WSK M06B1 1968 r Łańcut

Szczus
Posty: 22
Rejestracja: 2013-05-30, 13:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06b
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

WSK M06B1 1968 r Łańcut

Post autor: Szczus » 2013-06-04, 00:31

Oto mój "nowiutki" nabytek :) zabieram się do odrestaurowania go.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2013-06-04, 13:53 przez Szczus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mtx50
Posty: 247
Rejestracja: 2007-10-15, 16:45
GG: 2188809
Moje maszyny: WSK i inne
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b 1968 r Łańcut

Post autor: Mtx50 » 2013-06-04, 13:40

Jak już to B1.
Polskie motocykle ymmm klasa :-)

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b 1968 r Łańcut

Post autor: peter125-175 » 2013-06-04, 13:47

68 albo 69 rok :)

Szczus
Posty: 22
Rejestracja: 2013-05-30, 13:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06b
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: Szczus » 2013-06-04, 14:03

Już poprawiłem mój błąd m06 B1 na tabliczce była zamazana jedynka a rok na tabliczce to 1968
powoli już ją rozbieram i do chromowania oddaje;
-kolanko i tłumik?w większości egzemplarzy widzę czarny mój jest chromowany zastanawia mnie oryginalność jego
-kierownice z dźwigniami + uchwyty
-oprawę lampy
-lewarek hamulca
-lewarek biegów i kopnik ??chciałbym chrom ale chyba tam był ocynk tylko?
zastanawiam się nad kołami czy wersje z tych lat miały chromowane czy lepiej je malować ?
-jeżeli o czymś zapomniałem to dajcie znać stacyjka i oprawa licznika będą polerowane bo chromy tam ładne się zachowały .

komornik95
Posty: 145
Rejestracja: 2012-11-30, 23:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B1 1969
Lokalizacja: Dziwiszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: komornik95 » 2013-06-04, 15:19

Ja bym dał jeszcze szklanki amortyzatorów tylnych do chromu.

Awatar użytkownika
dawid_f831
Posty: 94
Rejestracja: 2013-05-16, 20:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1
M06 64
M06 B3
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: dawid_f831 » 2013-06-04, 15:21

dodatkowo w chromie były:
- lagi przód
- nakrętka lag
- szklanki tylnych amortyzatorów
- uchwyty tylnego błotnika
- na pewno kolanko i nakrętka tłumika

Felgi w tych rocznikach chyba były malowane. Z tego co się dowiedziałem to kolorem Ral 9006

Szczus
Posty: 22
Rejestracja: 2013-05-30, 13:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06b
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: Szczus » 2013-06-04, 16:18

Dzięki kolego za cenne informacje czyli koła daje do piaskowania i maluje Ral 9006 gdzieś na forum doczytałem że były wersie bogatsze w chromy tłumika i kół . Może ktoś to potwierdzić ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: krzysiek200 » 2013-06-04, 16:53

Chromowany tłumik był chyba za dopłatą jako dodatkowe wyposazenie jak się nie mylę.

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: Skinder » 2013-06-04, 16:57

krzysiek200 pisze:Chromowany tłumik był chyba za dopłatą jako dodatkowe wyposazenie jak się nie mylę.
Był fabrycznie.

Szczus
Posty: 22
Rejestracja: 2013-05-30, 13:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06b
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: Szczus » 2013-06-04, 18:57

uważacie że chrom bardziej pasuje do tego modelu mi się kojarzy zawsze z czarnym cylindrem i tłumikiem ,mam dylemat piaskować i malować czy chromować ?

Awatar użytkownika
fuel123
Posty: 123
Rejestracja: 2012-09-30, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 '69
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: fuel123 » 2013-06-04, 20:39

Polecam na początek przejrzeć wątki innych użytkowników z B1 oraz spojrzenie tu: viewtopic.php?f=9&t=147. Wielu rzeczy się dowiesz. A tak z każdym nowym wątkiem za każdym razem wałkowane jest to samo.
Tp na tyle z wymądrzania :razz:

Co do tłumika powinien być czarny malowany ale nie musi. Nie widzę odstępstwa od przytaczanego do upadłego tzw. "oryginału",
jeśli jedyną różnicą jest powłoka dekoracyjna np. chrom a nie farba.

Tu wrzuciłem zdjęcie elementów, które dałem do chromowania, i które takimi były pierwotnie w mojej B1:
c1.JPG
c2.JPG
c3.JPG
c4.JPG
Chyba ciut pomogłem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: Łukasz S. » 2013-06-04, 20:44

Wysłałem Ci na PW wszystko ;-)
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
lis235
Posty: 463
Rejestracja: 2012-11-25, 23:09
GG: 0
Moje maszyny: wsk: b1,gil,lelek,kos,bąk,kobuzx2,sport s2x3
Lokalizacja: Podrudzie(mazowieckie)
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: lis235 » 2013-06-05, 17:33

kolego fuel masz nieoryginalny kopniak i odbłyśnik nie był oryginalnie chromowany tylko jest na nim specjalna powłoka

Awatar użytkownika
fuel123
Posty: 123
Rejestracja: 2012-09-30, 16:35
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1 '69
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: fuel123 » 2013-06-05, 22:06

lis235 pisze:kolego fuel masz nieoryginalny kopniak i odbłyśnik nie był oryginalnie chromowany tylko jest na nim specjalna powłoka
Dzięki, wyjaśnienia na priv wysłałem.

Szczus
Posty: 22
Rejestracja: 2013-05-30, 13:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06b
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: Szczus » 2013-06-07, 09:37

nie obywa się bez problemów jedna rawka idzie do wymiany, bo jest na niej zagięcie którego nie da się naciągnąć :( i jedna laga jest pokrzywiona i poniszczona prawdopodobnie trzeba będzie wymienić ,opony drą się jak szmata trzeba też się rozglądnąć za nowymi .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Szczus
Posty: 22
Rejestracja: 2013-05-30, 13:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06b
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: Szczus » 2013-06-11, 18:37

No i silnik poszedł w części po wstępnych oględzinach konieczny jest kapitalny remont , problem leży tylko w tym czy jest opłacalny;
-regeneracja wału-rozklekotany całkowicie
-widać ślady działalności młotka na kraterach
-wgłębienia kraterów na łożyska są już wyrobione
-tarcze sprzęgła do wymiany
-w skrzyni nie było grama oleju za to dużo opiłków tak jak by na sucho był palony i jeżdżony motocykl
-głowica lekko sprana
- cylinder w miarę ok i tłok jedyne plusy :D
-łańcuszek do wymiany
-gaźnik nie kompletny
to z tych większych zmartwień zastanawiam się nad kupnem drugiego serducha ale muszę to jeszcze przeliczyć i przemyśleć .

Pierwszy raz rozbierałem silnik wsk (wcześniej Japończyki tylko) zajęło mi niecałe 2 godz i byłem naprawdę mile zaskoczony prostotą a zarazem fenomenem tego silniczka , spodziewałem się więcej problemów a tu przy użyciu kilku ściągaczy i paru kluczy człowiek wyszkolony jest w stanie 1 godz się wyrobić.A taki amator jak ja może się uczyć podstaw mechaniki .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Szczus
Posty: 22
Rejestracja: 2013-05-30, 13:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06b
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: Szczus » 2013-06-18, 12:30

Piaskowanie zakończone uff...trochę to trwało teraz trzeba zacząć przygotowanie pod malowanie ,podkładem dwuskładnikowym ,bez szpachli też się nie obejdzie :D
Jednocześnie elementy ze szkiełkowania powróciły efekt możecie sami ocenić
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
tomasz87
Posty: 186
Rejestracja: 2008-06-22, 16:38
Moje maszyny: m06-1 1959
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: tomasz87 » 2013-06-18, 13:19

Fajnie to wszystko zaczyna wyglądać tak trzymać. A maszynka zarejestrowana ? Ja bym oddał co się da do proszkowania reszta jakiś fajny czarny dużo chromu i będzie piękna maszynka. Jak silnik masz zgodny z nr na tabliczce to warto go odratować jak nie dorwać jakieś dobre kartery i jazda.

Szczus
Posty: 22
Rejestracja: 2013-05-30, 13:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06b
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WSK M06b1 1968 r Łańcut

Post autor: Szczus » 2013-06-18, 17:49

dzięki do malowania proszkowego nie będę dawał ze względu że sam to zrobię pistoletem , chromu też nie będzie dużo bo w oryginale nie było :P dziś nałożyłem podkład pomalowałem cylinder , tłumik i obręcze kół ... powoli zaczyna nabierać kolorów :D dziś czeka mnie jeszcze szpachlowanie .

Szczus
Posty: 22
Rejestracja: 2013-05-30, 13:34
GG: 0
Moje maszyny: WSK m06b
Lokalizacja: Łańcut
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B1 1968 r Łańcut

Post autor: Szczus » 2013-06-25, 15:49

Teraz to już z górki będzie leciało
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości