Prostownik

Postprzez gorylfx » 2007-03-23, 20:50

Ile ten bajer od sima kosztuje? Ktoś jeździł na tym?? Jak to się sprawuje??
gorylfx
 
Posty: 30
Wiek: 24
Lokalizacja: Marszew
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-01-21, 22:45

Postprzez Markiz » 2007-03-23, 21:42

I jak toto podłaczyć?
Moja była Wiesia :( http://markiz.fotosik.pl/albumy/130934.html
Obecnie Romet 50 T-1
Markiz

Avatar użytkownika
 
Posty: 148
Wiek: 55
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-01-02, 23:18
GG: 1155265
Moje maszyny: Romet 50 T-1

Postprzez andi » 2007-03-24, 00:19

zacisk 59a - prąd od cewki ładowania
zacisk 31b - masa
zacisk 49 - do akumulatora (+)
zacisk 49a - do kierunkowskazów
przez przełącznik lewy prawy .
andi
 
Posty: 376
Wiek: 52
Lokalizacja: Wołczyn
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-01-22, 14:03

ŁADOWANIE W WSK 175

Postprzez JUNIORDOLANY » 2007-04-14, 12:37

Witam!!! mam pytanie odnosnie prostowników w wsk 175! jaki prostownik jest lepszy?? DIODOWY czy SELENOWY???? obecnie mam DIODOWY ale jeszcze ładuje!!! nie ładowal ale moj starszy cos pogrzebal(bo to jest jego motocykl) i działa!!!
...:::WSK 175 THE BEST:::...
JUNIORDOLANY
 
Posty: 3
Wiek: 22
Lokalizacja: DOLANY CITY
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-04-14, 12:25

Postprzez Xabingo » 2007-04-14, 13:43

Selen to już przeszłość. Dużo lepszy jest diodowy. :)
Xabingo
 

Postprzez luk@sz » 2007-04-14, 14:01

poczytaj sobie temat o prostownikach tam sie wszystkiego dowiesz ;-)
luk@sz

Avatar użytkownika
 
Posty: 181
Wiek: 23
Lokalizacja: Golinka
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-01-03, 17:03
GG: 0

problem z prostownikiem

Postprzez wskyellow » 2007-05-25, 21:25

prostownik w mojej wsk 175 nie ładuje mi aq. co mogę z tym zrobić???
dodam tylko, że mam zwykły prostownik selenowy czteropłytkowy i nie mam żadnego regulatora napięcia.
pozdro

[ Komentarz dodany przez: ŻbiKu: 2007-05-25, 21:38 ]
NA DRUGI RAZ ROZEJRZYJ SIĘ CZY PODOBNY TEMAT NIE ZOSTAł JUŻ WCZEŚNIEJ ZAŁOŻONY
wskyellow

Avatar użytkownika
 
Posty: 72
Wiek: 24
Lokalizacja: Sędziejowice
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-05-24, 23:16

Postprzez ŻbiKu » 2007-05-25, 21:34

Mam pytanie co do ELBY. Dałoby rade podłączyć to do WSK175??
ŻbiKu

Avatar użytkownika
 
Posty: 1568
Wiek: 25
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`

Postprzez ŻbiKu » 2007-06-14, 23:15

Więc tak, problem z ładowaniem dopadł i mnie. Otóż ze 480km temu wymieniłem nadpalony prostownik samoróbkę na mostek greatza, wszystko było cacy, motocykl w trakcie pracy po odłączeniu AQ chodził na wolnych, odstep na swiecy był fabryczny 0,7mm.

Niestety teraz po odłączeniu AQ moto chodzi jedynie jak dodaję gazu, a AQ muszę co 2-3dni doładowywać a jeżdżę bez używania kierunkowskazów, odstep na elektrodach to 0,55mm :!: Jakiś czas temu zmieniałem stacyjkę na inną (z innym rozmieszczeniem końcowek na kable lecz numeracją prawie tą samą) i całkiem możliwe że od tamtego czasu rozładowuje mi się AQ, więc dzisiaj zająłem się starą stacyjką, rozebrałem, wyczyściłem przemylem w nitro, podłączylem zgodnie ze schematem i problem trwa nadal. Zacząłem podłączać kable różnymi kombinacjami pod stacyjkę lecz to skutku nie dało. Prądu ładowania nie mogę zmierzyć, ponieważ gdy silnik chodzi a miernik znajduje się w odległości ok 30cm od motoru zaczyna pokazywać jakieś wyniki tak jakby był już do czegoś podłączony. Gdy podpinam go pod AQ w trakcie pracy silnika to wariuje i nie da rady z niego nic odczytać. Sprawdzałem u znajomego ten miernik w Bąku w ten sam sposób i jakieś wyniki bez wariacji pokazywał. Czy te wariacje miernika ma wpływ fajką świecy? Faja prądem nie kopie, fale radiowe przy włączonym silniku nie uciekają. Doszedłem do wniosku, żeby kupić i założyć gumową fajkę do której wymagany jest nakręcany "garbik" na świecę. Czy to dobry pomysł i czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna tych zakłóceń?
Jaki powinien być prawidłowy prąd ładowania już wyprostowany? (instalacja 6v)
Podłączylem pod kabel idący z mostka (prąd już wyprostowany) podłużną żaróweczkę 12v 10W i w miarę jasno świeciła na wolnych obrotach.
Załóżmy, że prąd z jednej cewki ładowania nie dochodzi do AQ (nie wiadomo jeszcze z jakiej przyczyny) a druga cewka pracuje w normie, to jej prąd wynosi 3V? Sumarycznie dają 6V?
ŻbiKu

Avatar użytkownika
 
Posty: 1568
Wiek: 25
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`

Postprzez Wojtek » 2007-06-15, 00:26

Z tym miernikiem to jakaś lipa. Nic nie powinno na niego oddziaływać. Sam mierzyłem prądy w swojej 175.
Spadku napięcia nie zmierzysz jeśli jedna cewka nie będzie ładować. (może minimalny, zależy która by się uszkodziła ale to i tak nie do wyłapania) Zmierz miernikiem czy odwód idąc przez stacyjkę, 'włączający' drugą cewkę przy zapaleniu świateł jest sprawny, czy nie przerwało go gdzieś! Gdybym jeszcze miał oryginalnie 6V to bym go i tak usunął.
Stacyjka jedynie włącza i wyłącza niektóre odbiorniki także albo dział albo nie. Nie ma co kombinować. Podejrzewam że masz dwie sprawne i nie tu leży przyczyna.
Zrób jeszcze jedną próbę z miernikiem, sprawdź każdą cewkę oddzielnie, czy wytwarza napięcie. Ewentualnie żarówkę podłącz bo nie sądzę aby cewka mogła wytwarząć nie pełne napięcie. Jeśli cewki są sprawne to albo prostownik, albo coś się odłączyło albo tak ma po prostu być.
Ewentualnie akumulator dokonał żywota ale na tym nie znam się specjalnie (nie to żebym na innych rzeczach się znał).
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
Wojtek

Avatar użytkownika
 
Ranga: Moderator
Posty: 910
Wiek: 28
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 2007-01-12, 18:22
GG: 0

Postprzez ŻbiKu » 2007-06-15, 16:26

Zmierz miernikiem czy odwód idąc przez stacyjkę, 'włączający' drugą cewkę przy zapaleniu świateł jest sprawny, czy nie przerwało go gdzieś


A który jest to obwód?? podejrzewam, że kabel podłączony pod dwa numery 19? Ten kabel dzieli się na 2 końcówki każda z nich jest podłączona pod numery 19. Jeśli je odłącze to nie płynie do stacyjki prąd z AQ i nie ma iskry.

Ten kabel jest podłączony pod AQ i pod prąd stały z prostownika przez bezpiecznik z tego co pamiętam, także mam go sprawdzić w czasie pracy? Ustawić na mierniku prąd stały 20V, przyłożyć plus do tego złącza stacyjki a minus miernika na mase moto? Jaki powinien być prawidłowy odczyt?
ŻbiKu

Avatar użytkownika
 
Posty: 1568
Wiek: 25
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`

Postprzez andi » 2007-06-15, 18:37

Sprawdź napięcie na cewkach podłączając żarówkę pomiędzy kablem niebieskim i żółtym( wychodzące z prądnicy), następnie pomiędzy niebieskim i drugim żółtym, w obu przypadkach żarówka powinna świecić z tym ze w jednym troszkę mocniej . Następnie sprawdź jeszcze osobno kable żółte przez żarówkę do masy, jeżeli żarówka będzie świecić to prądnica ma przebicie.
napięcie jakie dają poszczególne cewki to mniej więcej 6,5V pierwsza i 7,5V druga, podłączone razem mają dawać 7,5V .
To co napisałem jest wartością przybliżoną , dlatego że zależy mocno od obciążenia jakie daje ładowany akumulator i włączone odbiorniki .
Napięcie mierzone bez obciążenia będzie sięgało kilkudziesięciu woltów .
Jeżeli mogę ci doradzić to sprawdź dokładnie połączenia w okolicy bezpiecznika albo podłącz bezpośrednio omijając bezpiecznik .
No jeszcze pozostaje sprawdzić mostek Gretza .
andi
 
Posty: 376
Wiek: 52
Lokalizacja: Wołczyn
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-01-22, 14:03

Postprzez Wojtek » 2007-06-15, 18:51

Mi akurat chodziło o ten obwód do styków 17 17a. CHodzi o to że druga cewka jest dołączana gdy włączymy światła.
W sześcio-woltowej prądnicy jest niebieski brązowy i zółty więc sprawdzaj między niebieskim i brązowym oraz żółtym i brązowym. Ale to szczegół :)
Dwa żółte są w 12V.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
Wojtek

Avatar użytkownika
 
Ranga: Moderator
Posty: 910
Wiek: 28
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Dołączył(a): 2007-01-12, 18:22
GG: 0

Postprzez andi » 2007-06-15, 19:18

Wojtku pewnie masz rację z tymi kolorami pisałem to z pamięci .
Ale jest jeszcze jedna ważna informacja, jeżeli żbiku ma kierunkowskazy zamontowane fabrycznie , to ta pozycja w stacyjce o której piszesz ( 17 i 17a) jest nieaktywna, obie cewki powinny być od razu połączone razem w kostce pod siedzeniem .
Zresztą macie tu moje schematy i porównajcie sobie sami .
andi
 
Posty: 376
Wiek: 52
Lokalizacja: Wołczyn
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-01-22, 14:03

Postprzez ŻbiKu » 2007-06-15, 23:05

Dzięki koledzy za pomoc :zdrowko: Z tego co wiem u mnie są fabrycznie zamontowane kierunki (na razie nie działają - walnął przerywacz) i faktycznie nie miałem na starej stacyjce co podłączyć pod 17,17 i 17a. Na tej stacyjce którą mam obecnie w użyciu te 3 złącza są zastąpione chyba dwoma innymi. Ale to bez znaczenia, patrząc na schemat pierwszy dobrze myślałem że łącza 19 i 19 to też ładowanie także problem musi tkwić w rejonach listwa zaciskowa<->mostek prostowniczy<-prądnica.

Dzisiaj zrobiłem ok 25km przed wyjazdem stan AQ na zgaszonym silniku wynosił 6,48V, po powrocie zmierzyłem i było aż 6,45V co mnie zdziwiło, nie wierzę w samonaprawienie tak więc jutro z rana będę działał w tej sprawie.

[ Dodano: 2007-06-16, 23:40 ]
Więc ładowanie zaczęło działać, dokladnej przyczyny nie znalazłem ale grunt że działa jak na razie. Rano stan AQ wynosił 6,38V po 64km co do joty tyle samo :) Moto na wolnych troszke na samym ładowaniu przygasa ale skoro AQ się ładuje znaczy że jest good. W razie jakiś znowu problemów dam znać :zdrowko:
ŻbiKu

Avatar użytkownika
 
Posty: 1568
Wiek: 25
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`

Prostownik Selenowy

Postprzez marcin_zk » 2007-06-19, 18:35

Witam
Z prostownika selenowego do wsk 125 wychodzą 4 kable, który do czego podłączyć??
bo składam instalacje elektryczną i nie chce czegoś popsuć...
marcin_zk

Avatar użytkownika
 
Posty: 51
Wiek: 24
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-05-07, 14:09
GG: 6498666
Moje maszyny: było 2x M06B3 '81, '84

Postprzez ŻbiKu » 2007-06-19, 18:43

tu masz napisane jaki kabelek do czego http://wsk-fenix.republika.pl/wsk.prostownik.html
ŻbiKu

Avatar użytkownika
 
Posty: 1568
Wiek: 25
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`

Postprzez marcin_zk » 2007-06-19, 19:31

dzięki
marcin_zk

Avatar użytkownika
 
Posty: 51
Wiek: 24
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-05-07, 14:09
GG: 6498666
Moje maszyny: było 2x M06B3 '81, '84

Postprzez ŻbiKu » 2007-06-20, 00:59

tylko wez pod uwage ze jest to instalacja kobuzowa czyli 6v. Jesli masz 12V to kolory mogą wystąpić inne.
ŻbiKu

Avatar użytkownika
 
Posty: 1568
Wiek: 25
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dołączył(a): 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`

Postprzez luk@sz » 2007-06-25, 20:21

koledzy mam problem podłączyłem cewki w wsk 175 zzgodnie ze schematem na 12V i mam ładowanie 3V tylko i gdy podłącze więcej cewek pod ładowanie i podłącze pod prostownik to też mam 3V czy to jest wina prostownika (mam załozony mostek gretza nowy)
luk@sz

Avatar użytkownika
 
Posty: 181
Wiek: 23
Lokalizacja: Golinka
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Dołączył(a): 2007-01-03, 17:03
GG: 0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pozostałe



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość