Żarówka 12V w WSK 125

pawelk2002
Posty: 9
Rejestracja: 2008-12-28, 16:02
GG: 0
Moje maszyny: wsk125
Kontaktowanie:

Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: pawelk2002 » 2008-12-28, 16:11

Witam chce założyć żarówkę h4 12V bo 6V mnie do grobu doprowadza dużo jeżdżę w nocy i mam złą widoczność.
Czy muszę z mieniać jakieś cewki żeby założyć żarówkę np. taką http://moto.allegro.pl/item515913208_za ... w_12v.html" target="_blank
Bardzo bym prosił o pomoc. I jeszcze jak by ktos powiedział jak podłączyć tą żarówkę.
PS: Czy ta żarówka nie spali się na nierównej drodze. :/
Pozdrawiam :->

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: Brat » 2008-12-28, 17:02

przy 6 v masz złą widoczność to co dopiero będzie czy 12v pewnie będzie ledwo się jarzyć a tak w ogóle jest gdzieś temat o 12v żarówce w 125 wystarczy ze trochę poszukasz na forum.

Kermit

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: Kermit » 2008-12-28, 18:00

Oj Kapitan może najpierw założysz sobie tą żarówkę a dopiero później będziesz pisał. H4 na tych dwóch cewkach będzie świecic bardzo dobrze ale na małych obrotach bedzie chyba za słabo. Ja ci radze założyc najpierw tą żarówkę i samemu zobaczyc czy będzie ci pasowac ;)

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: Mateusz WSK » 2008-12-28, 18:01

był chyba temat przed awarią jak przerobic instalacje itd na 12V Z-Tomek pisał o tym.tak to nawet nie zakładaj tej żarówki bo będzie tylko gorzej.
dla mnie w cale nie jest takie złe to oświetlenie jak większość uważa, jeździłem troche na światłach w nocy i nie miałem problemów z widocznością :P
wiadomo że nie jest zbyt dobre to oświetlenie, ale mi to problemów nie sprawiało i nie narzekałem :] :P
pozdr.

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: wafelson » 2008-12-28, 18:12

Nawet dał schemat jak podłączyć elektrykę żeby światła świeciły z akumulatora.
Mam ten schemat na dysku, ale nie wiem czy mogę go tutaj umieścić... Dlatego na razie się z nim wstrzymam. :]

pawelk2002
Posty: 9
Rejestracja: 2008-12-28, 16:02
GG: 0
Moje maszyny: wsk125
Kontaktowanie:

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: pawelk2002 » 2008-12-28, 18:18

wafelson a możesz mi wrzucić na maila kawka66@o2.pl" target="_blank a tak przy 50km/h to bedzie dobrze widać. A może jakieś inne cewki.

Kermit

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: Kermit » 2008-12-28, 20:27

Mateusz WSK pisze:był chyba temat przed awarią jak przerobic instalacje itd na 12V Z-Tomek pisał o tym.tak to nawet nie zakładaj tej żarówki bo będzie tylko gorzej.
dla mnie w cale nie jest takie złe to oświetlenie jak większość uważa, jeździłem troche na światłach w nocy i nie miałem problemów z widocznością :P
wiadomo że nie jest zbyt dobre to oświetlenie, ale mi to problemów nie sprawiało i nie narzekałem :] :P
pozdr.
A wkładałeś kiedyś taką żarówkę do WSK. Jak nie wkładałeś to nic nie pisz a jak wkładałeś i ci słabo świeciła tzn. że masz coś z elektryką. U mnie H4 świeciła bardzo dobrze. Chyba Wafelson kiedyś pisał o tym ze H4 mu dobrze świeciła na oryginalnej instalacji.

pawelk2002
Posty: 9
Rejestracja: 2008-12-28, 16:02
GG: 0
Moje maszyny: wsk125
Kontaktowanie:

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: pawelk2002 » 2008-12-28, 20:46

To jak opłaca się zakładać

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: wafelson » 2008-12-28, 20:51

Ogólnie to ja całą instalacje mam na 12v. (ładowanie i światła)
Jeżdżę na żarówce z przodu h4 12v 60/55W i pozycyjne 4W i 5W i moim zdaniem świeci pięknie.
Od początku gdy tylko kupiłem ten silnik dawał mi 12v, a nawet więcej, bo gdy podłącze żarówkę 12v ok. 5W prosto do silnika to na niski obrotach świeci całkiem nie źle, ale na wysokich każda się spali. Nie wiem dlaczego tak jest, ale podoba mi się to. 8-)
Cewki wyglądają mi na oryginalne i nic nie wygląda na jakieś druciarstwo w iskrowniku.

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: Mateusz WSK » 2008-12-28, 21:02

nie słyszałem żeby żarówka 12V świeciła na WSKowych cewkach org. 6V tak samo bądź lepiej niż na 6V :]

Awatar użytkownika
175mirek
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
GG: 1103489
Lokalizacja: Kock
Kontaktowanie:

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: 175mirek » 2008-12-28, 21:09

Smiało zakładaj tą zarówke!!! Ja miałem taką samą u siebie i swieciła duzo lepiej niz 6V a instalacje miałem oryginalną.Jesli nie mieliscie takiej w wsk to nie gadajcie ze źle świeci.Pozdro
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: z-tomek » 2008-12-28, 21:17

Znalazłem ten schemat na dysku to zamieszcze. To jest instalka 6V ale wszystkie światła świecą z aq. Mi to bardziej odpowiada z jednego powodu (co prawda bardzo żadko jeżdżę w nocy) --> przy org. instalce jade w nocy powiedzmy tak 40-50km/h jest ok wszystko widać zbliżam się do zakrętu takiego ostrzejszego gdzie muszę przyhamować, hamuje -światło przygasa i widoczność spada :-?
A przy takiej instalce jak na schemacie światło świeci równo cały czas w dzień jest to bez znaczenia ale w nocy moim zdaniem się przydaje. Dodam że jeszcze tak pożądnie nie przetestowałem tej instalki gdyż zimno się zrobiło i moto w garażu czeka na pogodę. Pewnie znowu pojawią się pytania o ładowanie. Mój kolega ma WFM z chyba 1961 roku i tam jest zapłon gdzie nie ma cewki ładowania, instalke zrobił podobnie jak na schemacie tzn. cewki świetlne na aq i z aq dopiero na światłą. Jak mówi jeździ cały czas na światłach w nocy też często i aq jest zawsze naładowane. Aha jeszcze jedno - nie jestem pewien ale ten schemat raczej jest dla tych którzy cały czas jeżdżą na światłach bo jak ktoś w dzień świateł nie włącza to chyba powinien dołożyć regulator napięcia 6V. Tak jak wcześniej wspomniałem osobiście długo tej instalki nie testowałem ze względu na pogode ale na wiosne napewno przetestuje. Aha zostawiłęm raz światła włączone (silnik zgaszony a więc ładowania nie było) na jakieś 30-40 min i aq to wytrzymał więc jak będzie ładowanie to nie powinno być problemu z aq.
Sory nie moge wrzucić schematu wyświetla się ''Załączony obrazek jest nieprawidłowy.'' jesli ktoś che mogę na maila wysłać ew. jeśli ktoś ma ten schemat na dysku to niech wrzuci.

Awatar użytkownika
wafelson
Posty: 186
Rejestracja: 2007-10-10, 21:10
GG: 7571750
Moje maszyny: m06b3
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Kontaktowanie:

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: wafelson » 2008-12-28, 21:36


Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: piotrek7533 » 2008-12-29, 11:38

W iskrowniku są dwie cewki świetlne co daje razem 12v i jak założymy żarówke 12v to bedzie lepiej świecić tak mi się wydaje z elektryki jestem cienki jak przecinek :(

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: @ndi.pl » 2008-12-29, 14:48

sorki - moze i sie obrazicie na mnie ale na co wam zmieniac na 12V
komplikujecie sobie tylko zycie to nie napiecie tu decyduje tylko moc zarowki i amperarz (natezenie pradu) jaki daje cewka
po co ci tam H4 i przerobki (sam tez chcialem na 12V ale to niepotrzebne koszty trzeba zmienic zarowki klakson i cewki - przeiwnac lub polaczyc [na szczescei sobie uswiadomilem])
jak bedziesz mial 6V 50 W zarowke to ci cewki nie nadaza tyle pradu wytworzyc i slabo swieci ale jak wrzucisz pod aku to swieci mocna i rowno
jak chcesz na samych cewkach to zaloz 6V 25/25W i bedzie ci bdb swiecic przynajmniej u mnie bdb swieci - zmien ewentualnie na LEDy (malo pradu biora i mocno swieca)
zreszta majac ten sprzet to trzeba sie liczyc ze to jest zabytek a nie nowy sprzet z alternatorami i zarowkami 60W ktoremu na wszystko starcza pradu
Początkujący motórzysta .... ;D

Kermit

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: Kermit » 2008-12-29, 16:12

Oj głupoty co niektórzy piszecie. W WSK 125 były dwie cewki świetlne połączone równolegle i dawało to ok. 6V i ok. 25W. A jeśli chodzi o H4 to nie trzeba nic przerabiac po prostu wkładasz i jeździsz. Można jeszcze to zrobic tak że łączysz cewki świetlne i ładowania równolegle, dajesz to przez jakiś mostek i do AQ. wtedy w przednim świetle zostaje żarówka 6V 25/25W ale zasilane jest z AQ dzięki temu światło świeci ciągle tak samo niezależnie od obrotów.

z-tomek
Posty: 695
Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: z-tomek » 2008-12-29, 23:32

Kermit to samo co do łączenia cewek napisałem w moim poście wyżej ;-)
nawet schemacik jest. Moim zdaniem wystarcza zwykła żarówka 6V 25W tylko że zasilana z aq.

JDS
Posty: 23
Rejestracja: 2008-12-24, 15:47
GG: 0
Lokalizacja: poznań
Kontaktowanie:

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: JDS » 2008-12-30, 20:19

Kermit pisze:W WSK 125 były dwie cewki świetlne połączone równolegle i dawało to ok. 6V i ok. 25W
a te 25W to przy wolnych obrotach jest? bo podlaczylem swiatła procz stopu na krotko do czerwonego przewodu z silnika, pozycja tył 5W, przod 35w/35w i 6W pozycja przod. dodajac gazu przepalaly sie zarowki od najsłabszej po 3km przepalily sie wszystkie.

Awatar użytkownika
@ndi.pl
Posty: 121
Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
Moje maszyny: Nieobecny

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: @ndi.pl » 2008-12-30, 20:42

sluchajcie albo ja mam inne cewki albo wy gadacie glupoty bo ja mam cewki po 6V oryginalnie a nie 2 w szeregu co razem daje niby 6V (ja bym mial 12V wtedy)
a i chyba po cos ten aq wymyslili i wstawili do tego motoru
nie po to zeby byl ale zeby zarowki mialy staly i rowny doplyw pradu
jestem przeciwnikiem systemu "na krotko" kup aq i bedzie db wtedy wszsytsko podlacz pod aku i ladowanie z cewki jak oryginalnie i szafa gra
Początkujący motórzysta .... ;D

Kermit

Re: Żarówka 12V w WSK 125

Post autor: Kermit » 2008-12-30, 22:59

Jak masz dwie połączone równolegle to masz 6V a jak byś miał połączone szeregowo to byś miał 12V!!!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość