Bananowa M21W2 1976r

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Piotrek99 » 2015-03-15, 23:28

Siemanko ;D zakupiłem w ostatnim czasie garbatą 175 z 76r. z wszystkimi kwitami :-) Ogólny stan oceniam na jakieś 4/3, przy ramie ktoś fantazjował i nie potrzebnie ją rozciął;/ w silniku natomiast widać świeże ślady remontu, ale wątpię że ktoś na tym jeździł bo silikon wygląda na świeży, ponadto biegi ciężko wskakują chyba ze tak powinno być i kopniak przepuszcza, do tego rozbebrana elektryka i trochę braków. Wydaję mi się że została zachowana w oryginalne, brakuje oczywiście licznika i niskiego kominka bo reszty której na zdjęciach nie ma posiadam, do tego dostałem jeszcze skrzynkę części silnikowych głownie skrzyni biegów. Plany jak na nią to :
- Porządny remont silnika
- Założenie CDI
- naprawa blacharska ramy i siedzenie
- Uzupełnienie braków
- No i oczywiście czyszczenie ;)
O to zdjęcia, jeśli możenie oceńcie oryginalność :)
https://picasaweb.google.com/1181255360 ... M21W21976r
Pozdrawiam :)

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: picek » 2015-03-15, 23:48

trochę pracy cię czeka, ale dasz radę. jak coś to po części do mnie masz blisko

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Mateusz WSK » 2015-03-16, 12:05

Czemu "Bananowa" ?
Fajny egzemplarz. Pewnie dopadł ją jakiś domorosły mechanik sądząc po spawach.
Rama w tylnej części nieźle zmęczona, nie widziałem jeszcze czegoś takiego.

Awatar użytkownika
kondzisław
Posty: 252
Rejestracja: 2013-11-02, 09:17
Moje maszyny: Wsk 175 Kobuz 1983r.
Lokalizacja: POLSKA B
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: kondzisław » 2015-03-16, 13:55

wszystko da się zrobić, ale niezły "medyk" musiał przy tym cudować, proponuję Ci zacząć rozbierać wszystko, rama strasznie zaniedbana :/

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Piotrek99 » 2015-03-16, 21:38

Bananowa bo tak na mnie mówią "Banan" ;D Nie rama ogólnie jest okej nie ma żadnych luzów czy tym podobnych rzeczy wszystko jest ok poza tymi rzeźbami które można zrobić bez większego rozbierania ;) zawieszenie też jest okej wszystko ładnie chodzi ;)
Myślę że na razie wstrzymam się z całkowitą renowacją bo w kolejce czeka jeszcze kilka sprzętów które są w gorszym stanie ;D
Na tą chwilę będę chciał rozebrać silnik i zobaczyć co tam siedzi a potem zajmę się elektryką i oczywiście tą nieszczęsną ramą ;/
A tak pro po cena 1000zł to dużo za nią ?

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Mateusz WSK » 2015-03-17, 11:59

Nie przepłaciłeś zwłaszcza, że są kwity ;)
Jakbym miał kase i Garbuska w takim stanie najlepiej z pierwszych roczników była by w mojej okolicy to bym się nie zastanawiał :)
Lakier masz w niezłym stanie, na razie bym ogarną dobre czyszczenie.

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Piotrek99 » 2015-03-17, 18:55

No właśnie dlatego ją wziąłem bo ma kwity ;D mi się marzy 175 z prostą kierownicą ;-) No dlatego jak na razie jej nie maluje tylko wyczyszczę, nawoskuje i będzie lalka ;) ale jak na razie skupiam na się na komarze 232, zostało mi malowanie i składanko ;)

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Piotrek99 » 2015-04-06, 13:23

Ruszyłem trochę z tematem, rozłupałem silnik i już są pierwsze problemy mianowicie :
- Wyłamana tuleja cylindra
- luz na wale na dolnym i górnym sworzniu
- tryby kopniaka do wymiany
- łożyska na wale do wymiany i jedno na skrzyni
W silniku to chyba tyle, muszę zakupić części i zdobyć inny cylinder ale to już mniejszy problem, następna sprawa to kolanko, ktoś dospawał do niego kawałek grubszej rury 8/, łoże silnika było trochę spawane i będę musiał to jakoś ładnie poprawić, jak na razie to koniec problemów, biorę się teraz za składanie komara i kompletowanie części do wsk'i, jeszcze takie pytanie gdzie najlepiej kupić części do silnika ag-mot czy SD ?
A tu uzupełniona galeria zdjęć :
https://picasaweb.google.com/1181255360 ... M21W21976r
Zwróćcie uwagę na wyłupany karter co z nim zrobić ?

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Mateusz WSK » 2015-04-06, 14:26

Nie przejmuj się tym odpryskiem w karterze, u mnie jest troszke gorzej i w niczym to nie przeszkadza. Gorsza sprawa to nierówne powierzchnie.
Pierwszy raz widzę napis "Zelmer" w wueskowych częściach. Korpus kosza sprzęgłowego też troche zmęczony.
W cenie +/- 50zł dostaniesz ładny cylinder ( czyli bez uszkodzeń ).

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Filip518 » 2015-04-06, 14:34

Fajnie działasz. Powodzenia. o mi się podoba- nie rozbierasz jej od razu do malowania itd. tylko ładnie wyczyścisz. To się też chwali. ;p MateuszWSK- ja też mam na lewym karterze od strony sprzęgła napis zelmer. silnik 059. Zrobiłbym fotę, ale w tygodniu złożyłem silnik.xd

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Piotrek99 » 2015-04-06, 17:44

A czy w tym miejscu powinien być gwint, chodzi mi o dziurę która jest obok tego wyszczerbienia, bo była dana tam śruba m6 na przestrzał a z tyłu była założona nakrętka, a dziura w tym miejscu jest na śrubę m8 i nie mam pojęcia czy tak powinno być bo silnik od 4'ki robię 1 raz, z częściami nie będzie raczej problemu, bo ten gość co od niego kupiłem powiedział że jak coś będzie nie tak to daje 2 silnik więc jakoś na tym wyjdę ;D no też byłem zdziwiony tym napisem ale widocznie tak było, zresztą wszystkie nr się zgadzają ;)

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Filip518 » 2015-04-06, 23:13

Tam powinien być gwint M6 ale widocznie się komuś zerwał i zrobił przelotowo i rozwiercił na M8.

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Piotrek99 » 2015-04-07, 20:29

Hmm, gwint m8 raczej już nie zrobię bo za duża dziura ;/ najwyżej dam śrubę m8 i nakrętkę z tyłu ;-)

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Piotrek99 » 2015-05-31, 16:34

Ruszyłem trochę z tematem mojej "czwórki". Zmieniłem trochę plany co do niej, a mianowicie będzie ona cała malowana oprócz baku, błotników i boczków. Dlaczego ? ponieważ za dużo rdzy jest na ramie i jej poszczególnych elementach i musiałbym ją sporo łatać żeby jako tako wyglądała, było także sporo spawania na ramie i jakoś nie po mojemu by było tego nie wymalować, dlaczego nie wszystko ? bo szparunki są w bdb stanie i nie chce ich naruszyć, najwyżej zrobię jakąś polerkę ;). Zrobiłem zamówienie na skuterze i odwiedziłem też MWB i zakupiłem trochę gratów m.in.
- komplet chlapaczy
- licznik
- komplet klamek z uchwytami
- parę ori gum na podnóżki
- zapadki kopniaka
- tryb skrzyni
I parę gratów silnikowych ;p łożyska, tulejki itp.
Wyszło też parę nieplanowanych wydatki ale to norma ;)
- osłona łańcucha (chyba że można ją jakoś naprawić)
- plastikowa osłona przykręcana do piasty
- łożyska koła tylnego i zębatki
- tulejki wahacza trzeba dotoczyć
Wracając do silnika to rozbiłem wał, korbowód jest już przeszlifowany, sworzeń zrobiony i łożysko także, zostało tylko złożyć do kupy i ustawić ;) Niestety szlifierz mi spierniczył cylinder ( za luźny szlif) i muszę szukać nowego bo to był już ostatni nadwymiar.
Jeszcze mam takie pytanie bo będę robił CDI i nie jestem pewien czy ten zestaw części będzie pasował :
- http://allegro.pl/quantum-zipp-yamaha-j ... 36943.html
- http://allegro.pl/impulsator-nadajnik-s ... 28436.html
- http://allegro.pl/keeway-longjia-sharpy ... 65570.html
- http://allegro.pl/shineray-atv-250-stx- ... 66276.html
A to kolejna porcja fotek
https://picasaweb.google.com/1181255360 ... M21W21976r
Pozdrawiam ;)

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: franq87 » 2015-05-31, 23:18

Skąd wiesz, że za luźno spasował? Mierzyłeś, czy na czuja? Cylinder robiony honownicą czy na szlifierce?
Odlewy ciśnieniowe dla ZMD robiło FSM, oraz właśnie Zelmer z tym, że nie w Rzeszowie, tylko w jakiejś filii (Nisko albo Janów Lubelski juz nie pamiętam) .Odlewy kokilowe odlewano na miejscu. Zelmer wtedy należał do zjednoczenia PREDOM,tak jak ZMD.

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Piotrek99 » 2015-06-01, 11:56

Tłok w cylindrze z tego co wiem powinien chodzić suwliwie ale bez luzu, a wkładam tłok i na boki słychać stuk-stuk, tłok tak chodzi w cylku jakby był wychlastany już :v Nie mam pojęcia, wożę to do gościa z X doświadczeniem który ma własny warsztat itp. Z tego co pamiętam to chyba drugi raz mi teraz taki szlif zrobił. Ale jeszcze dla pewności zmierzę dopuszczalny luz to chyba 0.03 tak ?
A wypowie się ktoś co do tego zestawu CDI ?

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: franq87 » 2015-06-01, 15:06

Wybacz kolego ,ale tutaj ukazuje się niewiedza. Tłok jest owalem, nie kołem w przekroju ,więc na "boki" ma się telepać! Tłoki ,które się na boki nie ruszaja w cylindrze to tanie wyroby ,które nie maja właściwego kształtu, oraz po zagrzaniu zacierają się w okolicach piast sworznia właśnie. Tłok jest tez stozkiem, więc część pierścieniowa zawsze jest luźna w cylindrze. Nie chce mi się tłumaczyć dlaczego tłoki nie są walcem. W przypadku silnika W2B punkt pomiarowy tłoka dla ustalenia pasowania to 3mm pow. krańca płaszcza tłoka w osi prostopadłej do osi sworznia czyli po drugiej stronie denka. Resztą się nie interesuj, czy on się kiwa na boki czy nie. Sam szlifuję cylindry i szlag mnie bierze jak przychodzą z niby reklamacją bo tlok się rusza na boki w cylindrze. Błędem jest pasowanie tłoka tak by ciasno i suwliwie się w nim poruszał TO SIĘ NIGDY NIE DOTRZE.
Tłok w tym silniku pasujemy na 0,05-0,07mm nie inaczej chyba że mamy do czynienia z tlokami CX ,oraz MOTOIMPEX.

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Piotrek99 » 2015-06-01, 21:22

Aaaaaa.... teraz wszystko rozumiem :v nie po prostu wcześniej nie było luzu, sam jeżdżę simsonem i szlif był zrobiony właśnie tak suwliwie i już 5 sezon bez żadnych problemów, ale w takim razie składam silnik bez obaw.
Jutro zawożę już graty do piachu i myślę że na weekendzie zagruntuje wszystko :)
Dzięki za wyjaśnienie.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: franq87 » 2015-06-02, 18:51

Tak ,bo w simsonie tłoki pasuje się na 0,03mm do tego ma on inny gabaryt (im mniejszy i lżejszy tłok tym można ciaśniej pasować). To inna konstrukcja, inne żeliwo na tuleję i inny silumin na tłok, lepsze chłodzenie, nie można stosować takich samych luzów i wcisków dla wszystkich silników o różnych rozwiązaniach konstrukcyjnych.

Piotrek99
Posty: 85
Rejestracja: 2014-11-23, 14:42
GG: 0
Moje maszyny: Wsk m06-64 i wsk b3 74r,80r
Lokalizacja: Pionki
Kontaktowanie:

Re: Bananowa M21W2 1976r

Post autor: Piotrek99 » 2015-06-02, 21:08

Tak teraz to wiem :D wielkie dzięki, no właśnie dlatego też mnie to trochę dziwiło bo dawałem 2 cylki naraz i jeden jest luźniejszy a drugi chodzi suwliwie, a silnik od 4 robię pierwszy raz także tego :p
Jeszcze tylko waham się czy ten zestaw części do CDI będzie ze sobą grał :v Bo zawiozłem dziś graty do piachu, jutro zawiozę ocynki bo jeszcze tam dorabiałem takie drobiazgi, i może wziąłbym się w tym czasie za przeróbkę zapłonu ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości