WSK M06-64

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

WSK M06-64

Post autor: Piotrek99 » 2014-11-24, 23:05

Witam jestem posiadaczem wyżej wymienionej WSK, jestem w trakcie renowacji tego motocykla jak na razie postęp prac wygląda następująco, zrobiłem kapitalke silnika( wał po regeneracji, szlif + tłok nowe łożyska simery itp), cała rama i osprzęt została wypiaskowana i zapodkładowana, dekle silnika są w delikatnej polerce a cylinder jest umalowany na czarno ^^. Planuje dać do szkiełkowania głowicę, piasty i bębny, tylko nie wiem czy koła będą tak w miarę oryginalnie wyglądać ze szkiełkowanymi elementami, bo obręcze wymaluję na młoteczek a szprychy w chrom, jak myślicie ładnie to będzie wyglądać ?
To parę zdjęć ale dodam więcej :)
https://picasaweb.google.com/1181255360 ... /Wsk125M06#

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: Piotrek99 » 2014-12-07, 22:22

Witam ponownie pomału działam z renowacją, jak na razie złożyłem silnik, umalowałem cylinder, wypolerowałem dekle boczne i wyczyściłem kartery. Przygotowałem tez parę gratów do chromu (trochę się musi błyszczeć ;D), ocynkowałem sobie parę gratów i kupiłem ładny tłumik od hartmana (używany bo się akurat trafił w dobrych pieniądzach ;D), ma tam parę zarysowań ale jak sam termin wskazuje nowy nie może być :), i jeszcze cała wiesława poszła w podkład :) Jak na razie z malowaniem chyba dalej nie ruszę bo muszę komara 232 umalować a potem dopiero wezmę się za Wsk'ę :-) Mam jeszcze jeden problem, a mianowicie na baku mam widoczne miejsce zgrzania baku, połączenia 2 połówek i nie wiem co z tym zrobić czy to zaszpachlować czy może zostawić zdjęcia w galerii to ukazują, doradźcie coś :->
Cześć pytań jest pod zdjęciami ;d
Zdjęcia :
https://picasaweb.google.com/1181255360 ... /Wsk125M06

Awatar użytkownika
Cienias
Posty: 314
Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: Cienias » 2014-12-07, 23:22

Niestety ale mi się nie otwiera strona ze zdjęciami bo wyskakuje jakiś błąd.

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: Piotrek99 » 2014-12-08, 00:14

Proszę https://picasaweb.google.com/1181255360 ... sk125M0664 zmieniałem nazwę folderu w którym się znajdują zdjęcia i nie wczytywało ich.
Pozdrawiam.

jannex
Posty: 665
Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: jannex » 2014-12-09, 13:26

Zgrzew się szpachluje, tak robiła fabryka. Silnik ładny ale nie zet - kowy. Wg mnie lepiej jednak taki niż żaden :mrgreen:

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: MajkelCIN » 2014-12-09, 16:28

Kierownica również nie ta.

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: Piotrek99 » 2014-12-09, 16:40

"Zet-kowy" co masz na myśli ? Jeżeli chodzi o silnik to innego chyba nie będzie bo w tym już remont zrobiłem, jedynie mógłbym dekle zmienić, a czemu kierownica nie oryg ?

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 78
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: pawpaw12 » 2014-12-13, 21:21

Ten egzemplarz to nie zetka (dla informacji Piotrek99 zetka to poprzednik twojej M06-64). Piotrek99 w tytule prawidłowo zidentyfikował swoją Wiesławę - płytkie błotniki, brak puszek narzędziowych i odpowiednie otwory w ramie na mocowanie siedzenia. Dlatego kierownica jest ok. Wg książki Naprawa motocykli WSK Kuklewicza i Kapeckiego str. 6 i 7 do III kwartału roku 1966 w modelu M06-64 montowano silnik S01-Z (czyli ten Twój na pewno nim nie jest) a później S01-Z3 (ten Twój może nim być, nie jestem tego pewien). I tutaj mam problem bo nie wiem czy w S01-Z3 była już pokrywa od strony magneta w jednym kawałku (tak jak ma to miejsce w tym przypadku). Niech ktoś się wypowie i poda źródło swojej informacji.
Pozdrawiam PM

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: MajkelCIN » 2014-12-13, 21:29

Wg którejś książki, jednolita pokrywa wyszła dopiero w B1, wcześniej dzielone były. To tak z pamięci.

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: Piotrek99 » 2014-12-13, 22:03

Sam już nie wiem czy zmieniać czy nie, kupiłem go od starszego pana który trzymał ją w piwnicy i twierdził że wszystko jest w oryginale, więc chyba zostawię tak jak jest ;p polecacie może jakąś firmę galwanizacyjną w Mazowieckim ?

rad123
Posty: 42
Rejestracja: 2014-02-14, 22:22
GG: 0
Moje maszyny: złom złom złom złom
Lokalizacja: szczebrzeszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: rad123 » 2014-12-13, 22:22

Ten motocykl jest w oryginale.

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 686
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: zmyngut » 2014-12-13, 23:12

pawpaw12 pisze: I tutaj mam problem bo nie wiem czy w S01-Z3 była już pokrywa od strony magneta w jednym kawałku (tak jak ma to miejsce w tym przypadku). Niech ktoś się wypowie i poda źródło swojej informacji.
Wszystko można znaleźć na naszym forum:
WSK pisze:Jako źródło napędu w motocyklach M06-64 do III kwartału 1966 roku stosowano silniki S01-Z o mocy 6,5 KM, a następnie silniki S01-Z3 o.o mocy zwiększonej do 7,3 KM i momencie 10,8 Nm przy 4600 obr/min.
Zmiany polegały na zastosowaniu innych elementów układu korbowego,zmianie przełożenia pierwszego biegu z 3.16 na 2.43. oraz zastąpienia iskrownika starego typu 31-05 (głęboki 3 cewkowy) na nowy typ 31-06 (płytki 4 cewkowy dodano cewkę ładowania) Silnik z nowym zapłonem łatwo odróżnić po jednolitej osłonie iskrownika, oraz mocowaniach zapłonu w karterze. W roku zmiany była także „przejściówka” tzn zapłon był płytki 4-cewkowy a osłona iskrownika jeszcze dzielona, takie rozwiązanie występowało tylko w momencie zmian- III kwartał 1966r.
Źródło: viewtopic.php?f=9&t=147#p868

Awatar użytkownika
MajkelCIN
Posty: 455
Rejestracja: 2013-06-27, 10:19
GG: 0
Moje maszyny: WSK 59' XJr 1300 01'
Gnom 5.?
Lokalizacja: Cinowo
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: MajkelCIN » 2014-12-14, 08:06

I wszystko jasne :) .

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: Piotrek99 » 2014-12-14, 10:51

Dzięki wielkie, czyli można powiedzieć że moja wiesława jest z końca produkcji rok 66-67, bo na tabliczce to prawie nic nie było już widać ;/

Awatar użytkownika
pawpaw12
Posty: 78
Rejestracja: 2014-10-27, 23:06
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06Z 1959
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: pawpaw12 » 2014-12-14, 17:40

Na Twoim przykładzie widzimy zatem, że S01-Z3 ma cechy o których przypomniał zmyngut i dodajmy do tego, że zniknęły już charakterystyczne zaokrąglenia pod cylindrem ale nadal numer silnika jest bity pod gaźnikiem (zapewne na forum też już była o tym mowa :-) ).
Pozdrawiam PM

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: Piotrek99 » 2014-12-14, 21:39

Dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi w sprawie ustalenia rocznika i oryginalności, a w sprawie renowacji to jak na razie mała przerwa prawdopodobnie do końca tego roku, ponieważ muszę pomalować komara 232 i dopiero wezmę się za wsk'e, szukam jeszcze firmy galwanizacyjnej, chodzi mi głównie o chrom polecacie kogoś ?

kamien39
Posty: 4
Rejestracja: 2013-12-19, 11:36
GG: 0
Moje maszyny: Wsk M06-64
Wsk M06-z1
Wsk M06-z2
Lokalizacja: łódź
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: kamien39 » 2014-12-18, 12:06

Ja w sierpniu tego roku prawie zakończyłem renowacje mojej M06-64 z 1964r :-D ,prawie bo zostało mi jeszcze logo do zrobienia ;-)
ja chromy robiłem w Zgierzu "Danex".Solidna firma tylko okres oczekiwania trochę długi.czekałem ok 2,5 miesiąca.
Za chromowanie + ocynki(wszystkie elementy metalowe które nie były chromowane) zapłaciłem 500zł :-)
Oto moja perełka :-D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: Piotrek99 » 2014-12-18, 16:13

Bardzo ładna wsk'a chociaż mi osobiście nie podoba się ten pasek na siedzeniu tak to miodzio ;) okej dzięki za poleconą firmę, cena nawet znośna ;)

rad123
Posty: 42
Rejestracja: 2014-02-14, 22:22
GG: 0
Moje maszyny: złom złom złom złom
Lokalizacja: szczebrzeszyn
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: rad123 » 2014-12-20, 10:39

WSK M06 - 64 z pierwszych lat to najładniejszy model WSK to moje osobiste zdanie.

Kubi124
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-07, 20:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 Kobuz 77'
WSK M06B3 77'
Lokalizacja: Kozienice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-64

Post autor: Kubi124 » 2015-01-08, 19:57

Witam. Wiem że cynkują na terenie pronitu, ale o chromowaniu to nic nie wiem.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości