WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Bartorg
Posty: 32
Rejestracja: 2015-01-24, 00:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1979
WSK 175 Kobuz 1976
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: Bartorg » 2015-02-06, 19:28

Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Mam na imię Bartosz, mieszkam w Szczecinie, od wczoraj jestem właścicielem Szanownej Pani Wiesławy. ;-)
W czasie swego długiego żywota zapewne wiele przeszła, dlatego zamierzam przywrócić ją do należytego porządku i oryginalności na tyle na ile będę potrafił.

Poniżej kilkanaście fotek motoru. Na początek, zapytam znawców ile jest w niej oryginalności? Proszę o opinię.

WSK w całej okazałości.
IMG_5484.JPG
Tłumik trochę pogięty - da się coś z tym zrobić, czy od razu szukać nowego?
IMG_5486.JPG
Osłony boczne ma metalowe - czy w tym roczniku nie było plastikowych? Emblematów "125" brak.
IMG_5487.JPG
Bak - są ślady podmalowywania i jedno wgnieconko.
IMG_5488.JPG
Lampa przednia plastikowa z ramką niechromowaną.
IMG_5492.JPG
Wg mnie na pewno w silniku już ktoś grzebał co widać po czerwonym silikonie i "ruszanych" śrubach na pokrywach silnika.
IMG_5493.JPG
IMG_5495.JPG
Bagażnik to chyba jakaś samoróbka. Co o nim sądzicie?
IMG_5494.JPG
Numery ramy i silnika:
IMG_5497.jpg
IMG_5498.jpg
Siedzienie - gąbka pożółkła, chyba oryginalna. Blacha od siedzenia pomalowana na niebiesko.
IMG_5496.jpg
Po wykrzywionym mocowaniu reflektora i kierownicy widać, że Wieśka zaliczyła kraksę.
IMG_5499.jpg
A tu jeszcze rzut oka na schowek pod siedzeniem i okolice. :-)
IMG_5500.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: Mateusz WSK » 2015-02-06, 19:42

Ogólnie to całkiem niezły stan. Są papiery ?
Według mnie elementy nie zgodne z rocznikiem:
- licznik ( te czarne kreski np pomiędzy 20 a 40km/h mają być cieńsze )
- boczki mniejsze nowszego typu, plastikowe
- tylne amorki odkryte ( sprężyny )
- cylinder powinien być żeliwny
- tłumik czarny
- pokrywa od strony sprzęgła z napisem "Predom-Dezamet"
- bagażnik - nie wiem aczkolwiek są bardzo podobne, musi ktoś ocenić kto w tym temacie siedzi.

Bartorg
Posty: 32
Rejestracja: 2015-01-24, 00:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1979
WSK 175 Kobuz 1976
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: Bartorg » 2015-02-07, 13:26

Papiery oczywiście są! :-)
Co do pokrywy z napisem "Predom-Dezamet" to z tego co wiem dopiero później taką montowali, więc w moim jest prawidłowa.
Licznik też wydaje się być ok w porównaniu z modelami z tego rocznika na forum.

Co do cylindra, zastanawiam się nad takim kompletem:
http://allegro.pl/nowy-cylinder-wsk-125 ... 57866.html

Warto?

r258
Posty: 14
Rejestracja: 2014-01-30, 19:52
GG: 0
Moje maszyny: WSK m21w2
Lokalizacja: 82-550 Prabuty
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: r258 » 2015-02-07, 16:04

Jeśli masz fundusze to niema nic lepszego od orginalnych częsci zmd.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: Mateusz WSK » 2015-02-07, 16:05

Pokrywa kwestia sporna, ostatnio była dyskusja na ten temat w innym temacie :P
Licznik na 200% jest z późniejszych wuesek. Taki powinna mieć Twoja WSK:
http://allegro.pl/wsk-4-175-licznik-nie ... 22273.html

Taki cylinder jak widzisz jest bardzo drogi. Osobiście zamontował bym go tylko do wueski, która ma stać jako ozdoba i być w 99% oryginalna. Według mnie najlepszą opcją jest zakup ładnego, oryginalnego, używanego żeliwniaka, nominał albo R1. Żeby miał wszystkie żeberka i dobry gwint. Do 100zł powinieneś taki dostać. Kupić oryginalny tłok itp i załóżmy za 200zł jest wszystko ładnie zrobione.

chemik1
Posty: 117
Rejestracja: 2014-01-19, 17:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b3
Romet kadetx2
romet50t1
yamaxa xs400
Lokalizacja: Osięciny-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: chemik1 » 2015-02-07, 17:24

No trochę pracy Cię czeka,ale warto bo w tragicznym stanie nie jest,a brakujące i zgodne z oryginałem części tak jak wyżej koledzy pisali,zresztą są tematy zrobionych b3-ek więc podpatruj,pytaj.Miłej renowacji

Bartorg
Posty: 32
Rejestracja: 2015-01-24, 00:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1979
WSK 175 Kobuz 1976
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: Bartorg » 2015-02-07, 22:13

Dzięki, dzięki :)
Faktycznie licznik się różni, ale chyba zostawię ten co mam. To są różnice kosmetyczne. Co innego gdybym miał licznik np. z rocznika 1974 wyskalowany do 100 km/h. Zmienię tylko ramkę, bo jest pogięta. :-)

Boczki metalowe w takim razie muszę sprzedać i kupić plastikowe z emblematami 125. Może ktoś ma chęć się zamienić? :-D

Zastanawia mnie jeszcze centralny podnóżek (czy jak to się nazywa :lol: ). Od strony kopki ma taki wystający pręt. Dam sobie głowę uciąć, że jeszcze u kogoś na forum takie coś widziałem. Czy to jest oryginalne dla mojego rocznika?

Co sądzicie o numerach ramy i silnika widocznych na zdjęciach, czy to się wszystko trzyma kupy rocznikowo? :-)

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: Mateusz WSK » 2015-02-08, 00:10

Jeżeli chodzi o stopkę centralną, to ja tam widzę wszystko ok.

Boczki mają być takie:
http://allegro.pl/boczki-plastikowe-osl ... 08110.html
Spokojnie sprzedasz te swoje metalowe w dobrych pieniądzach i kupisz odpowiednie ( albo się wymienisz :) )

Bartorg
Posty: 32
Rejestracja: 2015-01-24, 00:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1979
WSK 175 Kobuz 1976
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: Bartorg » 2015-02-09, 22:48

Mam pytanko, czy numery na karterach powinny być takie same dla połówek tego samego silnika?
U mnie to wygląda tak:
IMG_5501.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

chemik1
Posty: 117
Rejestracja: 2014-01-19, 17:28
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06b3
Romet kadetx2
romet50t1
yamaxa xs400
Lokalizacja: Osięciny-Włocławek
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: chemik1 » 2015-02-09, 23:41

Powinny być takie same,choć kiedyś miałem komara,miał różne i chodził ponad 3 lata.

Bartorg
Posty: 32
Rejestracja: 2015-01-24, 00:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1979
WSK 175 Kobuz 1976
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: Bartorg » 2015-02-10, 14:26

Perspektywa tylko 3 lat mnie nie satysfakcjonuje... :-(
Co zatem robić, szukać samych karterów, całego silnika od razu z żeliwnym cylindrem?
Na co uważać przy zakupie, żeby nie było wtopy?
Znalazłem taką aukcję:
http://allegro.pl/silnik-wsk-125-orygin ... 18957.html

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: Mateusz WSK » 2015-02-11, 11:48

Decyzja należy do Ciebie. Ja bym tych karterów z różnymi numerami nie składał.
Silnik za 300zł w internecie to dosyć dobra cena. Jakbyś go kupił to miałbyś sporo części zapasowych, te w najlepszym stanie zamontować. Zapytaj który wymiar ma cylinder.

Awatar użytkownika
Tomekk
Posty: 367
Rejestracja: 2011-12-19, 16:19
GG: 8565479
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 1979
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: Tomekk » 2015-02-12, 15:20

Tłumik bym nowy czarny malowany kupił
Emblematy na baku powinny być WSK a nie PZL
Pokrywa sprzęgła jest OK
Zabierak zębatki tylnej powinien być aluminiowy a jest stalowy
Bagażnik bym pochromował, ponieważ dodaje jeszcze więcej klimatu PRLu i jest przydatny (wiem co mówię) :)
Oprawka lampy przód chromowana a nie malowana
POWODZENIA!!

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: yazimoo » 2015-02-13, 21:17

Wymaga małego dopieszczenia ale i tak jest piękna :)
P.S odpisz na PW :)

wsk 125 b3
Posty: 84
Rejestracja: 2014-02-01, 16:47
GG: 0
Moje maszyny: komar 2350 i jawa 50 mustang wsk 125
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: wsk 125 b3 » 2015-02-18, 23:14

emblematy pzl powiny być czyli masz dobre fajna wieśka moje tez z tego roku

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: Mateusz WSK » 2015-02-19, 15:43

W 79r mają być przyklejane WSK tak jak pisał Tomekk

Awatar użytkownika
zainak
Posty: 78
Rejestracja: 2013-10-13, 17:24
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125, 175, Junak
Lokalizacja: Gorzów Wlkp./Przysieka
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: zainak » 2015-04-20, 09:37

Tomekk pisze:Tłumik bym nowy czarny malowany kupił
Emblematy na baku powinny być WSK a nie PZL
Pokrywa sprzęgła jest OK
Zabierak zębatki tylnej powinien być aluminiowy a jest stalowy
Bagażnik bym pochromował, ponieważ dodaje jeszcze więcej klimatu PRLu i jest przydatny (wiem co mówię) :)
Oprawka lampy przód chromowana a nie malowana
POWODZENIA!!
Chciałbym się odnieść do tematu bagażnika.
Z tego co mi wiadomo były one dostępne w sklepach i przeznaczone były dla wsk. Jak najbardziej były chromowane.
Sam posiadam takowy i zastanawiam się czy go założyć do fumki. Tym bardziej jak wspomniał Tomekk jest on bardzo przydatny, ale jednak czy nie psuje wyglądu całości ? Co myślicie?

Bartorg
Posty: 32
Rejestracja: 2015-01-24, 00:01
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 1979
WSK 175 Kobuz 1976
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: Bartorg » 2017-04-13, 11:47

Po dwóch latach wznawiam pracę nad WSK-ą. Zakupiłem już emblematy zgodne z rocznikiem, plastikowe boczki, prawidłowy nowy licznik.
Kupiłem także silnik, ale po rozebraniu okazało się, że było uszkodzone jedno z gniazd do tulei, więc musiałem zakupić nowe kartery.
IMG_2308.JPG
Nowy karter jest chyba z nowszego wypustu, ponieważ posiada dodatkowy korek spustowy z komory wału. Ktoś wie może od kiedy stosowano takie rozwiązanie?
IMG_2364_2.jpg
I jeszcze jedna sprawa. Mam 2 wały korbowe i któryś z nich chcę oddać do regeneracji, ale mam pewne wątpliwości. Który z nich jest oryginalny?

Wał nr 1:
IMG_2353.JPG
IMG_2355.JPG
IMG_2357.JPG
IMG_2359.JPG
Wał nr 2:
IMG_2354.JPG
IMG_2356.JPG
IMG_2358.JPG
IMG_2360.JPG
A może obydwa są oryginalne? Który lepiej oddać do regeneracji?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: halcik » 2017-04-13, 12:09

Jak nie chcesz żeby na ciebie bluźnili to oddaj drugi (oba są oryginalne). To co zadziało się w karterze jest do naprawienia (nie w swoim zakresie). Raczej unika się łączenia połówek karterów od różnych silników (nr karterów)

Awatar użytkownika
mietek009
Posty: 532
Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
GG: 0
Moje maszyny: 125,175 i takie tam
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1979 r. na chodzie, ale będzie jeździć

Post autor: mietek009 » 2017-04-13, 13:24

Bartorg pisze:
2017-04-13, 11:47

Nowy karter jest chyba z nowszego wypustu, ponieważ posiada dodatkowy korek spustowy z komory wału. Ktoś wie może od kiedy stosowano takie rozwiązanie?

IMG_2364_2.jpg
To kartery, z ostatnich lat produkcji często spotykane np w kosach, fajna sprawa

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości