Kobuz KLINARA :-)

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Kobuz KLINARA :-)

Post autor: KLINAR » 2008-01-16, 09:39

Witam :-) Częsc z was wie że wczoraj wyjechałem po WSK KOBUZ, zapłaciłęm za nia 100 zł, w sumie to 120 bo dałem 20 zł za dojazd... a kawałek spory był :mrgreen: W sumie to moja M21W2 wyglądała o wiele gorzej także nie będzie problemów z przywróceniem go do zycia, jesli starczy mi czasu to na wiosne wyjedzie z mojej piwnicy na własnych siłach :-)

Obrazek

Obrazek

Założe prawdopodobnie kwadratowe błotniki, jakos bardziej przypadły mi do gustu :-)

Obrazek

Bak ma wszystkie najwazniejsze zeczy czyli emblematy gumy z rantów i na srodku rysunek bramy (nie pamietam jakiej) a z bocznych gum ostała sie tylko jedna... No i jest wygiety jak widac(brak blokady kierownicy) Jak myslicie szpachlowac? POdejzewam ze jak za duzo tego nawale to mi najzwyczajniej odpadnie :/

Obrazek

Awatar użytkownika
soltys_16
Posty: 252
Rejestracja: 2007-07-15, 13:21
GG: 1961551
Lokalizacja: Ełk / Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: soltys_16 » 2008-01-16, 09:54

A myślałem że mój jest w złym stanie :D Troche pracy będziesz miał, bak musisz zaszpachlować, czym innym to zrobisz ? chyba że troche paliwa do środka i... zapałka sam sie odegnie hehe (żart :D )

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Post autor: KLINAR » 2008-01-16, 10:16

Nie chce tylko zeby szpachel odpadł po paru miesiacach... Kobuz do mojej M21W2 to jeszcze malina ;-D Najwazniejsze ze silnik jest w super stanie; cylinder bez progu, tłok nie ma wgl luzów a wał? nie wiem jeszcze bo cylindra nie sciagałem, napewno do wymiany bedzie sprezyna kopniaka, łożyska no i instalacji 6v także podziekujemy :mrgreen: P.S Stacyjka od 12v rozni sie czyms od 6v? Mam nadzieje że uda mi sie przerobić orginalna 6v instalacje bo jest cała a szkoda ja niszczyc

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2008-01-16, 10:19

KLINAR pisze:rysunek bramy (nie pamietam jakiej)
Bramy Zamku Lubelskiego bodajże.
Kobuz stan słaby niestety :(. KLINAR masz na niego papier? Który to rocznik? A na baku fajny patent z korkiem od Żuka ;). Kluczyki dostałeś? A tak na marginesie to znając Ciebie KLINAR jestem pewien, ze Kobuz będzie piękny i już na wiosnę wyjedzie na polskie drogi :zdrowko:

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Post autor: KLINAR » 2008-01-16, 10:26

Słaby czy nie słaby ale kompletny a to najwazniejsze, malowanie i remont silnika to jest nic, kwit oczywiscie jest bo jakby inaczej :P rok produkcji 81 :-)

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: gabste » 2008-01-16, 10:36

Ja przy swojej shl miałem dość duże wgniecenie na baku, znajomy podpowiedział mi żebym przyspawał nawet kawałek pręta na końcu żeby było cos w co można stuknąć ,oczywiście przyspawać pręt w miejscu zagięcia dopiero później dać szpachle . U mnie bak teraz jest taki jak był z fabryki ;-)

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Post autor: pawel15 » 2008-01-16, 10:37

kompletny
I to jest najważniejsze :). A w jakim stanie silnik? Kręci się wał, wskakują biegi?

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Post autor: KLINAR » 2008-01-16, 11:44

Silnk sie kreci, cylinder w super stanie zero progu, tłok ma praktycznie zero luzu, biegi wchodza jakw masło o wiele wiele lepiej niz w mojej M21W2 ktora miała remont gruntowny skrzyni... A wał to nie wiem... Ale myśle że nie bede musiał włożyć w niego wiecej niż 100 - 150 zł i bedzie cud miód i malina :-) Gabste z tym pretem to jak w budownictwie zbrojenie :-) Tylko zaś nie wiem kto mi takie cos zrobi bez dziurawienia baku :/

P.S będzie malowany w barwach yellow bahama :-) Czyli moim zdaniem najlepsze barwy dla dwukolorowych WSK :-)

Awatar użytkownika
DamianWSK
Posty: 107
Rejestracja: 2007-10-11, 15:50
GG: 4538279
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontaktowanie:

Post autor: DamianWSK » 2008-01-16, 17:12

W swoim Dudku też mam podobne wgniecenie w baku. Jak będę robił remont to planuję to wyklepać od środka odpowiednio wygiętą rurką, i później poprawić szpachlem.

Awatar użytkownika
fazerofz6y
Posty: 537
Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne
Lokalizacja: scotland
Kontaktowanie:

Post autor: fazerofz6y » 2008-01-16, 18:38

Panowie gdzie wy to tak taniutko te Wuesie wyrywacie??????????????????????? A lobuz wyglada obiecujaco :-D

Awatar użytkownika
Wężu
Posty: 1149
Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
Lokalizacja: Rdziostów
Kontaktowanie:

Post autor: Wężu » 2008-01-16, 18:45

fazerofz6y pisze:Panowie gdzie wy to tak taniutko te Wuesie wyrywacie???????????????????????
Praktycznie w każdej wsi coś takiego znajdziesz :mrgreen: Czasem w lepszym stanie czasem gorszym ale zazwyczaj są to zwykłe wueski a nie ptaki. Trochę pracy będzie Cię to kosztowało bo widać, że ma braki ale jak ma papier to nie szkoda ani grosza :-)
Jeżdżę motocyklem WSK ;)

Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2008-01-16, 19:12

będą z tego ludzie :D powodzenia przy pracy
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: gabste » 2008-01-16, 19:58

Nie musisz dziurawić baku wystarczy ze przyspawasz "pręta" ale nie tak dokładnie wystarczy w 2 punktach ;-)

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Post autor: 125 arek » 2008-01-16, 21:59

moja b1 tak wyglądała przed remontem ale co tu dużo mówić każdy motor da się odremontować tylko trzeba chcieć ale na pewno ta wsk będzie kiedyś przykładem dla innych :-D którzy tą marką pomiatają i mówią że wska to złom a każda odremontowana wsk to udowodnienie że nie :mrgreen:
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Post autor: KLINAR » 2008-01-17, 19:34

Silnik dziś rozebrany :-) Skrzynia idealna, sprzegło także, ktoś widocznie wymieniał łancuszek sprzegłowy i zebatki bo wszystko jest w super stanie tylko kosz jest słabo zaklepany i lata na boki ale to nie problem, cylinder nominał bez progu, tłok do wymiany bo jest uszczerbiony u dołu ale skuterdebica sa orginały wraz z pierscieniami takze nie bedzie problemu, gwinty na wale takze w super stanie łozyska sa sztywno osadzone na czopach ale korbowód jest skrzywiony :/ tzn głowka korbowodu jest prosta ale korba wyglada jakby była sfalowana... :/ generalnie jestem zadowolony z zakupu, Jednak sam już nie wiem po ostatniej przygodzie ze zważeniem sie silikonu i ponownym rozkladaniu silnika nie wiem czy zastosowac znow silikon (uzywalem firmy K2) czy heremtyk. Wy czego uzywacie? Uszczelki nie wchodza w gre gdyż nowe spolczesne sa niewymiarowe jesli chodzi o silnik 175 :/

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Alien » 2008-01-17, 20:56

Uszczelki nie wchodza w gre gdyż nowe spolczesne sa niewymiarowe jesli chodzi o silnik 175 :/
Moim zdaniem najlepiej stosować uszczelkę z kartonu + silikon/hermetyk.. Zawsze jak składałem silnik to tak robiłem i jest super..Co do uszczelek bo trzeba je po prostu wyciąć samemu, albo zrobić poprawki w gotowym szablonie ;-)

EDIT: co rozumiesz przez 'zważenie silikonu' ?

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Post autor: 125 arek » 2008-01-17, 21:26

silikon się psuje po prostu robią sie krupki i zasychają chyba o to chodzi w zważaniu miałem kiedyś taki zważony
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
KLINAR
Posty: 129
Rejestracja: 2007-06-10, 10:54
GG: 0
Lokalizacja: STG
Kontaktowanie:

Post autor: KLINAR » 2008-01-17, 21:53

Jak już to bede musial sam zrobić bo z szablonu gotowego to juz nic dobrego nie bedzie, tzn mam zrobić tak przykładowo; od lewego karteru do prawego: silikon,uszczelka,silikon tak? Ja zawsze dawałem albo jedno albo drugie no i smarowałem tawotem i tez było ok :-) Jako zważenie silikonu rozumiem zrobienie takich grudek lub poprostu ropłyniecie/ rozpuszczenie sie silikonu pod wplywem benzyny ;-) A zawsze czekam dobre 2 dni na zaschniecie jak nie dłuzej a już kilka razy zdarzyło mi sie tak...

P.S wie ktoś może jak nazywa sie specjalny materiał do uszczelek? Bo gdzies o tym słyszałem ale nie pamietam nazwy.. kregielit? :P Sam nie wiem... :/ No i wie ktoś czy gdzies takie cos dostane? Czy może zrobić takie z kartonu takiego np. w jaki sa owiniete nowe koszule?

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Post autor: wueskajarka » 2008-01-17, 21:56

W większości motoryzacyjnych sklepów ( na 100% ciężarowych ) jest papier do uszczelek ( taki zielony ). Kiedyś był kregielit ...
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Post autor: 1angel » 2008-01-17, 22:12

kręgielit i gambit , z tym że gambit jest łatwiej dostać , ja daje silikon uszczelka silikon i uszczelki robie sam
KLINAR pisze:A zawsze czekam dobre 2 dni na zaschniecie jak nie dłuzej a już kilka razy zdarzyło mi sie tak...
:przestraszony: lol ja po jakichś 2h od złożenia już jeżdżę i nie mam przecieków minął sezon i suchutko pod silnikiem , a silikon schnie pod wpływem temperatury
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości