CZ 175 Sport-problem z prądnicą.

Odpowiedz
Jackas
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-09, 20:08
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

CZ 175 Sport-problem z prądnicą.

Post autor: Jackas » 2008-01-05, 20:14

Witam.
Mam problem z prądnicą i ładowaniem w CZ 175 Sport otóż nie wiem jak ma być to wszystko w prądnicy połączone do których kabli mają iść wyprowadzenia uzwojeń gdzie mają być podlączone szczotki i jak podłączyć elektroniczny regulator ???

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-05, 20:44

Postaraj się o jakieś zdjęcia tej prądnicy, najlepiej zrób kilka fotek o dobrej rozdzielczości , możesz mi wysłać na mail lub priva

Jackas
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-09, 20:08
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Post autor: Jackas » 2008-01-07, 22:44

Z DOBRYMI zdjęciami będzie problem bo nie mam DOBREGO aparatu co najwyżej moge narysować schematyczny rysunek jak to wszystko mam podłączone. A tak apropo to po co Ci zdjęcia???

lukasz2008
Posty: 40
Rejestracja: 2007-12-12, 20:28
GG: 0
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontaktowanie:

Post autor: lukasz2008 » 2008-01-08, 17:58

Jackas pisze: A tak apropo to po co Ci zdjęcia???
a jak inaczej można poznac jaki to typ pradnicy??
każdy typ ma inne podłączenia wiec zdjęcia pomogą nam najbardziej w rozwiązaniu twojego problemu

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-08, 21:34

dobrze możesz narysować schemat

Jackas
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-09, 20:08
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Post autor: Jackas » 2008-01-08, 22:22

Ps. Cóś-nie bardzo wiem co to jest ale jest to jakaś "rolka" z nawiniętym drutem miedzianym jeden koniec jest przykręcony śrubką razem z tą "rolką" do prądnicy a drugi idzie do "M" czyli czerwonego kabla.
Wszystkie uzwojenia są połączone ze sobą i dwa wyprowadzenia jedno do czerwonego drugie do zielonego.
Jeśli rys. jest nie jasny to postaram się wyjaśnić.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-09, 17:38

To "coś" to cewka oporowa jest ona niezbędna w tym typie prądnicy, nie będę się produkował wszystko znajdziesz na tej stronie ==> http://cezeta477.wz.cz/data/cz-175-477/eletrika.htm
wszystko raczej jest proste powinieneś się połapać mimo śmiesznego języka naszych sąsiadów .
Jeżeli nadal będziesz potrzebował pomocy to służę .

Jackas
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-09, 20:08
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Post autor: Jackas » 2008-01-09, 19:02

Kurde ale dalej nie wiem czy mam wszystko dobrze podłączone w prądnicy. O ile oczy mnie nie mylą to na tych foto uzwojenia są podłączone pod "M" a cewka oporowa i szczotka pod "D" tu też nie mardzo wiem jak podłączyc elektroniczny regulator. Jeśli coś rozumiesz z ich języka to chociaż trochę mi przetłumacz.
Jeszcze jedna sprawa. Ja na wirniku w niektórych miejscach mam poprzecierane te druty co zaznaczyłem na fotce. Jest tak tylko w niektórych miejscach ale nie są przerwane ani nie stykają się ze sobą i innymi. Mimo to ładowanie było ale nie wiem czy to ma jakiś wpływ??

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-09, 19:29

jedna szczotka do masy
druga szczotka i opornica do D
uzwojenie stojana do M
przetarta izolacja na uzwojeniu Twojego wirnika nie przeszkadza .
MAsz tam schemat jak podłączyć do regulatora, regulatory dla prądnic prądu stałego czy mechaniczne czy elektroniczne maja tak samo oznaczone
zaciski.
NApisz jaki( od czego) chcesz założyć regulator, to bardzo ważne, one nie są jednakowe .

Jackas
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-09, 20:08
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Post autor: Jackas » 2008-01-09, 20:04

Regulator kupiłem w Rzeszowie w ag-mocie do Jawy 175. Gościu w sklepie twierdzi że taki sam jest do CZ. Otaki:
regulatory dla prądnic prądu stałego czy mechaniczne czy elektroniczne maja tak samo oznaczone
No właśnie że nie bardzo bo ja na swoim nie mam M,DiB tylko jest "+6V","szczotki" i "wzbudzenie"
Wcześniej troche się nie orientowałem ale teraz mi się wydaje że to będzie tak:
Pod szczotki będzie D, pod wzbudzenie będzie B a +6V M czy tak??

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-09, 22:40

szczotki = D
wzbudzenie = M
+b = ze stacyjki 6V

Jackas
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-09, 20:08
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Post autor: Jackas » 2008-01-10, 16:43

I kontrolka ładowania nadal ma być pod "D"??


Może się komuś przydać tak na przyszłość
Serwisówka CZ 175

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-10, 17:16

Tak pod D, zawsze do szczotki plusowej, żarówka jest zasilana kablem ze stacyjki +6 V
drugi kabel od szczotki + .
żarówka świeci dostając minus ze szczotki komutatora, z chwilą gdy wirnik zaczyn wytwarzać napięcie na szczotce pojawia się +6V więc dwa plusy do żarówki, wynik żarówka nie świeci

znalazłem schemat tej prądnicy.
Myślę że teraz będziesz już wiedział jak jest to podłączone.
powodzenia.

Jackas
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-09, 20:08
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Post autor: Jackas » 2008-01-10, 18:03

Mówisz że opornica między D a M. Pod D jest podłaczona sczotka i opornica a ta opornica jest przykręcona i podłączona do masy czyli tak jakby drugą szczotkę więc jak ma się łączyć z M??? Pod M są uzwojenia. U mnie tak było i działało. Ciężko mi to idzie i dzięki za cierpliwość.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-10, 18:15

przemyślałem to jeszcze myślę że przy elektronicznym regulatorze ta opornica nie jest Ci potrzebna, najlepiej odłącz ją całkiem i wypróbuj wszystko .

Jackas
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-09, 20:08
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Post autor: Jackas » 2008-01-10, 19:49

No fajnie ale ten nowy regulator troche nie pasuje do oryginalnego mocowania więc możliwe że przez zle połączenia w prądnicy nie było ładowania a regulator jest sprawny. Narazie zostawie tę opornice po podłączam wszystko i spróbuje na oryginalnym regulatorze jeśli nie działa to zamontuje elektroniczny i teraz się nasówa kolejne pytanie: Czy ta opornica nie zakłuci prace elektronicznego regulatora??
Idą ferie jutro kupuje to co mi potrzebne a w sobotę zaczynam robote.

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Post autor: 125 arek » 2008-01-10, 20:40

nie powinna podobne problemy miałem w mz ts 250 i elektroniczny regulator jest do tego przystosowany więc śmiało próbuj z nim :-) bo te oryginalne zarówno w mz jak i w jawach i cz się czasami psuja :-|
Ekipa Południe®

Jackas
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-09, 20:08
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Post autor: Jackas » 2008-01-12, 14:33

Panowie i kicha. Zro biłem podłączyłem i nie ma ładowania ani na jednym regulatorze ani na drugim(mechanicznym). Na prądnicy po między D i masą oraz M i masą jest napięcie drudno określić jakie bo "skacze" i to dość znacznie. A za regulatorem już nie ma. Możliwe że uszkodziłem regulator przy w cześniejszych próbach podłączenia. Może wiecie jak sprawdzić taki regulator????

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Post autor: andi » 2008-01-12, 15:57

no to spróbuj bez regulatora tylko nie za duże obroty bo się coś spali .
Będzie bardzo trudno doradzać Ci zdalnie, radze ci byś jednak poprosił elektryka na miejscu , czasami wystarczy pominąć jakiś szczegół i nic się nie udaje .

Jackas
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-09, 20:08
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontaktowanie:

Post autor: Jackas » 2008-01-12, 16:54

jednak poprosił elektryka na miejscu
I tak chyba zrobie.

[ Dodano: 2008-01-14, 14:22 ]
Dziś podłączyłem tak jak to przedstawiłem na pirerwszej stronie na rysunku i ładowanie jest ale kontrolka się delikatnie żarzy i jak dodam gasu to trochę bardziej się żarzy i ku*** już nie wiem o co chodzi może wy wwiecie???

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości