Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

bartosz789

Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: bartosz789 » 2008-08-03, 20:54

Witam
Jak w temacie Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon bezstykowy.
Jaki zamontowac chodzi o wsk 125.
Myślę o zapłonie bezstykowym np. z piły motorowej lub z poloneza cewka itp.
Dobrym pomysłem był by również zapłon elektroniczny.
Bateryjny ale tylko z magnetem (wiec sie nie opłaca montowac, bo i tak dużo nie da)
Wiec najbardziej mnie interesuje zapłon bezstykowy.
Pomóżcie skad można taki wyczasnąc.
Dzięki za odpowiedzi
Pozdro

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: andi » 2008-08-04, 09:13

temat rzeka!!!!
napisane jest na tym forum wiele o tym, ale konkluzja jest jedna, wyłania się po burzliwych przemyśleniach,
najlepszy i tak jest zapłon oryginalny ?
Możesz mi wierzyć przy tym typie silnika właściwie niewiele da się zrobić( a druga sprawa że nie ma potrzeby).
Piszę i czytam różne Fora od wielu lat, i do tej pory nie spotkałem się z lepszym rozwiązaniem od oryginalnego .
Wiem że nie takiej odpowiedzi oczekiwałeś ale taka jest niestety prawda .

bartosz789

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: bartosz789 » 2008-08-04, 09:38

Wiem o tym ale bardzo intereswał by mnie bezstykowy.
Czy podeszedł by zapłon od mini crossa ta sama cewka.
Proszę o jakieś podpowiedzi.

andi
Posty: 376
Rejestracja: 2007-01-22, 14:03
GG: 0
Lokalizacja: Wołczyn
Kontaktowanie:

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: andi » 2008-08-04, 09:49

nie mamy na ten temat danych, zdaje się że jeszcze nikt tego nie zrobił .
Poruszasz się w strefie nieznanej, więc nie wymagaj gotowych rozwiązań, musisz sam się za to wziąć.

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-08-04, 10:22

Taka przeóbka = z pozbyciem się calego orginalnego zapłonu. Najlepiej do tego to by było dać jakiś alternator ( ale nie wiem czy towykonalne coć nie wątpie) i zrobić to tak jak było w mz z czujnikiem halla (chyba ta się pisze) Ale jak już tak bardzo chcesz zapłon bateryjny to wymień cekę WN na jakąś do ładowania , kup moduł (nawet te z czujnikiem pasują o przerywacza wystarczy jeden opornik) załatw cewke butelkową i do roboty. Iskra będzie lepsza ale to jest bardzo pracochłonne.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: adasiek185 » 2008-08-04, 16:37

Witajcie. Jeśli chcesz zapłon bezstykowy i na module to założ zapłon i czerwone koło magnesowe od simsona electronika. Nie ma tam przerywacza, cewka świetlna mocy odpowiada tej w wsk i aku ładowane też będzie. Trzeba się tylko z wałem pobawić trochę. Miałem simka z tym zapłonikiem i po 25 latach od nowości padła tylko cewka w zapłonie i moduł się spalił. Za 40 zł kupiłem części i chodzi jak złoto. I tak wolę kobuza :) pozdrawiam
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

bartosz789

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: bartosz789 » 2008-08-04, 20:33

Dzięki za odpowiedzi
Czy takie coś jak zamontuje
http://allegro.pl/item408173772_zaplon_ ... imson.html" target="_blank
plus koło zamachowe od elektronika to czerwone to będzie chodzic ?

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: adasiek185 » 2008-08-04, 23:10

Tak. Ten zapłon. No i rzecz jasna ten moduł co jest przy filtrze powietrza. Taka kostka, brązowa zazwyczaj. Nie byłoby lepiej zrobić na lux oryginalny zapłon? Tu trzeba bezpowrotnie przerobić wał i blok silnika. No chyba że masz części na zapas to tak :) pozdro i miłej roboty
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

bartosz789

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: bartosz789 » 2008-08-05, 11:21

Dzięki za odpowiedź.
Niestety chyba lipa bo mam nowy wał nie chcę nic spaścic :D
A czy jak bym dał same moduły do orygianalnego zapłonu ?
Chodziło by ?

szymek4-92
Posty: 11
Rejestracja: 2007-08-15, 12:58
Lokalizacja: Kurpie
Kontaktowanie:

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: szymek4-92 » 2008-08-05, 14:16

Do orginalnego zapłonu z cewką WN modułu nie podłączysz. Trzeba przerobić zapłon iskrownikowy na butelkowy i wtedy możesz podłaczyc moduł. Ale nie sądze żeby gra była warta świeczki. Potem w razie awarii iskry bedziesz miał więcej rzeczy do diagnozowania.

bartosz789

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: bartosz789 » 2008-08-05, 18:39

A nie wiesz jak przerobic na zaplon bateryjny ?
Bo podobno jest większa iskra, i wogule lepiej wchodzi na obroty.

Awatar użytkownika
ŻbiKu
Posty: 1624
Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
GG: 0
Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontaktowanie:

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: ŻbiKu » 2008-08-05, 18:55

oryginalną cewke zapłonową wypnij z obwodu, w zamian załóż pod bak cewke butelkową, pod jej zacisk numer 1 podłącz kabel od przerywacza, a pod 15 zasilanie z akumulatora.

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 954
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: Wojtek » 2008-08-05, 19:25

Przerobić jest bardzo łatwo. Zasilić znacznie trudniej. Podczas pracy silnika do zasilenia zapłonu płynie prąd około 1A. Skąd go wziąć w WSK 125? Chyba że chcesz mieć motocykl na godzinę jazdy po okolicy bez wyjeżdżania na drogi. Wtedy możesz próbować. Za każdym razem będziesz musiał ładować akumulator zewnętrznym źródłem.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: adasiek185 » 2008-08-06, 06:30

Proponuje wyrzucić cewke zapłonowa i wzamian włożyć cewke świetlną. Wszystkie trzy przewinac, podłączyć każda pod mostek graetza i w aku. Oczywiście sprawdzić jakie napięcie i prąd ładowania daje i jakiś regulator może dać? Nie znam się aż tak bardzo na elektryce. Ja mam w kobuzie tylko ten mostek i chodzi. Bateria stale napompowana prądem :) pozdrawiam
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

szymek4-92
Posty: 11
Rejestracja: 2007-08-15, 12:58
Lokalizacja: Kurpie
Kontaktowanie:

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: szymek4-92 » 2008-08-06, 11:05

Można też zastosować cewkę z jawki 50. W niej nie jest potrzebny aku tylko jedna cewka swietlna z zaplonu orginalnego wsk 125. Jak przerobić zapłon w wsk 125 na bateryjny z jawki opisywał kiedyś na forum użytkownik lukiszka, wiec poszukaj.

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-08-06, 11:37

A może pokusisz się o zrobienie czegoś takiego http://marcek20.ovh.org/zaplon.html" target="_blank ??
Miałem to w ogarze 205 i sprawowało się dobrze ale ceka butelkowa była na 6V i padła. Koszt wykonania bardzo niewielki najdroższy to chyba ten kondensator będzie.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

bartosz789

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: bartosz789 » 2008-08-06, 15:05

A co to da ?
Wogule na jakiej on zasadzie działa.
Ani nic nie jest opisane na nim ani nic.
A gdyby podłączyc trzy cewki świetlne każda na jeden mostek gratza (nie wiem jak sie pisze) i do aku.
Naładowało by wtedy aku ?
No ale jak wtedy zrobic światła. ?
Pozdro

Awatar użytkownika
adasiek185
Posty: 282
Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
GG: 0
Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
Kontaktowanie:

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: adasiek185 » 2008-08-06, 20:38

Wtedy światła z aku. Tylko trzeba tak dobrać żarówkę aby za dużo prądu nie żarla. Ja mam wszystko na ledach, prócz światok głównych. Praktycznie zero poboru prądu. Pozdro. Ps. Taka przeróbka jest jeszcze odwracalna, ale pomyśl co się stanie jak bateria padnie z niewiadomych przyczyn... Pchanie
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!

kamil_Ziomek
Posty: 140
Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
Lokalizacja: Żyraków
Kontaktowanie:

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: kamil_Ziomek » 2008-08-07, 00:33

Ten zapłon to zapłon typu CDI. Działa on na tej zasadzie że w kondensatorze 1uF/600V gromadzi się ładunek elektryczny z cewki WN zamontowanej w iskrowniku. Gdy kondensator jest naładowany a platynki się rozwierają przesterowują one tyrystor BTP 151 tak aby zamknąć obwud kondensatora i cewki butelkowej. ładunek z kondensatora idziedo cewki i powstaje duża niebieska iskra. W kondensatorze gromadzi się ładunek (cos tak jak w AQ) tylko że tutaj to jest impuls o napięciu około 300-500V. Najlepsza do tego byłaby cewka butelkowa od chrta ale od malucha albo od WSK 175 12V też może być. Daje to taki sam jak rezultat jak zapłon bateryjny z modułem tranzystorowym.
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem :)

bartosz789

Re: Zapłon baternyjny i moduł vs zapłon elektroniczny vs zapłon

Post autor: bartosz789 » 2008-08-07, 12:18

Witam
Mam już prawie wszystko.
Zdecydowałem się na zapłon tyrystorowy, został on podany na forum elektroda.pl
Spodobała mi się piękna niebieska iskra bardzo duża.
Link : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic604532-0.html" target="_blank
jednak mam problem z rezystorami

300W/1W (R1);

1kW/0,125W (R2, R5);

470W/0,5W (R3);

15kW/0,125W (R4);

560W/0,25W (R6);

100W/0,125W (R7);
czy nie mają byc one podane w ohm ?
I czy ten pierwszy może by 330 ?
Bo nie miał 300.
Proszę o odpowiedź.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość