Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Wał korbowy, tłok, cylinder, głowica
Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: Merfi » 2015-09-10, 20:08

Witam
Jestem w trakcie składania silnik WFM-ki ... etap tłok - pierścienie ...
Na pierwszy rzut zakupiłem tłok firmy Cros Impex. Nie przemawia do mnie
to z czego został odlany, wykonanie - słaba obróbka oraz płytkie rowki pod zabezpieczenie
sworznia. Na drugi sort poszedł tłok firmy Almot. Stop AK12, owalizowany, zabezpiecznie
pod pierścień segera. Zabezpieczenie W12 lata jak żyd po pustym sklepie, natomiast W13
nie ma takiej siły co by je wcisnąć ... Druga sprawa to wykonanie rowków pod pierścienie.
Mianowicie przesunięte ku górze ... Almot poprawia fabrykę ... Większy stopień Cr ? Hmm ...
Czy w tłokach amlotu przeznaczonych do WSK 125 również wykonują przesunięcie rówków
pod pierścienie ...
Na foto: od lewej almot CX oryginał ....
Będę wdzięczny za wszelkie sugestię ....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: franq87 » 2015-09-10, 21:45

Almot nie robi rowków pod segery, pomimo że kształtem na takie wyglądają. Pierścień płaski do otworów fi 12mm ma średnicę 13mm, więc prawidłowo wykonany rowek ma 0,5mm i kilka setek na minus. Rowki w tłoku almota mają więcej jak 0,8mm ,więc wiadomo jakie zabezpieczenia trzeba tam stosować.
W tłokach wueskowych rowki pod pierścienie też są tak wysoko, nic złego się nie dzieje poza wyrzutami sumienia u niektórych. Fakt owalizacji stawia go przed CX-em.
Sam CX to wyrób budżetowy- sztuka jest. Cóż wymagać za tą cenę ,pominięty wszelki możliwy proces przy produkcji, do tego obrabiane są chyba na wibratorach, bo jakich drgań dostają podczas obróbki można z łatwością się dowiedzieć przesuwając palcem po płaszczu.
Na almocie wiem, że będzie to przynajmniej jeździć. CX-a nie montuje się nawet wrogowi.

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: Merfi » 2015-09-11, 11:33

Fakt nie mierzyłem głębokości rowka pod zabezpieczenie ...
Sugerowałem się kompletami do WSK 125 gdzie jako zabezpiecznie
sprzedawca oferuje pierścienie segera ...
http://allegro.pl/tlok-wsk-125-nominal- ... 44018.html
Posiadam oryginalne zabezpieczenia z epoki co prawda używki jednak ich sprężystość jest znośna ...
Zakupiłem również Skuterowe z dwoma wąsami ... warto je zakładać ...?
W junaku fazowałem sworzeń plus zabezpieczenia bez wąsów ... fazka powoduje rozprężanie
pierścienia a co za tym idzie nie ma możliwości jego wypchnięcia przez sworzeń ...
Szlif robiłem pod tłok CX - niestety ... aktualnie almot ma około 0,08 luzu ... myślę, że
podejdzie ...owalizacja również ułatwia temat ....

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: Merfi » 2015-09-11, 11:52

W tym temacie większość wypowiedzi twierdzących, iż
do almota stosują pierścienie segera :
http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=53 ... 7&start=20
Czyli koledzy są w błędzie ....

franq87
Posty: 1096
Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
GG: 0
Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: franq87 » 2015-09-11, 22:19

Sugerowanie się kształtem rowka przy dobieraniu zabezpieczenia jest bardzo niewłaściwe.
Po kolei:
WSK Gorzyce, WSK Poznań,FSO Warszawa, poprawiona wersja Alien - pierścień segera.
Almot, CX , MotoImpex, RDI, no name- zabezpieczenia z drutu sprężynowego.
Sprzedawcy dokładają do tłoków zabezpieczenia jakie im się wydają właściwe (jeżeli jakieś są tańsze to te są właściwe),i nie zawsze mają rację.
Do niedawna były od ręki dostępne sworznie polskiej produkcji bardzo dobrej jakości tzw "poznańskie" w cenie ok 8zł.
Dziś sklepy również te allegrowe sprzedają indyjskie lub chińskie też w tej cenie. Dlaczego? Bo te są ponad 2zł tańsze ,ale w zakupie. Celem sprzedawców jest zarabiać ,szlag mnie jednak bierze, bo już bym wolał żeby sprzedawali drożej towar dobrej jakości.
Dlatego jeżeli ktoś dodaje do tłoka takie a nie inne zabezpieczenia nie znaczy to ,że takie mają być zastosowane.
Swoją drogą producenci tanich tłoków też nie zastanowili się głębiej nad prawidłowością wykonania choćby samych rowków.

Texas Ranger
Posty: 1444
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: Texas Ranger » 2015-09-11, 22:40

Ja bym wołał naprawdę więcej zapłacić żeby tylko mieć dobry tłok i dobrze zrobiony szlif, sam zresztą o tym wiesz franq, bo pare razy gadaliśmy przez telefon. Zresztą czekam na odpowiedź na sms, który Ci wysłałem w sprawie pierścieni, ale to tak na marginesie.
Wracając do tematu, to jak zmierzyć głębokość rowków na zabezpieczenie?

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: Merfi » 2015-09-13, 07:59

Popyt - sprzedaż .... coś Wam to mówi ...
Temat tyczy się praktycznie większości dorabianych
wspòlcześnie części poazdów z demoludu ....
Owszem zdarzają się miłe zaskoczenia co do
jakości i staranności wykonania .....jednak jest
to jednostkowa produkcja pasjonatów jak np.
przystawka sportowa iskrownika motocykla junak ....
Czy tłoki Ak 20 odpowiednio przygotowane do
eksploatacji ale to również zasługa pasjonata
i znawcy tematu......

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: Merfi » 2015-09-16, 21:38

Witam
A co powiecie o tłokach FSO Poznań ?
Zostać przy owalizowanym almocie czy zakupić od znanego kolegi
Kikon tłok FSO ?
Do kompletu zakupiłem taki oto sworzeń: http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=901
Dość ładnie wykonany nawet fazka zrobiona ... martwi mnie jednak większa grubość ścianek
a co za tym idzie waga sworznia 24.5 gr ... gdzie sworzeń wsk 13 mm również w tej wersji waży 22 gr.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: BikerDS » 2015-09-17, 06:29

Zdecydowanie kup tłok z poniższego linka, przedstawiać nie trzeba:

http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=121&t=20670

Co do sworznia - ja bym szukał o cieńszych ściankach, czasem można trafić na ZMD.

P.S. Sugeruję nie pisać po każdym zdaniu "..." Źle się czyta i jest niezgodne z gramatyką.

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: Merfi » 2015-09-17, 11:41

BikerDS pisze:Zdecydowanie kup tłok z poniższego linka, przedstawiać nie trzeba:

http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=121&t=20670

Co do sworznia - ja bym szukał o cieńszych ściankach, czasem można trafić na ZMD.

P.S. Sugeruję nie pisać po każdym zdaniu "..." Źle się czyta i jest niezgodne z gramatyką.
Na początku chciałbym zasugerować, iż Kolega nie doczytał dokładnie tematu. Sedno sprawy to sworzeń 12 mm a co za tym idzie tłoki dedykowane do silnika WSK-i odpadają w przedbiegach. Tłok CX odstawiłem na półkę. Zakupiłem owalizowany tłok Almotu AK12 jako alternatywę oryginału. Moim skromnym zdaniem ówczesne tłoki Almotu materiałowo nie odbiegają od oryginału. Miałem okazję porównywać oryginalny tłok motocykla junak z almotowskim AK12 jak i AK20. Plus jak najbardziej na stronę Almotu. Dla serducha junaka aktualnie nie ma nic lepszego jak tłok AK20 almot plus pierścienie od Pani Krystyny bądź M.K. Blus - czyli praktycznie prima ...
W temacie wsk-wfm nie mam doświadczenia stąd moje pytanie odnośnie optymalnego zestawu tłok-sworzeń-pierścienie. Mowa oczywiście o silniku Wfm-ki sworzeń 12 mm.
Tak na marginesie co z tym sworzniem nie tak prócz tego, iż ma grubsze ścianki. Wagowo nie ma wielkiej różnicy. Twardość
jak wiadomo nieznana jakość samej obróbki znośna. Skuter oznaczył go jako sworzeń lux, co daje do myślenia.

P.S. Co do .... obiecuję poprawę.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: czankete » 2015-09-17, 13:14

Merfi pisze:Sedno sprawy to sworzeń 12 mm a co za tym idzie tłoki dedykowane do silnika WSK-i odpadają w przedbiegach
...., że wtrącę - Merfi potrzebujesz oryginalny tłok pod sworzeń 12 - jaki rozmiar? ;-)

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: Merfi » 2015-09-17, 16:29

czankete pisze:
Merfi pisze:Sedno sprawy to sworzeń 12 mm a co za tym idzie tłoki dedykowane do silnika WSK-i odpadają w przedbiegach
...., że wtrącę - Merfi potrzebujesz oryginalny tłok pod sworzeń 12 - jaki rozmiar? ;-)
I tak i nie tzn. ma być dobry a czy to będzie almot(którego mam) czy też oryginał to bez znaczenia.
Pytam o optymalny na obecną chwilę zestaw do wfm-ki tłok-pierścienie-sworzeń. Jeśli chodzi o rozmiar
to drugi szlif czyli 52,50 mm.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: czankete » 2015-09-17, 16:43

Merfi pisze:I tak i nie tzn. ma być dobry a czy to będzie almot(którego mam) czy też oryginał to bez znaczenia
....ok, więc głowy nie zawracam ;-)

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: BikerDS » 2015-09-17, 22:36

Zgadza się, nie doczytałem, biję się w pierś :) Co do wagi sworznia. Głównie chodzi o masę rotacyjną, która jest pewnym obciążeniem. Przy obrotach sięgający 4-5 tys. ma to znaczenie. Większa masa oznacza również niższe obroty i gorsza reakcję na gaz. Przyjmuje się również, że tam gdzie materiału jest więcej - jakość materiału jest gorsza. Ponieważ, tam gdzie brakuje obróbki czy też dobrych materiałów rekompensuje się większą ilością "mięsa". Tak jest zazwyczaj i nie jestem przekonany czy tą myśl można pzrenieśc na sworznie. W mojej opinii wszystkie sworznia prezentują dobrą ( jak na ogólną jakość motocykla WSK ) trwałość.

Merfi pisze:
BikerDS pisze:Zdecydowanie kup tłok z poniższego linka, przedstawiać nie trzeba:

http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=121&t=20670

Co do sworznia - ja bym szukał o cieńszych ściankach, czasem można trafić na ZMD.

P.S. Sugeruję nie pisać po każdym zdaniu "..." Źle się czyta i jest niezgodne z gramatyką.
Na początku chciałbym zasugerować, iż Kolega nie doczytał dokładnie tematu. Sedno sprawy to sworzeń 12 mm a co za tym idzie tłoki dedykowane do silnika WSK-i odpadają w przedbiegach. Tłok CX odstawiłem na półkę. Zakupiłem owalizowany tłok Almotu AK12 jako alternatywę oryginału. Moim skromnym zdaniem ówczesne tłoki Almotu materiałowo nie odbiegają od oryginału. Miałem okazję porównywać oryginalny tłok motocykla junak z almotowskim AK12 jak i AK20. Plus jak najbardziej na stronę Almotu. Dla serducha junaka aktualnie nie ma nic lepszego jak tłok AK20 almot plus pierścienie od Pani Krystyny bądź M.K. Blus - czyli praktycznie prima ...
W temacie wsk-wfm nie mam doświadczenia stąd moje pytanie odnośnie optymalnego zestawu tłok-sworzeń-pierścienie. Mowa oczywiście o silniku Wfm-ki sworzeń 12 mm.
Tak na marginesie co z tym sworzniem nie tak prócz tego, iż ma grubsze ścianki. Wagowo nie ma wielkiej różnicy. Twardość
jak wiadomo nieznana jakość samej obróbki znośna. Skuter oznaczył go jako sworzeń lux, co daje do myślenia.

P.S. Co do .... obiecuję poprawę.

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: Merfi » 2015-09-18, 21:56

czankete pisze:
Merfi pisze:I tak i nie tzn. ma być dobry a czy to będzie almot(którego mam) czy też oryginał to bez znaczenia
....ok, więc głowy nie zawracam ;-)
Z ciekawości zapytam, dysponujesz Kamrat oryginałami do fumki?
Co do sworznia i jego wagi to zgadzam się bez dwóch zdań. Skuter oznacza go jako produkt lux, pytanie jaki jest tego powód? Poprzedni sworzeń również od Skutera rozpadł się na dwie części podczas montażu. Tłok podgrzany, sworzeń wciskany dedykowanym przyrządem. Miał wymiary zgodne z oryginałem.
Aktualnie temat stoi na etapie tłok almot plus pierścienie RDI Tajwan. Primy nie mogę namierzyć. Sworznia w oryginale również, ale pewnie i tak ciężko będzie trafić z grupą selekcyjną sworznia w almotowski tłok.

Awatar użytkownika
BikerDS
Sponsor
Posty: 743
Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
GG: 4533379
Moje maszyny: WSK M06B3 1977
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: BikerDS » 2015-09-18, 22:08

Co do pierścieni. Jedna z firm właśnie zamawia gotowy surowiec ( wałek ) od PRIMY, jakość ta sama. 15 zł sztuka.

http://www.dorabianie-pierscieni.pl/

Co do sworznia, mogę się wypowiedzieć o 13mm ze skutera, który został kupiony kilka dni temu, dla mojego kolegi - wersja LUX. Nie znajduję w zasadzie żadnego uzasadnienia dla nazewnictwa LUX. Powaga. Może minimalnie cieńsze ścianki, ale nieznacznie.

Merfi
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-03, 21:56
GG: 0
Moje maszyny: WFM M06 1962,
Junak M10 1961,
Lokalizacja: Jarocin
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: Merfi » 2015-09-19, 12:01

Pierścienie z M.K. Blus śmigają w moim junaku. Nie mogę się jeszcze wypowiedzieć na ich temat. Powód, zbyt mały przebieg.
Ogólnie rzecz biorąc pierścienie RDI nie wyglądają jakoś tragicznie. W komplecie z tłokiem Almot dostałem pierścienie Motusa tutaj mało fachowe wykonanie widać na pierwszy rzut oka.
Czyli sworzeń wsk-owy w wersji lux ma grubość zbliżoną do oryginału. Ciekawi mnie dlaczego sworzeń 12mm został pogrubiony a co za tym idzie zmieniona waga ?
Pomierzyłem wczoraj almotowski tłok pod sworzeń 12mm. Faktycznie jest owalizowany. Średnica nad górnym pierścieniem 52,25 od strony sworznia 52,20mm. Natomiast tłok Cx po całym obwodzie wymiar 52,25 mm. Czyli jakaś tam zgodność dwóch producentów się znalazła.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1292
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: czankete » 2016-03-01, 22:21

...nie będę zakładał nowego wątku - niedawno pojawiło się taki zestaw RDI do 125:
http://allegro.pl/wsk-125-extra-tlok-pi ... 37363.html
...ktoś z forum zakupił taki zestaw? Jest już jakaś wiedza co to za produkt - chodzi o jakość?

picek
Posty: 749
Rejestracja: 2008-07-13, 13:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK, itp.
Lokalizacja: Zwoleń-Mazowieckie
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: picek » 2016-03-02, 16:59

słyszałem że są dobre- słyszałem bo w skuterze już nie mają wszystkich wymiarów i jak chciałem kupić to nie mieli już.

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Tłoki Almot vs CX ... oryginał

Post autor: 125 arek » 2016-03-02, 20:32

Mam rdi w silniku s32 spoko tłok, dotarłem go po 500 km.
Ekipa Południe®

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości