Czy blachy na wale są konieczne? Jak je zamocować?

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
roberts
Posty: 6
Rejestracja: 2008-03-02, 13:28
GG: 0
Moje maszyny: wsk bak mb06
Kontaktowanie:

Czy blachy na wale są konieczne? Jak je zamocować?

Post autor: roberts » 2008-03-26, 21:08

Witam mam takie małe pytanko dostałem od kolegi wał do wsk nie ma on żadnych luzów taki w miarę lecz nie ma on osłon bocznych takich jak na załączonym zdjęciu czy ten wał sie nadaję czy trzeba by te osłony jakoś pozgrzewac prosze o pomoc bo mój wał już wymaga zmiany a nie stać mnie na nowy pozdro czekam a odpowiedzi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

roberts
Posty: 6
Rejestracja: 2008-03-02, 13:28
GG: 0
Moje maszyny: wsk bak mb06
Kontaktowanie:

Re: wał wsk 125

Post autor: roberts » 2008-03-26, 21:10

to nie jest mój wał to zdjęcie ściągłem z allegro żeby wam pokazać

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: wał wsk 125

Post autor: pawel15 » 2008-03-27, 09:32

Jeżeli załatwisz sobie takie blachy to koniecznie je nabij(zapunktuj) na wał. Albo w ostateczności możesz je delikatnie spawnąć migomatem ale naprawdę delikatnie.

roberts
Posty: 6
Rejestracja: 2008-03-02, 13:28
GG: 0
Moje maszyny: wsk bak mb06
Kontaktowanie:

Re: wał wsk 125

Post autor: roberts » 2008-03-27, 09:56

A czym grozi użytkowanie bez tych blach???

Kermit

Re: wał wsk 125

Post autor: Kermit » 2008-03-27, 17:40

Jest tylko mały spadek mocy więc nie zepsuje ci to silnika ale ja bym radził założyc te blachy ;)

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: wał wsk 125

Post autor: 125 arek » 2008-03-27, 18:18

50% mocy bez tych blach koniecznie je załuż
Ekipa Południe®

roberts
Posty: 6
Rejestracja: 2008-03-02, 13:28
GG: 0
Moje maszyny: wsk bak mb06
Kontaktowanie:

Re: wał wsk 125

Post autor: roberts » 2008-03-27, 21:21

ok dzięki za pomoc pozdro 3majcie sie

Awatar użytkownika
fanatyk 001
Posty: 15
Rejestracja: 2008-02-10, 20:33
GG: 4929721
Kontaktowanie:

Re: wał wsk 125

Post autor: fanatyk 001 » 2008-03-27, 22:37

W skrzyni korbowej następuje wstępna kompresja mieszanki paliwowo powietrznej, zwiększenie powierzchni skrzyni korbowej spowoduje znaczne zmniejszenie kompresji podawanego paliwa czego skutkiem będzie znaczna utrata mocy. Zaspawanie osłon zakłóci prawidłowe wyważenie wału czego skutkiem może być uszkodzenie silnika, najlepszym sposobem jest zapunktowanie blach.

Paweł1224
Posty: 13
Rejestracja: 2007-11-06, 19:18
GG: 0
Lokalizacja: Lubelskie
Kontaktowanie:

Problem z wałem

Post autor: Paweł1224 » 2008-06-27, 11:54

Chciałem sie was poradzić czy będzie jakaś odczuwalna różnica w jeździe jeżeli nie założę tych blaszek na wał co są po bokach?
PAWEŁ1224

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem

Post autor: piotrek7533 » 2008-06-27, 13:39

Musisz mieć te blachy na wale bo inaczej powiększa sie szkodliwa pojemność skrzyni korbowej będzie mniejsze cisnienie się wytwarzać przez co wsk bedzie słabsza.Tak mi się to widzi ale niech kto sie bardziej zna ci powie.

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem

Post autor: wueskajarka » 2008-06-27, 13:48

Tutaj kolega już o to pytał http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=21 ... a&start=10" target="_blank
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
Mieszko_94
Posty: 33
Rejestracja: 2008-06-17, 12:01
GG: 0
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem

Post autor: Mieszko_94 » 2008-06-27, 18:50

a jesli jedna blaszka jest poluzowana to by jakos uszło
W Moich Żyłach płynie benzyna Zamiast Serca Świszczy Turbina

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem

Post autor: piotrek7533 » 2008-06-27, 19:06

Wydaje mi się że jest ryzyko że w czasie jazdy może odpaść blacha.Najlepiej by było dać wał do mechanika żeby te blachy pozakładał.

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem

Post autor: wueskajarka » 2008-06-27, 21:55

Mieszko_94 pisze:a jesli jedna blaszka jest poluzowana to by jakos uszło
Ta "blaszka" nie dość że musi być, trzymać się to jeszcze powinna być szczelnie spasowana z wałem. Zarówno jej brak, luz lub nieszczelność spowoduje kłopoty 8-)
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem

Post autor: Maciek » 2008-06-27, 22:15

Oj może ona narozrabiać ja w mojej B3 mam przecięty karter od niej wokół skrzyni korbowej jest piękny rówek i pęknięcie z przodu poprzedni właściciel już wcześniej kombinował z tym i przyspawał tą blache lecz to nic nie dało a dodatkowo spawy zachowały się jak zęby w pile.

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem

Post autor: Tukan » 2008-07-02, 22:12

Czyli jest jakiś sposób aby ją szczelnie przymocować czy nie?

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem

Post autor: wueskajarka » 2008-07-02, 22:17

Ano jest, zaklepać smarując wcześniej silikonem.
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Awatar użytkownika
Tukan
Posty: 386
Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
Moje maszyny: .....
Lokalizacja: pl
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem

Post autor: Tukan » 2008-07-02, 22:47

Wątpię czy to stykanie, to komory wału często dostaje sie benzyna, (przy słabej już kompresji) która degraduje zwykły silikon. Poza tym, powstaje tam ciśnienie, które najprawdopodobniej "wydmuchało" by nawet benzyno odporny silikon...

PS. Nie jestem ekspertem, ale takie są moje przypuszczenia.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem

Post autor: Stary » 2008-07-02, 23:03

Możesz mieć dużo racji. Jednak wydaje mi się, że można by ten patent zastosować. Przy dobrze zamkniętych pokrywach wszystko powinno być ok. Silikon jak utworzy jedną masę to za chiny się do nie wydmucha przez mikroskopijne dziurki pomiędzy blachą, a przeciwciężarem.

Gorzej z tym co zauważyłeś - odpornością na benzynę ( i to w podwyższonej temperaturze ).

Awatar użytkownika
wueskajarka
Posty: 314
Rejestracja: 2007-08-01, 22:37
GG: 5298596
Lokalizacja: G O R Z Ó W
Kontaktowanie:

Re: Problem z wałem

Post autor: wueskajarka » 2008-07-02, 23:09

Tkn pisze:Wątpię czy to stykanie, to komory wału często dostaje sie benzyna, (przy słabej już kompresji) która degraduje zwykły silikon. Poza tym, powstaje tam ciśnienie, które najprawdopodobniej "wydmuchało" by nawet benzyno odporny silikon...

PS. Nie jestem ekspertem, ale takie są moje przypuszczenia.
Też tak myślałem, ale Toyota składa silniki bez uszczelek na silikon (czerwony lub czarny). Koleś dał mi taką tubke i jest super.

PS. Też nie jestem ekspertem, ale praktykiem :-P
Nie chcę kotka, nie chcę pieska - radość sprawi mi ... WUESKA !!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości