Renowacja WSK.

Andrzej_88

Renowacja WSK.

Post autor: Andrzej_88 » 2008-12-29, 17:36

Witam
Mam WSK 125 B3 1882r, no i ją malowałem, ale spray. Sami wiemy, jak on wygląda, bo prezentowałem już foty. Z racji tego, sprężarka będzie na dniach, więc będę chciał ją całą odmalować. Mam parę pytań

1. Koła mam zadrzewiane. Czym je pomalować, jak ludzie malują że się błyszczą ? Czy trzeba je piaskować?
2. Ramę piaskować, czy mogę trzeć papierem ściernym, żeby wszystko wyrównać i podkład ?
3. Kolor napewno będzie czarny, brać Mat czy Połysk ?
4. Ile warstw dawać podkład, a ile wart lakieru, żeby to się wszystko trzymało?
5. Czy oddać całą do piaskowania, czy samemu zdzierać farbę ?

Dziękuje za odp ! POZDRAWIAM !!!

Awatar użytkownika
soldyy
Posty: 23
Rejestracja: 2007-08-09, 13:01
GG: 9964220
Lokalizacja: Garbów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK.

Post autor: soldyy » 2008-12-29, 18:27

Papier ścierny czy piaskowanie? W sumie to kwestia funduszy. Jeśli nie masz specjalnie ochoty na tygodniowe czyszczenie wszystkiego ze starego lakieru to daj do piaskowania. Jeśli chcesz się bawić w zdzieranie papierm - też można. Efekt porównywalny.

Koła - zasadniczo należałoby je rozszprychować. Obręcze malujemy normalnie farbą (polecam akrylową), szprychy dajesz do cynkowania, bęben szkiłekowanie lub polerka. Oczywiście przed malowaniem piaskowanie lub papier ścierny.

Co do warstw - dajesz jedną-dwie warstwy podkładu, po wyschnięciu docierasz papierem wodnym gradacji ok. 800. Na to kładziesz najlepiej 3 warstwy bazy. Po wyschnięciu jeszcze warstewka lakieru bezbarwnego.

A lakier bierz połysk ;) Matowy jest biedny ;)

Andrzej_88

Re: Renowacja WSK.

Post autor: Andrzej_88 » 2008-12-29, 19:27

ok. A ile ceni sobie firma za piaskowanie ? Zresztą, chyba papierem sciernym będe. A możesz masz linki dokładne do farb ?

Awatar użytkownika
soldyy
Posty: 23
Rejestracja: 2007-08-09, 13:01
GG: 9964220
Lokalizacja: Garbów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK.

Post autor: soldyy » 2008-12-29, 19:57

Piaskowanie to koszt od 20 do 50zł za średniej wielkości element (np. obręcz, błotnik, bak). Ale przy większych zamówieniach na pewno zejdą bardzo z ceny.

Do farb nie mam żadnych linków. Idź do mieszalni lakierów, jaki sobie zażyczysz taki zrobią ;)

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK.

Post autor: pawel15 » 2008-12-29, 21:17

Szajba1473 pisze: 1. Koła mam zadrzewiane. Czym je pomalować, jak ludzie malują że się błyszczą ? Czy trzeba je piaskować?
Ja bym koła rozszprychował jak radzi kolega soldyy, obręcze dał do piaskowania, szprychy do ocynku/chromu(zależy co wolisz i na co Cię stać), bęben wypolerować lub oddać do szkiełkowania. Obręcze polecił bym malować piecowo- lakier jest dużo trwalszy. Potem to wszystko zapleść i wycentrowac. I oczywiście cieszyć się z nowych kół :).

Andrzej_88

Re: Renowacja WSK.

Post autor: Andrzej_88 » 2008-12-29, 22:03

Był kiedyś taki lakier, pewien kolega tylko wyczyścił felgi i dwie lub trzy warstwy nałożył tego.. Co to było ?;/

Andrzej_88

Re: Renowacja WSK.

Post autor: Andrzej_88 » 2008-12-29, 22:25

Dokładnie coś takiego mnie interesuje.

Obrazek

ŻyLuŚ_WSK
Posty: 115
Rejestracja: 2008-04-03, 21:01
GG: 0
Lokalizacja: Suwałki

Re: Renowacja WSK.

Post autor: ŻyLuŚ_WSK » 2008-12-30, 01:44

Specjalna farba do felg : FELGMAL
Wsk 125 M06 B3 81 roku

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK.

Post autor: Alien » 2008-12-30, 01:49

Wygląda to na lakier proszkowy, a bęben po piaskowaniu (czego bym raczej nie polecał - szybko sie zabrudzi). Do tego szprychy psują efekt :-/
Sam jestem teraz na etapie odnowy kół i moge Ci udzielić kilku istotnych rad, niestety na własnych błędach...
1. Jesli chcesz polerować bębny to zastanów się najpierw czy jestes bardzo cierpliwy, jesli chcesz zrobic do dokłądnie, z wieloma gradacjami papieru to jest to naprawde procochłonne. Szkiełkowanie załatwia sprawe ale kosztuje.
2. Szprych zasadniczo się nie chromuje bo szprycha musi być w pewnym spotniu elastyczna, a chrom ja usztywnia. Wypolerowany ocynk/nikiel wygląda porównywalnie do chromu. Jeśli odnawiasz stare szprychy to pamietaj ze przy cynkowaniu wszystkie wżery sie uwidocznią - jeśli są sporych rozmiarów to wyjdzie kicha, można też polerować, ale nie wiadomo co z tego wyjdzie. Jeśli szprychy są w miare dobrym stanie to wyjdzie elegancko. Co do kupna nowych to moze napisze później żeby nie mieszać.
3. Lakier proszkowy idzie bezpośrednio na wypiaskowany metal, dlatego podobnie jak przy cynkowaniu wszysko wyjdzie w efekcie końcowym. Jak masz spore wzery to lepiej pomaluj natryskowo jakimś akrylem. Dużo też zalezy od tego czy masz na feldze stary chrom, bo wbrew pozorom nie tak łatwo go usunąć - zwykłe piaskowanie zazwyczaj nie wystarcza.
To chyba tyle w dużym skrócie, jakbyś miał jakies pytania to pisz śmiało. Pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
soldyy
Posty: 23
Rejestracja: 2007-08-09, 13:01
GG: 9964220
Lokalizacja: Garbów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK.

Post autor: soldyy » 2008-12-30, 12:20

A mi bęben ze zdjęcia, które wrzucił Szajba1473 wygląda na chamsko pomalowany. Ot tak zamalowane aluminium. Tego zdecydowanie nie polecam.

Szprychy rzeczywiście powinny byc cynkowane. Z resztą żaden porządny zakład nie pochromuje szprych. Jeśli znają się na rzeczy (a pewnie tak) to powiedzą Ci, że na szprychy działają takie siły, od których chrom po prostu zejdzie.

Co do szkiełkowania - zależy od gustu, ale osobiście nie podoba mi się wyszkiełkowane aluminium. Ma dość dziwną, nienaturalną dla WSKi barwę. Można po prostu dokładnie wyczyścić bęben po rozszprychowaniu środkiem do mycia silników (trzeba uważać! żrący!). Po tym zabiegu bęben powinien być całkowicie czysty i mieć swój naturalny szary kolor.

Andrzej_88

Re: Renowacja WSK.

Post autor: Andrzej_88 » 2008-12-30, 16:39

To co w końcu z tymi kołami robić ? FELGMALEM pomalować tak o, tylko przed pomalowaniem wyczyścić papierem ściernym ? Czy jak :/ ? Gdzie ten FELGMAL moge kupić ?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK.

Post autor: Alien » 2008-12-30, 21:29

Akurat dzisiaj zaplatałem swoje kółka, wiec pokaże efekty..
Bębny polerowane, felga w proszkowym, szprychy nowe firmy Awina - niklowane 3,5mm. Jak to zwykle bywa zdjęcia niestety nie oddają prawdziwego efektu.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz WSK
Posty: 1730
Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
GG: 514342
Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK.

Post autor: Mateusz WSK » 2008-12-30, 23:58

wygląda świetnie, wpadłem w dylemat czy u siebie tak nie zrobić :/ :oops:

Awatar użytkownika
aronek
Posty: 84
Rejestracja: 2008-06-26, 20:05
GG: 8427339
Lokalizacja: Pstrągowa

Re: Renowacja WSK.

Post autor: aronek » 2008-12-31, 00:45

Alien wypas po pachy:) długo to trzeba trzec filcem i pastą zeby tak sie błyszczało?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK.

Post autor: Alien » 2008-12-31, 01:42

długo to trzeba trzec filcem i pastą zeby tak sie błyszczało?
Dłuuugo :lol:
Najpierw biaksowałem powierzchnie szczotką druciana na wiertarce, później te łatwiej dostępne powierzchnie i ranty przejechałem papierem ściernym - także na wiertarce (taka fajna końcówka). Później niestety wszystko ręcznie :-/ Jechałem sobie gradacją: 120, 240, 400, 600, 800, 1200, 2000...później pasta polerska na krążku filcowym - oczywiście znów z pomocą przyszła mi wiertarka :-P na koniec delikatna polerka miękką bawełnianą szmatką. Łatwo się pisze, ale roboty naprawdę dużo - szczególnie jeśli chce się wypolerować żeberka - dużo osób to pomija, ale moim zdaniem lepiej w ogóle nie polerować jak chce się środek zostawić nie ruszony. Ciesze się że podoba Wam się moja robota - w takim razie wrzucę jeszcze parę fotek :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
soldyy
Posty: 23
Rejestracja: 2007-08-09, 13:01
GG: 9964220
Lokalizacja: Garbów
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK.

Post autor: soldyy » 2008-12-31, 13:07

Alien gratuluje efektu ;) Na prawdę super wyszło ;) Tylko szokda że polerowane aluminium szybko sie syfi... i za pare miesięcy znowu będzie uwalone... Wiem z doświadczenia niestety...

Awatar użytkownika
aronek
Posty: 84
Rejestracja: 2008-06-26, 20:05
GG: 8427339
Lokalizacja: Pstrągowa

Re: Renowacja WSK.

Post autor: aronek » 2008-12-31, 13:17

...podoba sie... wyjebane w kosmos jednym słowem!! szacun za robote:) a czy bebny mozna pochromować? chyba mozna, bo nie działają na niego żadne siły jak w przypadku szprych?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK.

Post autor: Alien » 2008-12-31, 13:55

i za pare miesięcy znowu będzie uwalone...
No cóż, takie życie :-D ale ja tam trochę skrzywiony jestem i wiem ze będę moto czyścił i polerował częściej niż zdąży zmatowieć :p
a czy bebny mozna pochromować? chyba mozna, bo nie działają na niego żadne siły jak w przypadku szprych?
Można, tyle że problem tkwi w tym że nie każdy zakład chromuje aluminium, rzekłbym ze takich jest stosunkowo mało :-/ o ile mnie pamięć nie myli na stronie Fenixa jest art o gościu który pochromował blok silnika i głowice w WSK/WFM (nie pamiętam :-> ) . A nawet jak już znajdziesz taką galwanizerie to koszt tej imprezy możne być odpychający - szkiełkowanie wyjdzie taniej. No chyba że chcesz mieć jedyne w Polsce chromowane bębny :evil:

ps. cyknąłem jeszcze fote w świetle dziennym i w końcu wygląda to tak jak powinno ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
pawel15
Posty: 1247
Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
GG: 2782862
Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
Lokalizacja: Dąbie
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK.

Post autor: pawel15 » 2008-12-31, 17:11

Alien super wyszły Ci te koła :). Mam kilka pytań:
1. Oczywiście przed farbą proszkową był piaskowanie? Ile kosztowało Cię pomalowanie i wypiaskowanie obręczy?
2. Czy koła centrowałeś? Będziesz sam centrował czy oddasz komuś?
3. Jaką pastą polerską polerowałeś na koniec?
4. Jak z jakością tych nowych szprych?

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Renowacja WSK.

Post autor: Alien » 2009-01-01, 23:20

1. Tak, w cenie lakierowania zawiera się już piaskowanie. Nie wiem dokładnie ile kosztował mnie poszczególny element bo oddawałem wszystkie graty razem. Ale podejrzewam że cena oscyluje wokół 30zł za jedną felgę.
2. Zaplatałem samodzielnie, ale centrowanie zostawiam specjaliście ;-)
Używałem dwóch past - pierwsza to jakaś niemiecka kupiona w markecie budowlanym a druga to pasta stała (w kostce), biała do tzn. polerowania lustrzanego.
3. Szprychy podobnie jak nyple są naprawdę solidnie wykonane (w temacie o szprychowaniu Wueskajarka też zachwalał produkty Awiny). Poza tym średnica szprychy jest większa od standardu o 0,5mm. Na początku myślałem o szprychach od Bartnika, ale po rozmowie z gościem który ma mi centrować koła zrezygnowałem bo stwierdził ze bartnik robi teraz kiepsko (dawniej ponoć było lepiej), szczególnie jeśli chodzi o nyple, które po prostu pękają. Pozdrawiam

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości