WSK M06-Z2 1959r

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-04-14, 18:36

Witam, przedstawiam Wam drugą z kolei Wiesię, którą dziś nabyłem. Z2 z 1959 roku. Interesuje mnie czy lampa jest oryginalna. Koła niestety 18 cali, filtr od B3 (mam oryginalną blachę), brak boczka prawego i błotnika oryginalnego ale już załatwiam. Mile widziane uwagi i porady.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Stary » 2009-04-14, 18:40

To lampka starszego typu.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-04-14, 18:42

...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: WSK » 2009-04-14, 21:19

1. Lampa przednia jest od pierwszych 175, powinna być taka co ma wyjście na kluczyk na środku.
2. Koła są jak najbardziej w porządku, w modelu "Z" poraz pierwszy zastosowano koła 18' z aluminiowymi bębnami, jest tylko jedno ale, bęben koła powinien mieć 5 żeberek z przodu i z tyłu
3. Z tego co widze w prospektach niebyło już tłumika "rybki" był już normalny tłumik wueskowy, oraz tylna lampka powinna być zwykła (czerwona), dla wiadomości, tą możesz z większym zyskiem wystawić na allegro, (chodzą nawet po 100-200zł)
4. Silnik chyba jest nieoryginalny, a przynajmniej jego lewa część, (sprawdź czy się zgadza z tabliczką)
5. Licznik powinien być W-S-K
6. Błotnik przedni jest raczej od zwykłej B3
7. Kierownik od zwykłej B3, powinieneś mieć taki ze "stałymi" rączkami w kierownicy
8. Stópki na nogi masz od B3, powinny być proste (włóż zwykły pręt gwintowany w miejsce starego który pewnie ktoś po wywrotce potraktował diaksem.
9. Na kapie olejowej powinieneś mieć napis pod "ZM" - "Dęba"

Jeśli gdzieś się pomyliłem niech "starszyzna" ;p się wypowie i mnie poprawi :]
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-04-15, 06:45

W modelu Z oczywiście pełne bębny, ale na 19'' .. czyż nie?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: WSK » 2009-04-15, 16:37

"Koła:

Szprychowe niewymienne(31 szprych średnicy 3,1mm), obręcze stalowe 1,7"x19"

Hamulce:

Mechaniczne, bębnowe. Bębny aluminiowe z wtopioną wkładką - bebnem hamulcowym.
Hamulec przedni uruchamiany linką Bowdena, tylny sztywnym cięgłem. "\

Mój błąd koła 19'
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Adamos
Posty: 162
Rejestracja: 2007-01-04, 10:07
GG: 5534560
Moje maszyny: WSK - M06 B1, M06 L, gil, M21W2, kos
Lokalizacja: Pabianice
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Adamos » 2009-04-15, 17:23

To od ramy zalezy jakie są podnózki, jezeli w miejscu styku podnozka z ramą nie ma wyfrezowaych zabkow ustalajacych to piwinny być podnozki proste takie jak w B1, lecz gdy są zabki podnozki powinny być bodajze typu Shl czyli płaskownik z wspawanym prętem..
Little Outsider

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-04-15, 18:11

Są typu B1. Dziś zlikwidowałem kilka niemądrych patentów poprzedniego właściciela, wyregulowałem hamulec, nasmarowałem sprzęgło. Zbieram kase na odrestaurowanie jak garbuski.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-06-09, 09:36

Mam problem, a mianowicie nie mam pojęcia jak podpiąć linkę do klamek starego typu, do niskiej kierownicy z tymi klamkami co na stałe są w kierownicy. Jak tam zrobić napinacz?
Problem 2: Kupiłem sobie do niej oryginalny błotnik przedni tylko... kiedy go założyłem do tych goleni koło obcierało o błotnik tak jakby gloenie miały za nisko uchwyty... planuje zamienić te golenie na golenie od B3, widziałem że ludzie tak robią uchwyty są 3 cm wyżej i weszłoby mi koło 19cali. Kupiłem dwa koła na pół-bębnach z racji że są 19calowe, wytne szprychy kontówką odnowie felgi i zaszprychuje na pełnych bębnach, co myślicie?
Pozdrawiam
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

miki1305

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: miki1305 » 2009-06-09, 15:45

Napinaczy tam nie ma! A żeby linke podłączyć trzeba mieć takie swożnie jak przy B3 przy lince sprzęgła tylko one są przecięte przez środek. regulujesz na gażniku lub w obudowie sprzęgła.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-06-09, 17:24

Ok, dzieki za odpowiedź, ale za co ma się oprzeć pancerz linki? mam mu dorobić jakiś kołnierz? Próbowałem regulować tą śrubą pod silnikiem ale mi brakuje śrubki... Za mało daje taka regulacja mam sflaczałą klamke nie czuć oporu nawet jak wykręcę do końca.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

miki1305

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: miki1305 » 2009-06-09, 19:59

Jeden sworzeń jest w ruchomej części a drugi w nieruchomej, to on zapiera pancerz. Tu masz hamulec ale sprzegło jest tak samo
http://www.bankfotek.pl/view/256068

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-06-14, 18:45

Czy możecie pokazać mi zdjęcie jak powinna wyglądać 100% oryginalna Z2 z 1959 roku? Im dłużej szukam tym bardziej głupieję w tym roku były przejściówki i wychodziły różne warianty - tak myślę, czy słusznie?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: WSK » 2009-06-14, 19:47

1959 to rok produkcji więc moim zdaniem powinieneś wzorować się prospektami;
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Stary » 2009-06-14, 21:29

Dokładnie tak jak napisał WSK !

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-06-15, 11:41

Na tym zdjęciu są koła 19 calowe z bębnami jak w B3? Czy bębny inne są?
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
WSK
Posty: 423
Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
GG: 9912702
Moje maszyny: Kilka..
Lokalizacja: Łąki
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: WSK » 2009-06-15, 12:15

Bębny muszą mieć 5 żeberek, w B3 są 4 żeberka, chodzi o żebra na bębnie.

P.S: Jak chcesz zrobić te ala "nyple" do trzymania linki w kierownicy i klamkach to można je zastąpić końcówkami linek sprzęgła;hamulca, itp. zauważ że te linki mają na końcu zakończenie które pasuje do otworu wystarczy przeciąż je diaksem i wstawić, te końcówki nie będą nam potrzebne. ;)
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-06-15, 13:43

Kurcze 5 żeberek... mam narazie 2 warianty albo zaplote kółka 19cali na bębnach od b3 albo wstawie półbebny 19cali albo zdobede te 5 zeberkowe bebny i zaplote w 19cali. Co do tych linek , kupiłem w sklepie miejscowym specjalnie wykonane do tego miejsca elementy tylko ze są z jakiegoś brązu, takie brązowe są. PAsują idealnie tylko że tak jak mówiłem nie ustawie na tym sprzęgła brakuje mi śruby pod silnikiem, tzn nie moge jej więcej wykręcić bo w rame wjeżdzam. Coś pokombinuje póki co kompletuje części zamówiłem prawy boczek jeszcze tylko lampa i wszystko pójdzie do piaskowania.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Stary » 2009-06-15, 16:06

Piasty w Z były inne. Nie pamiętam jak z przednią, ale tylna to kopia junaka - napęd licznika w tylnej pokrywie hamulca, zębatka na wewnętrznej stronie piasty.

Awatar użytkownika
Maniekk
Posty: 327
Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
GG: 2028919
Lokalizacja: ŚWIDNIK
Kontaktowanie:

Re: WSK M06-Z2 1959r

Post autor: Maniekk » 2009-06-15, 16:52

Nie wiem już co o tym sądzić na zdjęciu zwykły napęd przy przednim kole, Ty mówisz że z tyłu (widziałem takie) i nie wiem który zastosować, ten prospekt to WSK M06 Z jednak z 1960 roku, a według mnie w 59 roku były mieszańce, co było w magazynie to zakładali fabrycznie mam założony tłumik rybkę oraz światło żółwik, elementy które nie powinny w nim występować a jednak. Nierzadko widuje się też modele Z z licznikiem w półce oraz starym typem zawieszenia. Trudno będzie mi zdobyć takie piasty i pewnie nie zdobędę i zaplotę bębny z B3 do felg 19cali.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości