WSK Kos 1985r.

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 56
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

WSK Kos 1985r.

Post autor: krajdomini » 2022-07-18, 22:44

Hej!
Od dawna obserwuję forum i sporo czytam, dawno też szukałem jakiejś wueski dla siebie. Szukałem dwuramówki, najlepiej Z2 (imo najpiękniejsza). Jeśli chodzi o nowsze sztuki, to ewentualnością był głównie Kos przez sentyment (tata za młodszych lat takim jeździł).

Dzisiaj udało się w końcu kupić sprzęt, który mam nadzieję, że uda się przywrócić do żywych:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Jest to Kos z roku 1985. Wydaje się być w miarę kompletny. Silnik też z roku 85 (oznaczenie GIGA E na pokrywie, pole numerowe z końca produkcji).
Założony G20 chiński, ma słabą kompresję ale po podaniu paliwa ma chęć zagadać, pochodzi nawet kilka sekund. Biegi wchodzą.
Cylinder ma wyłamane całe górne żebro ale w gratach dostałem nominalny aluminiowy z cechą Predom Mesko).
Kartery zgodne, ale jakiś rzeźnik po stronie sprzęgła chyba coś ciął szlifierką (śruby?) i jest do napawania. Mam nadzieję, że się tego ktoś podejmie.
Lagi wylane, ale wydają się być proste.

Oczywiście silnik jak i cały Kos do gruntownego rozebrania i remontu, będzie co grzebać zimą.

Z braków (to co zauważyłem):
- chorągiewka lewa (jest pęknięta)
- rolgaz
- klamka hamulca
- podnóżek kierowcy lewy (trzeba też dospawać mocowanie podnóżka i konsoli)
- wydech (jaki powinien być w Kosie z 85?)
- cala elektryka (jest tylko stacyjka z Charta bez kluczyka)
- lampa tył Chart
- skrzynka narzędziowa
- mam obiekcję co do przedniego klosza (jest Zelmot, ale nie wiem czy pasujący do tego rocznika).

Plan jest taki, żeby przywrócić go do w miarę oryginalności, w kolory Kosa taty (pomarańczowy bak i boczki).

Powiedzcie proszę, co jest w nim nieoryginalne (niepasujace do Kosa). Liczę też na Waszą pomoc przy odbudowie ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 56
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: krajdomini » 2022-07-25, 09:48

Sorry za post pod postem, ale piszę tak dla odświeżenia tematu (mało osób tu zagląda, pamiętam fora jeszcze z 10 lat temu kiedy tętniły życiem, dzisiaj to chyba wszystko się przenosi na Facebooka..).

WSK z grubsza rozebrana, przy następnym wolnym weekendzie zacznę czyścić części i kompletować braki (na pierwszy rzut oka nie wydaje się być ich dużo) ;-)
rama.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1231
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: czankete » 2022-07-28, 07:23

krajdomini pisze:
2022-07-25, 09:48
Sorry za post pod postem, ale piszę tak dla odświeżenia tematu (mało osób tu zagląda, pamiętam fora jeszcze z 10 lat temu kiedy tętniły życiem, dzisiaj to chyba wszystko się przenosi na Facebooka..).
....nie przepraszaj - temat, który otwarłeś jest Twój i bardzo fajnie, że go kontynuujesz i oczywistym jest, że opisujesz postęp w pracach. Zaś to, że pod każdą Twoją kolejną wypowiedzią nie ma co najmniej po kilka niewiele wnoszących odpowiedzi z emotkami i gratulacjami wcale nie znaczy, że tego co opisujesz nikt nie śledzi i nie interesuje sie. Zgadza się, forum nie tętni życiem jak dawniej ale nie umarło i cieszmy się, że tak jest. A jak życie pokazuje historia kołem się toczy, więc pewnie i zainteresowanie forami wróci do łask. W każdym razie TU znajdziesz rzetelne informacje i wiedzę na poziomie nieporównywalnie wyższym....
krajdomini pisze:
2022-07-18, 22:44
Powiedzcie proszę, co jest w nim nieoryginalne (niepasujace do Kosa). Liczę też na Waszą pomoc przy odbudowie ;-)
...podejrzewam, że odpowiedzi nie otrzymałeś tylko z tego powodu, że na tak ogólne pytanie trochę nie ma sensu powielać tego co masz mega obszernie opisane w kompendium wiedzy na temat modelu viewtopic.php?f=9&t=1226...

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 56
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: krajdomini » 2022-07-28, 08:17

czankete pisze:
2022-07-28, 07:23
...podejrzewam, że odpowiedzi nie otrzymałeś tylko z tego powodu, że na tak ogólne pytanie trochę nie ma sensu powielać tego co masz mega obszernie opisane w kompendium wiedzy na temat modelu viewtopic.php?f=9&t=1226...
Dzięki :-)
Cały 18-stronnicowy temat o Kosie przekopałem już wcześniej od A do Z i faktycznie, jest to skarbnica wiedzy!

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1231
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: czankete » 2022-07-28, 21:33

krajdomini pisze:
2022-07-28, 08:17
Cały 18-stronnicowy temat o Kosie przekopałem już wcześniej od A do Z i faktycznie, jest to skarbnica wiedzy!
...zatem działaj i dziel się na bieżąco postępami w renowacji. Jak będziesz miał wątpliwości co do szczegółów na pewno postaramy się pomóc ;-) ...

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 56
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: krajdomini » 2022-08-01, 11:01

czankete pisze:
2022-07-28, 21:33
na pewno postaramy się pomóc ;-) ...
Dzięki :-)

Powiedzcie proszę, co powinno być pochromowane w Kosie z końca produkcji? Z tego co oglądam to nie za wiele? Stan niektórych części jest zbyt słaby, żeby określić czy oryginalnie to chrom czy ocynk. W temacie o Kosie też nie znalazłem odpowiedzi.

Z tego co widzę to na pewno kierownica, kolanko, ramka lampy przód, ramka licznika, sprężyny tył i lagi górne. Czy coś jeszcze? Co np. z rączkami pasażera?

Awatar użytkownika
CZESIO1958
Posty: 196
Rejestracja: 2011-10-02, 12:51
GG: 0
Moje maszyny: Junak (w trakcie)
MBK Evolis 80
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: CZESIO1958 » 2022-08-01, 17:46

To Twój motor i ma się Tobie podobać.
Mądry zrozumie a reszta to....
Na mnie też marudzą bo mam czarnego Junaka M10 ze srebrnym bakiem.
Zawsze można powiedzieć że to wersja eksportowa :D
Powodzenia

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 56
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: krajdomini » 2022-08-01, 22:01

CZESIO1958, jak tak to tak :-)

Jako, że choroba mnie chwilowo uziemiła, zabrałem się za licznik, który skakał (podobno ten typ tak ma).
Nie chciało mi się w to wierzyć, więc rozebrałem go i okazało się, że zapinka osi magnesu, która siedzieć powinna w korpusie na sztywno wyłamała się i ma około 1mm luz góra/dół. Przez to magnes czasem chwilowo łapał za miseczkę i wskazówka wariowała.
Naprawiłem to wkręcając mini blachowkręt (twardy ten korpus...). Wszystko też wyszorowałem i dałem świeży ŁT. Teraz wskazówka działa płynnie jak ta lala :-D moja wkrętarka wyciska lekko ponad 60km/h :-)
licznik.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jjaworskyy
Posty: 1935
Rejestracja: 2011-09-25, 20:51
GG: 0
Moje maszyny: M06B3
KoBuz
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: jjaworskyy » 2022-08-01, 23:39

krajdomini pisze:
2022-08-01, 11:01
czankete pisze:
2022-07-28, 21:33
na pewno postaramy się pomóc ;-) ...
Dzięki :-)

Powiedzcie proszę, co powinno być pochromowane w Kosie z końca produkcji? Z tego co oglądam to nie za wiele? Stan niektórych części jest zbyt słaby, żeby określić czy oryginalnie to chrom czy ocynk. W temacie o Kosie też nie znalazłem odpowiedzi.

Z tego co widzę to na pewno kierownica, kolanko, ramka lampy przód, ramka licznika, sprężyny tył i lagi górne. Czy coś jeszcze? Co np. z rączkami pasażera?
Kierownice możesz kupić z mniejsze pieniądze zamiennik współczesny, np od Hartmana, kolanko również od niego, ramkę kup zamiennik bo i tak statek raczej byś nie odzyskał, sprężyny owszem chromuj, lagi bym kupił zamiennik, są dostępne na FB wykonane na wzór oryginału z nierdzewki jeśli dobrze pamiętam...

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 56
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: krajdomini » 2022-08-02, 09:21

jjaworskyy pisze:
2022-08-01, 23:39
Kierownice możesz kupić z mniejsze pieniądze zamiennik współczesny, np od Hartmana, kolanko również od niego, ramkę kup zamiennik bo i tak statek raczej byś nie odzyskał, sprężyny owszem chromuj, lagi bym kupił zamiennik, są dostępne na FB wykonane na wzór oryginału z nierdzewki jeśli dobrze pamiętam...
Dzięki! Czyli u siebie w sumie chyba nic nie będę chromował, sprężyny ładne a reszta pójdzie nowa.

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1231
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: czankete » 2022-08-02, 09:51

krajdomini pisze:
2022-07-18, 22:44
Z braków (to co zauważyłem):
- klamka hamulca
Powiedzcie proszę, co jest w nim nieoryginalne (niepasujace do Kosa)
...raczej obie klamki wraz z uchwytami, ponieważ ta którą masz jako klamka sprzęgła jest np. od Jawa typ 20 a samo jej mocowanie zostało przykręcone odwrotnie bo pochodzi od hamulca...

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 56
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: krajdomini » 2022-08-02, 10:01

czankete pisze:
2022-08-02, 09:51
...raczej obie klamki wraz z uchwytami, ponieważ ta którą masz jako klamka sprzęgła jest np. od Jawa typ 20 a samo jej mocowanie zostało przykręcone odwrotnie bo pochodzi od hamulca...
właśnie coś mi nie grało z tą klamką od początku, ta kulka na końcu.

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 56
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: krajdomini » 2022-09-30, 22:08

Mała aktualizacja (niestety chroniczny brak czasu nie pozwala grzebać tyle, ile bym chciał :-x ).

Ostatnio zaliczyłem łódzki Moto Bazar i udało się zdobyć parę fantów za grosze (sic!), m.in. oprawę lampy od Charta z 84r. oraz obudowę lampy z dwoma chorągiewkami z wzorem. Obie chorągiewki są powycierane (pojęcia nie mam od czego), ale posłużą jako dawcy do pospawania mojej złamanej.
Obrazek

Zrobiłem też małe zakupy na start:
Obrazek

W międzyczasie znalazłem w dobrej cenie kpl. oryginalnych szprych na tył sygnowanych "R" z mosiężnymi nyplami. W sumie w moim kole brakowało dwóch, ale ocynkuję i niech leżą, może kiedyś się przydadzą.
Obrazek

Jeśli chodzi o same prace, udało się ostatecznie rozebrać wszystkie metalowe graty do zera. Poleciały już one na piaskowanie i malowanie epoksydem na mokro. Czemu tak? Bo muszę kilka spraw poprawić (blacha siedzenia, rama itp). Po piaskowaniu i epoksydzie będzie łatwiej zrobić miejscowe poprawki. Dwa, że nie mam czasu podkładować sam :-) po wszystkim szwagier lakiernik przejmie pałeczkę.
Obrazek

Dzisiaj rozebrałem też obie piasty. Masakrycznie namęczyłem się z wybiciem łożysk, które były tak zardzewiałe, że stały i zapiekły się w aluminium. Grzanie opalarką i WD40 + młotek 3kg i poszło :-) Piasty poleciały do kolegi ufosi na szkiełkowanie:
Obrazek

Naszykowałem też elementy do ocynku. Oddam chyba gdzieś na miejscu, w Łodzi jest sporo takich punktów.
Obrazek

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 56
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: krajdomini » 2022-10-10, 19:12

Kolejny mały update.

Przywiozłem dzisiaj graty z piaskowania i malowania epoksydem. Wyszło bardzo fajnie. Myślałem, że błotniki i blacha siedzenia wyjdą sito a wcale nie. Trzeba teraz trochę podklepać i poszpachlować, gdzieniegdzie połapać migomatem.
Obrazek

Zabrałem się też za przednie zawieszenie. Ktoś pomalował golenie i półki podkładem a na to czarną farbą.
Obrazek

Paint remover na 3 razy i puściło :-)
Obrazek

I teraz pytanie do Was: golenie pokazały się jako żywe aluminium a półki są takie jakby żółtawe i matowe. Czy ten żółtawy odcień to jest oryginalna anoda? Zastanawiam się co z tym zrobić. Planowałem całość lekko spolerować (nie na lustro, ale tak, żeby trochę wygładzić) i golenie tak na pewno zrobię, bo są zniszczone. Natomiast jeśli okaże się, że półki mają oryginalną anodę, to trochę będzie mi szkoda ją zdzierać polerką..

halcik
Posty: 2161
Rejestracja: 2015-11-30, 09:25
GG: 0
Moje maszyny: WSK KOS 85 i inne
MZ ES 250/2 i inne
WFM OSA M52 i M50
Lokalizacja: Kutno
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: halcik » 2022-10-10, 22:14

Moje też są lekko żółte, a wsk mam w niezłym, oryginalnym stanie.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1754
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: Szczepan » 2022-10-11, 12:48

Fabryczna anoda wpada w żółty, nie ruszaj tych półek.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 56
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: krajdomini » 2022-10-11, 15:17

Ok, czyli tak jak myślałem :-)

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 56
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: krajdomini » 2022-10-17, 11:28

Dzisiaj przyleciały piasty ze szkiełkowania od ufosi. Profi robota :-D
Obrazek

Awatar użytkownika
czankete
Posty: 1231
Rejestracja: 2013-09-26, 10:08
GG: 0
Moje maszyny: WSK, WFM, SHL i inne
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: czankete » 2022-10-17, 19:29

...hmmm, tarcza kotwiczna tylnego koła była chyba mocno skorodowana skoro pozostały takie rozległe wżery i ubytki - przy takim nakładzie pracy lepiej chyba poszukać tarczy w lepszym stanie. No i szkoda, że nie dałeś części pod aquablasting - wyglądałby po obróbce o niebo lepiej....

Awatar użytkownika
krajdomini
Moderator
Posty: 56
Rejestracja: 2020-11-17, 17:44
Moje maszyny: WSK M06 B3 Kos 1985
Lokalizacja: łódzkie
Kontaktowanie:

Re: WSK Kos 1985r.

Post autor: krajdomini » 2022-10-17, 20:43

czankete, dzięki za konstruktywną krytykę i rady. Za to szanuje forum w porównaniu z grupami na fb :-)

To prawda, tarcza kotwiczna wyszła najgorzej. Jak była przed szkiełkowaniem, nie wyglądała na tak bardzo utlenioną jak w rzeczywistości.
Plan miałem zostawić tak jak jest, bo ma to swój urok, przynajmniej dla mnie. Chciałem jak najwiecej elementów zachować z tego konkretnego egzemplarza. Aczkolwiek zabiłeś mi ćwieka, jeśli wpadnie jakaś bardziej zadbana w oko to czemu nie, nie problem przełożyć wszystko z jednej do drugiej.

Co do aquablastingu, to prawda, wychodzi pewnie ładniej, ale tutaj może to kwestia zdjęcia i światła. W rzeczywistości te piasty są o wiele mniej matowe niż na fotce ;-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość