Rejestracja

Odpowiedz
Sławek

Rejestracja

Post autor: Sławek » 2007-01-15, 18:27

Mam pytanie nie posiadam żadnych dokumentów do mojej wsk-i a dowiedziałem się że mogę ją zarejestrować na zabytek?? Mógł by ktoś opisać całą procedure rejestracji zabytków??

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1574
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-01-15, 19:02

http://forum.motocyklistow.pl/REJESTRAC ... 57584.html

poza tym poszukaj w goglach bo była gdzieś jeszcze jakaś dobra strona.

Awatar użytkownika
Bercik
Posty: 104
Rejestracja: 2007-01-02, 21:57
GG: 9173472
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: Bercik » 2007-01-15, 19:36

Z zarejestrowaniem na zabytek jest dużo latania i załatwiania mając już papiery! Gdy nic nie masz jest jeszcze gorej o ile w ogóle da się cos zrobić.

Po pierwsze pojazd musi zostać uznany za godny do wpisania go do rejestru zabytków. Taką decyzję podejmują Wojewódzcy Konserwatorzy Zabytków na wniosek właściciela pojazdu, gdy przekazują jeden z wypełnionych i dostarczonych egzemplarzy KARTY EWIDENCYJNEJ ZABYTKÓW RUCHOMYCH TECHNIKI do Ośrodka Dokumentacji Zabytków w Warszawie.

Aby pojazd uzyskał pozytywną opinię macierzystego Konserwatora Zabytków, musi spełnić następujące warunki:
- ten egzemplarz musi mieć wiek co najmniej 25 lat, a model nie jest produkowany od 15 lat;
- powinien mieć prawie wszystkie oryginalne części (w tym podstawowe podzespoły).
Taki pojazd powinien być opisany we wniosku (Karcie Ewidencyjne)j, zgodnie ze znajdującymi się tam rubrykami.

Drugim istotnym etapem jest wykonanie badania pojazdu zabytkowego co do zgodności z obowiązującymi warunkami technicznymi. Aby dokonać takiego przeglądu w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów (lub doświadczalnej stacji Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie) należy przedstawić uzyskany wpis do rejestru lub ewidencji zabytków oraz przygotować OPIS TECHNICZNY POJAZDU ZABYTKOWEGO


Zresztą odsyłam do lektury http://weteranszos.pl/index.php?s=read_news&nwsid=25 tam jest chyba wszystko wyjaśnione ;-)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1574
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-01-15, 20:33

jeśli pojazd będzie miał odchylenia od oryginału to zawsze rzeczoznawcy co nie co więcej floty można dać... ale nie każdy na to pójdzie (ale myśle, że większość).

Poza tym gdy masz moto bez kwitów, to możesz go zezłomować a potem odkupić i wtedy już masz papier i z tym możesz już iść do rzeczoznawcy (Berek chyba o tym pisał na padniętym forum). Myśle, że jest to szybsze rozwiązanie niż bieganie po sądach i udawadnianie, żeby ci własność przyznali.

Awatar użytkownika
Inżynier
Posty: 41
Rejestracja: 2007-01-03, 19:24
GG: 0
Lokalizacja: Dębica
Kontaktowanie:

Post autor: Inżynier » 2007-01-15, 20:39

A takie zezłomowanie uda się z każdym motorem?? :)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1574
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-01-15, 21:11

a czemu miałoby się nie udać? Złomujesz i odkupujesz :) Tylko najlepiej przewinać jeszcze gadke z typkiem ze złomowiska, żeby potem cudów na kiju nie było.

Awatar użytkownika
Inżynier
Posty: 41
Rejestracja: 2007-01-03, 19:24
GG: 0
Lokalizacja: Dębica
Kontaktowanie:

Post autor: Inżynier » 2007-01-15, 21:19

Mógłby mi ktoś dokładnie to opisać? :-D Bo chyba z tego skorzystam.
Czyli tak: Mam jakiś tam motor nie mam papierów (nic do niego nie mam) idę na złom, złomuje, odkupuje i już mogę papiery wyrabiać?? :mrgreen: Ile takie coś kosztuje?? I gdzie potem po papiery się udać? :-)

Awatar użytkownika
Firewall
Posty: 225
Rejestracja: 2007-01-02, 18:38
GG: 0
Lokalizacja: Tychy
Kontaktowanie:

Post autor: Firewall » 2007-01-15, 21:24

Z tego, co wiem to dostajesz od niego ( złomu ) papierek na podstawie którego wyrabiają Ci nowy dowód ;-)

Można jeszcze pokombinować, jeśli ktoś ma tablice udać się do WK i zapytać czy jest możliwość wyrobienia nowego dowodu, bo poprzedni przykładowo zginął, więc pojazd będzie nadal figurował w ewidencji pojazdów ;-)

marjan.m
Posty: 25
Rejestracja: 2007-01-04, 20:41
GG: 0
Moje maszyny: Ostatnia WSK M06B3 1975
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: marjan.m » 2007-01-16, 10:27

1- licencjonowany skup złomu musi zutylizować rocznie 90% przyjętych pojazdów więc najpierw pogadaj z właścicielem, czy ma wolny limit. Do tego dochodzi koszt rzeczoznawcy, przeglądu pierwszego lub wieczystego.
2- można jeszcze Sądowonie ustanowić prawo własności z powództwa cywilnego, koszt podobny.
M06B3 1975 w oryginale

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 140
Rejestracja: 2007-01-03, 00:49
GG: 0
Lokalizacja: Łódź/Letterkenny
Kontaktowanie:

Post autor: Berek » 2007-01-18, 12:44

A więc tak.pisałem o tym na poprzednim forum.Z tym złomem to nie jest tak hop do przodu.
Najpierw złomujemy pojazd i tu jest sprawa oczywista i bezproblemowa.Dalej robia się schody.
Żaden złom nie powinien wprowadzać na rynek wtórny pojazdów.Tak jak pisał Marian.musza złomować.Mają swoją ewidencję itd.Do tego potrzebna jest opinia rzeczoznawcy że motor jest zabytkowy lub inne takie.Wtedy dopiero uzyskujemy odpowiedni kwit i zaczynamy dalej zabawe.Opiszę to dokładnie jak dokopie się do tych artykułów na podstawie których pisałem o tym na poprzednim forum bo pamięc mam bardzo dobrą ale i bardzo krótką.
Plus z metody złomowania jest taki że nie musimy posiadac numerów ramy.po prostu będa nieczytelne.o silniku nie wspomnę:)

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 182
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-01-19, 14:40

Moim zdaniem rejestrowanie WSK na zabytek jest bez sensu (koszt rejestracji może przekroczyć wartość motocykla). Nie tyczy się to oczywiście Wuesek z bardzo krótkich serii. Jednak w przypadku Kobuza nie warto się męczyć. WSK-i są na tyle tanie i ogólnodostępne, że można kupić motocykl z dokumentami (albo samą ramę, która będzie tańszym rozwiązaniem - jest teraz taka na Allegro) za ok 500 zl i wtedy odchodzi wielomiesięczna męczarnia mająca na celu przywrócenie pojazdu do ruchu.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Lars

Post autor: Lars » 2007-05-16, 17:20

Mam takie pytanie jaki byłby koszt zarejestrowanie wsk?, jak to wygląda i ile to w całości wychodzi?

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 137
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-05-17, 19:13

1)kupujesz pojazd (zakładamy, że masz papiery do niego)
2)jedziesz do urzędu skarbowego i zgłaszasz popełnienie zakupu, wbiją pieczątkę na umowie kupna-sprzedaży
3)idziesz ze sobą/opiekunem do urzędu miasta/starostwa powiatowego do wydziału spraw obywatelskich, referat rejestracji pojazdów
4)ze sobą weź: dowód osobisty, dowód rejestracyjny, blachy, umowę kupna-sprzedaży, gotówkę
5)szybko podpisujecie wnioski, załączniki, popełniacie wpłaty za blachy (około 150PLN)
6)otrzymujesz świeżutki dowód rejestracyjny i blachy.
7)idziesz do ubezpieczyciela po OC
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1574
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-05-17, 21:43

hades10 pisze:2)jedziesz do urzędu skarbowego i zgłaszasz popełnienie zakupu, wbiją pieczątkę na umowie kupna-sprzedaży
Jeśli wartość zakupionego pojazdu nie przekracza bądz nie jest równa 1000zł ten punkt można pominąć, taka tranzakcja nie podchodzi pod podatek :)

Awatar użytkownika
hades10
Posty: 137
Rejestracja: 2007-01-03, 17:12
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 '77
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: hades10 » 2007-05-18, 11:06

co kraj to obyczaj, co urząd to inna interpretacja. warto o pieczątkę z US dowiedzieć się, czy jest wymagana.
"jeżeli ktoś twierdzi, że mnie słuchał uważnie i zrozumiał, to albo mnie nie uważnie słuchał, albo mnie nie zrozumiał"
Alan Greenspan
__________________
widze, że staję się coraz sławniejszy:D

ira initium insaniae est

Lars

Post autor: Lars » 2007-05-18, 16:47

Ok. Dzięki. Musze jeszcze z kąś wyczasnąć papiery, albo coś bo mam motur ale bez papierów.

stanley

Post autor: stanley » 2007-05-18, 18:09

moze wie ktos z Was jak zarejestrowac motocykl "wycofany z ruchu" (dowod mam z takim wpisem) czy wystarczy tylko zrobic rozszerzony przeglad i prosto do wydzialu komunikacji???

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1574
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-05-18, 21:49

Jeśli motocykl został wyrejestrowany (wycofany) przed 1998r to istnieje możliwośc jego powtórnej rejestracji, o której często urzędnicy nie wiedzą. A 1998r. jest ważny ponieważw tym roku weszła ustawa w świetle której pojazdów wycofanych przywrócić nie można oprócz ciągników i przyczep rolniczych. Zalecam się dowiedzieć i wykłócić o swoje w Wydziale Komunikacji (gładko raczej nie pójdzie) jak coś będą stękać to od razu wal do kierownika tego wydziału, podajesz argumenty że jest wycofany przed 98r. wspominasz o ustawie i nie ma bata muszą się zgodzić, pytasz od razu jaki to ma być przegląd. Następnie lecisz na przegląd, po OC (jeśli twój wydział wymaga) i z powrotem do WK na rejestrację pojazdu. Tak to wygląda w teorii.

Awatar użytkownika
Gaceczkos
Posty: 182
Rejestracja: 2007-01-01, 23:28
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Gaceczkos » 2007-05-18, 22:55

Prawdopodobnie w czerwcu czeka mnie rejestracja Sporta 2. Dowiadywałem sie już co i jak w tej sprawie. Wiem na pewno, ze jesli wartość motocykla nie przekracza 1000 zł, do Urzędu skarbowego nie trzeba sie w ogóle fatygować, bo od około roku Wydziały Komunikacji nie wymagają takich wizyt i zbędnych pieczątek. I tak nie płacilo sie podatku za umowy do 1000 zl, więc nie wiem dlaczego dopiero niedawno z tego zrezygnowano... Koszt zarejestrowania motocykla, razem z OC i przeglądem powinien oscylować w granichach 300 - 350 zł. Świeższe informacje na ten temat będę mieć, mam nadzieję, za miesiąc. Życzę powodzenia wszystkim, którzy mają zamiar bądź już rejestrują swoje maszyny.
WSK - Wrócisz Szybciej Koleją

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1574
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Post autor: ŻbiKu » 2007-05-18, 23:51

co do kosztów rejestracji u mnie było tak:

przegląd: 64zł
OC w PZU za rok przy 15% zniżki: 150zł (zapłaciłem na razie za pół) + 37zł NW
w Wydziale Komunikacji przerejestrowanie itd: 114zł.

Motocykl był wcześniej zarejestrowany i OC regularnie opłacane przez poprzedniego właściciela.[/list]

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości