Żarówka 12V w WSK 125
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2008-12-28, 16:02
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125
- Kontaktowanie:
Żarówka 12V w WSK 125
Witam chce założyć żarówkę h4 12V bo 6V mnie do grobu doprowadza dużo jeżdżę w nocy i mam złą widoczność.
Czy muszę z mieniać jakieś cewki żeby założyć żarówkę np. taką http://moto.allegro.pl/item515913208_za ... w_12v.html" target="_blank
Bardzo bym prosił o pomoc. I jeszcze jak by ktos powiedział jak podłączyć tą żarówkę.
PS: Czy ta żarówka nie spali się na nierównej drodze.
Pozdrawiam :->
Czy muszę z mieniać jakieś cewki żeby założyć żarówkę np. taką http://moto.allegro.pl/item515913208_za ... w_12v.html" target="_blank
Bardzo bym prosił o pomoc. I jeszcze jak by ktos powiedział jak podłączyć tą żarówkę.
PS: Czy ta żarówka nie spali się na nierównej drodze.
Pozdrawiam :->
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Żarówka 12V w WSK 125
przy 6 v masz złą widoczność to co dopiero będzie czy 12v pewnie będzie ledwo się jarzyć a tak w ogóle jest gdzieś temat o 12v żarówce w 125 wystarczy ze trochę poszukasz na forum.
Re: Żarówka 12V w WSK 125
Oj Kapitan może najpierw założysz sobie tą żarówkę a dopiero później będziesz pisał. H4 na tych dwóch cewkach będzie świecic bardzo dobrze ale na małych obrotach bedzie chyba za słabo. Ja ci radze założyc najpierw tą żarówkę i samemu zobaczyc czy będzie ci pasowac
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Żarówka 12V w WSK 125
był chyba temat przed awarią jak przerobic instalacje itd na 12V Z-Tomek pisał o tym.tak to nawet nie zakładaj tej żarówki bo będzie tylko gorzej.
dla mnie w cale nie jest takie złe to oświetlenie jak większość uważa, jeździłem troche na światłach w nocy i nie miałem problemów z widocznością
wiadomo że nie jest zbyt dobre to oświetlenie, ale mi to problemów nie sprawiało i nie narzekałem
pozdr.
dla mnie w cale nie jest takie złe to oświetlenie jak większość uważa, jeździłem troche na światłach w nocy i nie miałem problemów z widocznością
wiadomo że nie jest zbyt dobre to oświetlenie, ale mi to problemów nie sprawiało i nie narzekałem
pozdr.
- wafelson
- Posty: 186
- Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
- GG: 7571750
- Moje maszyny: m06b3
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: Żarówka 12V w WSK 125
Nawet dał schemat jak podłączyć elektrykę żeby światła świeciły z akumulatora.
Mam ten schemat na dysku, ale nie wiem czy mogę go tutaj umieścić... Dlatego na razie się z nim wstrzymam.
Mam ten schemat na dysku, ale nie wiem czy mogę go tutaj umieścić... Dlatego na razie się z nim wstrzymam.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2008-12-28, 16:02
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125
- Kontaktowanie:
Re: Żarówka 12V w WSK 125
wafelson a możesz mi wrzucić na maila kawka66@o2.pl" target="_blank a tak przy 50km/h to bedzie dobrze widać. A może jakieś inne cewki.
Re: Żarówka 12V w WSK 125
A wkładałeś kiedyś taką żarówkę do WSK. Jak nie wkładałeś to nic nie pisz a jak wkładałeś i ci słabo świeciła tzn. że masz coś z elektryką. U mnie H4 świeciła bardzo dobrze. Chyba Wafelson kiedyś pisał o tym ze H4 mu dobrze świeciła na oryginalnej instalacji.Mateusz WSK pisze:był chyba temat przed awarią jak przerobic instalacje itd na 12V Z-Tomek pisał o tym.tak to nawet nie zakładaj tej żarówki bo będzie tylko gorzej.
dla mnie w cale nie jest takie złe to oświetlenie jak większość uważa, jeździłem troche na światłach w nocy i nie miałem problemów z widocznością
wiadomo że nie jest zbyt dobre to oświetlenie, ale mi to problemów nie sprawiało i nie narzekałem
pozdr.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2008-12-28, 16:02
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125
- Kontaktowanie:
Re: Żarówka 12V w WSK 125
To jak opłaca się zakładać
- wafelson
- Posty: 186
- Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
- GG: 7571750
- Moje maszyny: m06b3
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: Żarówka 12V w WSK 125
Ogólnie to ja całą instalacje mam na 12v. (ładowanie i światła)
Jeżdżę na żarówce z przodu h4 12v 60/55W i pozycyjne 4W i 5W i moim zdaniem świeci pięknie.
Od początku gdy tylko kupiłem ten silnik dawał mi 12v, a nawet więcej, bo gdy podłącze żarówkę 12v ok. 5W prosto do silnika to na niski obrotach świeci całkiem nie źle, ale na wysokich każda się spali. Nie wiem dlaczego tak jest, ale podoba mi się to.
Cewki wyglądają mi na oryginalne i nic nie wygląda na jakieś druciarstwo w iskrowniku.
Jeżdżę na żarówce z przodu h4 12v 60/55W i pozycyjne 4W i 5W i moim zdaniem świeci pięknie.
Od początku gdy tylko kupiłem ten silnik dawał mi 12v, a nawet więcej, bo gdy podłącze żarówkę 12v ok. 5W prosto do silnika to na niski obrotach świeci całkiem nie źle, ale na wysokich każda się spali. Nie wiem dlaczego tak jest, ale podoba mi się to.
Cewki wyglądają mi na oryginalne i nic nie wygląda na jakieś druciarstwo w iskrowniku.
- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Żarówka 12V w WSK 125
nie słyszałem żeby żarówka 12V świeciła na WSKowych cewkach org. 6V tak samo bądź lepiej niż na 6V
- 175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
- Kontaktowanie:
Re: Żarówka 12V w WSK 125
Smiało zakładaj tą zarówke!!! Ja miałem taką samą u siebie i swieciła duzo lepiej niz 6V a instalacje miałem oryginalną.Jesli nie mieliscie takiej w wsk to nie gadajcie ze źle świeci.Pozdro
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Żarówka 12V w WSK 125
Znalazłem ten schemat na dysku to zamieszcze. To jest instalka 6V ale wszystkie światła świecą z aq. Mi to bardziej odpowiada z jednego powodu (co prawda bardzo żadko jeżdżę w nocy) --> przy org. instalce jade w nocy powiedzmy tak 40-50km/h jest ok wszystko widać zbliżam się do zakrętu takiego ostrzejszego gdzie muszę przyhamować, hamuje -światło przygasa i widoczność spada
A przy takiej instalce jak na schemacie światło świeci równo cały czas w dzień jest to bez znaczenia ale w nocy moim zdaniem się przydaje. Dodam że jeszcze tak pożądnie nie przetestowałem tej instalki gdyż zimno się zrobiło i moto w garażu czeka na pogodę. Pewnie znowu pojawią się pytania o ładowanie. Mój kolega ma WFM z chyba 1961 roku i tam jest zapłon gdzie nie ma cewki ładowania, instalke zrobił podobnie jak na schemacie tzn. cewki świetlne na aq i z aq dopiero na światłą. Jak mówi jeździ cały czas na światłach w nocy też często i aq jest zawsze naładowane. Aha jeszcze jedno - nie jestem pewien ale ten schemat raczej jest dla tych którzy cały czas jeżdżą na światłach bo jak ktoś w dzień świateł nie włącza to chyba powinien dołożyć regulator napięcia 6V. Tak jak wcześniej wspomniałem osobiście długo tej instalki nie testowałem ze względu na pogode ale na wiosne napewno przetestuje. Aha zostawiłęm raz światła włączone (silnik zgaszony a więc ładowania nie było) na jakieś 30-40 min i aq to wytrzymał więc jak będzie ładowanie to nie powinno być problemu z aq.
Sory nie moge wrzucić schematu wyświetla się ''Załączony obrazek jest nieprawidłowy.'' jesli ktoś che mogę na maila wysłać ew. jeśli ktoś ma ten schemat na dysku to niech wrzuci.
A przy takiej instalce jak na schemacie światło świeci równo cały czas w dzień jest to bez znaczenia ale w nocy moim zdaniem się przydaje. Dodam że jeszcze tak pożądnie nie przetestowałem tej instalki gdyż zimno się zrobiło i moto w garażu czeka na pogodę. Pewnie znowu pojawią się pytania o ładowanie. Mój kolega ma WFM z chyba 1961 roku i tam jest zapłon gdzie nie ma cewki ładowania, instalke zrobił podobnie jak na schemacie tzn. cewki świetlne na aq i z aq dopiero na światłą. Jak mówi jeździ cały czas na światłach w nocy też często i aq jest zawsze naładowane. Aha jeszcze jedno - nie jestem pewien ale ten schemat raczej jest dla tych którzy cały czas jeżdżą na światłach bo jak ktoś w dzień świateł nie włącza to chyba powinien dołożyć regulator napięcia 6V. Tak jak wcześniej wspomniałem osobiście długo tej instalki nie testowałem ze względu na pogode ale na wiosne napewno przetestuje. Aha zostawiłęm raz światła włączone (silnik zgaszony a więc ładowania nie było) na jakieś 30-40 min i aq to wytrzymał więc jak będzie ładowanie to nie powinno być problemu z aq.
Sory nie moge wrzucić schematu wyświetla się ''Załączony obrazek jest nieprawidłowy.'' jesli ktoś che mogę na maila wysłać ew. jeśli ktoś ma ten schemat na dysku to niech wrzuci.
- wafelson
- Posty: 186
- Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
- GG: 7571750
- Moje maszyny: m06b3
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- Kontaktowanie:
Re: Żarówka 12V w WSK 125
Oto schemat o którym mowa:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3d ... 03346.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3d ... 03346.html
- piotrek7533
- Posty: 286
- Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
- GG: 8916094
- Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI - Lokalizacja: Jarosław\Mielec
- Kontaktowanie:
Re: Żarówka 12V w WSK 125
W iskrowniku są dwie cewki świetlne co daje razem 12v i jak założymy żarówke 12v to bedzie lepiej świecić tak mi się wydaje z elektryki jestem cienki jak przecinek
- @ndi.pl
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
- Moje maszyny: Nieobecny
Re: Żarówka 12V w WSK 125
sorki - moze i sie obrazicie na mnie ale na co wam zmieniac na 12V
komplikujecie sobie tylko zycie to nie napiecie tu decyduje tylko moc zarowki i amperarz (natezenie pradu) jaki daje cewka
po co ci tam H4 i przerobki (sam tez chcialem na 12V ale to niepotrzebne koszty trzeba zmienic zarowki klakson i cewki - przeiwnac lub polaczyc [na szczescei sobie uswiadomilem])
jak bedziesz mial 6V 50 W zarowke to ci cewki nie nadaza tyle pradu wytworzyc i slabo swieci ale jak wrzucisz pod aku to swieci mocna i rowno
jak chcesz na samych cewkach to zaloz 6V 25/25W i bedzie ci bdb swiecic przynajmniej u mnie bdb swieci - zmien ewentualnie na LEDy (malo pradu biora i mocno swieca)
zreszta majac ten sprzet to trzeba sie liczyc ze to jest zabytek a nie nowy sprzet z alternatorami i zarowkami 60W ktoremu na wszystko starcza pradu
komplikujecie sobie tylko zycie to nie napiecie tu decyduje tylko moc zarowki i amperarz (natezenie pradu) jaki daje cewka
po co ci tam H4 i przerobki (sam tez chcialem na 12V ale to niepotrzebne koszty trzeba zmienic zarowki klakson i cewki - przeiwnac lub polaczyc [na szczescei sobie uswiadomilem])
jak bedziesz mial 6V 50 W zarowke to ci cewki nie nadaza tyle pradu wytworzyc i slabo swieci ale jak wrzucisz pod aku to swieci mocna i rowno
jak chcesz na samych cewkach to zaloz 6V 25/25W i bedzie ci bdb swiecic przynajmniej u mnie bdb swieci - zmien ewentualnie na LEDy (malo pradu biora i mocno swieca)
zreszta majac ten sprzet to trzeba sie liczyc ze to jest zabytek a nie nowy sprzet z alternatorami i zarowkami 60W ktoremu na wszystko starcza pradu
Początkujący motórzysta ....
Re: Żarówka 12V w WSK 125
Oj głupoty co niektórzy piszecie. W WSK 125 były dwie cewki świetlne połączone równolegle i dawało to ok. 6V i ok. 25W. A jeśli chodzi o H4 to nie trzeba nic przerabiac po prostu wkładasz i jeździsz. Można jeszcze to zrobic tak że łączysz cewki świetlne i ładowania równolegle, dajesz to przez jakiś mostek i do AQ. wtedy w przednim świetle zostaje żarówka 6V 25/25W ale zasilane jest z AQ dzięki temu światło świeci ciągle tak samo niezależnie od obrotów.
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Żarówka 12V w WSK 125
Kermit to samo co do łączenia cewek napisałem w moim poście wyżej
nawet schemacik jest. Moim zdaniem wystarcza zwykła żarówka 6V 25W tylko że zasilana z aq.
nawet schemacik jest. Moim zdaniem wystarcza zwykła żarówka 6V 25W tylko że zasilana z aq.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 2008-12-24, 15:47
- GG: 0
- Lokalizacja: poznań
- Kontaktowanie:
Re: Żarówka 12V w WSK 125
a te 25W to przy wolnych obrotach jest? bo podlaczylem swiatła procz stopu na krotko do czerwonego przewodu z silnika, pozycja tył 5W, przod 35w/35w i 6W pozycja przod. dodajac gazu przepalaly sie zarowki od najsłabszej po 3km przepalily sie wszystkie.Kermit pisze:W WSK 125 były dwie cewki świetlne połączone równolegle i dawało to ok. 6V i ok. 25W
- @ndi.pl
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
- Moje maszyny: Nieobecny
Re: Żarówka 12V w WSK 125
sluchajcie albo ja mam inne cewki albo wy gadacie glupoty bo ja mam cewki po 6V oryginalnie a nie 2 w szeregu co razem daje niby 6V (ja bym mial 12V wtedy)
a i chyba po cos ten aq wymyslili i wstawili do tego motoru
nie po to zeby byl ale zeby zarowki mialy staly i rowny doplyw pradu
jestem przeciwnikiem systemu "na krotko" kup aq i bedzie db wtedy wszsytsko podlacz pod aku i ladowanie z cewki jak oryginalnie i szafa gra
a i chyba po cos ten aq wymyslili i wstawili do tego motoru
nie po to zeby byl ale zeby zarowki mialy staly i rowny doplyw pradu
jestem przeciwnikiem systemu "na krotko" kup aq i bedzie db wtedy wszsytsko podlacz pod aku i ladowanie z cewki jak oryginalnie i szafa gra
Początkujący motórzysta ....
Re: Żarówka 12V w WSK 125
Jak masz dwie połączone równolegle to masz 6V a jak byś miał połączone szeregowo to byś miał 12V!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość