rowek smarujący na tłoku

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
cezet
Posty: 11
Rejestracja: 2008-01-31, 12:49
GG: 679796
Lokalizacja: Korsno Odrz.
Kontaktowanie:

rowek smarujący na tłoku

Post autor: cezet » 2008-02-07, 23:23

Witam na stronie http://www.wsk.go.pl znalazłem info o wytoczeniu rowka smarującaego na tłoku. Ma to poprawiać smarowanie i zapobiegać za wysokiej temperaturze.


schemat :
tlok.gif


co myślicie na ten temat?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2008-02-07, 23:42 przez cezet, łącznie zmieniany 2 razy.
MOTÓR JEST WIECZNY

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: Xabi » 2008-02-07, 23:26

A gdzie jest ten Schemat/ Załącznik, bo u mnie jakoś go nie widac, nie załadował się. A na stronce pokazuje, ze jest gotowe :|
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Awatar użytkownika
cezet
Posty: 11
Rejestracja: 2008-01-31, 12:49
GG: 679796
Lokalizacja: Korsno Odrz.
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: cezet » 2008-02-07, 23:32

na stronie wsk.go.pl w menu tuning/ mechniczny/ tłok :arrow: dokładnego linku ci nie podam bo cos nie wchodzi
MOTÓR JEST WIECZNY

Awatar użytkownika
Xabi
Posty: 292
Rejestracja: 2007-11-02, 17:26
GG: 0
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: Xabi » 2008-02-07, 23:33

Tak już widzę. Dzięki kolego Cezet.
->>.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸ < O.S.T.R. >.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.<<-

Grandes
Posty: 26
Rejestracja: 2008-01-24, 16:11
GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: Grandes » 2008-02-08, 00:36

w momencie jak tlok przechodzi z GMP do DMP, powstaje cisnienie w komoze korbowej silnika, w pewnym momencie rowek smarujacy znajdzie sie na wysokosci okien dolotowych, ktore zas pokrywaja sie po czesci z oknem wylotowym :shock: co to znaczy i co sie dzieje?? znaczy to tyle: mieszanka ucika prosto w tlumik :( mysle ze rowek jest ok, ale nie powinno go byc w miejscu okna wylotowego 8-) jakie jest wasze zdanie? :)

Awatar użytkownika
DamianWSK
Posty: 107
Rejestracja: 2007-10-11, 15:50
GG: 4538279
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: DamianWSK » 2008-02-08, 12:33

Grandes, myślę, że masz rację. Tylko z drugiej strony w WSK nie ma za dużo miejsca na tłoku. Lepiej sobie dać spokój z tego typu usprawnieniami.

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: rykun » 2008-02-08, 18:50

Sałek opisał dosyć dobrze tą modyfikację. Tylko dlaczego w nowoczesnych tłokach wossner lub namura nie ma takich kanałów? Widocznie są lepsze sposoby na poprawę smarowania. Mam tu fotki tłoków z racingowego silnika suzuki 50cc. Był to trzycylindrowiec o pojemności 50 cm3 kręcący jakieś 16000-18000obr/min z 12 biegową skrzynią. Tak nawiasem mówiąc. Jak się dobrze przyjrzycie to zobaczycie szereg płytkich i wąskich kanałków pod pierścieniem. W tak hardcorowym silniku nic nie jest wykonywane niepotrzebnie. Na tłoku od wsk znajdzie się miejsce na takie coś. Na pewno nie zaszkodzi. Inne wyjście to stosować tłoki dobrych marek. Ja miałem okazję jeździć przez jakieś 5mh motorem z silnikiem wsk 125, cylindrem od mińska i tłokiem z cz cross. Po kilku innych przeróbkach ukręciło czopy wału ale tłok był cały.

Awatar użytkownika
Legrys
Posty: 22
Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
GG: 11937490
Lokalizacja: Mława
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: Legrys » 2008-09-10, 23:18

No i co z tym rowkiem, czy warto go wykonać(głębokość 0,3 mm, szerokość 6 mm)? U Sałka nie ma zachowanej odległości od pierścienia(i szerokość wynosi 8 mm), co jest lepsze? Doradźcie.
300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... :D

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: ŻbiKu » 2008-09-11, 00:47

Wsadź sobie tłok do cylindra i zobacz ile mm może taki rowek mieć w długości i szerokości! Myśle, że szerokości 1mm w zupełności wystarczy a długość sprawdź tyle by nie zachodziło na żaden z kanałów.

Awatar użytkownika
Legrys
Posty: 22
Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
GG: 11937490
Lokalizacja: Mława
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: Legrys » 2008-09-12, 20:42

A robił ktoś te rowki na tłoku :?: czy rzeczywiście poprawiają smarowanie :?: Ale jak go zrobię pod pierścieniami to jak tłok pójdzie w górę to ten rowek będzie na wysokości kanałów i być może o to chodzi zeby trochę mieszanki wpadło z kanałów płuczących...
300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... :D

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: Stary » 2008-09-14, 18:57

Daj sobie spokój z kanałami. Drugi Xabingo rośnie. Zrób u dobrego fachowca szlif pod żądany tłok z dobrym pasowaniem, kup markowe pierścienie i będzie jeździć na wieki wieków z dobrym smarowaniem. Czy znasz zasadę działania pierścieni? To one same w sobie mają za zadanie smarować - poczytaj na necie .....

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: rykun » 2008-09-14, 20:02

Na wieki wieków przy wuesce nic nie ma a tym bardziej tłoków i pierścieni. Takie usprawnienia warto sobie zrobić nawet jeśli nie chce się robić ścigacza. Na rowkach zbiera się olej wspomagając smarowanie. Szczególnie przydatne są przy stosowaniu olejów syntetycznych. Tak reklamowana technologia "magnatec" polega właśnie na przywieraniu oleju do pracujących elementów, gdy taki olej dostanie się w rowek nie prędko go opuści. Gdyby kanałki nie były skuteczne to by ich nie stosowano. Tym bardziej że nawet oryginalne tłoki robione są z garnków w porównaniu z nowoczesnymi produktami. Może niedługo zrobię takie na swoim bo i tak muszę zrobić sobie szlif.

Awatar użytkownika
Legrys
Posty: 22
Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
GG: 11937490
Lokalizacja: Mława
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: Legrys » 2008-09-14, 20:12

Stary, ja się pytam a Ty mi od razu chcesz pojechać od "Xabingo", czy to ma na celu podniesienie mocy? Nie, czy chce zniszczyć WSKe? Nie. Chce używać dobrego oleju do mieszanki, syntetyka, po przeczytaniu opinii Rykuna na pewno zrobię taki rowek! :) Ma to na celu usprawnienie a nie jakiś wt. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2008-09-14, 20:26 przez Legrys, łącznie zmieniany 1 raz.
300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... :D

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: Stary » 2008-09-14, 20:22

Legrys pisze:Stary, ja się pytam a Ty mi od razu chcesz pojechać od "Xabingo"
No dobra to już Cię zbluzgałem na maksa, sorry ;D ;D ;D

Co do rowka - masz kasę i chęci? Rób ;)

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: ŻbiKu » 2008-09-14, 21:02

Można jeszcze podszlifować tłok na jego płaszczu po obu stronach, w okolicach gniazd na sworzeń, w WSK 175 jest takie fabryczne nacięcie (okienko) i zmniejsza ono prawdopodobieństwo zatarcia się tłoka.

Awatar użytkownika
Legrys
Posty: 22
Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
GG: 11937490
Lokalizacja: Mława
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: Legrys » 2008-09-14, 21:13

Tłok od 125 nie raz widziałem a od 175 nie ale z tego co zobaczyłem w internecie to takie samo "okienko"-> [o] jest w obydwóch tłokach :)
300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... :D

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: Stary » 2008-09-14, 22:38

Owszem, jest :) W tłokach starego typu produkowanego za PRL-u (do 1966 na pewno) nie było owych okien.

rykun
Posty: 368
Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: rykun » 2008-09-15, 18:24

Powiększenie okienek może być trochę kłopotliwe o tyle owalizację tłoka można zrobić samemu. Pewna, szeroko stosowana metoda pisał o tym Sałek ,więc ja nie będę. Mam oryginalny tłok od wsk 175 bez napisu WSK-G tylko ze stempelkiem i czerwoną selekcją, więc pobawię się z nim przy okazji szlifu.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: ŻbiKu » 2008-09-15, 18:37

A po co chcesz powiększać te okienka??
Mam na myśli te wycięcia po obu stronach tłoka.

Awatar użytkownika
Legrys
Posty: 22
Rejestracja: 2008-08-13, 21:38
GG: 11937490
Lokalizacja: Mława
Kontaktowanie:

Re: rowek smarujący na tłoku

Post autor: Legrys » 2008-09-15, 21:08

Żbiku Rykun chce owalizować tłok, a powiększania okienek(dla lepszego smarowania) nie będzie robił ;) Chyba, że źle zrozumiałem treść jego posta :roll:
300 km/h- to co widzisz przed sobą jest już historią... :D

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości