WSK Kobuz 198? Odbudowa

Awatar użytkownika
Flarion
Posty: 35
Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
GG: 0
Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa)
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Kontaktowanie:

WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: Flarion » 2013-02-28, 14:01

Witam,

W grudniu wraz z kolegą (Mitek) zakupiliśmy od znajomego dwa motocykle WSK 175. Wspomniany kolega zakupił kobuza z papierami za 1000 zł . A ja wybrałem tańszy egzemplarz za 500 zł. Motocykle przestały w szopie parę lat.

Moja WSK była nieudolnie odpicowana :( zbiornik i boczki pomalowane bez wcześniejszego oczyszczenia na kolor czerwony a część ramy oraz błotniki na czarny. Ogólnie stan oceniam na dostateczny:
Wady:
- siedzenie w stanie fatalnym, pokrowiec założony przy pomocy sznurka gąbka w stanie dobrym, blacha pod siedzeniem to sama rdza
- brak kierunkowskazów, przerywacza oraz włącznika
- elektryka masakra podłączone na krótko bez akumulatora iskra bardzo mizerna
-kranik niesprawny
-gaźnik niekompletny i zapchany brak trzpienia do podpompowania paliwa i tulejki ssania
-prawa klamka połamana
-opony w stanie agonalnym
-uszkodzony mechanizm kopniaka (brak sprężyny wyszczerbiony wałek)

Zalety:
-silnik w dobrym stanie kompresja OK
-skrzynia ok
-motocykl jest w miarę kompletny
-korozja tylko powierzchowna
-cena
Motocykl mam zamiar odbudować najlepiej jak potrafię, lecz na dzień dzisiejszy nie jestem w stanie przywrócić WSK do stanu w jakim wyjechała z fabryki. Niektórzy zapewne powiedzą że lepiej to robić powoli przez lata, jednak dla mnie priorytetem jest doprowadzenie jej do stanu użyteczności zarejestrowanie i rozkoszowanie się jazdą. A z czasem przyjdzie czas na przywrócenie do stanu pierwotnego.

WSK w stodole u poprzedniego właściciela:
DSC_5827.JPG
WSK w garażu:
DSC_5839.jpg
WSK jest pierwszym motocyklem który mam zamiar odbudować.
Dotychczas odrestaurowałem jedynie motorower Komar :
DSC_5670.JPG

W lutym z racji ferii rozpocząłem odbudowę motocykla.
Pracę rozpocząłem od rozebrania motocykla na części pierwsze :
DSC_5908.JPG
DSC_5909.JPG
DSC_5911.JPG
DSC_5912.JPG
DSC_5915.JPG
DSC_5916.JPG
Następnie zakupiłem najpotrzebniejsze części :
DSC_5925.JPG
Widziałem na forum opinie iż uszczelki papierowe przeciekają. Stosowałem je podczas remontu Komara smarowałem je wtedy towotem przed założeniem i jak na razie nie widać aby coś się pociło.
Rama rozebrana na części i zabezpieczona trafiła do piaskowania i malowania proszkowego:
DSC_5933.JPG
DSC_5932.JPG
Koło były w opłakanym stanie tymczasowo zostały pomalowane proszkowo w całości bez rozbierania w przyszłości planuję zakupić komplet szprych oraz nowe obręcze.
DSC_5929.JPG
Gaźnik po remoncie : nowe uszczelki, trzpień pompki paliwa oraz tulejka ssania. Wszystko umyte i wyczyszczone, nowe linki.
DSC_5939.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2013-02-28, 16:38 przez Flarion, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Arek19973
Posty: 141
Rejestracja: 2012-08-09, 22:00
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 175, Romet 50 T-1, Simson S51
Lokalizacja: Lipsk n. Biebrzą
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: Arek19973 » 2013-02-28, 16:07

Wska w fajnym stanie do remontu :). Co do uszczelek, to jeżeli kartery będą miały powierzchnię przylegającą pokrzywioną, to taka uszczelka nic nie da, nawet hermetyk tu nie pomoże :) Jeżeli chcesz zrobić raz, a porządnie warto kupić gambit, dostaniesz go w chyba każdym sklepie rolniczym :D Ogólnie to życzę powodzenia :)

auriol77
Posty: 640
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: auriol77 » 2013-02-28, 16:33

Pompka przyśpieszająca w wsk :faint:

Awatar użytkownika
Flarion
Posty: 35
Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
GG: 0
Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa)
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: Flarion » 2013-02-28, 16:36

Sorka chodziło mi o trzpień do pod pompowania paliwa. Jakiej grubości ten gambit ? Czy boczki w mojej WSK są od 175 ? Ktoś wie jaki to może być rocznik ? Czy na zbiorniku powinny być gumy jeżeli tak to jaki kształt ?

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: iron_bird » 2013-02-28, 20:45

Kwadratowe błotniki - 82-83r? Zajrzyj pod automat stopu, tam jest data produkcji - jeśli nie był zmieniany oczywiście. Na sygnale też powinna być data produkcji. Boczki masz dobre zamień się tylko z kimś napisami bo masz od 125tki. Jedziesz z remontem :D

Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: KoSzU » 2013-02-28, 22:09

W 84 też były kwadratowe ;)
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

Awatar użytkownika
Flarion
Posty: 35
Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
GG: 0
Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa)
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: Flarion » 2013-03-01, 00:34

Jakiej grubości gambit na uszczelki ?
Czy na zbiorniku powinny być gumy jeżeli tak to jaki kształt ?
A więc czas na kolejne zakupy:
Potrzebuję blachę pod siedzenie, emblematy komplet oraz przełącznik kierunków. Jeżeli ktoś posiada te części niech pisze na priv.
Czy amortyzatory tylne mam kompletne ? Nie powinny tam być jakieś szklanki ?
Zastanawiam się nad kolorem zbiornika boczków oraz błotników. Mam dylemat między całą czarną (bardzo mi się podoba) lub taki jak w oryginale tzn pomarańczowo biała. Co sądzicie ?

motolis
Posty: 157
Rejestracja: 2013-02-19, 11:07
GG: 0
Moje maszyny: Iż 56 , WSK M21W2
Lokalizacja: Szwecja k .wałcza
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: motolis » 2013-03-01, 00:45

Amorki są ok , gum na baku nie powinno być , odnośnie kolorystyki- to Twój motocykl :-D

Awatar użytkownika
KoSzU
Posty: 666
Rejestracja: 2008-03-22, 20:24
GG: 8813802
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: KoSzU » 2013-03-01, 00:48

motolis pisze: gum na baku nie powinno być
Kobuz bez gum? Gumy jak najbardziej mile widziane!

Rok obstawiam 83-84.
Co Boskie Bogu, resztę temu co Kocham! Wueska! :D
http://imageshack.us/g/11/dsc04225hc.jpg/

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: AudioBas » 2013-03-01, 00:55

Pomalowana dźwignia :kijemgo: :kijemgo: hamulca!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Flarion
Posty: 35
Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
GG: 0
Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa)
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: Flarion » 2013-03-01, 01:08

AudioBas pisze:Pomalowana dźwignia :kijemgo: :kijemgo: hamulca!
Jaka powinna być ? Chromowana ? Jeżeli tak to musi poczekać na lepsze czasy aktualnie nie planuję niczego chromować.
Kierownica także jest malowana ;/ Cybanty prawdopodobnie też pomaluję. A w przyszłości tak jak napisałem w pierwszym poście będę się starał doprowadzić do stanu w jakim wyjechała z fabryki i wtedy przyjdzie pora na chromy.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4114
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: AudioBas » 2013-03-01, 14:21

Mogłeś dać w ocynk:
Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Flarion
Posty: 35
Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
GG: 0
Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa)
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: Flarion » 2013-03-01, 14:32

W jakiej firmie to robiłeś ?
Ile zapłaciłeś ?
Trzeba samemu przygotowywać powierzchnię ?

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: Łukasz S. » 2013-03-01, 15:02

Polecam się jak coś. (Patrz podpis :) )
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
Flarion
Posty: 35
Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
GG: 0
Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa)
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: Flarion » 2013-03-30, 23:57

Mały update. A więc :
-wyczyściłem sprężyny tylnych amortyzatorów
Górny przed czyszczeniem dolny po.
Na razie tylko sprężyny, amortyzatory (malowanie) muszą poczekać na cieplejsze dni.
Spręzyny.JPG
-wyczyściłem kratery i obudowy boczne
Kąpiel w gorącej wodzie + płyn a następnie czyściwo stalowe.
Krater I.JPG
Krater II.JPG
KBlok.JPG
-wymieniłem łożysko i uszczelniacz
Łozysko i uszczelniacz.JPG
-złożyłem wstępnie skrzynie
Tryby.JPG
Skrzynie rozebrałem ponieważ na wałku głównym miałem sporu luz osiowy, dzięki wymianie łożyska i odpowiedniemu jego osadzenie pozbyłem się go. Przed rozebraniem wchodziła tylko 1 0 2 i 3. Aktualnie wskakują 1 0 2 0 3 0 4.
-poza tym umyłem cylinder i głowicę preparatem do czyszczenia silników muszę przyznać że efekt całkiem niezły jak na środek za 13zł. Zdjęcia cylindra wstawię kolejnym razem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: krzysiek200 » 2013-03-31, 08:05

Ładna baza do odbudowy :-) Powodzenia w pracach. Widzę że masz napis na boczku 125 jak chcesz mogę się wymienić za napis 175.

Awatar użytkownika
Jekub
Posty: 50
Rejestracja: 2013-03-21, 21:46
GG: 2703112
Moje maszyny: 6x Komar
4x Jawa
3x Romet
2x Simson
WSK 125
Tomos
126pe
Lokalizacja: Radomsko
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: Jekub » 2013-03-31, 15:49

czym czyściłeś sprężyny?

Awatar użytkownika
Flarion
Posty: 35
Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
GG: 0
Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa)
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: Flarion » 2013-04-01, 07:56

Sprężyny czyściłem czyściwem stalowym + pasta aluchrom a w środku to czyściwo nawijałem na szczotkę do mycia słoików smarowałem pastą i szorowałem.
krzysiek200 pisze:Ładna baza do odbudowy :-) Powodzenia w pracach. Widzę że masz napis na boczku 125 jak chcesz mogę się wymienić za napis 175.
WSK powinna mieć znaczek po obydwu stronach czy tylko z jednej ?

Awatar użytkownika
Flarion
Posty: 35
Rejestracja: 2013-02-11, 00:07
GG: 0
Moje maszyny: Komar (Odrestaurowany)
WSK 175 - Kobuz (Remont Trwa)
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: Flarion » 2013-04-01, 08:20

Kolejny mały update:
-silnik złożony trochę się pomęczyłem ale jakoś się udało, łożysko igiełkowe to koszmar :D
Niestety nie obyło się bez strat, podczas zakładania cylindra pękł jeden pierścionek. Macie może jakiś dobry patent na wkładanie tłoka do cylindra ?
DSC_5991.JPG
-założyłem też nowe fartuchy dętki i oponki a oto efekt :
DSC_5996.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
piotrBe
Posty: 492
Rejestracja: 2012-06-26, 23:01
GG: 0
Moje maszyny: ~
`77 B3 Red Garbi
`75 Komar 2350-2
`75 M21W2 059
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: WSK Kobuz 198? Odbudowa

Post autor: piotrBe » 2013-04-01, 09:19

Flarion pisze:Kolejny mały update:
Macie może jakiś dobry patent na wkładanie tłoka do cylindra ?
Sposób jest opisany w książce Załęskiego, można się też ratować opaskami skręcanymi.
najlepiej taką:
Obrazek

Ale w sklepach typu "ziarno" z metalami głównie są te:
Obrazek

Będzie kolejny sprzęt przywrócony do życia. Powodzenia

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości