WSK 125 M06B3 Gil

daroxxx7
Posty: 15
Rejestracja: 2014-01-14, 13:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 Gil

CBR sc33
Lokalizacja: Cieszyn
Kontaktowanie:

WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: daroxxx7 » 2014-01-14, 17:38

Przywitałem się, to teraz czas na chwalenie :)
za symboliczną opłatę udało mi się przygarnąć takiego oto Gila
01.jpg
Po przeczytaniu tematu poświęconemu temu modelowi, wywnioskowałem, że pasuje tutaj rok produkcji "po 78" :) niestety tabliczka jest absolutnie nieczytelna, ale mam za to numer ramy, a wiem, że magicy z forum potrafią go rozszyfrować : S01943603

zabrałem się za czyszczenie silnika i nawet całkiem dobrze poszło z deklem, lecz środek którego używałem chyba rozpuścił plombę z silnika ;(
03.jpg
czym proponujecie wyczyścić cylinder? szczota na wiertarke? :)


kanapę dałem do tapicera, z dopiskiem, że chcę wykończenie pomarańczowymi niciami (taki mały kaprys, coby się wyróżniało pozytywnym akcentem)...
tapicer odszedł troszkę zalej od oryginału, który mu przywiozłem i zrobił mi z przeszyciami, które ostatecznie mimo tego, że nie oryginał z tego modelu, wyszło chyba całkiem ciekawie :) - ale oceńcie sami :)
02.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 221
Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie
Lokalizacja: Boska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: Kermit » 2014-01-14, 18:00

Rocznik 78r. Silnik niestety nieoryginalny, jest o kilka lat młodszy od tego egzemplarza, prawdopodobnie był zmieniony na nowy i stąd ta plomba.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: Savier » 2014-01-14, 18:33

Silnik oryginalny dla tego roku, wszystko by się zgadzało. Ludzie silniki szkiełkują, ale jak nie chcesz rozbierać to jakieś szorowanie z proszkiem do prania w ciepłej wodzie bym polecił.Bardzo fajne te siedzenie, cyknij kiedyś fotę jak to wygląda "z dalej" :D.

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 221
Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie
Lokalizacja: Boska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: Kermit » 2014-01-14, 18:34

Jeszcze nie widziałem silnika z 78r. ze spustem w skrzyni korbowej.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: Savier » 2014-01-14, 18:42

Każdy silnik powyżej 1977 taki powinien mieć :-) .

Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 221
Rejestracja: 2012-03-29, 00:47
Moje maszyny: WSK 125 Gil
WSK 175 Kobuz i trzy tygrysy Bengalskie
Lokalizacja: Boska Wola
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: Kermit » 2014-01-14, 18:47

No chyba nie bardzo. Miałem 2 WSKi z 78r. i żadna nie miała śruby do spustu z komory komory korbowej. Mój identyczny Gil z tego samego roku też nie ma takiej śruby, poza tym dekiel Predom Dezamet (nie twierdze, że ktoś nie mógł sobie zmienić) wprowadzili dopiero w 79r.

daroxxx7
Posty: 15
Rejestracja: 2014-01-14, 13:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 Gil

CBR sc33
Lokalizacja: Cieszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: daroxxx7 » 2014-01-14, 19:04

a po numerach silnika nie idzie wyczytać roku produkcji?

zdjęcie z dalsza raczej w późniejszej fazie składania, bo od wczoraj zaczęła się rozbiórka i kolejne mankamenty wyszły :)
Ładny kaskader z dziadka znajomej...:D mocowania połamane, pospawane na stałe, albo w ogóle brak itp :)

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: 1angel » 2014-01-14, 20:51

To jest Gil z Sierpnia 1979 , wzorku nie mam najlepszego ale silnik też mi wygląda na późniejszy , coś koło 84 roku .
Jak dał byś radę podać jego nr , to powiedziałbym Ci dokładnie . Ogólnie fajna baza do remontu , masz do niego jakieś kwity ?
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
peter125-175
Posty: 1336
Rejestracja: 2012-08-05, 21:59
Moje maszyny: 50 sztuk
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: peter125-175 » 2014-01-14, 21:07

To jest gil z 1979 roku bo już ma przednią lampę z oddzielnym kominkiem,a jeszcze w 1978 roku była lampa z kominkiem na stałe.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: Savier » 2014-01-14, 23:06

w 1978 była tylko przez chwilę :). Wraz z wejściem 051 nie zastosowano spustu?

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: 1angel » 2014-01-14, 23:11

Savier pisze:Wraz z wejściem 051 nie zastosowano spustu?
Nie, spust był pod koniec produkcji.
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: Savier » 2014-01-14, 23:25

Ogólne określenie, ktoś wie kiedy? Zresztą, zaraz sobie sprawdzę :D.

Awatar użytkownika
damiano074
Posty: 73
Rejestracja: 2012-09-12, 21:32
GG: 8120815
Moje maszyny: WSK Gil
Simson S51 i SR50
MZ 150
Romet 50-t1
Lokalizacja: Sokolniki
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: damiano074 » 2014-01-14, 23:38

W 83 roku na pewno spust skrzyni korbowej jest, w 82 jeszcze nie było- wzoruje sie na moim silniku.

daroxxx7
Posty: 15
Rejestracja: 2014-01-14, 13:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 Gil

CBR sc33
Lokalizacja: Cieszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: daroxxx7 » 2014-01-15, 12:40

no to może numer silnika rozwieje wątpliwości
379986
051

papiery mam nadzieję, że ogarnę, ale to jak już będzie wszystko odmalowane, to będę się starał o żółte blachy :)

jak narazie problem mam ze znalezieniem czarnego emblematu na bak... PZL idzie dostać na allegro, ale z czarnym jest problem...
chyba zostaje na jakimś bazarze poszukać :)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: Savier » 2014-01-15, 16:34

Silnik z 1984 roku na oko, w każdym bądź razie po 1983.

daroxxx7
Posty: 15
Rejestracja: 2014-01-14, 13:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 Gil

CBR sc33
Lokalizacja: Cieszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: daroxxx7 » 2014-02-12, 18:47

Witam :)
Przez ostatni miesiąc niewiele się zmieniło, przynajmniej nie na lepsze, bo udało się go rozebrać i ogólnie panuje ładny nieład :) Podorabiałem brakujące uchwyty i teraz czas na spawanie, ale to dopiero w sobote ogarnę :) Później piaskowanie i malowanie...
Dzisiaj rozebrałem przednie zawieszenie i niestety dziwne rzeczy się okazały... tulejka jest okrutnie zrysowana i jest przyczyną uszkodzenia lagi...
05.jpg
chyba zostaje dorobić nową? jeśli da się to jakoś stoczyć, to raczej będzie delikatnie luźniejsza... bardzo negatywnie wpłynie to na prace amortyzatora?

Aaaa jak już stoi rozebrana, to odnalazłem na tabliczce wybite 79 :)


I jeszcze jedno pytanko na koniec... ciężko znaleźć amortyzatory na tył, a moje raczej ciężko będzie zregenerować...
Czytałem o podobnym rozmiarze do CZ175... Amor jest dłuższy o około 2 cm i się zastanawiam, czy będzie bardzo widoczna różnica?
Niestety znalazłem cały w chromie, ale jeśli będzie rozbieralny, to szłoby go omalować na czarno, a sprężynę zostawić w chromie, coby było bardziej zbliżone do oryginału :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: Savier » 2014-02-12, 19:40

Tulejki są do kupienia na skuter dębica. Zawieszenia tego typu ogólnie są do dupy, więc polecam tego nie pogarszać ;D.
Czemu Twoich nie da sie zregenerować? Chodzo o tłoczysko? Używane dostaniesz za grosze a uszczelniacze możesz wymienić ;-). Co prawda wygodne jakoś super nie są, ale od MZ, CZ są dłuższe. Nie będzie to wyglądało fajnie, w necie sobie zobacz takie wueski.

Awatar użytkownika
tomek23293
Posty: 79
Rejestracja: 2012-09-23, 11:06
GG: 8328143
Moje maszyny: WSK M06 B3
Simson S51
Romet Pony m301
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: tomek23293 » 2014-02-14, 18:14

Jak możesz to podaj namiary na swojego tapicera :D

daroxxx7
Posty: 15
Rejestracja: 2014-01-14, 13:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 Gil

CBR sc33
Lokalizacja: Cieszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: daroxxx7 » 2014-02-15, 18:08

Yeah!
Wszystkie mocowania pospawane, teraz ugadać sie na termin piaskowania i malowania :)


tomek23293 pisze:Jak możesz to podaj namiary na swojego tapicera :D
ależ proszę :)

Getano. Tapicerstwo samochodowe
Adama Mickiewicza 30
43-430 Skoczów
888 107 924

daroxxx7
Posty: 15
Rejestracja: 2014-01-14, 13:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 Gil

CBR sc33
Lokalizacja: Cieszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 Gil

Post autor: daroxxx7 » 2015-01-25, 20:30

Witajcie po długiej nieobecności :) nie udzielałem się, lecz bacznie czytałem porady zamieszczone na forumie, nie zapomniałem o Was :)
tak więc wykopuję starocia z 5-tej strony, bo pewnie chętnie zobaczycie jak wyglądają postępy :) trwa to kupę czasu, no, ale cóż - taka robota, że co 2 tygodnie jestem tylko na weekend, który jest zapięty do granic możliwości i jeszcze musi się znaleźć czas na pogrzebanie przy wufie :)


w trakcie rozbiórki :)
001.jpg
Rozebrane
002.jpg
Kółka po rozbiórce
003.jpg
w trakcie świątecznego zaplatania
007.jpg
I zaplecione :) - po wysegregowaniu wewnętrznych i zewnętrznych szprych wcale nie było to takie trudne z Waszym poradnikiem :)
008.jpg
Rama, błotniki i pierdółki pomalowane
005.jpg
bardzo zaśniedziałe i zmęczone zębem czasu elementy wyczyszczone
004.jpg
I co wywołało mój entuzjazm - wychromowane :D
006.jpg


ps. - tak tak, prace trwają w domu i sukces, że nie wywalili mnie jeszcze z tymi częściami :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości