WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Awatar użytkownika
Jarro 80
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-17, 00:10
GG: 0
Moje maszyny: Bandit1200, WSK M06 B3, Komar2375, Jawa 50 Mustang,
Lokalizacja: Rypin
Kontaktowanie:

WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Jarro 80 » 2013-01-18, 00:10

Opowiem, jak to było.
Kiedy byłem małolatem, miałem może z 5 lat zacząłem z moim ojcem przesiadywać w garażu, gdzie stała Wsk M21W2, czyli tzw. czwórka. Mój ojciec jeździł nią do pracy i była naszym jedynym rodzinnym środkiem lokomocji. A więc obserwowałem mojego staruszka, jak kręci, kombinuje, czasami klnie i składa swoją wskę. Bardzo mi się to podobało, zwłaszcza brudzenie się smarami.

Po latach ta sama czwórka była moja. Wysępłem ją od ojca na osiemnastkę. Odnowiłem amatorskim, domowym sposobem. Dumny z siebie byłem jak paw. Jeździła super, ale ułańska fantazja w połączeniu z jej sporą mocą i niezbyt długą żywotnością sprawiły, że długo nie pojeździła. Po jednym sezonie znowu stała w garażu. Silnik był do roboty a ja nie miałem kasy. Tak przestała 3 lata. Kiedy byłem na studiach znalazł się znajomy, któremu ją sprzedałem. Temat wski w moim życiu przycichł.

Ale nie zamarł tak do końca, bo mój kochany ojciec ujeżdżał już wskę M06B3, swoją ukochaną trójkę. Kontakt z kultową motoryzacją był dość ożywiony. Jego trójka wiele przeżyła, dojazdy do pracy, bez względu na porę roku, kilka zmian kolorystyki i charakteru nadwozia i niestety jeden dość poważny wypadek. Poskładana żyła nadal.

Na 30-te urodziny postanowiłem kupić sobie motor. Mój sentyment do wski nie odżył jeszcze i wybór padł na turystyka rodem z Japonii. Przez 2 sezony wiele radości dawała mi moja Kawa GPZ 500s. Po 2 sezonach jej miejsce zajął duży suzuki bandit, 1200. Ta maszyna też robi swoje, tzn. przewozi z punktu a do punktu b, jest bezawaryjna, szybka i mocna. Zapewne długo będzie w moich rękach.

Ostatnio jednak moje myśli coraz częściej zaczęły uciekać do wski. Szukałem, oglądałem nawet kilka sztuk, ale ceny i stan mnie mocno odstraszały. Kiedyś tam debatując z moim staruszkiem na temat motoryzacji usłyszałem od niego, że myśli o sprzedaniu swojej trójki, bo kupił od znajomego za niewielką kasę wskę z 1979 roku, w bardzo ładnym stanie, z przebiegiem 9500 km, tylko papiery trzeba wyprostować. Teraz poszło już łatwo, w godzinę stałem się posiadaczem Wski z 1981 roku od mojego ojca. Sprzęt jest dość zmęczony, ale mam ambitny plan, że dam mu 2 życie. Tyle mojej historii.

Jarro80
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
motocykle WSK tanie ekonomiczne idealne w turystyce

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Wężu » 2013-01-18, 00:25

No nie powiem, widać, że sporo przeszła. Wahacz starego typu, kanapa z listwą, garbaty bak, plastikowe boczki... Jesteś pewien, że to jest 1981? Jednak dla mnie ostatnimi czasy większą wartość ma historia motocykla niż jego stan/oryginalność itd.
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Jarro 80
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-17, 00:10
GG: 0
Moje maszyny: Bandit1200, WSK M06 B3, Komar2375, Jawa 50 Mustang,
Lokalizacja: Rypin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Jarro 80 » 2013-01-18, 00:35

W dowodzie rejestracyjnym widnieje rocznik 1981. Kiedy mój ojciec kupił wskę od znajomego miała bardzo podobne malowanie do tej na pierwszym zdjęciu. Wahacz z tego co pamiętam jest od niej, bo mój staruszek kiedyś z tej maszyny sam zrobił sobie kosa i sporo rzeczy pozmieniał, zawieszenie z przodu, koło z dużym bębnem, boczki plastikowe małe w kolorze pomarańczowym, mały bak itp. Obecny stan to taka trochę składanka, bo 3 lata temu była kolizja z samochodem, przód się pogiął i ojciec złożył maszynę z części, które były w garażu. Myślę więc nad zrobieniem jej tak, jak na 1 zdjęciu.
motocykle WSK tanie ekonomiczne idealne w turystyce

paragraf1973
Posty: 29
Rejestracja: 2012-01-05, 23:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk125m06b3 x 2
ogar205
125p 1978r. x2
n126 1973r.
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: paragraf1973 » 2013-01-18, 13:42

Jarro 80 pisze: Myślę więc nad zrobieniem jej tak, jak na 1 zdjęciu.
Dobry pomysł :idea: 1. mniej roboty niż na 81. 2. Będzie ładniejsza niż 81. Czyli do tej z pierwszego zdjęcia potrzebujesz z tego co widać: lampa tył, lampa przód z żółwikiem, boczki duże metalowe, kierownica (uwaga na linki sprzęgła i hamulca-są inne niz te, które masz) i ewentualnie koła (wymienne z pięcioma żeberkami) oraz tłumik chrom. Trzeba też zaspawać otwory na kierunki...

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: peter125-175 » 2013-01-18, 15:51

Ciekawa historia z wsk. Trochę ci rzeczy będzie brakowało ale to same drobiazgi.
Ps:w czasie wypadku rama się nie pogięła :?: .

Awatar użytkownika
Jarro 80
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-17, 00:10
GG: 0
Moje maszyny: Bandit1200, WSK M06 B3, Komar2375, Jawa 50 Mustang,
Lokalizacja: Rypin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Jarro 80 » 2013-01-18, 22:05

Rama przetrwała, cała siła lotu ponad rowem i lądowania skupiła się na przednim zawieszeniu, lagi się zgięły dość mocno.
Wiem, wiem, trochę roboty będzie, mam nadzieję, że mój zapał nie ostygnie wraz z mroźnymi wieczorami w garażu.
motocykle WSK tanie ekonomiczne idealne w turystyce

Awatar użytkownika
Jakub
Posty: 854
Rejestracja: 2010-06-23, 15:40
GG: 4657132
Moje maszyny: Jubilat
Lokalizacja: Okolice Sieradza
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Jakub » 2013-01-18, 22:19

Uprzedzam że kolor baku , lampy i boczków WSK tej ze wzoru :mrgreen: nie jest tak ładny kremowy tylko popielaty (to jakbyś nie wiedział ) ;-)

Edit
Ocena roku to w granicach 1975/76 :D
Ostatnio zmieniony 2013-01-18, 22:39 przez Jakub, łącznie zmieniany 1 raz.
Mów mi Kuba. Zielony w 175
Raz sierpem , raz młotem w czerwoną hołotę
Magister Kebeb

Awatar użytkownika
Jarek31
Posty: 79
Rejestracja: 2011-08-01, 15:18
GG: 8098934
Moje maszyny: Honda Hornet
Romet Chart 210
Minsk 125
WSK B3
WSK Z2
Żak
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Jarek31 » 2013-01-18, 22:33

Ładna wsk ale z tym rokiem coś nie tak. Przecież garbate z tym wahaczem były w latach 71-76,później był inny wahacz i kilka innych czesci. Garbate przestali robić w chyba 78. :mrgreen:
Może rama z papierem była zamieniana czy coś? Tak czy siak się nie przejmuj ;D i powodzenia w remoncie.

Awatar użytkownika
Jarro 80
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-17, 00:10
GG: 0
Moje maszyny: Bandit1200, WSK M06 B3, Komar2375, Jawa 50 Mustang,
Lokalizacja: Rypin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Jarro 80 » 2013-01-19, 01:12

Co do kolorystyki to wiem, że oryginał tej wersji był czerwono-popielaty albo wręcz pomarańczowo-biały albo błękitno-biały. Tak przynajmniej przeczytałem w Ilustrowanej historii wsk, którą pożyczyłem od kumpla i przeczytałem z zapartym tchem w jeden wieczór. Myślę o kombinacji czerwonego z popielatym.

A co do rocznika mojej wski to rozmawiałem z moim staruszkiem dzisiaj i sprawa się wyjaśniła. Otóż gość od którego mój ojciec w latach 80-tych odkupił wskę miał dwie sztuki, pierwszą rocznik '76, ale dziwnym trafem bez papierów i drugą 'rocznik 81. Na tej młodszej podobno się rozwalił po pijaku i poprzekładał części z tej starszej w nowszą ramę. Stąd taki wygląd. Maszyna miała szczęście do zmiany wizerunku, jak wcześniej pisałem, mój ojciec zrobił z niej kosa i była nim przez dobre 15 lat.

Jeśli chodzi o części to mam kilka braków. Miałem się wybrać dziś na bazar do Łodzi, ale plany się zmieniły i nie dotarłem. Może ktoś ma coś w znośnym stanie i chciałby sprzedać, bardzo chętnie przygarnę. Póki co potrzebna mi blacha siedzenia, bo zupełnie przegniła i lampa tylna ze starszego modelu, mam tylko blaszanę obudowę, bez ramki i środka. Jakby kto miał, proszę dać znać. Pzdr.
motocykle WSK tanie ekonomiczne idealne w turystyce

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: peter125-175 » 2013-01-19, 10:46

Wski 125 z garbatym bakiem były produkowane do 77 roku :P .

Awatar użytkownika
Jarro 80
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-17, 00:10
GG: 0
Moje maszyny: Bandit1200, WSK M06 B3, Komar2375, Jawa 50 Mustang,
Lokalizacja: Rypin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Jarro 80 » 2013-01-20, 16:47

Moja wska nadal czeka, aż wyciągnę ją z kąta w garażu i coś przy nniej zrobię. Na razie dogadałem się ze znajomym w sprawie chromów. Zastanawiam się tylko, co dać w proszek a co pomalować u lakiernika? Wszędzie czytam, że proszek to na ramę a pozostałe części do lakiernika. Żeby tylko czasu odrobinę znaleźć...
motocykle WSK tanie ekonomiczne idealne w turystyce

michal96
Posty: 25
Rejestracja: 2012-05-29, 22:40
GG: 0
Moje maszyny: Simson S51 B2-4, Simson Sr 50C, WSK (nie wiem)
Lokalizacja: LUBSKO

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: michal96 » 2013-01-21, 00:27

a co z silnikiem ? szkiełko czy polerka?

Awatar użytkownika
Jarro 80
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-17, 00:10
GG: 0
Moje maszyny: Bandit1200, WSK M06 B3, Komar2375, Jawa 50 Mustang,
Lokalizacja: Rypin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Jarro 80 » 2013-01-21, 23:13

Silnikowi zrobię chyba polerkę, mam już zestaw do takich działań, bo polerowałem kolektory przy bandicie. Dziś rozebrałem koła, okazało się, że obręcze są w lepszym stanie niż myślałem, wystarczyło odkurzyć i porządnie umyć. Póki co szukam części, właśnie gość mi lampę przednią z ładnym licznikiem sprzed nosa zgarnął, lampa tylna w drodze i blachy siedzenia nadal brak. Jakby ktoś coś miał, to ja chętnie. pzdr
motocykle WSK tanie ekonomiczne idealne w turystyce

Awatar użytkownika
Jarro 80
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-17, 00:10
GG: 0
Moje maszyny: Bandit1200, WSK M06 B3, Komar2375, Jawa 50 Mustang,
Lokalizacja: Rypin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Jarro 80 » 2013-02-04, 23:51

Moja wska w kawałkach, w ramie został tylko silnik i bak, dużo części poszło do chromowania i ocynku. Firma jest miejscowa, więc mam nadzieję, że mnie za ostro nie skroją. Sporo zakupów już poczyniłem: lampa tylna, kompletny zestaw wydechowy, opony mitas, poszycie kanapy, ośka tylna, bo moja miała zerwany gwint.

Paru rzeczy jeszcze szukam, najbardziej zależy mi na metalowych boczkach i blasze siedzenia, ale w necie straszna posucha i nic nie ma.

Jak znajdę czas, przygotuję części do malowania. Z tym jednak mam kilka wątpliwości: czy malować wszystko proszkowo czy tylko ramę, stopki i tylny zawias, czy lepiej jednak dać wszystko do lakiernika? Boję się, że trudno będzie dopasować kolor lakieru do tego w proszku. Widziałem już kilka ładnie zrobionych maszyn, w których kolory się różniły odcieniem.
A z kolei jak pomaluję wszystko proszkowo to co ze szparunkami?

Pomóżcie rozwiać wątpliwości. Ostatnio taką robotą zajmowałem się 15 lat temu, jak nie miałem zbytnio funduszy a miałem zmęczoną wskę M21W2. Wtedy wszystko było robione domowym sposobem i nie koniecznie wyszło, jak chciałem.

Pozdr.
motocykle WSK tanie ekonomiczne idealne w turystyce

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: krzysiek200 » 2013-02-05, 19:15

rama itp. jak najbardziej daj do proszku, blachy żeby dać w proszek muszą być idealne bo nie zaszpachlujesz pod proszek chyba że specjalną szpachlą lecz nie które firmy nie chcą się w to bawić, dobranie lakieru do odcienia proszku raczej nie powinno być kłopotem, wystarczy tylko że weźmiesz kod lakieru proszkowego (najczęściej RAL) lub bierzesz element i idziesz do sklepu z lakierami i gościu ci dobiera

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Seba_830 » 2013-02-09, 23:35

Widze, że w twojej rodzinie wueski były od dawna. Powodzenia w remoncie.

Awatar użytkownika
Jarro 80
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-17, 00:10
GG: 0
Moje maszyny: Bandit1200, WSK M06 B3, Komar2375, Jawa 50 Mustang,
Lokalizacja: Rypin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Jarro 80 » 2013-03-06, 00:52

Spotkałem ostatnio kolegę, który ma wskę całowicie pomalowaną proszkowo, wszystkie elementy, koła, rama, blachy, wsio. Wygląda to całkiem przyzwoicie, na wysoki połysk, brak mu tylko szparunków. Myślę nad takim zabiegiem dla swojej maszyny. JAK to widzicie? Można czy lepiej u lakiernika? pzdr.
motocykle WSK tanie ekonomiczne idealne w turystyce

Awatar użytkownika
Jarro 80
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-17, 00:10
GG: 0
Moje maszyny: Bandit1200, WSK M06 B3, Komar2375, Jawa 50 Mustang,
Lokalizacja: Rypin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Jarro 80 » 2013-09-22, 00:41

Witam wszystkich, dawno nie pisałem, bo roboty było sporo, przy wsce też. Chcę Wam pokazać, co zrobiłem z moim mocno nadgryzionym sprzętem. Oto i ona w całej krasie. Byłem już nawet na zlocie zabytków, niedaleko co prawda, ale zawsze.Ma wszystkie opłaty i czarną tablicę, która niewątpliwie dodaje uroku. Nie robiłem zbyt wielu zdjęć podczas roboty nad nią, ale jak znajdę coś, to dołożę.
Po drodze były chwile zwątpienia, zwłaszcza kiedy sięokazywało przy rozbieraniu, że jakaś część jest do wyrzucenia i trzeba kupić nową. Generalnie z tej czarnej na pierwszych zdjęciach wątku sporo nie zostało. Była mocno zmęczona.
Dużo rzeczy przyszło nowych: opony Mitasa, kompletny uklad wydechowy, poszycie siedzenia, lusterka, instalacja. Sporo założyłem odnowionych używanych. Malowana w całości proszkowo w Detal-Net we Włocławku. Chromy i ocynk w miejscowym zakładzie, ale to chyba najsłabszy punkt całej maszyny, nie przyłożyli sie zbytnio. Szparunki malowałem sam odręcznie, logo wsk robione sprayem od szablonu.
Składanie całej wski zajęło mnie i mojemu ojcu jakieś 2 tygodnie w sumie, w każde popołudnie dłubaliśmy. Na razie nie ruszałem w ogóle silnika, przyjdzie na to czas zimą, trzeba będzie pomyśleć o nowych karterach i wałku.
Miłego oglądania, tylko bądźcie wyrozumiali :-> Pzdr.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
motocykle WSK tanie ekonomiczne idealne w turystyce

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Savier » 2013-09-22, 08:08

Widzę, że moja wueska ma siostrę :D. Też malowałem ją w detalmecie, może to nawet ten sam kod lakieru?
Naprawdę bardzo ładna, szparunki super wyszły. Ogólnie gratuluję efektu! Może kiedyś się spotkamy, mały zlot malowań? :D
http://imgur.com/a/qemmM#0

Awatar użytkownika
Jarro 80
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-17, 00:10
GG: 0
Moje maszyny: Bandit1200, WSK M06 B3, Komar2375, Jawa 50 Mustang,
Lokalizacja: Rypin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 - jak za starych dobrych lat

Post autor: Jarro 80 » 2013-09-22, 18:17

Jak dobrze pamiętam, to nawet szukając firmy, która pomaluje moją wskę czytałem gdzieś na forum Twojego posta dotyczącego detalmetu. Nawet chyba proponowałeś komuś podwózkę jego sprzętu do malowania za jedną drogą.

Co do kolorystyki, to RAL 3003 czerwień a jasny nie pamiętam, ale pewnie też od Ciebie podpatrzyłem :-> Znaczy, że spotkanie dwóch takich fajnych maszyn i ich właścicieli jak najbardziej wskazane a nawet powinienem Ci zgrzewkę browarków dowieść za wskazówki renowacyjne.

Jak tylko moja wska dostanie nowe życie silnikowe to chętnie dalej się przejadę. Na razie dostała luzów na wale, zrobiła sie słabawa i dzwoni pierścieniami. Mam nadzieję, że zimą rozbiorę silnik i na wiosnę będzie jak nowa.

Pzdr.
motocykle WSK tanie ekonomiczne idealne w turystyce

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości