WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Odpowiedz
Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-04-27, 21:14

Witam.
Jak już pisałem w dziale "przedstaw się" mam na imię Marek i jestem z Lublina
Chciałbym przedstawić mój nowy nabytek, zdjęcia pochodzą z aukcji olx gdyż jeszcze nie zrobiłem swoich. W zasadzie to już nie wygląda tak ładnie bo zaczął się etap renowacji a co za tym idzie wyszły na jaw małe braki aczkolwiek istotne. Motocykl kupiłem jeżdżący ale nie hamujący co doprowadziło mnie do zawału podczas jazdy próbnej pod blokiem.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A teraz to co tygryski lubią najbardziej:
Obrazek

Jeśli chodzi o początek odrestaurowywania to ze względu na brak hamulców i fakt że tylną zębatką można się golić zacząłem od kół. Pomijam fakt że nie mogłem wyregulować gaźnika przez 2 dni, czyściłem kombinowałem i nic obroty jak wściekłe po odkręceniu manetki i nie wracały na niski poziom. okazało się że dwie śruby do regulacji były takie same. Śruba regulacji składu mieszanki była wkręcona również w miejsce śruby ograniczającej ruch przepustnicy w dół, przez jej stożkowy koniec (zamiast prostego) przy dokręcaniu jej blokowała się przepustnica na ząbku (wkręcona śruba przekręcała dół gaźnika w korpusie) Trochę to skomplikowane ale...
Dzisiaj rozebrałem koła, szprychy, łożyska, szczęki itd Jutro oddaję obręcze do piaskowania, bębny do szkiełkowania. Niestety okazało sie że brakuje jednej tulejki z tyłu od strony zębatki Tuleja dystansowa bębna M06.3.13.04 a i wydaje mi się że Tuleja dystansowa kompletna M06.3.13.05x jest jakaś taka nie z tej bajki :mrgreen:
Znalazłem jakieś wymiarowanie tych tulejek na forum ale może ktoś wie gdzie mogę to dorobić albo lepiej kupić nowe, bo ciężko jest po takich wymiarach wytłumaczyć ślusarzowi o co chodzi, no chyba że ktoś poratuje wymiarami.
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=63 ... 84#p594084
Kolejny dzień pełen niespodzianek tym razem dobrych, korzystając z biblioteki dowiedziałem się że w moim modelu kolor malowania obudowy lampy tylnej jest tożsamy z kolorem malowania felg i ewentualnie z kolorem malowania osłony łańcucha. Na dodatek po odkręceniu lampy tył pod uszczelką znalazłem nieuszkodzony oryginalny lakier. Po zbadaniu miernikiem barw okazało się że to (tak jak sugerowali niektórzy) RAL 9006 tak więc wiadomo na 100% jaki oryginalny kolor był stosowany.

Awatar użytkownika
golfer
Posty: 177
Rejestracja: 2007-06-22, 18:14
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOBUZ
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: golfer » 2015-04-29, 22:05

Piękna sztuka :D

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-05-11, 22:39

Wczoraj przyszły łożyska kół i szprychy i znalazłem mocowanie stopki, niestety moich nie da się wszystkich uratować, szprych znaczy.
A dzisiaj odebrałem części z piaskowania, felgi zostawiłem od razu do malowania w kolorze razem z tylną lampą.
Jutro po doczyszczeniu starych szprych jadę oddać do ocynkowania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 584
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: qpa » 2015-05-11, 23:13

Gdzie szkiełkujesz/piaskujesz/malujesz? i jakie koszta?

Co do ocynków ja robiłem na gospodarczej, za wiadro wyszło jakies 30 pln

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-05-11, 23:21

Szkiełkuje w Piaskach a właściwie to tam zawożę do znajomego a on do swojego ale nie mam pojęcia gdzie :lol: , piaskowałem na ul. Składowej ale wyszło kupę kasy za części ze zdjęcia plus felgi, na górze jest filtr powietrza jeszcze 150 zł po negocjacji, inna sprawa że większość to najchętniej piaskowała by felgi bo duże i zabawy mniej. Malować będę też na Składowej ale akrylem nie proszkowo za 50 zł za sztukę z przygotowaniem. A gdzie na Gospodarczej? Bo ja słyszałem tylko o Galwanex.
Ostatnio zmieniony 2015-05-12, 10:11 przez marek-robert, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kuchar
Posty: 130
Rejestracja: 2014-01-08, 18:52
GG: 0
Moje maszyny: wueski, jawa, romet
Lokalizacja: LKR
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: kuchar » 2015-05-12, 10:04

Bardzo ładna sztuka, też chętnie dowiedziałbym się gdzie tak tanio można ocynkować w Lublinie.

Awatar użytkownika
qpa
Posty: 584
Rejestracja: 2011-09-12, 13:11
GG: 0
Moje maszyny: mustang ttr
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: qpa » 2015-05-12, 10:26

Gospodarcza 34A skręcasz w mełgiewskiej w gospodarczą i zaraz za skrzyżowanie w lewo a potem na placu do samego końca.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-05-26, 22:09

Dzisiaj odebrałem części z ocynkowania i oddałem obręcze kół do malowania, odbiór niestety za ponad tydzień :roll:
Kilka elementów udało mi się poskładać i przyznam że wyglądają świetnie.
Jednak chyba brakuje mi czegoś... chyba tulejki ze zdjęcia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-08-27, 00:22

Trochę czasu minęło od ostatniego posta ale melduję że prace posuwają się do przodu. Niestety napotkałem na problem a mianowicie: Jak zdjąć miski z główki ramy, jak ściągnąć te dwa ustrojstwa z "bolca" dolnej półki (może się ją odkręca??? Czu dopuszczalna jest różnica w dolnych zaworach amorków tylnych, jeden ma kulkę a drugi bolec ze sprężyną.
Dzięki z góry za szybką podpowiedź
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6347
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Savier » 2015-08-27, 09:48

Miski naostrzonym prętem - na końcu musi być taki grzybek.
A te ustrojstwa - ja podkładame duży klucz i w niego pukałem młotkiem.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-08-27, 14:35

Miski poszły po podgrzaniu, a te dwa ustrojstwa wg. "fachowca" z warsztatu "nie da sie" :mrgreen: Bedę próbował sam tak jak zasugerowałeś.
No i udało się, na dodatek udało się również oczyścić tabliczkę znamionową. Wymaga jeszcze trochę pracy ale jest już całkiem nieźle.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-08-28, 13:56

Właśnie wróciłem z lakierni i odebrałem pierwszą partię plus filtr z ocynku. Wygląda wszystko super, niestety fotograf ze mnie żaden więc odbija się wszystko co może w elementach na zdjęciach :roll:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Cienias
Posty: 311
Rejestracja: 2014-10-30, 22:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK125,Dantom,Kadet,Komar,Yamaha 1E7,Honda Deauville,Ogar
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: Cienias » 2015-08-28, 19:09

Ładnie wyszło, a myślałem że rok 73 powinien mieć blachę siedzenia z otworem na błotnik.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-08-28, 19:46

Jest tylko przetłoczenie, swoją drogą im bardziej zagłębiam się w temat wersji, modeli czy partii dochodzę do wniosku że montaż w danym roku wyglądał mniej więcej tak:
-Zenek, daj amortyzatory.
-Nie ma, zostały tylko od starszego modelu
-dawaj jakie są.
:shock: :shock: :shock:
Wiem co mówię ojciec pracował w Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku :cool:
Jak coś zostało z nieprodukowanego modelu to ładowali w nowy dopóki były.
Ja natomiast muszę zachować wzór ze zdjęć z Białej Karty, największa draka będzie z siedzeniem bo ma być proste, bez podniesionego tyłu a takiej gąbki jeszcze nie widziałem.

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: maniek_wroc » 2015-08-30, 07:04

Ładnie wyszło :) Marek a malowałeś proszkowo czy lakierowałeś akrylem ? Widzę też, że masz pomalowany błotnik - będziesz robił szparunki ?

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-08-30, 07:12

Lakierowałem proszkowo na podkładzie. Co do szparunków to będą malowane pędzelkiem tylko musi jeszcze wrócić zbiornik i drugi błotnik. Na Allegro malują za 350 zł (2x błotnik, zbiornik 2x boczne puszki) u mnie może być taniej bo będę się targował nie ma u mnie szparunków na bocznych puszkach. 25 km od Lublina mieszkał kiedyś gość który malował to w Świdniku, spróbuję znaleść kontakt do niego.

Awatar użytkownika
maniek_wroc
Posty: 93
Rejestracja: 2013-07-17, 20:20
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: maniek_wroc » 2015-08-30, 07:27

Masz może foto jak oryginalnie powinno wyglądać logo na naszych zbiornikach ? Bo u mnie został tylko biały zarys i nie wiem jak to wyglądało fabrycznie :-(

Moja wsk jest z '75 i ma palstikowe boczki u ciebie w '73 są metalowe że poszły w proszek?

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-08-30, 07:48

Tak są metalowe z otworem na kranik z długą wajchą, często lewy boczek był ucinany bo potem kraniki były z krótką wajchą i chowały się pod puszką.
Znalazłem 2 rodzaje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
marek-robert
Posty: 399
Rejestracja: 2015-04-21, 21:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1973r
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: marek-robert » 2015-09-03, 08:07

Wsk rozebrana w całości (oprócz silnika), mam pytanie: które elementy do chromu technicznego a które do ozdobnego?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krzysiek200
Posty: 880
Rejestracja: 2012-12-02, 22:26
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2 DUDEK '75
WSK M21W2 KOBUZ '77
Lokalizacja: Łowicz/Nieborów
Kontaktowanie:

Re: WSK M06 B3 1973r. początek odrestaurowywania

Post autor: krzysiek200 » 2015-09-03, 08:21

To co na zdjeciu wszystko w dekoracyjny chrom.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości