WSK M06B3 1981r.

Odpowiedz
Endi1985
Posty: 12
Rejestracja: 2017-06-25, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1981r.
FSO Polonez 1500 1981r.
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

WSK M06B3 1981r.

Post autor: Endi1985 » 2017-09-20, 17:43

Witam Wszystkich
Jestem Andrzej na forum zalogowałem się już jakiś czas temu, ale dopiero niedawno udało mi się zakupić moją WSK. Jako że mieszkam w Świdniku i interesuję się polską starą motoryzacją więc wybór motocykla mógł być tylko jeden ;-) Za WSK'ą rozglądałem się od dawna, jednak a to brakowało chęci, a to nic sensownego nie udawało się znaleźć. Jednak po wizycie na X Zlocie poważniej zająłem się tematem i w końcu się udało :) Mój egzemplarz to M06B3 z 1981r. (fajnie się złożyło bo z tego samego roku mam Poloneza Borewicza), do zakupu zachęciła mnie jego kompletność i ogólny stan. Była to jak to nazywają "dobra baza do remontu". Nie jestem specem od WSK i będę wdzięczny za podpowiedź. Według mnie to zwykła "3" jednak trochę myli mnie zbiornik i zastanawiam się czy może nie jest to "Gil" :?:
C360_2017-09-04-19-11-22-978.jpg
Jako że doświadczenie z klasyczną motoryzacją posiadam więc od razu zabrałem się do pracy motocykl został rozebrany i wypiaskowany i właśnie maluje się proszkowo. Drobnica została oddana do ocynkowana Mam jedno pytanko w mojej WSK brakuję lewego boczka czy ktoś mógłby powiedzieć jaki boczek powinien być w tym roczniku :?:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mietek009
Posty: 488
Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
GG: 0
Moje maszyny: 125,175 i takie tam
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1981r.

Post autor: mietek009 » 2017-09-20, 18:16

Elegancki motór, co do twojego pytania nie jest to żaden Gil tylko najzwyklejsza "trójecza" natomiast
boczek powinien być mały plastikowy.

wetwert
Posty: 25
Rejestracja: 2015-05-27, 06:55
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06 Z2 1961r.
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1981r.

Post autor: wetwert » 2017-09-20, 19:40

Dobry rocznik, taki jak ja ;) Powodzenia i wytrwałości w remoncie.
Na temat kompletności nie wypowiadam się, bo po prostu nie znam się na tych modelach.

Endi1985
Posty: 12
Rejestracja: 2017-06-25, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1981r.
FSO Polonez 1500 1981r.
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1981r.

Post autor: Endi1985 » 2017-09-20, 20:53

Dzięki za miłe słowa, niestety nie mogę dodać wszystkich zdjęć ciągle wyskakuje mi błąd. Prace są już dosyć zaawansowane, motocykl rozebrany wypiaskowany i właśnie się maluję. Zakupiłem taki boczek
C360_2017-09-19-20-21-38-306.jpg
niestety jak widać na foto jest on ułamany na dole. Powinien mieć takie mocowanie jak na tym zdjęciu :?:
boczki-puszki-wsk-125-2049274583.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mietek009
Posty: 488
Rejestracja: 2015-08-23, 15:56
GG: 0
Moje maszyny: 125,175 i takie tam
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1981r.

Post autor: mietek009 » 2017-09-20, 21:12

Endi1985 pisze:
2017-09-20, 20:53
Dzięki za miłe słowa, niestety nie mogę dodać wszystkich zdjęć ciągle wyskakuje mi błąd. Prace są już dosyć zaawansowane, motocykl rozebrany wypiaskowany i właśnie się maluję. Zakupiłem taki boczek C360_2017-09-19-20-21-38-306.jpg niestety jak widać na foto jest on ułamany na dole. Powinien mieć takie mocowanie jak na tym zdjęciu :?: boczki-puszki-wsk-125-2049274583.jpg
Dokładni taki jak niżej.

Suspect
Posty: 233
Rejestracja: 2016-07-28, 12:30
GG: 0
Moje maszyny: Wsk1973 garbuska
Lokalizacja: Malbork
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1981r.

Post autor: Suspect » 2017-09-21, 19:52

tylnie amory do zmiany sa,nie wiem w jakim stanie lakier jest i czy ori,bo bym sie zastanowil na twoim miejscu nad remontem

Endi1985
Posty: 12
Rejestracja: 2017-06-25, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1981r.
FSO Polonez 1500 1981r.
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1981r.

Post autor: Endi1985 » 2017-09-27, 22:14

Suspect pisze:
2017-09-21, 19:52
tylnie amory do zmiany sa,nie wiem w jakim stanie lakier jest i czy ori,bo bym sie zastanowil na twoim miejscu nad remontem
Kompletność i ogólny stan tego motocykla sprawia że jego remont ma zdecydowany sens przynajmniej dla mnie. Poza tym teraz już raczej nie ma odwrotu :P
IMG_20170927_175845289.jpg
w miedzy czasie pierdółki wróciły z cynkowania
C360_2017-09-19-19-55-26-913.jpg
no i przyszła paczka zamówionych części
IMG_20170927_185530159.jpg
Mam małą zagwozdkę nie mogę wyjąć pręta golenia z jednej lagi(kręci się razem tą małą nakrętką) ma może ktoś jakiś pomysł jak to rozebrać :?: Przy okazji czy w tym modelu na prętach goleni powinny być uszczelki :?: Kiedy rozebrałem jedną lagę to żadnej uszczelki tam nie było, rozpuściła się przez te wszystkie lata :?: I czy pomiędzy kierownicą a górną półką powinny być podkładki :?: Przy rozbiórce nic takiego nie widziałem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 574
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1981r.

Post autor: jjaworskyy » 2017-09-28, 08:59

Miałem ten sam problem co Ty i musiałem odciąć nakręteke i kupiłem inny pręt. Powinny być dwie podkładki w tym jedna skórzana. Tak powinny być podkładki między półką a kierownica

Endi1985
Posty: 12
Rejestracja: 2017-06-25, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1981r.
FSO Polonez 1500 1981r.
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1981r.

Post autor: Endi1985 » 2017-09-28, 09:14

jjaworskyy pisze:
2017-09-28, 08:59
Miałem ten sam problem co Ty i musiałem odciąć nakręteke i kupiłem inny pręt. Powinny być dwie podkładki w tym jedna skórzana. Tak powinny być podkładki między półką a kierownica
Dzięki wielkie za pomoc :ok:

Endi1985
Posty: 12
Rejestracja: 2017-06-25, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 1981r.
FSO Polonez 1500 1981r.
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 1981r.

Post autor: Endi1985 » 2017-10-18, 22:38

Mała aktualizacja pracę powoli posuwają się do przodu. Na pierwszy ogień poszła tabliczka znamionowa chciałem żeby zachowała jak najwięcej swojej oryginalności. Nie czyściłem jej do "żywego" została oczyszczona z powierzchownej rdzy i pomalowana lakierem bezbarwnym:
IMG_20171011_204810467.jpg
Później zabrałem się za składanie ramy zamontowałem tylny wahacz, amortyzatory:
IMG_20171011_204659667.jpg
W miedzy czasie ze szkiełkowania wróciły części:
IMG_20171010_102226916.jpg
Później zabrałem się za dalsze uzbrajanie ramy, na swoje miejsce trafiły: stopka centralna, tyny błotnik wraz z mocowaniem lampy, konsole boczne z podnóżkami, filtr powietrza, skrzynka narzędziowa, klakson i tymczasowo zbiornik:
IMG_20171018_155544155.jpg
IMG_20171018_155613035.jpg
W obecnej chwili czekam na powrót części z chromowania, więc póki co większych postępów nie będzie. Plan na najbliższe dni to poskładanie kół i ich wycentrowanie i być może oddam silnik do weryfikacji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości