WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2013-02-01, 22:54

Cześć

Mam na imię Sławek i mieszkam w pomorskim, miejscowość Grzybno.
Moim celem jest oczywiści jak najlepsza rekonstrukcja. Nie przeprowadzałem nigdy wcześniej tak głębokiego remontu.
Wiem, czytając forum, że można liczyć na Waszą pomoc. Za wszelkie uwagi, rady będę zobowiązany.
P1030083.JPG
Motor generalnie jest kompletny, z wyjątkiem siedziska.
Dodatkowo karter silnika jest wyszczerbiony, mam na szczęście zapasowe dwa inne.

Proszę Was o radę:
- co dodatkowo sprawdzić , na co zwrócić uwagę przed rozpoczęciem składania silnika ?
- jak dobrze oczyścić silnik, czy polecacie : szkiełkowanie, czy może inną metodę ?
P1030085.JPG
Silnik jest umyty: płynem K2 AKRA oraz ropą .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wÓóCasH
Posty: 100
Rejestracja: 2012-08-12, 13:02
GG: 0
Moje maszyny: WSk m06 b3
Lokalizacja: Sidzina
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: wÓóCasH » 2013-02-01, 23:30

Sprawdz czy łozyska ciasno siedzą, czy nr na karterach sa te same, ew czy na płaszczyznie styku (karter-dekiel, karter-karter) nie ma jakiejs krzywizyny :) Najpopularniejsza chyba najefektywniejsza metoda to szkiełkowanie :D

Awatar użytkownika
KonradWSK
Posty: 119
Rejestracja: 2012-06-21, 21:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '80
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: KonradWSK » 2013-02-01, 23:57

Zwróć szczególną uwagę na to czy karterów nikt nie "otwierał" przecinakiem tam pod cylindrem (miałem okazję zetknąć się z tym problemem). Poza tym to co mówił kolega wyrzej. Swoje myłem samą ropą. Efekt jak dla mnie zadowalający, sam oceń:
Obrazek
Obrazek
A stan początkowy to:
Obrazek

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: peter125-175 » 2013-02-02, 12:51

Dużo pracy przed tobą i pieniędzy żeby ją zrobić.Kartery najlepiej szkiełkować(będą lepiej wyglądać jak nowe).

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2013-02-05, 22:20

Podjąłem decyzję i będę szkiełkował kartery, cylinder.
Proszę Was o informację:
- jak zabezpieczyć dobrze gwinty i miejsce na łożysko ?
- dekle pewnie tylko ładnie i pięknie z polerować ? ( szkoda aby utraciły pewien połysk )

bear

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: bear » 2013-02-05, 22:31

Z tego co widze to w ***zajeb*** stanie sa te kartery. Ladnie je wyczysciles wiec ja nie widze sensu szkielkowac chyba ze czegos nie widac. Originalne kartery maja pewien polysk ktory po szkielkowaniu znika.

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2013-02-08, 17:36

Niedźwiedziu silnik który przedstawiłem na wcześniejszym zdjęciu, to ten który jest wyszczerbiony.
Dostałem od kolegi dwa inne, poniżej właśnie ten który ma chodzić w motorze.
Mimo umycia go w ropie, AKRA + karcher jego wygląd jest mało ciekawy.
Dzisiaj zawożę go na 19:00 do szkiełkowania.
Zastanawia mnie tylko czy szkiełkować dekle. Myslę żeby je z polerować (hmm.... :?: )


Za prezentuję Wam efekt po szkiełkowaniu.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Łukasz S. » 2013-02-08, 17:44

Kartery i głowicę wyszkiełkuj, a pokrywy wypoleruj, będzie mioodzio.

Tak jak tu: http://img441.imageshack.us/img441/7192 ... 060012.jpg
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2013-02-08, 17:57

O taki efekt, który przedstawiłeś właśnie mi chodzi. Wielkie dzięki !!

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: peter125-175 » 2013-02-08, 19:17

I jeszcze cylinder pomaluj(żaroodpornym).

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2013-02-09, 10:58

Jestem pełen podziwu jaki efekt dało szkiełkowanie.
Silnik będzie wyglądał pięknie. Jutro wkleję zdjęcia.
Ostatnio zmieniony 2013-02-09, 11:03 przez Slawek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Łukasz S. » 2013-02-09, 11:00

Masz już kartery u siebie? Dodaj zdjęcia ;-)
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Seba_830
Posty: 176
Rejestracja: 2012-08-14, 12:39
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Mz 250
Jawa 50
Motorynka
Lokalizacja: Stanisławów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Seba_830 » 2013-02-09, 19:40

Dobry materiał na odbudowę, ale czeka Cie dużo pracy. Wsk ma papiery?

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2013-02-10, 15:44

Witam , proszę jak obiecywałem :
2013-02-10 14.04.57.jpg
2013-02-10 14.09.11.jpg
2013-02-10 14.00.55.jpg
2013-02-10 14.00.30.jpg
Seba_830
Właśnie nie wiem jak uda się go zarejestrować. Nie możemy odnaleźć dokumentów. Znam numer rejestracyjny, ramy, silnika i może uda się uzyskać z komunikacji jakieś dokumenty o tym, że został on 20 lat temu wyrejestrowany.
Na tej podstawie coś dalej robić.
W każdym razie motor będzie "odpicowany".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wÓóCasH
Posty: 100
Rejestracja: 2012-08-12, 13:02
GG: 0
Moje maszyny: WSk m06 b3
Lokalizacja: Sidzina
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: wÓóCasH » 2013-02-10, 15:56

Na to że w komunikacji Ci pomogą, to ja bym nie liczył :) A kartery ładnie sie błyszcza :D

reandeer
Posty: 35
Rejestracja: 2012-06-09, 19:13
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1985
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: reandeer » 2013-02-10, 19:42

CDI bedzie? :)

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2013-02-12, 21:23

Macie może jakiś fajny schemat budowy silnika WSK 125.
Mogę Was prosić o przesłanie na pw lub maila.

...... o CDI to się na razie nie wypowiadam , mało o tym jeszcze wiem.

Awatar użytkownika
KonradWSK
Posty: 119
Rejestracja: 2012-06-21, 21:31
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 '80
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: KonradWSK » 2013-02-12, 22:03

Jeżeli chodzi o wszelkie schematy to polecam
viewtopic.php?f=123&t=10486#p526137
lub
viewtopic.php?f=124&t=10040#p532012

Slawek
Posty: 57
Rejestracja: 2013-01-25, 15:53
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3 (~80)
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: Slawek » 2013-03-12, 19:28

cześć

Byłem zmuszony kupić nowy wał silnika.
Co się okazuje , po rozpakowaniu w domu widzę że jest pewne niewielkie przesunięcie dwóch jego połówek.
P1030089.JPG
Zdjęcie tego nie ukazuje. Przesunięcie jest ok 2 mm .
CZY TO ABY POPRAWNE WYKONANIE :?:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wÓóCasH
Posty: 100
Rejestracja: 2012-08-12, 13:02
GG: 0
Moje maszyny: WSk m06 b3
Lokalizacja: Sidzina
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 B3 - rekonstrukcja

Post autor: wÓóCasH » 2013-03-12, 20:17

W oryginalnych wałach to przesuniecie było znacznie wieksze, było juz kilka tematów na forum o tym :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości