Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Awatar użytkownika
Korbowód
Posty: 87
Rejestracja: 2012-04-25, 11:59
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1974 i 1982
MZ ETZ 250
CZ 350 472.6
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: Korbowód » 2012-09-17, 02:27

Przedstawiam wam motocykl zakupiony w lipcu 2012, przez ogłoszenie w lokalnej prasie.
Nie odpalała, brak iskry. Została rozebrana na części, jest już pomalowana, koła zaplecione, niedługo będzie znów składana w całość.

Na zdjęciach stan dzień po zakupie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Korbowód
Posty: 87
Rejestracja: 2012-04-25, 11:59
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1974 i 1982
MZ ETZ 250
CZ 350 472.6
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: Korbowód » 2012-09-19, 01:59

Stan na chwile obecną, wszystkie elementy ze zdjęć malowane proszkowo. Plan jest taki żeby w tym roku już jeździła.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: szymon_wolebez » 2012-09-19, 09:13

Przepraszam, że w tym temacie ale urzekł mnie biały kolor WSK'i. Pełen kontrast bo WSK w większości mi się kojarzy z czarnym, pomarańczowym a tu biały.

Zawsze mnie zastanawia co robi się z gumkami za łączeniu zbiornika. Przed malowaniem należy ściągnąć i to oczywiste ale później to są zakładane stare czy jakieś nowe z czegoś trzeba sobie dorobić, nakleić czy tylko założyć.
Na co później przykleić emblematy aby nie odpadły (klej, taśma dwustronna, żywica).
Czy wymiana tabliczki znamionowej we własnym zakresie nie jest trochę podejrzaną sprawą? (pytałem diagnosty bo mam skorodowaną i mówi, że jak podobna to można samemu coś tam kombinować ale tak normalnie to wypadało by iść do urzędu....)
Czy plastikowe boczki podlegają malowaniu wraz z lampą? (boczki niestety ale mam popękane i brak pomysłu na regenerację, mam zapasowe starsze jak się ostatnio okazało ze starości plastik zaczął się rozpadać w palcach)

Przyglądam się renowacjom i nad kilkoma sprawami nie mam jasności.

Koła też prezentują się w pełnej klasie.

EDIT:

Czy stare obręcze kół są lepsze od obecnych obręczy chromowanych jakie można kupić (może bardziej chodzi tu tylko o oryginalność części). Czy proszek na obręczy nie ulega uszkodzeniu na rantach o łyżki przy zakładaniu opony?

Rozumiem, że proszek może iść na elementy które nie są zbyt mocno pogniecione znaczy na takie gdzie nie ma potrzeby stosowania szpachli. Czy sam czyściłeś i przygotowałeś do malowania czy już zrobili to w malarni?

Grzaniec

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: Grzaniec » 2012-09-19, 10:43

szymon_wolebez pisze:Zawsze mnie zastanawia co robi się z gumkami za łączeniu zbiornika. Przed malowaniem należy ściągnąć i to oczywiste ale później to są zakładane stare czy jakieś nowe z czegoś trzeba sobie dorobić, nakleić czy tylko założyć.
Ja nie miałem starych, moja WSK ucierpiała w pożarze, więc zastosowałem jako zamiennik nową uszczelką na ranty - wygląda bardzo dobrze, układa się idealnie. Coś takiego:
Obrazek
szymon_wolebez pisze:Czy wymiana tabliczki znamionowej we własnym zakresie nie jest trochę podejrzaną sprawą? (pytałem diagnosty bo mam skorodowaną i mówi, że jak podobna to można samemu coś tam kombinować ale tak normalnie to wypadało by iść do urzędu....)
Teoretycznie powinieneś zgłosić się z kwitem z wydziału komunikacji na stację diagnostyczną (uprawnioną) w celu nabicia tabliczki zastępczej. W praktyce możesz kupić na allegro kopie oryginalnej tabliczki znamionowej, nabić co trzeba i jechać na badanie techniczne. Drugie rozwiązanie teoretycznie jest nielegalne, ale sam wybierzesz, co zrobisz :)
Korbowód pisze:Czy stare obręcze kół są lepsze od obecnych obręczy chromowanych jakie można kupić (może bardziej chodzi tu tylko o oryginalność części). Czy proszek na obręczy nie ulega uszkodzeniu na rantach o łyżki przy zakładaniu opony?
Mam obręcze ori w malowaniu proszkowym. Opony zakładałem w wulkanizacji - żadnych łyżek, tylko odpowiednie szczęki na maszynie do zdejmowania opon. Koszt niewielki, a gwarancja ładnych obręczy.
Korbowód pisze:Rozumiem, że proszek może iść na elementy które nie są zbyt mocno pogniecione znaczy na takie gdzie nie ma potrzeby stosowania szpachli. Czy sam czyściłeś i przygotowałeś do malowania czy już zrobili to w malarni?
Jest szpachla pod proszek - zapytaj kolegę iron bird, albo poszukaj w jego relacji z odbudowy

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Rower

Post autor: Savier » 2012-09-19, 12:28

Wygląda po prostu SUPER! Ile płaciłeś za malowanie proszkowe? Na jaki kolor malowałeś piasty alu?
PS. Ramię blokatora tył powinno iść w ocynk.

Awatar użytkownika
Korbowód
Posty: 87
Rejestracja: 2012-04-25, 11:59
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1974 i 1982
MZ ETZ 250
CZ 350 472.6
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: Korbowód » 2012-09-19, 13:50

szymon_wolebez pisze: Czy plastikowe boczki podlegają malowaniu wraz z lampą? (boczki niestety ale mam popękane i brak pomysłu na regenerację, mam zapasowe starsze jak się ostatnio okazało ze starości plastik zaczął się rozpadać w palcach)
Właśnie jeśli chodzi o boczki to straszna tandeta z tym plastikiem, moje będą malowane na biało, kolor dobrany ze zbiornika, a lampa na czarno.
Czy stare obręcze kół są lepsze od obecnych obręczy chromowanych jakie można kupić (może bardziej chodzi tu tylko o oryginalność części). Czy proszek na obręczy nie ulega uszkodzeniu na rantach o łyżki przy zakładaniu opony?
Wszyscy mówią, że te obręcze chromowane z allegro nie za bardzo pasują (inna szerokość, problem z zaplotem)
Rozumiem, że proszek może iść na elementy które nie są zbyt mocno pogniecione znaczy na takie gdzie nie ma potrzeby stosowania szpachli. Czy sam czyściłeś i przygotowałeś do malowania czy już zrobili to w malarni?
Oddałem wszystko do piaskowania najpierw. Jeśli chodzi o szpachle to nie ma z tym żadnego problemu, wiele elementów było szpachlowanych, chociażby zbiornik a wyszedł jak widać.
Savier pisze:Wygląda po prostu SUPER! Ile płaciłeś za malowanie proszkowe? Na jaki kolor malowałeś piasty alu?
PS. Ramię blokatora tył powinno iść w ocynk.
Malowanie kosztowało 500zł, do tego piaskowanie 150zł. Jeśli chodzi o kolory to nie mam pojęcia, po prostu wybrałem sobie je z gotowych felg aluminiowych po malowaniu.

Awatar użytkownika
szymon_wolebez
Posty: 416
Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
GG: 0
Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650
Lokalizacja: Korsyka- Francja
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: szymon_wolebez » 2012-09-19, 16:56

Ja nie miałem starych, moja WSK ucierpiała w pożarze, więc zastosowałem jako zamiennik nową uszczelką na ranty - wygląda bardzo dobrze, układa się idealnie.
Czym łączyłeś oba końce już po spasowaniu uszczelek?
Czy poza wciskiem jeszcze coś tam idzie w celu mocowania?
Moje są stare ale wyglądają to tak jakby były sklejone oba końce i naciągnięte to dopiero na bak bez klejenia.

Gdzie można dostać gumy na bak, mało kto nakleja po malowaniu czy to wynika z braku dostępności.

Grzaniec

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: Grzaniec » 2012-09-19, 19:34

szymon_wolebez pisze:Czym łączyłeś oba końce już po spasowaniu uszczelek? Czy poza wciskiem jeszcze coś tam idzie w celu mocowania?
Niczym - dociąłem długość tak, by po założeniu oba końce przylegały do siebie. Łączenie dałem pod zbiornik. Schodzi się idealnie równo. Ta uszczelka ma cienką blaszkę wewnątrz, że jak ją założysz na rant zbiornika, to siedzi sztywno i trzeba dobrze ją chwycić, by zdjąć. Z braku oryginału, IMO jest to dobre rozwiązanie - bardzo przypominające oryginał, a nawet pokuszę się o stwierdzenie, że lepiej to siedzi na zbiorniku. Nie ma mowy o jakimś odkształceniu np. pod wpływem temperatury.

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: peter125-175 » 2012-09-19, 19:52

To ta Wsk jest na youtobe?

Awatar użytkownika
Korbowód
Posty: 87
Rejestracja: 2012-04-25, 11:59
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1974 i 1982
MZ ETZ 250
CZ 350 472.6
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: Korbowód » 2012-09-19, 21:33

peter125-175 pisze:To ta Wsk jest na youtobe?
To pytanie do mnie? Jeżeli tak, no to tej wueski nie ma na youtube, ale na pewno będzie.

Awatar użytkownika
rafalgb
Posty: 479
Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
GG: 6822956
Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
Lokalizacja: 64-980 trzcianka
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: rafalgb » 2012-09-19, 21:43

no ładna nie pomyślałbym ze biała może tak ładnie wyglądać. ;)
WSK 175 CDI POWER
Wysłane z mojego Laptopa :)

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: peter125-175 » 2012-09-20, 19:11

Tak do ciebie,tylko się pytam :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2012-12-25, 19:12 przez peter125-175, łącznie zmieniany 2 razy.

pawel85
Posty: 17
Rejestracja: 2011-12-03, 15:21
GG: 0
Moje maszyny: wsk, shl
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: pawel85 » 2012-09-20, 20:08

gdzie malowałeś? okolice Lublina?

Awatar użytkownika
Korbowód
Posty: 87
Rejestracja: 2012-04-25, 11:59
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1974 i 1982
MZ ETZ 250
CZ 350 472.6
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: Korbowód » 2012-09-20, 22:54

Malowałem w miasteczku Ryki, to jakieś 60km od Lublina.

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: pawel15 » 2012-09-21, 14:18

Korbowód pisze:Malowałem w miasteczku Ryki, to jakieś 60km od Lublina.
Jak z terminami? Piaskowanie też robiłeś w Rykach?

Awatar użytkownika
Korbowód
Posty: 87
Rejestracja: 2012-04-25, 11:59
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1974 i 1982
MZ ETZ 250
CZ 350 472.6
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: Korbowód » 2012-09-22, 14:35

pawel15 pisze:
Korbowód pisze:Malowałem w miasteczku Ryki, to jakieś 60km od Lublina.
Jak z terminami? Piaskowanie też robiłeś w Rykach?
Czekałem około 2 tygodnie. Ta firma zajmuje się renowacją felg i jak powiedział właściciel Wueska to trochę zamieszanie. Piaskowanie w innym miejscu, w okolicy Ryk.

Awatar użytkownika
Korbowód
Posty: 87
Rejestracja: 2012-04-25, 11:59
GG: 0
Moje maszyny: M06B3 1974 i 1982
MZ ETZ 250
CZ 350 472.6
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: Korbowód » 2012-09-30, 14:58

Kilka aktualnych zdjęć:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
andy2004f
Posty: 208
Rejestracja: 2011-09-25, 22:33
Moje maszyny: WSK 175 "Kobuz" '78
Lokalizacja: Zgierz
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: andy2004f » 2012-09-30, 18:41

Nawet ciekawie wygląda w tym kolorze. Polecam Ci wzbogacić ją o jakiś czerwony akcent (np. możesz pomalować emblematy 125). Powinno się ładnie prezentować. Czerwony z białym zawsze się dobrze komponuje.

Awatar użytkownika
chomik
Posty: 343
Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750
Lokalizacja: Solniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: chomik » 2012-10-01, 00:10

No ładnie, ładnie!
Jednak chyba biała wueska też może być ładna :D
Po co Ci te gumy do emblematów? Toć one są bezpośrednio na bak przyklejane ;-)

Ładne siedzenie! Zawsze mi się ta ramka podobała.. Muszę sobie taką sprawić.

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Wsk 125 M06B3 1982r. White Power

Post autor: piotrBe » 2012-10-02, 12:12

andy2004f pisze:Nawet ciekawie wygląda w tym kolorze. Polecam Ci wzbogacić ją o jakiś czerwony akcent (np. możesz pomalować emblematy 125). Powinno się ładnie prezentować. Czerwony z białym zawsze się dobrze komponuje.

Już będzie mieć czerwoną lampę z tyłu :D a tak serio to szkoda, że na tych bakach nie było szparunków, bo mógł byś strzelić czerwone. Natomiast na czarnych błotnikach zginą, chyba że nie wiem jak by grube były. Może czerwone chwyty? hmm? spokojnie zamówisz na rowerowy.com Więcej prócz andy`go pomysłi i mojego mi nic nie przychodzi.
edit// czerwone pancerze linek jeżeli gdziekolwiek dostaniesz!! :D


Pięknie wygląda. składaj składaj :D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości