Schemat Wsk Sport S1 4 kable z iskrownika.

Odpowiedz
Dominik
Posty: 45
Rejestracja: 2014-11-10, 13:30
GG: 0
Moje maszyny: WFM 1955
Jawka Kaczka
Jawa 350 2szt
Romet Pony, T1
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Schemat Wsk Sport S1 4 kable z iskrownika.

Post autor: Dominik » 2014-11-27, 21:04

Witam szukam tego schematu już dłuższy czas i nie mogę znaleźć. Z iskrownika idą 4 kable: 2 żółte, czarny i czerwony. Oświetlenie mam na 12v z tego co pisze na zapłonie. Widział może ktoś taki schemat? :)
Ostatnio zmieniony 2014-11-28, 11:13 przez Dominik, łącznie zmieniany 1 raz.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S2 4 kable z iskrownika.

Post autor: zzaspa » 2014-11-27, 21:14

2 żółte to ładowanie z 2 cewek prądu przemiennego 12V -> do prostownika (symbol~~)
czerwony to zasilanie przedniej żarówki (przez stacyjkę> przełącznik świateł >mijania/ długie)
czarny cienki pochodzi z patynek >do cewki WN

Gdybyś miał jeszcze przewód niebieski (również ładowanie) to posiadałbyś instalacje 6V (lecz główna żarówka nadal 12V)
instalacja 4 przewodowa jest instalacją 12V na wszystkim.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2014-11-27, 21:19 przez zzaspa, łącznie zmieniany 1 raz.

Dominik
Posty: 45
Rejestracja: 2014-11-10, 13:30
GG: 0
Moje maszyny: WFM 1955
Jawka Kaczka
Jawa 350 2szt
Romet Pony, T1
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S2 4 kable z iskrownika.

Post autor: Dominik » 2014-11-27, 21:18

Dziękuję za wytłumaczenie :) Jeszcze jak byś znalazł schemat to było by świetnie.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S2 4 kable z iskrownika.

Post autor: zzaspa » 2014-11-27, 21:21

Edytowałem post powyżej i tam schemat dodałem. Gdyby były jeszcze jakieś z instalacją problemy daj znać. Również mam instalacje 12V

Dominik
Posty: 45
Rejestracja: 2014-11-10, 13:30
GG: 0
Moje maszyny: WFM 1955
Jawka Kaczka
Jawa 350 2szt
Romet Pony, T1
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S2 4 kable z iskrownika.

Post autor: Dominik » 2014-11-27, 21:40

Dziękuję Ci ale jedno mnie zastanawia. Mam tam miejsce na tylko jeden akumulator a na schemacie są dwa. W załączniku dodaję zdj mojego zapłonu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S2 4 kable z iskrownika.

Post autor: zzaspa » 2014-11-27, 21:47

W tamtych czasach wszystko się zdobywało, Tak samo jak zdobywało się akumulatory. Jednak akumulatory 6V były dużo bardziej dostępne niż 12. Dlatego też fabryka dostosowała się do rynku i wykonała miejsce na 2 akumulatory 6V które w połączeniu jak na schemacie w sumie dawały 12V :P U mnie jest miejsce na 2 akumulatory lecz zamiast jednego jest drewniana kostka :D :D

Dominik
Posty: 45
Rejestracja: 2014-11-10, 13:30
GG: 0
Moje maszyny: WFM 1955
Jawka Kaczka
Jawa 350 2szt
Romet Pony, T1
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S2 4 kable z iskrownika.

Post autor: Dominik » 2014-11-27, 21:50

A to ja wiem tylko nie wiem czemu w schemacie jest 2x aku 6v a ja mam miejsce na tylko jeden :P Co by się stało jak bym podłączył akumulator 12v?
http://images69.fotosik.pl/375/92d6c8b620d79970.jpg Tak wygląda miejsce na akumulator.
Cewkę mam 6v.

Awatar użytkownika
gabste
Posty: 709
Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk 175
636B 04
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S2 4 kable z iskrownika.

Post autor: gabste » 2014-11-27, 23:12

Po pierwsze blad w temacie, po drugie jestes pewien ze cewke masz 6V? Pisales ze nie masz iskry moze dlatego ze masz cewke 6V a instalacje 12v

Dominik
Posty: 45
Rejestracja: 2014-11-10, 13:30
GG: 0
Moje maszyny: WFM 1955
Jawka Kaczka
Jawa 350 2szt
Romet Pony, T1
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S1 4 kable z iskrownika.

Post autor: Dominik » 2014-11-28, 15:02

Tak jestem pewien że mam cewkę 6v. Dzisiaj podłączyłem 2 żółte pod prostownik czarny kabel z prostownika dałem na - pod akumulator i przedłużyłem go do masy a czerwony na + na akumulatorze, czarny z silnika do cewki podłączyłem. Dałem akumulator 12v. Został mi czerwony kabel to podpiąłem go do cewki i nadal nie ma iskry. Jak jest podłączony akumulator to gdy odepnę czerwony kabel z silnika i przyłożę do niego próbówkę to daje prąd przy kopnięciu. Wiem że masło maślane ale może ktoś mi pomoże :) A i zmieniłem cewkę na 12v ze skutera i nadal brak iskry i prądu w fajce.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S1 4 kable z iskrownika.

Post autor: zzaspa » 2014-11-28, 16:27

Cewka ze skutera może ona mieć inny opór elektryczny (gdy jest uruchamiana modułem jakimś a nie platynami). Więc lepiej gdybyś załatwił gdzieś klasyczną cewkę butelkową.
Jeżeli chodzi o ładowanie to najlepiej sprawdzić go wpinając amperomierz w instalację.
Ale przejdźmy na zapłon:
Cewka WN jest zasilana prądem z AKU a kabel czerwony idzie DO ZASILANIA ŻARÓWKI REFLEKTORA.
Pomyśl jak chcesz prądem przemiennym naładować cewkę WN.
Więc jak już będziesz mieć Cewkę WN to do złącza 21 doprowadzasz +, a do drugiego przewód do patynek
na próbę możesz + doprowadzić bezpośrednio z AKU jednak nie zostaw tego na dłużej.
Gdy podłączysz odwrotnie CWN nie spalisz jej jednak iskry również mieć nie będziesz.

Mam nadzieje że pomogłem :hihi: :hihi:

Dominik
Posty: 45
Rejestracja: 2014-11-10, 13:30
GG: 0
Moje maszyny: WFM 1955
Jawka Kaczka
Jawa 350 2szt
Romet Pony, T1
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S1 4 kable z iskrownika.

Post autor: Dominik » 2014-11-28, 17:42

Mam wątpliwości co do tego że to instalacja 12v. Napisane jest że Wsk Sport S1 posiada akumulator 6v. Żarówkę pozycyjną mam 6v. A i nie ma miejsca na 2 akumulatory.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S1 4 kable z iskrownika.

Post autor: zzaspa » 2014-11-28, 18:11

Mógł ktoś również zamienić instalacje na 12V.
Generalnie po ilości przewodów rozróżnia się w WSK napięcie instalacji. I tak jak pisałem dajesz jeden aku 12V instalację wg schematu i ma działać. Poniżej zrobiłem uproszczony schemat tego jak to powinno być podłączone. (o kondensatorze nie zapomnij bo nie narysowałem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Dominik
Posty: 45
Rejestracja: 2014-11-10, 13:30
GG: 0
Moje maszyny: WFM 1955
Jawka Kaczka
Jawa 350 2szt
Romet Pony, T1
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S1 4 kable z iskrownika.

Post autor: Dominik » 2014-11-28, 20:46

Mam jeszcze dwa pytania :)
Jakiego koloru jest kabel co idzie do cewki i skąd go podciągnąć? Wiem że głupie pytanie ale nie było go u mnie i nie mam zielonego pojęcia gdzie on jest.
W kostce pod siedzeniem zostały mi 3 kable: zielony, seledynowy i chyba niebieski albo różowy nie pamiętam tego. Od czego one są i jak je podłączyć?
Przepraszam za takie głupie pytania ale robię elektrykę pierwszy raz i niezbyt ogarniam temat :)

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S1 4 kable z iskrownika.

Post autor: zzaspa » 2014-11-28, 22:12

Kolory kabli idących do cewki (mówie według innego schematu niż dodałem)
do styku 22 (-) idzie kolor czarny (platynki)
do styku 21 (+) idzie kolor biały (zasilanie cewki)

jeżeli chodzi o platynki sprawa jest prosta czarny kabel do silnika połączony z platylkami i kondensatorem
jeżeli chodzi o (+) na próbę możesz go podłączyć bezpośrednio do + AKU. Jednak prawidłowo powinien być on podłączony do styku 21 w stacyjce. Z Przewodu tego również zasilane są pozostałe elementy pracujące w pozycji kluczyna na 1 tj:
- sygnał dźwiękowu
-światło stop

Jeżeli chodzi o pozostałe przewody musiałbym zobaczyć zdjęcie gdyż nie wiem od czego one idą ani jak wygląda ta kostka.
PS jutro zrobię trochę zdjęć jak u mnie instalacja wygląda.

Dominik
Posty: 45
Rejestracja: 2014-11-10, 13:30
GG: 0
Moje maszyny: WFM 1955
Jawka Kaczka
Jawa 350 2szt
Romet Pony, T1
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S1 4 kable z iskrownika.

Post autor: Dominik » 2014-11-29, 09:59

Zrobiłem dzisiaj zdjęcie i zostały mi cztery kable:
-Czarny
-Zielony
-Seledynowy chyba
-Niebieski
Nie mam pojęcia gdzie je podłączyć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S1 4 kable z iskrownika.

Post autor: zzaspa » 2014-11-29, 12:14

Jak obiecałem tak zrobiłem kilka zdjęć jak u mnie sprawa wygląda. Jeżeli chodzi o przewody musiałbym wiedzieć gdzie kieruje się ta wiązka gdyż wg schematu zielony powinien iść z + na aku do styku 19 na stacyjce (doprowadzenie prądu do stacyjki).
Czarny to masa od klaksonu (masa klakson > przełącznik świateł)
Dwóch pozostałych nie jestem w stanie rozszyfrować.
PS widzę że masz kostkę przyłączeniową do przewodów widoczną na zdjęciu. Tutaj z nią akurat Ciebie nie poratuje gdyż jak sam zobaczysz u mnie jej nie ma. Jeżeli nie będziesz jej wykorzystywać to pamiętaj aby dać na instalacji bezpiecznik 8A (lub płytkowy 10A)

PS dodaję kolejny schemat elektryki. Jedak UWAGA tutaj jest instalacja 6V (5 przewodów z silnika)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Dominik
Posty: 45
Rejestracja: 2014-11-10, 13:30
GG: 0
Moje maszyny: WFM 1955
Jawka Kaczka
Jawa 350 2szt
Romet Pony, T1
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S1 4 kable z iskrownika.

Post autor: Dominik » 2014-11-29, 15:56

Dziękuję za pomoc iskra już się znalazła :D

zzaspa
Posty: 159
Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S1 4 kable z iskrownika.

Post autor: zzaspa » 2014-11-29, 16:05

Dominik pisze:Dziękuję za pomoc iskra już się znalazła :D
gdzie był problem??

Dominik
Posty: 45
Rejestracja: 2014-11-10, 13:30
GG: 0
Moje maszyny: WFM 1955
Jawka Kaczka
Jawa 350 2szt
Romet Pony, T1
Lokalizacja: Łosice
Kontaktowanie:

Re: Schemat Wsk Sport S1 4 kable z iskrownika.

Post autor: Dominik » 2014-11-29, 17:43

Cewka nadawała się do wywalenia :)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości