Problem z instalacją i stacyjką

Odpowiedz
Saper
Posty: 19
Rejestracja: 2015-07-06, 20:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 x2
Romet Ogar 205 x2
Romet Komar x2
Romet Kadet x 1
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Saper » 2015-08-13, 20:26

Witam. Niedawno nabyłem wsk 125 z 85 roku i sprzedający przy sprzedaży wspominał za trzeba wymienić stacyjke. Otóż to była prawda. Stacyjka się obkreca wokół własnej osi. Kupiłem nową. Są identyczne. Poprzekladalem przewody i światełko drogowe tylko się tlilo. I to nie zawsze. Raz działał klakson, raz świecił stop. Normalna loteria. Po całym dniu walki sprawdziłem wszystkie przewody i doszedłem do wniosku ze kable wychodzące z silnika są zamienione. Czerwony z niebieskim. Korzystałem z wszystkich schematów dostępnych w internecie i na forum i zawsze coś brakowało. To znaczy zawsze coś nie chciało działać. Raz świeciło mocniej raz słabiej. Raz postojowka, a raz postojowka z drogowym światłem. Nie mam już siły na walkę z tą cholerna elektryka. Jak możecie mi pomóc? Może marysuje schemat i wrzucę zdjęcia stacyjki a ktoś kumaty pomoże mi to ogarnąć?

Awatar użytkownika
Wojtek3362
Posty: 198
Rejestracja: 2013-07-13, 17:32
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 B3
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Wojtek3362 » 2015-08-13, 21:19

Masę masz dobrą? Dobrze oczyść papierem styk z ramą. Często ona jest główną przyczyną :)

Saper
Posty: 19
Rejestracja: 2015-07-06, 20:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 x2
Romet Ogar 205 x2
Romet Komar x2
Romet Kadet x 1
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Saper » 2015-08-13, 21:44

***
Z silnika wychodzą trzy przewody: czarny czerwony i niebieski.
***
Z lampy czarny i brązowy do stopu i szary do światła postojowego.
***
Z akumulatora (+) to zielony i minus idzie do ramy. Styki są w 100% sprawne.
***
Wiązka od przełącznika świateł:
czarny przewód idzie do klaksonu
biały, żółty i niebieski nie wiem gdzie podłączyć.
***Mostek prostowniczy:
+ to zielony przewód a minus to ???
***Wiązka główna
niebieski - od silnika
czerwony - od silnika
fioletowy - łączy się z czarnym od przełącznika klaksonu
szary - idzie do światła postojowego
zielony - akumulator
żółty - masa - są jeszcze dwa wolne miejsca
czarny - od silnika
brązowy - lampa tył i podświetlenie licznika
I to chyba tyle. Bardzo proszę o pomoc bo do garażu mam 80 km i jestem tutaj kilka razy w roku.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Mixol » 2015-08-13, 21:51

Jak chcesz to mogę napisać pod który numer w stacyjce co idzie.

Saper
Posty: 19
Rejestracja: 2015-07-06, 20:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 x2
Romet Ogar 205 x2
Romet Komar x2
Romet Kadet x 1
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Saper » 2015-08-13, 22:00

Wrzucę trochę zdjęć dla zjaśnienia sprawy:
Stara stacyjka:
Obrazek
Nowa stacyjka:
Obrazek
Schemat do dokończenia:
Obrazek
Kilka zdjęć kabli:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zdjęcie lampy:
Obrazek
Proszę o pomoc w zakresie podłączenia całej instalacji. Może muszę wszystko przerobić? Tylko, że instalacja jest nowa a ja chętnie ją ogarnę z Waszą forumową pomocą.
Ewelinka poproszę o pomoc :)

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Mixol » 2015-08-13, 22:02

Już pomagam ,jesteś teraz w garażu przy WSce

Saper
Posty: 19
Rejestracja: 2015-07-06, 20:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 x2
Romet Ogar 205 x2
Romet Komar x2
Romet Kadet x 1
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Saper » 2015-08-13, 22:03

Piję łiski w garażu :P

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Mixol » 2015-08-13, 22:07

Czarny przewód idzie od przerywacza, służy do gaszenia i idzie do stacyjki nr 21, zacisk 10 to masa z ramą.
Żółty albo czerwony od cewek świateł do zacisku 16.
Brąz lub niebieski od cewki ładowania do prostownika w lampie do + w selenie.
Tak masz ?

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Mixol » 2015-08-13, 22:08

To Twoje zdrowie :D

Saper
Posty: 19
Rejestracja: 2015-07-06, 20:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 x2
Romet Ogar 205 x2
Romet Komar x2
Romet Kadet x 1
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Saper » 2015-08-13, 22:14

Czarny przewód mam podpięty do 21
10 do masy
niebieski do 16
czerwony z silnika do prostownika

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Mixol » 2015-08-13, 22:21

Sprawdź jeszcze czy z iskrownika tak idą czyli czarny od przerywacza, niebieski cewka ładowania do prostownika, czerwony cewki świateł mają być pod 16, chyba masz pomieszane przy silniku, wracam za 15 min bo Żona z kompa mnie wywala.

Saper
Posty: 19
Rejestracja: 2015-07-06, 20:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 x2
Romet Ogar 205 x2
Romet Komar x2
Romet Kadet x 1
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Saper » 2015-08-13, 22:33

Ewelina dzięki za cenne wskazówki, dzisiaj się poddaję, a raczej łiski mnie powoli rozkłada na części pierwsze :(
Jutro od rana rozkręcę silnik i zobaczę o co kaman. Pozdro

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Mixol » 2015-08-13, 22:55

Silnika nie rozkręcaj wystarczy zdjąć koło zamachowe ;)Jak coś to pytaj jutro mam wolne więc w ciągu dnia zerknę na forum.

Saper
Posty: 19
Rejestracja: 2015-07-06, 20:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 x2
Romet Ogar 205 x2
Romet Komar x2
Romet Kadet x 1
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Saper » 2015-08-15, 02:31

Instalacja została podłączona. Okazało się ze miałem wsadzony akumulator 6v pod instalacje 12v, stąd brak mocnych świateł. Wszystko jest teraz zrobione i dzięki za pomoc. Super, że można zawsze na Was liczyć. Instalacje ogarnąłem razem ze znajomym. Nie taki diabeł straszny.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Mixol » 2015-08-15, 09:26

12 V co Ty masz CDI czy jak.

Saper
Posty: 19
Rejestracja: 2015-07-06, 20:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 x2
Romet Ogar 205 x2
Romet Komar x2
Romet Kadet x 1
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Saper » 2015-08-16, 08:53

Nie mam CDI. Poprostu jak miałem podłączone wszystko pod aku 6v to światła i klakson świeciły słabo. Jak podpielismy pod 12v z prostownika to dawało mocno. Wniosek: instalacja musi być na 12v albo się mylę. W najbliższym czasie musze jechać na poprawę instalacji bo rozladowuje mi się akumulator. Nówka sztuka 12v wytrzymał 1 dzień.

Mixol
Posty: 810
Rejestracja: 2014-08-19, 12:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 1980r.
CZ 477 Sport 1973r.
Mińsk 400A 1990r.
Lokalizacja: Mazowsze
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Mixol » 2015-08-16, 10:22

WSK 125 miała instalację 6V, sprawdź na nowym akumulatorze 6V, ładowanie nie jest wystarczające ale powinno świecić i trąbić, nie wkładaj 12V.

Saper
Posty: 19
Rejestracja: 2015-07-06, 20:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 x2
Romet Ogar 205 x2
Romet Komar x2
Romet Kadet x 1
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Problem z instalacją i stacyjką

Post autor: Saper » 2015-08-16, 10:37

Widocznie kumpel to dupa a nie elektryk. Stwierdził, że aku 6v jest padnięty i muszę kupić 12 V i wtedy mi wszystko zadziała. Instalacja dalej jest źle podłączona ale w przyszłym tygodniu pojadę do niego na reklamacje. Zastanawiam się nad zakupem cdi bo żarówki i akumulator juz mam. Zostałoby tylko prawidłowe podłączenie instalacji i zmiana zapłonu.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości