WSK 125 1980r. początek remontu

Awatar użytkownika
Prowik
Posty: 28
Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
Kontaktowanie:

WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: Prowik » 2017-05-03, 19:35

Witajcie Koledzy i Koleżanki,
Mam na imię Dominik i jestem szczęśliwym posiadaczem WSK 125 z 1980 r.
Motocykl dostałem od ojca 11 lat temu, jako młody chłopak, a dokładniej to "odkopałem" go spod sterty desek i innego badziewia...
W motorze spadł koszyczek sprzęgłowy wraz z blaszkami, sprężynkami, a więc pozbierałem wszystko razem do kupy i wyciągnąłem. Moim oczom ukazała się piękna maszyna z 1980 roku, marzenie każdego dzieciaka - mieć WSK-ę, wtedy i moje się spełniło. Motocykl został przeze mnie zaciągnięty do garażu ojca i razem podjęliśmy próbę uruchomienia maszyny - do dziś nie zapomnę zakładania koszyczka bez narzędzi, naciągając o ramę kawałka deski żeby udało się zapiąć pierścień zabezpieczający, ale w końcu UDAŁO się! Uzupełniliśmy olej w skrzyni, sprawdziliśmy iskrę na świecy, zrobiliśmy "mieszankę" i próba odpalenia... WSK-a ruszyła dzięki pomocy kilkudziesięciu kopniaków mojego ojca i nagle JEST motocykl odpalił i mój wyraz twarzy (banan). Najpierw na wolnych obrotach, później delikatna regulacja przy gaźniku i można wsiadać, najpierw z ojcem - pokazał co, jak gdzie i dalej już samemu pod czujnym okiem taty po podwórku, później wyjazd dalej, pochodzę ze wsi więc wiadomo gdzie... Polne drogi, lasy, łąki. Tak jeździłem kilka lat, od czasu do czasu, na przejażdżkę... 4 lata temu wyprowadziłem się z rodzinnego domu, a motocykl został z rodzicami... W tym roku podjąłem decyzję o renowacji, w większości próbuję dokonać tego sam. Pierwsze efekty na poniższych fotkach. W chwili obecnej demontaż i robienie listy zakupów, kilka rzeczy już się ogarnia np felgi, kartery, cylinder, dekle lecą do @irena41.

W planach piaskowanie ramy, błotników, baku i malowanie proszkowe w kolorze czarnym, w połysku.

Mam też kilka pytań do Was, bardziej znających się na temacie.
1. Z tyłu miałem oponę 3.25x18, przód 3.00x18, w planach zakup nowych opon, kupować 2x3.00 czy 1x3.00+1x3.25?
2. Czy po zdjęciu cylindra trzeba zakładać nowe pierścienie podczas montażu?

Pytań będzie na pewno więcej :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: halcik » 2017-05-03, 20:20

2. Jeśli nie robisz szlifu, a pierścienie się właśnie nie kończą, nie są pęknięte, zapieczone, nie mają grubych rys, nie latają góra dół w tłoku to zostaw

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 2045
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: jjaworskyy » 2017-05-05, 16:36

Mam identyczna z tego rocznika. Jeśli już rozbierasz silnik to zrób porzadny remont tj: szlif, wał itd. Z usług Ireny będziesz na bank zadowolony, ceny jak najbardziej ok, kontakt itd. Wrzucaj foty z remontu, powodzenia.

Awatar użytkownika
yazimoo
Posty: 560
Rejestracja: 2014-03-11, 21:11
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06 58'
WSK 125 73'
WFM M06 59'
Lokalizacja: Dynów
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: yazimoo » 2017-05-05, 21:34

Ja kupowałbym opony 2x 3.00. Co do lakierowania, zapraszam do mnie :D

Awatar użytkownika
Prowik
Posty: 28
Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: Prowik » 2017-05-08, 22:11

Witajcie po raz kolejny :-)
Początek remontu więc nasuwa się kilka pytań.
1. Który z kompletu uszczelek wybrać? Jest kilkanaście na rynku i człowiek głupieje...
2. Czy opłaca kupować się komplety śrub do silnika? Moje już niestety już wyglądają strasznie... Jeśli tak to wystarczą w ocynku? Np z gmoto?
3. Czas zakupić literaturę, H. Załęski, mogę mieć wydanie z 2006r czy jakoś odbiega od oryginału?
4. Do kogo oddać wał do sprawdzenia? Zapewne jest ktoś sprawdzony na forum :-)
5. Szlif cylka? U kogo?

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich!

Awatar użytkownika
Filip518
Posty: 350
Rejestracja: 2014-07-01, 21:33
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 Kobuz '76
M06B1 '68
Komar 2330 '74
Suzuki RG80 '92
Lokalizacja: Wartkowice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: Filip518 » 2017-05-09, 22:56

1.Na uszczelkach bym nie oszczędzał. Jeśli są jakieś droższe to te droższe najlepiej. Chociaż najczęściej te z Gniezna bodajże są wszędzie, pomarańczowa tektura taka jako opakowanie.
2. Myślę że takie śruby zdadzą egzamin. Nie powinno być z nimi problemów, gwintu nie zerwiesz na śrubie. Prędzej puści w karterze.
3. Wydrukuj sobie całą książkę, dostępna na forum w PDF na dysku google.
4. Bayu, Muciek- chłopaki z forum. A spoza niego to Jackmotors, Frez-Mot.
5. Szlif polecam w Jackmotors. Robota dobra jak i niedroga.
Tyle z mojej strony ;) Powodzenia w remoncie

sbanys
Posty: 1153
Rejestracja: 2013-12-29, 20:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B,WSK M06B1,WSK M150,WSK M06-64,
WSK M06L,WSK M06Z2
Lokalizacja: Wolbrom
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: sbanys » 2017-05-09, 23:28

Ja zaproponowałbym uszczelki jak w linkach sam zdecyduj które najlepsze:
http://allegro.pl/uszczelka-silnika-wsk ... 86234.html
http://allegro.pl/niemieckie-uszczelki- ... 40306.html
http://allegro.pl/wsk-125-kpl-uszczelek ... 77821.html
http://allegro.pl/wsk-125-m06b1-m06b3-u ... 11228.html
Inne to poprostu dziadostwo z papieru.

Co do śrub to sprawdź sobie ich twardość bo po pierwszym dokręcaniu moszesz wyrobić im łby a potem już ich nie odkręcisz.
Co do szlifu jak planujesz go robić to i nowy tłok by się przydał. Kup tłok od Aliena, który również pisał, że robi szlify lub Bayu przy okazji regeneracji wału też ci to ogarnie ale musisz mieć tłok.

Awatar użytkownika
Prowik
Posty: 28
Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: Prowik » 2017-05-13, 16:00

Witajcie po krótkiej przerwie.
Dzisiaj wziąłem się za rozbiórkę silnika. Niestety mam problem z jego rozłożeniem... Kosz zdjęty, śruby od kręcone, nie mogę natomiast zdjąć zębatki przy koszu sprzęgłowym... Czy możecie spojrzeć na zdjęcia i pomoc?


Obrazek

Obrazek

halcik
Posty: 2232
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: halcik » 2017-05-13, 16:24

Ściągacz lub dwa płaskie klucze

Awatar użytkownika
Prowik
Posty: 28
Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: Prowik » 2017-05-13, 16:28

Ściągacz sobie dorobiłem ale niestety za jego pomocą nie chce zejść. Jest tam jakiś klin lub zabezpieczenie?



Edit

Panowie udało się. Po rozłożeniu silnika, nakręciłem nakrętkę na śrubę i kilka uderzeń młotkiem.

Kaziq
Posty: 46
Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
GG: 0
Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
Lokalizacja: Pełnatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: Kaziq » 2017-05-13, 20:52

A jak silnik rozpolowileś? Masz sciągacz? Czy przypadkiem nie używales przecinka i mlotka? 3:) a zębatka zdawcza sprzęgla siedzi na stożku + do ustalenia jest tam wpust czółenkowy.
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~

Awatar użytkownika
Prowik
Posty: 28
Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: Prowik » 2017-05-13, 21:53

Udało się rozpolowic bez uszkodzeń karterów . Cienki śrubokręt, godzinka męczenia i dobra dawka carramby :-). Jak już tuleje puściły to było z górki.
Nie mogłem ściągnąć tej zębatki nawet ściągaczem, może też dlatego że nie miałem trójramiennego.

Kaziq
Posty: 46
Rejestracja: 2015-11-22, 09:47
GG: 0
Moje maszyny: Kilka legend PRL-U
Lokalizacja: Pełnatycze
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: Kaziq » 2017-05-14, 07:34

No to teraz odnowa powłoki szkiełkowaniem.
~Redukcja, gaz, lewy pas... a on zgasł~

Awatar użytkownika
Prowik
Posty: 28
Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: Prowik » 2017-05-14, 13:28

Jutro wysyłka kompletu :-)
Jeszcze zostaw wał do sprawdzenia bo ma luzy na korbie.
W przyszłym tygodniu piaskowanie + proszek.

Awatar użytkownika
Prowik
Posty: 28
Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: Prowik » 2017-05-18, 21:14

Witajcie po krótkiej przerwie.
W weekendy pracuję nad WSK, a w tygodniu szperam po necie, stworzyłem małą listę zakupów.
Proszę zweryfikujcie czy dobre łożyska planuję kupić :)

Lista zakupów WSK:
Gumy na nóżki + starter + dźwignia zmiany biegów
Fajka + przewód
Świeca
Łańcuszek sprzęgłowy (favorit?)
Klosz tylnej lampy
Amortyzatory??? (Tutaj jeszcze się zastanawiam czy regenerować)
Instalacja elektryczna (planuję z GMOTO, może ktoś z forumowiczów robi ? )
Sprężyny do sprzęgła + kapturki + korki
Komplet śrub ocynk rama + silnik
Zastaw naprawczy gaźnika (w tej chwili trochę cieknie i nie mam przelewu, zgubiony )
Nity siedzenia
Nity zębatki tylnej
Zębatka główna (przy silniku, prawy karter)
Nakrętka do zębatki powyżej
Napinacze koła 2szt. (pewnie trzeba będzie toczyć )
Dętka 18x3.00 AWINA
Dętka 18x3.25 AWINA
Opona 18x3.00 MITAS
Opona 18x3.25 MITAS
Fartuch obręczy x2
Chlapacz przód
Cięgno hamulca tylnego
Korek spustu oleju z magnesem
Komplet linek (gazu, licznika, hamulec przód)
Łożyska x3 SKF 6202-2Z/C3
Łożysko SKF 6004-2Z/C3
Łożyska x2 SKF6203-2Z/C3
Simmering Corteco 25x35x7
Simmering x2 Corteco 17x40x10
Seger tłoka x2
Seger Wału x2


W sobotę jadę pracować dalej, w planach:
czyszczenie + polerowanie kierownicy i lag,
czyszczenie sprężyn z lag
ocena stanu zębatek skrzyni biegów
wyciąganie wgniotek baku, nie wiem czy się uda, ale taki jest plan.


Na przyszły piątek umówiony piasek+proszek - RAL 9005 połysk.
Kartery, cylek, dekle, obręcze, sprychy poszły do Irena41.



Pozdrawiam wszystkich!

Awatar użytkownika
jacek9407
Posty: 120
Rejestracja: 2014-01-07, 03:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk b3
kawasaki kl250
Lokalizacja: Gryfice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: jacek9407 » 2017-05-18, 22:34

Polecam ci kupić napinacze łańcucha z linku ponizej. Są prawidlowo wykonane i spawane a nie zgrzewane.
http://allegro.pl/wsk-125-napinacz-kola ... 73948.html

Awatar użytkownika
Prowik
Posty: 28
Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: Prowik » 2017-05-30, 21:16

@jacek9407, dziękuję za podpowiedź.

Poniżej kilka fotek. Rama pojechała do proszku. Czyszczenie kierownicy, niestety wypadły mi nie planowane wydatki i nowego chromu nie będzie aż do zimy....

Tłok R1 w środku napis WSK, wiecie może jaki to producent ?

Panowie, doradźcie mi proszę, które dokładnie zakupić simmeringi, corteco posiada kilka numerów w danym rozmiarze....
Czy ktoś może podrzucić dokładny nr części z Corteco dla :


25x35x7
17x40x10




Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Pozdrowienia!

Awatar użytkownika
jacek9407
Posty: 120
Rejestracja: 2014-01-07, 03:30
GG: 0
Moje maszyny: wsk b3
kawasaki kl250
Lokalizacja: Gryfice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: jacek9407 » 2017-06-01, 00:03

Tłok oryginał gorzyc

Awatar użytkownika
Prowik
Posty: 28
Rejestracja: 2017-04-07, 09:07
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1980r
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: Prowik » 2017-06-15, 19:37

Coś się dzieje....

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
NexT
Posty: 139
Rejestracja: 2016-07-29, 16:27
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 M06B3 75r
Romet Ogar 200 85r
Lokalizacja: Mojęcice
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 1980r. początek remontu

Post autor: NexT » 2017-06-19, 22:39

Ładnie się zapowiada, też mam taki sam tłok :) Co do przelewu którego nie masz, mogę doradzić jak to zrobić łatwo, u mnie zdaje egzamin.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość