M21W2 `74

Odpowiedz
Awatar użytkownika
kuba_g
Posty: 15
Rejestracja: 2014-07-14, 21:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2'74

MZ ETZ 250'84
Lokalizacja: Trn
Kontaktowanie:

M21W2 `74

Post autor: kuba_g » 2014-11-10, 11:50

Witam wszystkich, od pewnego czasu jestem właścicielem WSK 175 M21W2. Przebieg: 2974km :D Wieśka podobno stała kilka (albo naście) lat w stodole. Ciekawostką i wielkim plusem jest fakt, że od nowości miała tylko jednego właściciela. Nie było zastosowanych żadnych patentów, udziwnień i druciarstwa. Niestety jak to bywa w gospodarstwach rolnych, dużo ludzi się przewija i ktoś przytulił: kopniak, gumy baku, pokrywę akumulatora i tylne koło xD. Czas zrobił swoje, ruda Grażyna zaatakowała powierzchownie prawie każdą część, więc żeby uratować motorek, rozpocząłem remont.

Aktualnie motocykl jest w częściach. Jak tylko wyprasuję ośkę wahacza, rama idzie do piachu (!) i do proszku. Reszta elementów także będzie oczyszczona i polakierowana, kolor zostanie taki jaki był.

Silnik równiez wymaga dopieszczenia. Posypało się łożysko wałka i wyleciały wałeczki od igiełkowego. Innych uszkodzeń nie stwierdzono. Obecnie jest rozpołowiony w częściach, czeka na nowe łożyska, uszczelniacze, uszczelki i śruby.

Kilka zdjęć (wieczorem postaram się uzupełnić temat).


Od razu mam pytanie odnośnie łożysk, dzwoniłem do hurtowni i maja na stanie FAG (6302 i 6305) ale tylko C3, czy będą ok?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Mariusz1980
Posty: 297
Rejestracja: 2013-08-31, 20:56
GG: 0
Moje maszyny: Komar 232
Komar 2350
Romet Pegaz Kobuz i Perkoz
Syrena
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: Mariusz1980 » 2014-11-10, 20:47

Myślę że będą się nadawały.
Fajna wska o dwa lata młodsza niż moja

Gondek
Posty: 158
Rejestracja: 2013-03-18, 17:44
GG: 0
Moje maszyny: jawa
shl
gnom
perak
sport 2(sprzedany )

Velorex 560
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: Gondek » 2014-11-11, 19:32

super wueska! przyspiesza puls i sztywnieją fiuty ;-) przy takiej wersji masturbacja jest zbędna.
Fajnie wygląda na niej kurz, a'la stary motor zachowany w wiejskiej stodole coś pięknego. Masz na nią papiery ?

Awatar użytkownika
kuba063
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-09, 22:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 9szt
MZ 5szt
Jawa TS
SHL M11
WFM
Mińsk 125
CZ 175 ZZr
Lokalizacja: Waganiec-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: kuba063 » 2014-11-11, 23:08

Witam sasiada :) Fajna WSK, dokupienie czesci nie bd problemem, dużo nie brakuje.
Kupie wraki motocykli PRLu. "Garbus nie gubi oleju, on znaczy swój teren"

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: Mateusz WSK » 2014-11-14, 22:22

Gondek pisze:super wueska! przyspiesza puls i sztywnieją fiuty ;-) przy takiej wersji masturbacja jest zbędna.
Hahahahah rozwaliłeś mnie ;D

Co do WueSKi, chyba powinna mieć chromowane obręcze kół.
Dzwne, że łożysko wałka zdawczego sie rozpieprzyło.
Osobiście to bym jej nie malował tylko porządne czyszczenie zrobił i uzupełnił braki.

Awatar użytkownika
kuba_g
Posty: 15
Rejestracja: 2014-07-14, 21:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2'74

MZ ETZ 250'84
Lokalizacja: Trn
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: kuba_g » 2014-11-15, 11:23

Mariusz1980 dzieki!
Gondek: papiery są :)
kuba063 witaj, dobrze wiedziec ze ktos z forum jest w pobliżu :D
Mateusz WSK na przedniej obręczy są pozostałości chromu :D na zdj. tylne koło jest od innego moto, założone tylko do przestawienia (i foty heh), mam już drugie koło od wsk ale tez się kwalifikuje do chromu (kierownica, elementy przednich lag i amorków z resztą też, niestety nie da się wyczyścić bo chrom odpada w kilku miejscach), będzie zabawa. Na zdj. nie widac wszystkich wad, powłoka lakiernicza nie jest gładka i w wielu miejscach wychodzi rdza.

Zdjęcia zakurzonej wieśki mają coś w sobie, urzekła mnie jak ją zobaczyłem w tym stanie, dlatego zostało to uwiecznione :D
Też się zdziwiłem, że to łożysko się sypnęło, ogólnie kulki są ale bez kosza, który w częściach trzymał się grzecznie śruby do zlewania oleju. Braki powoli uzupełniam.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: franq87 » 2014-11-15, 12:13

Łożysko wałka zdawczego nie ma koszyka ani kulek. To jest łożysko rolkowe dwurzędowe nie znormalizowane .

Awatar użytkownika
kuba_g
Posty: 15
Rejestracja: 2014-07-14, 21:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2'74

MZ ETZ 250'84
Lokalizacja: Trn
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: kuba_g » 2014-11-15, 15:21

Chodziło mi o:
-łożysko kulkowe wałka odsłonięte o oznaczeniu 6302 - ta blaszka co trzyma kulki była w częściach przy korku, kulki były "przytulone do siebie",
-łożysko igiełkowe trybu zdawczego (wałeczki) były na dnie silnika. Teraz chyba się wyjaśniło ;-)
Wałeczki już kupione, 10,- za kpl. ze starych zapasów :D

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: Skinder » 2014-11-15, 16:02

Rozmawialiśmy chyba na zakończeniu na mieście :) Fajna sztuka, z tym chromowaniem to proponowałbym poszukać tych elementów ładnie zachowanych a obręcze rzucić od jawy, kierownica ładna niska leży u mnie jak coś :roll:

Awatar użytkownika
kuba_g
Posty: 15
Rejestracja: 2014-07-14, 21:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2'74

MZ ETZ 250'84
Lokalizacja: Trn
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: kuba_g » 2015-05-12, 11:05

Wypada co jakiś czas napisać info o postępach reaktywacji wsk :D Wielkie podziękowania dla Jakuba i Skindera za pomoc w ogarnianiu motocykla! Do grudnia nic się nie działo, jedynie silnik został wyczyszczony i czekał na złożenie.
W końcu udało się naprawić ramę + elementy i można było zawieść wszystko do piaskowania i malowania proszkowego (Detalmet we Włocławku): łącznie z ramą 22 elementy. Załączam zdjęcia przed i po.
Trochę odświeżyłem piasty i zaplotłem z nowymi szprychami (awina) na obręcz jawy 350. Koła jeszcze nie wycentrowane.
Na allegro upolowałem chromowane elementy lag w bdb stanie, w porównaniu z obecnymi jest niebo a ziemia :D
Silnik jest już częściowo złożony, dostał nowe łożyska i uczelki gambit (sam docinałem :D), połówki "sklejone" za pomocą szarego Dirko. Aktualnie będę walczył z założeniem simeringów. Kupiłem też komplet śrub z art-nierdzewne.pl.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6351
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: Savier » 2015-05-12, 14:38

Elegancko :). Jak się zaplatało? Ile zapłaciłeś we włocławku? Tak trzymać ;-)

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2220
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: Skinder » 2015-05-12, 16:38

Fajna robota, bez ciśnienia na termin i na poziomie! Tylko ta przednia piasta psuje efekt, proponowałbym poszperać za inną póki jeszcze koło nie jest wycentrowane, szkoda później będzie rozkładać takie ładne koła :)

Awatar użytkownika
kuba_g
Posty: 15
Rejestracja: 2014-07-14, 21:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2'74

MZ ETZ 250'84
Lokalizacja: Trn
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: kuba_g » 2015-05-12, 20:04

Za piach&proszek zapłaciłem 200 zł za wszystko - taniej niż w biedrze :D A zaplatało się spoko (wcześniej miałem trening w zaplataniu koła rowerowego), małe zamieszanie przy "odwróceniu" oczek ale poszło bez problemu, szprychy same się układają tak jak powinny :D.
Koła jeszcze nie centrowane ze względu na przód, może w weekend wpadnie jakieś kółko z lepszą piastą (obręcz na przedzie też chyba zmienię, bo jest lekko "podziobana" w jednym miejscu, tragedii nie ma ale jak już to niech wszystko będzie ładne :) ). W środku obręcze oczyściłem z powierzchownej rdzy i zabezpieczyłem w słabych punktach. Trochę drobnicy jeszcze muszę dokupić (diabeł tkwi w szczegółach). Powoli do przodu!

Awatar użytkownika
Szklanka
Posty: 215
Rejestracja: 2012-11-25, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r.
Lokalizacja: Włocławek
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: Szklanka » 2015-07-14, 22:58

Ooooo widzę kolejna WSK pomalowana we Włocławku :D ah powinni mi dziękować za reklamę Detal-Metu xD

WSK piękna ! taka czwórka mi sie marzy :shock: Czekam na fotorelacje z końca prac, życzę powodzenia ! :mrgreen:

Awatar użytkownika
Bysio
Posty: 109
Rejestracja: 2014-11-17, 22:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 1974 rok
Romet MR-2375
Lokalizacja: Tolniki Wielkie
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: Bysio » 2015-08-14, 17:49

Dzieje się tu coś jeszcze? Jestem ciekaw, bo mam taką samą czwórkę z tego samego roku. ;D
Jadę, jadę na motórze wiater mi owiewa twarz!
Mam na sobie czarne spodnie a na brzuchu czarny pas!

Awatar użytkownika
kuba_g
Posty: 15
Rejestracja: 2014-07-14, 21:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2'74

MZ ETZ 250'84
Lokalizacja: Trn
Kontaktowanie:

Re: M21W2 `74

Post autor: kuba_g » 2016-09-19, 22:06

mały update:
WSK prawie złożona, silnik w ramie, zapala :D. Kilka drobnostek jeszcze czeka na montaż (łańcuch, nowa linka hamulca itd.) Aktualnie zajmuję się naprawą boczków i baku, są "w podkładzie". Jeszcze w tym tygodniu dostaną nowy lakier. Do zrobienia z kategorii napraw zostanie siedzenie i puszka filtra. Zdjęcie motocykla jeszcze bez silnika, lampy i kilku pierdół, pewnie aktualne zrobię, jak skończę lakierowanie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości