Nowe Części - Nowy Problem

Awatar użytkownika
Waldi
Posty: 23
Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r
Kontaktowanie:

Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: Waldi » 2018-07-10, 11:22

Witajcie :) Mam problem ze swoją WSK, a dokładnie ze silnikiem. Mianowicie kupiłem nową cewkę zapłonową, przewód WN z fajką oraz kondensator. Po montażu tych części WSK raz ma iskrę, raz nie. I tak na każdej świecy (nawet jeśli świeca w innym silniku ma iskrę to w WSK pojawią się sporadycznie). Może przez to, że platynki nierówno się stykają, ale minimalnie. Macie jakiś pomysł na to?

sylwekseat
Posty: 187
Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: sylwekseat » 2018-07-10, 12:47

Sprawdz odizolowanie platynek tam czesto lubi pojawiac sie przebicie przejrzej tez przewody od platynek i samo przejscie w karterze

halcik
Posty: 1676
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: halcik » 2018-07-10, 12:51

Mocowanie platynek (czy jest proste i sztywno umocowane w podstawce), czasami problem stanowi sama fajka lub przewód WN.

Awatar użytkownika
Waldi
Posty: 23
Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: Waldi » 2018-07-10, 13:11

sylwekseat, chodzi Ci o te odizolowanie platynek na tej śrubie, na którą przychodzi także przewód od cewki zapłonowej?
halcik, mocowanie jest ok, co do fajki i WN - są one nowe więc raczej nie podejrzewam ich, choć są to nowe części :/

halcik
Posty: 1676
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: halcik » 2018-07-10, 13:44

Tak chodzi o izolowanie tego miejsca. Rozumiem, wsk jest nowym nabytkiem i nabierasz doświadczenia, ale podstawa to nie ufać nowym, współczesnym wyrobą wueskopodobnym. W śmieszny sposób naświetliłem chyba z czym borykają się osoby, które reanimują stare zabytki.
PS jaką oporność ma wbudowany dławik w fajkę, jakie ma oznaczenia? Z jakiego materiału zrobiony jest wkład przewodu (elastyczny grafit, przewody miedziane, coś innego)? Współczesne fajki i przewody z szyldem wsk, romet ... to zazwyczaj chłam który do niczego się nie nadaje. Jeśli porady powyżej nie pozwolą pozbyć się problemu radzę kupić fajkę np NGK o odpowiedniej oporności i przewód np Beru

Awatar użytkownika
DominikWSK
Posty: 41
Rejestracja: 2013-11-26, 23:19
GG: 0
Moje maszyny: B3 1977
B3 1979
B3 1982 2x
B3 1984
Kos 1981
Kobuz 1981
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: DominikWSK » 2018-07-10, 14:15

Przede wszystkim , cewke jakiej produkcji kupiłeś ?

Awatar użytkownika
Waldi
Posty: 23
Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: Waldi » 2018-07-10, 15:39

halcik, przewód WN to przewód miedziany. Oporności nie znam, gdyż nie była ona podana w opisie. Może Cię zaskoczę, ale mam podłączone ... dwa kondensatory ???
DominikWSK, krajem produkcji cewki i kondensatora był prawdopodobnie Tajwan
Tak poza tym już wcześniej byłem informowany i przestrzegany przed wadliwością nowych wyrobów WSK, Romet. Kupiłem, bo nie miałem dostępu do starych, oryginalnych części (jeśli o nie chodzi, to mam włożone platyny komunistyczne). Ach, człowiek głupi to i kasę zmarnował ...

halcik
Posty: 1676
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: halcik » 2018-07-10, 16:13

Dwa kondensatory to powód małej iskry, chyba że masz dwa mniejsze zastepujace oryginalnie 0.22. Jak zweryfikujesz izolacje na platynach, izolacje przewodu gaszenia silnika i obsady platyna to podmień fajkę

Awatar użytkownika
Waldi
Posty: 23
Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: Waldi » 2018-07-10, 16:29

Ok, bo jeden kondensator jest mniejszy, jest na przodzie statora, a drugi jest zwykły z tyłu statora.
Dzięki za porady ;) Będę działał.

sylwekseat
Posty: 187
Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: sylwekseat » 2018-07-10, 16:51

Ja kupilem 2 pary nowych platynek i po kilku probach z nimi ostro szukale po garazu tych starych uczciwych i pozadnych platynek poz nalezieniu i wyprostowaniu jest super

Awatar użytkownika
Waldi
Posty: 23
Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: Waldi » 2018-07-10, 16:59

Teraz już będę wiedział na przyszłość, że trzeba używać bądź reanimować stare części.
Po demontażu drugiego kondensatora problem ten sam ... może kondensator ma słabą masę przez to, że jest słabo dokręcony?
Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że magneto było lutowane, a magnezy latają jak żyd po sklepie :/

auriol77
Posty: 537
Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
GG: 0
Moje maszyny: swidnik
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: auriol77 » 2018-07-10, 17:15

Ja do 175 montowałem bułgarskie i są bardzo dobre. Elprom bodajże.

Awatar użytkownika
DominikWSK
Posty: 41
Rejestracja: 2013-11-26, 23:19
GG: 0
Moje maszyny: B3 1977
B3 1979
B3 1982 2x
B3 1984
Kos 1981
Kobuz 1981
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: DominikWSK » 2018-07-10, 19:03

Jedyne w miarę udane cewki to Renoxa (przeważnie z żółtymi plastykami i białym przewodem) i chińskie te najtańsze (ale przepalają się po 500 km) innych nie ma co zakładać bo są źle wykonane , mają przebicie w sobie i nawet jak iskra jest to motor nie odpali.

Awatar użytkownika
Waldi
Posty: 23
Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: Waldi » 2018-07-10, 21:31

No i tak wygląda ten nieszczęsny zapłon i magneto :/ Co Wy na to?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

halcik
Posty: 1676
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: halcik » 2018-07-10, 21:39

Brak cewki ładowania, brak filca smarujacego krzywkę. Koło wygląda dobrze bo na zdjęciu nie widać że coś się rusza :) zawsze możesz dokręcić a dalej jak wyżej

Awatar użytkownika
Waldi
Posty: 23
Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: Waldi » 2018-07-10, 21:41

Ale cewka ładowania nie ma wpływu na odpalanie, czy się mylę?
Tak wgl jak sprawdzić izolacje przewodu gaszenia? Jeśli chodzi o ten czarny kabel, który wchodzi z silnika na zewnątrz, to go nie mam :/

Texas Ranger
Posty: 1215
Rejestracja: 2014-06-30, 12:40
GG: 0
Moje maszyny: szukam WSK Lelek
Lokalizacja: Chrzęsne
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: Texas Ranger » 2018-07-11, 11:57

Z tego co pamiętam, to kabel gaszenia jest podłączony do przerywacza, więc dorobić go to nie problem. A jeśli chodzi o cewki to jak sama nazwa wskazuje, cewka ładowania pełni inna funkcję niż cewka zapłonowa.

Awatar użytkownika
Waldi
Posty: 23
Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: Waldi » 2018-07-11, 14:38

Czy kabel gaszenia jest konieczny do odpalenia?

sylwekseat
Posty: 187
Rejestracja: 2018-01-29, 18:11
GG: 0
Moje maszyny: Wsk 125
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: sylwekseat » 2018-07-11, 16:17

Teoretycznie nie gorzej jak jest i zwiera do masy wtedy masz tak jakby wylaczony zaplon

Awatar użytkownika
Waldi
Posty: 23
Rejestracja: 2017-10-02, 20:22
GG: 0
Moje maszyny: WSK M06B3 "Bąk" 1978r
WSK M06B1 1968r
Kontaktowanie:

Re: Nowe Części - Nowy Problem

Post autor: Waldi » 2018-07-11, 19:28

Dzięki za wszystkie porady i odpowiedzi! Niestety nadal nie udało mi się ustalić winowajcy; zmiana fajki nic nie dała :/

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości