednej strony po wyczyszczeniu ładnie wychromowany a z drugiej matowy (chodzi o dolną część) Czemu tak? Dziko to wygląda...

PS. ROBIE NA ORYGINAŁA :D

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: Skinder » 2012-08-04, 19:40

Jak nie masz kasy to zapomnij. Na taką przeróbkę szykuj przynajmniej 1.5k. Błażejkowi chodziło raczej o to, że nie ma każdej części od innego modelu/rocznika.

Awatar użytkownika
JaJo
Posty: 22
Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
GG: 9985586
Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: JaJo » 2012-08-04, 19:53

Borewicz pisze:Na zębatce zdawczej 15z będzie słabszy ale szybszy :) Efekt to może ledwo przyśpieszać. Nisko budżetowe projekty w przypadku przeróbek motocykli, a szczególnie wuesek wychodzą przeważnie w stylu WT :)
no to fajnie bo jak zdjąłem starą rozwaloną zębatke to była 15tka :D:D:D

Kubek

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: Kubek » 2012-08-04, 20:03

Borewicz pisze:Na zębatce zdawczej 15z będzie słabszy ale szybszy :) Efekt to może ledwo przyśpieszać. Nisko budżetowe projekty w przypadku przeróbek motocykli, a szczególnie wuesek wychodzą przeważnie w stylu WT :)
Zgadza się WSK to nie simek że robisz takiego swapa i lata ponad 100 :D WT i tyle :x

Awatar użytkownika
JaJo
Posty: 22
Rejestracja: 2012-08-02, 21:55
GG: 9985586
Moje maszyny: WSK M06B3 75r. (Garbuska)
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: JaJo » 2012-08-04, 20:18

Kubek pisze:
Borewicz pisze:Na zębatce zdawczej 15z będzie słabszy ale szybszy :) Efekt to może ledwo przyśpieszać. Nisko budżetowe projekty w przypadku przeróbek motocykli, a szczególnie wuesek wychodzą przeważnie w stylu WT :)
Zgadza się WSK to nie simek że robisz takiego swapa i lata ponad 100 :D WT i tyle :x
Co to WT? :D

lukasoo16
Posty: 26
Rejestracja: 2011-09-24, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3
Lokalizacja: Myszyniec
Kontaktowanie:

Re: 75' WSK M06B3

Post autor: lukasoo16 » 2012-08-04, 20:29

Chyba chodzi o wiejski "tjuning" :D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość